Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yamaha Türkiye - Serviste Yapılan Hata ve Yamaha Türkiye'nin Konuya İlgisi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Merhabalar,

    Bugün MT25 motosikletimde yaşadığım bir problem ve Yamaha Türkiye'nin konuya bakışı ve verdiği yanıtla ilgili tecrübelerimi aktarmak istiyorum size.

    Yaklaşık 1 ay kadar önce belki biraz daha fazla, motorumun daha önceki sahibinin (hala görüştüğüm samimi arkadaşım) de tercih ettiği Maltepe Tuna Yamaha servisini aradım. Yağ pompası işlemi hali hazırda yapılmıştı, ben de bu kontak altı bağlantılar ve depo braketleri konusundaki geri çağırma hakkında aradım. Motorun şasi numarasını aldıktan sonra değişim kapsamında olduğunu ve bir sonraki hafaya bir randevu ayarlamak için beni tekrar haftasonuna kadar arayacaklarını söylediler, günlerden Çarşamba idi. Teşekkür ettim ve telefonu kapattım.

    Yaklaşık bir hafta geçti, ben arkadaşımla Kızıltoprak'ta birşeyler bakarken oradaki Gökhan Usta'ya uğramıştım, gelmişken benim değişimle ilgili de soru sorayım dedim, kendileri kontrol edip Tuna Servis'in parça talebinde bulunduğunu belirttiler, bu sebeple oradan yapmamı söylediler işlemi.
    Yalnız bu bilgilendirmeyi yaparken söyledikleri başka bir şey dikkatimi çekti. Yağ pompasının 4500 küsür km'de değiştirildiğini söylediler, fakat motor henüz 2800km'de idi. Tuna Servsi tekrar aradım, öncelikle kontak ve depo işlemleri için kendilerinden bilgi beklediğimi yineledim ve 2-3 gün sonrasına randevu aldım. Sonrasında bu km konusunu söyledim ve "muhtemelen 1500'ü yanlışlıkla 4500 olarak" yazmışlar dedim, telefondaki beyefendi de, geldiğinizde tekrar bakalım çözeriz dedi. Motor yağ pompası işlemine gidecekken yaklaşık 1500-1600km civarında idi (telefonla kayıt alırken söylediğiniz km'yi yazıyorlar, randevu gününe kadar 1000km yapsanız da değişmiyor) - buna ayrıca eminim, zira o gün pompa değişimine ben götürecektim motoru, arkadaşımın içi çıktı erteledik, o götürdü sonrasında.
    Hay hay dedim, randevu günü gittim işlemleri yaptırmaya. Gerekli değişim işlemleri yapıldı ancak benim görüşüğüm iki servis yetkilisi de, eskiye dönük düzeltme yapamıyoruz o km öyle kalacak dediler. Aradaki farklar küçük görünebilir, ancak benim gibi titiz biri bu motosikleti almak istediğinde bu tabloyla karşılaşsa yok yere aklına soru işareti takılacak. Belki de motor gerçekten 4500km'de yağ pompasını değiştirdi, sonra gezdi tozdu 10bin km yaptı, gidip bi yerde km'yi düşürdüler ve tekrar 2800km'de ikinci garanti değişimine gitti, şimdi de 3-5bin km diye satıyorlar motoru. Ne diye böyle bir soru işareti oluşturayım ben insanların kafasında? Yamaha Türkiye ile görüşmemi rica ettiler, ben de teşekkür edip ayrıldım.

    1-2 gün sonra Yamaha Türkiye'yi aradım. Telefona çıkan arkadaş ilgiliye aktarayım dedi, telefon çaldı çaldı "aradığınız kişi telefona cevap vermiyor" şeklinde bir bant kaydından sonra kapandı. Böyle saçma telekom sistemi de evlere şenlik, geri aktar, mesaj bıraktır, hattan koparmak nedir? Neyse tekrar aradım, açıkladım durumu, yine aktardılar, yine cevap yok. Biraz bekledim, moladadır, tuvalete gitmiştir vs son derece doğal şeyler, 15-20dk sonra tekrar aradım, yine aynı durum. Tekrar aradım, yine aynı durum. Yok, telefona çıkan yok. En son ilk olarak telefona çıkan kişiye durumu anlattım, kendisi not alıp bana geri dönüş yapılacağını iletti, son kez yine aktarmayı deneyelim dedim, aktardı, yine açan yok.

    Bu görüşmenin üzerinden yaklaşık 2 hafta kadar zaman geçti, elbette arayan soran yok. Ben aradım, telefona çıkan kişi (bu arada sürekli telefona 2 kişi bakıyor X ve Y beyler diyelim) kaydı gördüğünü, dönüş yapılması için tekrar not bıraktığını söyledi. Önceki aramaları anlatıp tekrar aktarmasını rica ettim, aktardı, tahmin edin ne oldu? Telefonu açan yok.
    Ertesi gün sanırım, ya da aynı gün de olabilir, telefon geldi Yamaha'dan, arayan X kişisi ilk etapta telefona çıkanlardan biri, geriye dönük herhangi bir işlem yapılamayacağını, ancak bunun da bir sorun teşkil etmeyeceğini belirtti. Motoru satacak olan ben A, alacak olan B kişisi, ama üçüncü bir parti bunun onlar için sorun olmadığnı tayin ediyor, ne hoş. Kendisine böyle bir yanıtı kabul etmeyeceğimi, mesleğim gereği de bu tür yazılım ve veritabanı yönetimi sistemlerine aşina olduğumu iletip, konunun tekrar görüşülmesini ve "bu kararı veren, bu yanıtı veren ilgili departmandaki görevlinin" beni aramasını rica ettim. Kendisi not aldığını iletti ve kapattık telefonu.

    Sanırım yine ertesi gün telefon çaldı, ben de ilgili bir kişi aradı heh diye açtım telefonu, arayan bu sefer de Y kişisi. Yine çağrı merkezindeki müşteri görevlisi arkadaş. Bu sefer ses tonundan çok belli ki, konudan sıkılmış, istemeye istemeye aramış, aynı şekilde geriye dönük işlem yapılamayacağını söylüyor. Şimdi 1500-4500km farkı çok fazla görünmüyor olabilir elbette, ancak ya 15000-45000 şeklinde bir hata yapılmış olsa ne olacaktı? Veya 1500km yerine 15000km yazsalardı, ben bunu nasıl açıklayacaktım? Az önce anlattığım senaryoyu bir düşünün, bu motorun 10bin km'yi görüp sonra tekrar düşürülerek yeniymiş gibi satılmadığını kim söyleyebilir? Kendisine bu şekilde örneği verdim, yine bir sorun olmaz gibi saçma sapan bir cevap verdi. Bu sefer tekrar işin teknik tarafına hakim olduğunu, kullandıkları sistemin bir yasal sistem olmadığını Yamaha'nın iç sistemi olduğunu anlatacaktım ki, heyecanlı arkadaş yasal kelimesinden ne anladıysa "yasal sistem beyfendi" diye sert bir tonda çıkıştı ve tekrar konuşmaya başladı. Durana kadar bekledim ve bitirdiyseniz ben konuşayım diyerek tekrar başladım. Bu bir yasal sistem değil, geriye dönük işlem yapılması kanuni usulsüzlük değildir, faturanın üstüne tipexle tarih değiştirme işlemi değil yapılan şey, muhasebe defteri değil bu. Kaldı ki servis ayan beyan hata yapmış, şu an boyutu kimi kişilere göre küçük görünse de, çok daha devasa bir hata da olabilirdi. Ne demek bunu düzeltemiyoruz? En son "servisi arayın" onlar "sorun olmayacağına dair" bir kağıt verecekler gibi yarım yamalak
    bir şey söyledi, sinirli sinirli trip atarak kapattı telefonu.

    - Şimdi en başta km'nin hatalı yazılması var. Olabilir insanlık hali hata yapılabilir, ama dikkat edilmesi gereken bir konu olduğunu unutmamak
    lazım.
    - Aynı servisin randevu vermek için arayacağım deyip 1 hafta boyunca aramaması durumu var, ben tekrar arayınca şak diye gün verilebiliyor, demek ki parça temini bekleniyor vs gibi bir durum da yok.
    Buraya kadar Tuna'ya bir çizik atıldı zaten, Gökhan Usta'ya gitme ve ona da sordurma sebebim oydu zaten.
    Geliyoruz buradan Yamaha Türkiye'ye..
    - Yapılan hatayla ilgili olan kişiyle görüşebilmek için 40 takla atılıyor, telefonlara çıkan yok.
    - Kayıt bırakılıyor, günlerce haftalarca dönüş yapan yok, ben tekrar kovalamak zorundayım.
    - Hatayı telafi etmeye yönelik bir hareket yok. Görüşülmek istenen karar verici Brunei Sultanı arkadaşın telefona çıkası olmadığı gibi, müşterinin arama talebine tenezzül ettiği yok. Üstüne bir de problemi küçümseyici, müşteriye kaba saba konuşmaya varan bir iletişim şekli var.

    Ha servis bu noktada, "şu şu şasi numaralı motosikletin servis kayıtlarında 4500km'de yapılan xyz işleminin km'si yanlış yazılmıştır, işlem 1500km'de yapılmıştır" şeklinde bir kaşeli imzalı kağıt verebilir, çözebilir de durumu, ancak kurulan iletişim böyle değildi, böyle bir aksiyon alınabilecekse zaten el başta tane tane anlatılır bu. Servisi arayacağım, bakalım ne yanar döner yanıtlar verecekler, ya da haberleri var mı acaba Yamaha Türkiye'nin "servis böyle yapacak" demesinden.

    Satma kısmını geçtim, ben bu motosikleti almadan önce her gün görmüyor olsam, en azından 5-10 günde bir 1-2 tur atmıyor, zincirini arkadaşımla beraber yağlamıyor olsam, güvenmediğim birinden almış olsam bana gelene kadar da km'si düşürülmüş olabilirdi. Adam alır, cayır cayır gezer, 4500km'de yağ pompası değişir, 10bin, 15bin km yapar, 20bin km yapar; sonra 1800km'ye düşürüp "abi bak sıfır motor" diye satmış olabilirdi. Var mı bunu yapmasına bir engel, yok.

    Böyle servis olmaz, böyle müşteri / servis bilgileri yönetimi olmaz, böyle müşteri iletişimi olmaz.
    Bravo Yamaha..
    wolrath ve ellaksakir bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Exectus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2016
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YAMAHA R25
    Bi sekilde cozume kavusturulmaliydi, can sikan bi durum.

  3. #3
    Dr. Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2015
    Motosikleti
    R 25
    Aynı olay benim de başımda. 15 bin km bakımına gittiğimde motorumun, yalan olmasın ya 17.500 ya da 18.500 km'de olduğunu fark ettik. Bir önceki çalışan sisteme girerken hata yapmış. Bunu da usta, biraz geciktirmişsin dediğinde anladım. Dedim ne geciktirmesi motor 14.800'de ve ben 15 bin için erken geldim dedim.

    Sisteme servis müdahele edemiyor tamam eyvallah, bu hak yetki servislere verilmemiş. Aynı mevzu oldu, serviste sürekli km fazla çıkacak. Açıklama bölümüne not eklendi servis tarafından. Motor asıl şu km'dedir diye. Yarın öbür gün bir şey olursa bu notu göstermeyi planlıyorum. Gerçekten dediğiniz gibi, sisteme resmi gazete muamelesi yapmaları gerçekten şaşırtıcı..

  4. #4

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Exectus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bi sekilde cozume kavusturulmaliydi, can sikan bi durum.
    Aynen öyle. Biz bin bir titizlikle kullanalım moturu, kaydı olsun diye yetkili servise gidelim, olana bak. Kaşının gözünün hatrı için gitmiyoruz heralde o servise, her yerde de Yamaha gibi yaygın bir motor için son derece kaliteli ustalar bulmak mümkün. Her şey kitabına göre gitsin diye uğraşırken, bir ciddiyetsizlik veya şanssız bir hata sonra uğraştığımız işlere bak.

    Alıntı Dr. Fatih adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı olay benim de başımda. 15 bin km bakımına gittiğimde motorumun, yalan olmasın ya 17.500 ya da 18.500 km'de olduğunu fark ettik. Bir önceki çalışan sisteme girerken hata yapmış. Bunu da usta, biraz geciktirmişsin dediğinde anladım. Dedim ne geciktirmesi motor 14.800'de ve ben 15 bin için erken geldim dedim.

    Sisteme servis müdahele edemiyor tamam eyvallah, bu hak yetki servislere verilmemiş. Aynı mevzu oldu, serviste sürekli km fazla çıkacak. Açıklama bölümüne not eklendi servis tarafından. Motor asıl şu km'dedir diye. Yarın öbür gün bir şey olursa bu notu göstermeyi planlıyorum. Gerçekten dediğiniz gibi, sisteme resmi gazete muamelesi yapmaları gerçekten şaşırtıcı..
    Vallahi 10 yıl boyunca Yamaha Türkiye'nin 10-15 katından büyük şirketlere teknoloji danışmanlığı yapmış, benzer sistemlerin kurulma projelerinde yer almış biri olara söyleyeyim, işgüzarlık yapıyorlar, resmi gazete muamelesi değil. Böyle saçma bir cevabı kabul edemem, geriye dönüş işlem yapılamazmış. Servisin yetkisi yoktur anlarım, koca ülke yönetiminde veritabanı yöneticisi de mi yok?
    Bırakmayacağım peşini, böyle böyle biz kabullendikçe hatalar da günlük hayatın parçası oluyor. Şimdi Yamaha Avrupa'ya mail atacağım, bakalım ne çıkacak.

    Edit:
    Böyle bir iletişim için Yamaha Avrupa ile temasa geçen oldu mu acaba? Web sitelerinde doğrudan Yamaha Avrupa (Hollanda'dalar) için bir iletişim bulunmuyor. Yamaha Hollanda'ya atacağım en kötü, ama yine de doğru yoldan ilerlemek istiyorum. Bilen varsa rica edeceğim. Teşekkürler.

  5. #5

    Üyelik
    24 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Duke250>YBR125
    Yamaha gibi bir firmanın bu kadar basit bir soruna çözüm bulması gerekirdi. Umarım sonuca ulaşırsınız.

  6. #6

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen öyle. Biz bin bir titizlikle kullanalım moturu, kaydı olsun diye yetkili servise gidelim, olana bak. Kaşının gözünün hatrı için gitmiyoruz heralde o servise, her yerde de Yamaha gibi yaygın bir motor için son derece kaliteli ustalar bulmak mümkün. Her şey kitabına göre gitsin diye uğraşırken, bir ciddiyetsizlik veya şanssız bir hata sonra uğraştığımız işlere bak.



    Vallahi 10 yıl boyunca Yamaha Türkiye'nin 10-15 katından büyük şirketlere teknoloji danışmanlığı yapmış, benzer sistemlerin kurulma projelerinde yer almış biri olara söyleyeyim, işgüzarlık yapıyorlar, resmi gazete muamelesi değil. Böyle saçma bir cevabı kabul edemem, geriye dönüş işlem yapılamazmış. Servisin yetkisi yoktur anlarım, koca ülke yönetiminde veritabanı yöneticisi de mi yok?
    Bırakmayacağım peşini, böyle böyle biz kabullendikçe hatalar da günlük hayatın parçası oluyor. Şimdi Yamaha Avrupa'ya mail atacağım, bakalım ne çıkacak.

    Edit:
    Böyle bir iletişim için Yamaha Avrupa ile temasa geçen oldu mu acaba? Web sitelerinde doğrudan Yamaha Avrupa (Hollanda'dalar) için bir iletişim bulunmuyor. Yamaha Hollanda'ya atacağım en kötü, ama yine de doğru yoldan ilerlemek istiyorum. Bilen varsa rica edeceğim. Teşekkürler.
    Honda'da geriye dönük işlem yaptırıp sisteme işlettim.
    Havalimanında çalışıyorum, icabı halinde irsaliyelerde bile geriye dönük değişiklik yapılabiliyor. Notunu düşüyoruz "sehven" diye, gereken düzeltmeyi yapıp, kurum amirine, yani müdürümüze imza kaşe yaptırıyoruz, 6 ayda bir mali denetim geçiriyoruz, şu ana kadar hiç sorun çıkarmadılar. Sadece irsaliyenin altında kimin imzası varsa çağırıp soruyor, "150 yazacağımıza sehven 1500 yazılmış" veya "22.04.2017 yazılacağına sehven 22.04.2016 yazılmış" diye izah ediyoruz, kimse arıza çıkartmıyor. Servis kaydında değişiklik yapamamak nedir
    killingroad ve maktama bunu beğendiler.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  7. #7
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Değişiklik yapamamalari gayet mantıklı bir sistem. Yapabiliyor olsalardı herkes km dusururdu.
    Bakım yapılırken not dusulmeşin yeterli bence.

  8. #8

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı weirdo1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değişiklik yapamamalari gayet mantıklı bir sistem. Yapabiliyor olsalardı herkes km dusururdu.
    Bakım yapılırken not dusulmeşin yeterli bence.
    Hocam kullanıcının kafasına göre düşürmekten bahsedilmiyor ki. Sehven yapılmış maddi bir hata var ortada. Düşünsene, 12 bin bakımı için servise gidiyorsun, sisteme yanlışlıkla 42 bin yazıyorlar, ve düzeltmiyorlar. Sen de motoru 15 bin'de satılığa çıkartıyorsun.

    Ben alacağım her motorun servis bakım kayıtlarını öğreniyorum yetkili servisten. Şimdi, senin motora talip oldum, istanbul'a kadar da geldim, baktım, beğendim, ama servis bana "42 bin km'de varyatör değişmiş" dedi. Hem de ben motoru 15 bin km'de diye bilirken. Sonuç şu olur;

    1- Motoru almaktan vazgeçerim.
    2- Yol paramı senden isterim.

    Ha dersin ki, anlatırım sana en baştan böyle böyle diye. İyi de üstad, gir malum siteye, 20 bin liralık motorun 10 bin lira hasar kaydı var, "sigortadan para almak için şişirilmiş" diyor. İnandık mı? Hayır. Adamın doğru söylüyor olma ihtimali yok mu? Var. Arkadaşta VW polo var, araç ağır hasar kayıtlı. Değişen yok, 4 parça boya var (sağ ön çamurluk, kaput, sol arka çamurluk, bagaj kapağı). Radyatör, ön arka tampon, sağ ön far, sol arka far, ızgara kırılmış, airbagler açılmış. Şimdi bu adamı tanımıyor olsam, alelade bir kullanıcı bana bunu söylese inanmam. Tamam doğru olabilir ama, niye riske gireyim?
    Shrieker ve killingroad bunu beğendiler.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  9. #9
    sandıkçı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joymax
    Sizin satmak istediğinizde ispat olarak kullanabilmeniz için Yamahanın ortak servis sistemine bununla ilgili not düşülebilir.Bu tarz bir teklifte bulundunuzmu..

  10. #10

    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Kawasaki ve Yamaha sahibi olmuş bir insan olarak "Türkiye'de Honda'dan şaşmamak lazım" moduna geldim ben de artık.
    ...garip... bunu beğendi.

  11. #11
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    "Arhadaşlar, şincik öyyle bir servis gayıd zistemi yabacaz kineee, heç gimse gilometre hilesi neyin yapamayacahh"

    - E aga, ya yannışnıknan yannış yazarsag niitçigler ?"

    "Sürünsün bezemengler."
    mgora, killingroad, crxforever ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #12
    korkmazunal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBF150
    Alıntı Ahmetbahadır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kawasaki ve Yamaha sahibi olmuş bir insan olarak "Türkiye'de Honda'dan şaşmamak lazım" moduna geldim ben de artık.
    Çünkü kurumsal çalışmak için ellerinden geleni yapıyolar. He bu inlar yapmıyo mu hata. Yapıyodur illa ki.

    Koskoca Ankara'da Yamaha'nın bir tane Honda'nın 2 tane. Bajaj'ın bile 3'ten fazla servisi var.

    Honda otomobil satışının ve servisinin olduğu her bayide motosiklete bakma zorunluluğu olduğunu. Satışının da yapılmak zorunda olduğunu öğrendim.

    Suzuki gibi bir firmanın Ankara'da satışı ve servisi yok.

    Bundan sonraki motorumu Yamaha istiyorum ama nedense hep aklımda servis sorunu var. Ankara'da da Baydar için pek iyi şeyler söylemiyolardı zamanında.

  13. #13

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı korkmazunal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çünkü kurumsal çalışmak için ellerinden geleni yapıyolar. He bu inlar yapmıyo mu hata. Yapıyodur illa ki.

    Koskoca Ankara'da Yamaha'nın bir tane Honda'nın 2 tane. Bajaj'ın bile 3'ten fazla servisi var.

    Honda otomobil satışının ve servisinin olduğu her bayide motosiklete bakma zorunluluğu olduğunu. Satışının da yapılmak zorunda olduğunu öğrendim.

    Suzuki gibi bir firmanın Ankara'da satışı ve servisi yok.

    Bundan sonraki motorumu Yamaha istiyorum ama nedense hep aklımda servis sorunu var. Ankara'da da Baydar için pek iyi şeyler söylemiyolardı zamanında.
    Bajajın 3 servisi var, ama bir tek motomekanik gerçek anlamda servis ismini hak eder. Yaycılar'da Mahmut usta çok iyidir, ama patronlarının tavrı çekici değil. Üstelik, servis için ayrılmış bölüm aynı zamanda "oto yıkama" olarak kullanılıyor.

    Suzuki'nin servisi vardı, yakın zamanda iptal oldu muhtemelen, çünkü daha 2 ay önce Ankara'da Ulusan servis ve bayi görünüyordu suzuki için.

    Yamahanın bir servisi var, her ne kadar tavırlarını sevmesem de işe ticari yaklaşıp sadece "servis" kısmı ile ilgilendiğimde, kötü değiller. Ama diyalgoları kötü.

    Honda'nın iki servisi var, ama Honda Bora hakkında iyi şeyler duymuyorum motosiklet için. Bir ara uğrayıp bizzat görmek istiyorum bir yağ değişimi vesilesi ile. Ama efe honda'da diyalog iyi, ilgileniyorlar, ve hata yaparlarsa düzeltiyorlar. Ama orda da bir arkadaşa şasesi afedersiniz bok gibi kaynaklanmış bir cbf150 sattılar sıfır km. Bakalım, itiraz edildi, sonucunu bekliyoruz. Ama yine de Honda Efe'nin servisini Baydar Yamaha'ya ve Bajaj Yaycılar'a (ustaları çok iyi, tekrar söylüyorum, Mahmut işini itina ve severek yapıyor, ama arkadaş, benim motorumun bakımının yapıldığı yerde otomobil yıkamak nedir?) tercih ederim.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  14. #14

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı sandıkçı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin satmak istediğinizde ispat olarak kullanabilmeniz için Yamahanın ortak servis sistemine bununla ilgili not düşülebilir.Bu tarz bir teklifte bulundunuzmu..
    Ben burada çözüm sağlayıcı değilim ki bir teklifte bulunayım. Sistemde bunun yazılı olacağını bana gözümle gösteren bir çözüm sunarlarsa elbette düşünürüm, ancak anlattıklarımdan anlaşılıyordur diye düşünüyorum, konu hiç oralara gelmedi. Ben ısrar etmesem "bişey olmaz yaa" modunda konuşmaya devam ediyorlardı. Sonra satarken expertiz yaparız moduna geçtiler, o da mantıklı değil. Satarken gidicem servise, anlatın arkadaşa diyeceğim, ustanın biri çıkıp "biz ne bilelim kardeş 1 yıl önce ne olduğunu" diyecek. Hadi ayıkla pirincin taşını.

    Uzun bir mail döşendim İngilizce, sadece Yamaha Motors Europe'ye ait bir mail adresine ihtiyacım var. Twitter'dan yazdım, yanıt gelmezse artıı açıklayıcı bir ön giriş ile Hollanda'ya ve İngiltere'ye atacağım mail.

  15. #15
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,

    Bugün MT25 motosikletimde yaşadığım bir problem ve Yamaha Türkiye'nin konuya bakışı ve verdiği yanıtla ilgili tecrübelerimi aktarmak istiyorum size.

    Yaklaşık 1 ay kadar önce belki biraz daha fazla, motorumun daha önceki sahibinin (hala görüştüğüm samimi arkadaşım) de tercih ettiği Maltepe Tuna Yamaha servisini aradım. Yağ pompası işlemi hali hazırda yapılmıştı, ben de bu kontak altı bağlantılar ve depo braketleri konusundaki geri çağırma hakkında aradım. Motorun şasi numarasını aldıktan sonra değişim kapsamında olduğunu ve bir sonraki hafaya bir randevu ayarlamak için beni tekrar haftasonuna kadar arayacaklarını söylediler, günlerden Çarşamba idi. Teşekkür ettim ve telefonu kapattım.

    Yaklaşık bir hafta geçti, ben arkadaşımla Kızıltoprak'ta birşeyler bakarken oradaki Gökhan Usta'ya uğramıştım, gelmişken benim değişimle ilgili de soru sorayım dedim, kendileri kontrol edip Tuna Servis'in parça talebinde bulunduğunu belirttiler, bu sebeple oradan yapmamı söylediler işlemi.
    Yalnız bu bilgilendirmeyi yaparken söyledikleri başka bir şey dikkatimi çekti. Yağ pompasının 4500 küsür km'de değiştirildiğini söylediler, fakat motor henüz 2800km'de idi. Tuna Servsi tekrar aradım, öncelikle kontak ve depo işlemleri için kendilerinden bilgi beklediğimi yineledim ve 2-3 gün sonrasına randevu aldım. Sonrasında bu km konusunu söyledim ve "muhtemelen 1500'ü yanlışlıkla 4500 olarak" yazmışlar dedim, telefondaki beyefendi de, geldiğinizde tekrar bakalım çözeriz dedi. Motor yağ pompası işlemine gidecekken yaklaşık 1500-1600km civarında idi (telefonla kayıt alırken söylediğiniz km'yi yazıyorlar, randevu gününe kadar 1000km yapsanız da değişmiyor) - buna ayrıca eminim, zira o gün pompa değişimine ben götürecektim motoru, arkadaşımın içi çıktı erteledik, o götürdü sonrasında.
    Hay hay dedim, randevu günü gittim işlemleri yaptırmaya. Gerekli değişim işlemleri yapıldı ancak benim görüşüğüm iki servis yetkilisi de, eskiye dönük düzeltme yapamıyoruz o km öyle kalacak dediler. Aradaki farklar küçük görünebilir, ancak benim gibi titiz biri bu motosikleti almak istediğinde bu tabloyla karşılaşsa yok yere aklına soru işareti takılacak. Belki de motor gerçekten 4500km'de yağ pompasını değiştirdi, sonra gezdi tozdu 10bin km yaptı, gidip bi yerde km'yi düşürdüler ve tekrar 2800km'de ikinci garanti değişimine gitti, şimdi de 3-5bin km diye satıyorlar motoru. Ne diye böyle bir soru işareti oluşturayım ben insanların kafasında? Yamaha Türkiye ile görüşmemi rica ettiler, ben de teşekkür edip ayrıldım.

    1-2 gün sonra Yamaha Türkiye'yi aradım. Telefona çıkan arkadaş ilgiliye aktarayım dedi, telefon çaldı çaldı "aradığınız kişi telefona cevap vermiyor" şeklinde bir bant kaydından sonra kapandı. Böyle saçma telekom sistemi de evlere şenlik, geri aktar, mesaj bıraktır, hattan koparmak nedir? Neyse tekrar aradım, açıkladım durumu, yine aktardılar, yine cevap yok. Biraz bekledim, moladadır, tuvalete gitmiştir vs son derece doğal şeyler, 15-20dk sonra tekrar aradım, yine aynı durum. Tekrar aradım, yine aynı durum. Yok, telefona çıkan yok. En son ilk olarak telefona çıkan kişiye durumu anlattım, kendisi not alıp bana geri dönüş yapılacağını iletti, son kez yine aktarmayı deneyelim dedim, aktardı, yine açan yok.

    Bu görüşmenin üzerinden yaklaşık 2 hafta kadar zaman geçti, elbette arayan soran yok. Ben aradım, telefona çıkan kişi (bu arada sürekli telefona 2 kişi bakıyor X ve Y beyler diyelim) kaydı gördüğünü, dönüş yapılması için tekrar not bıraktığını söyledi. Önceki aramaları anlatıp tekrar aktarmasını rica ettim, aktardı, tahmin edin ne oldu? Telefonu açan yok.
    Ertesi gün sanırım, ya da aynı gün de olabilir, telefon geldi Yamaha'dan, arayan X kişisi ilk etapta telefona çıkanlardan biri, geriye dönük herhangi bir işlem yapılamayacağını, ancak bunun da bir sorun teşkil etmeyeceğini belirtti. Motoru satacak olan ben A, alacak olan B kişisi, ama üçüncü bir parti bunun onlar için sorun olmadığnı tayin ediyor, ne hoş. Kendisine böyle bir yanıtı kabul etmeyeceğimi, mesleğim gereği de bu tür yazılım ve veritabanı yönetimi sistemlerine aşina olduğumu iletip, konunun tekrar görüşülmesini ve "bu kararı veren, bu yanıtı veren ilgili departmandaki görevlinin" beni aramasını rica ettim. Kendisi not aldığını iletti ve kapattık telefonu.

    Sanırım yine ertesi gün telefon çaldı, ben de ilgili bir kişi aradı heh diye açtım telefonu, arayan bu sefer de Y kişisi. Yine çağrı merkezindeki müşteri görevlisi arkadaş. Bu sefer ses tonundan çok belli ki, konudan sıkılmış, istemeye istemeye aramış, aynı şekilde geriye dönük işlem yapılamayacağını söylüyor. Şimdi 1500-4500km farkı çok fazla görünmüyor olabilir elbette, ancak ya 15000-45000 şeklinde bir hata yapılmış olsa ne olacaktı? Veya 1500km yerine 15000km yazsalardı, ben bunu nasıl açıklayacaktım? Az önce anlattığım senaryoyu bir düşünün, bu motorun 10bin km'yi görüp sonra tekrar düşürülerek yeniymiş gibi satılmadığını kim söyleyebilir? Kendisine bu şekilde örneği verdim, yine bir sorun olmaz gibi saçma sapan bir cevap verdi. Bu sefer tekrar işin teknik tarafına hakim olduğunu, kullandıkları sistemin bir yasal sistem olmadığını Yamaha'nın iç sistemi olduğunu anlatacaktım ki, heyecanlı arkadaş yasal kelimesinden ne anladıysa "yasal sistem beyfendi" diye sert bir tonda çıkıştı ve tekrar konuşmaya başladı. Durana kadar bekledim ve bitirdiyseniz ben konuşayım diyerek tekrar başladım. Bu bir yasal sistem değil, geriye dönük işlem yapılması kanuni usulsüzlük değildir, faturanın üstüne tipexle tarih değiştirme işlemi değil yapılan şey, muhasebe defteri değil bu. Kaldı ki servis ayan beyan hata yapmış, şu an boyutu kimi kişilere göre küçük görünse de, çok daha devasa bir hata da olabilirdi. Ne demek bunu düzeltemiyoruz? En son "servisi arayın" onlar "sorun olmayacağına dair" bir kağıt verecekler gibi yarım yamalak
    bir şey söyledi, sinirli sinirli trip atarak kapattı telefonu.

    - Şimdi en başta km'nin hatalı yazılması var. Olabilir insanlık hali hata yapılabilir, ama dikkat edilmesi gereken bir konu olduğunu unutmamak
    lazım.
    - Aynı servisin randevu vermek için arayacağım deyip 1 hafta boyunca aramaması durumu var, ben tekrar arayınca şak diye gün verilebiliyor, demek ki parça temini bekleniyor vs gibi bir durum da yok.
    Buraya kadar Tuna'ya bir çizik atıldı zaten, Gökhan Usta'ya gitme ve ona da sordurma sebebim oydu zaten.
    Geliyoruz buradan Yamaha Türkiye'ye..
    - Yapılan hatayla ilgili olan kişiyle görüşebilmek için 40 takla atılıyor, telefonlara çıkan yok.
    - Kayıt bırakılıyor, günlerce haftalarca dönüş yapan yok, ben tekrar kovalamak zorundayım.
    - Hatayı telafi etmeye yönelik bir hareket yok. Görüşülmek istenen karar verici Brunei Sultanı arkadaşın telefona çıkası olmadığı gibi, müşterinin arama talebine tenezzül ettiği yok. Üstüne bir de problemi küçümseyici, müşteriye kaba saba konuşmaya varan bir iletişim şekli var.

    Ha servis bu noktada, "şu şu şasi numaralı motosikletin servis kayıtlarında 4500km'de yapılan xyz işleminin km'si yanlış yazılmıştır, işlem 1500km'de yapılmıştır" şeklinde bir kaşeli imzalı kağıt verebilir, çözebilir de durumu, ancak kurulan iletişim böyle değildi, böyle bir aksiyon alınabilecekse zaten el başta tane tane anlatılır bu. Servisi arayacağım, bakalım ne yanar döner yanıtlar verecekler, ya da haberleri var mı acaba Yamaha Türkiye'nin "servis böyle yapacak" demesinden.

    Satma kısmını geçtim, ben bu motosikleti almadan önce her gün görmüyor olsam, en azından 5-10 günde bir 1-2 tur atmıyor, zincirini arkadaşımla beraber yağlamıyor olsam, güvenmediğim birinden almış olsam bana gelene kadar da km'si düşürülmüş olabilirdi. Adam alır, cayır cayır gezer, 4500km'de yağ pompası değişir, 10bin, 15bin km yapar, 20bin km yapar; sonra 1800km'ye düşürüp "abi bak sıfır motor" diye satmış olabilirdi. Var mı bunu yapmasına bir engel, yok.

    Böyle servis olmaz, böyle müşteri / servis bilgileri yönetimi olmaz, böyle müşteri iletişimi olmaz.
    Bravo Yamaha..
    Benzer bir durun basina benellide geldi beni o kadar deli ettiler ki 3 kurusluk parca icin heryerinayaga kaldirdim neredeyse mahkemelik oluyorduk ki sorunumu duzelttiler. Malesef tr isler boyle yuruyor verin yamahayi mahkemeye catir catir hakkinizi savunun deginiz gibi 1500 15000 de olabilirdi biz bu adamlara derslerini verelim ki bizden sonrakiler aybi seyleri yapamasinlar..

  16. #16
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    ymnlpv@yamaha-motor.nl
    Bunu buldum hollanda için mail adresi olarak
    killingroad bunu beğendi.

  17. #17
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    bi dilekçede yebere için atın. 7-8 lira istiyolar madem, yebere custom modelini getirsinler

  18. #18
    Norton772 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Dio
    Yıllar önce hyundai era aracımda buna benzer bir km hatası yapılmıştı ve hyundai ile görüşmeler neticesinde km doğru olanla düzeltilmişti. Bunlar ana yetkili firma yoluyla çözülebilmeli yazısmalar ile.

  19. #19
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    valla beyler Yamaha almamak için bir sebep daha size..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:05 ----------

    neden 2005 yılından beri Honda kullandığım sorusuna bir cevaptır bu...bu kurumsal olamayış bildim bileli var..

    Yamahayla ilk yolumu ayırdığım tarih 2004 oldu...Süleyman Memnun o zamanın Yamaha bayisiydi..kendisinden ybr 125 aldım..1000 bakıma gidince biz bunlara bakım yapmıyoruz..işlerimiz çok yoğun randevu al..ya da başkasına gidersen daha iyi olur bile demişti servis görevlisi..ohoo neler neler..sonra Yamaha Kardeşlere götürmüştüm 1000 bakıma sonrası kaza oldu motoru toplatıp sattım...birdaha Yamahayla işim olmadı..2005 de innova..2007 den beri ağırlıklı Honda kullanımım devam etti..bir markayı marka yapan aslında servislerdir..tüketici markaya güvenir o güvenin garantisi sorumluluğu servise aittir..

    ben servisime güveniyorum..markaya değil..Honda da kötü bir marka ama servis profesyonelliğinde bir standart yakalamış..bunu servislere kabul ettirmiş..hizmet standardı olduğu için biz bundan memnunuz..bu durum yine Hondayı başarılı kılmaz...çünkü ayıplı malı getiren kaliteli olmasını sağlayamayan yine Honda markası..Honda TR mi ürettirdi cbf150 yi..10 yıldır yağ eksilten bir model.yok aga değiştirmiyorlar ürünü..10 yılda 3 kez garanti kapsamında bir kezde kendi paramla motor sıfırlattığımı hatırlıyorum..bu sayı 4 bile olabilir..basit bir dişli değişimiyle cbf150 ye kullanıcıyı fazla kökletmemeyi sağlamaya çalıştılar..kendilerince bir çözüm buladular..yani piston silindir sekman alaşım kalitesini yükseltmek yerine kaliteli işçilik kaliteli motor üretmek yerine bizlerin önüne set çekip üst limitleri engellemeye çalıştılar..

    ya da mt 25..r25 ile Yamaha Türkiye arasında ne bağ olabilir ki ithalat dışında..Endonezyada alelacele üretilen yeterli sağlamlığa ve ar-geye sahip olmayan feyk çakma bir yavru ss..e gençlerin eline böyle sağlam olmayan bir ayıplı ürünü verirsen motor sınırları zorlanır ve servise geri çağırmak zorunda kalırsın...yok yağ pompası yok bilmem ne uğraşırsın...önemli olan bu geri çağırılan makinaların tamir sürecini doğru planlamak ve müşteriyi huzursuz etmemek...



    .

  20. #20
    korkmazunal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBF150
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bajajın 3 servisi var, ama bir tek motomekanik gerçek anlamda servis ismini hak eder. Yaycılar'da Mahmut usta çok iyidir, ama patronlarının tavrı çekici değil. Üstelik, servis için ayrılmış bölüm aynı zamanda "oto yıkama" olarak kullanılıyor.

    Suzuki'nin servisi vardı, yakın zamanda iptal oldu muhtemelen, çünkü daha 2 ay önce Ankara'da Ulusan servis ve bayi görünüyordu suzuki için.

    Yamahanın bir servisi var, her ne kadar tavırlarını sevmesem de işe ticari yaklaşıp sadece "servis" kısmı ile ilgilendiğimde, kötü değiller. Ama diyalgoları kötü.

    Honda'nın iki servisi var, ama Honda Bora hakkında iyi şeyler duymuyorum motosiklet için. Bir ara uğrayıp bizzat görmek istiyorum bir yağ değişimi vesilesi ile. Ama efe honda'da diyalog iyi, ilgileniyorlar, ve hata yaparlarsa düzeltiyorlar. Ama orda da bir arkadaşa şasesi afedersiniz bok gibi kaynaklanmış bir cbf150 sattılar sıfır km. Bakalım, itiraz edildi, sonucunu bekliyoruz. Ama yine de Honda Efe'nin servisini Baydar Yamaha'ya ve Bajaj Yaycılar'a (ustaları çok iyi, tekrar söylüyorum, Mahmut işini itina ve severek yapıyor, ama arkadaş, benim motorumun bakımının yapıldığı yerde otomobil yıkamak nedir?) tercih ederim.
    Motomekanik gerçekten iyi. Ben lastiklerimi değiştirmek için gittim sadece ama bayağı başarılılar.

    Yamaha'ya motor almak için gittiğimde(YBR) bana MT satmaya çalıştılar ikinci el. İnternetten okudğum kadarıyla servisi sevmeyenler çoğunluktaydı.

    Honda'da servise gitmedim henüz ama motoru teslim alırken ordaki ustalardan birisi satıcı arkadaşa(Orçun bey) uğrama sen direkt bize gel biz yardımcı oluruz yukarıyla uğraşma hiç elimizden geleni yaparız dediler. Efe'de bana da boyası çatlak CBF satacaklardı vazgeçtim fiyatı iyiydi ama yine de insanın aklında şüphe kalıyor tabi.

    Suzuki'nin geçende konuşmuştuk sanırım hocam seninle Ulusan'da hala servis ve satışı gözüküyor ama resmi sitesinde hiç bir bilgi yok.
    Yavaş yaşa yaşlı öl


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)