Artık Yamaha'ya kızmıyorum..
Reklamlar
-
Bak hele bak bak yamaha pahalıymış siz motor alın diye fiyatları dip tutan kuralkanı yerden yere vuruyordunuz yok adi şöyle böyle Ekrem ata sayesinde su sogutmalı enjeksiyonlu 200 cc motora bindi millet yokken cg çita tvs biniyordu millet ( fiyatına göre kalite) şimdi yamaha fiyatları artırıyor vs gülüyorum gülüyorum ama nasıl gülüyorum,,
ey mübarek bu forum ahalisi her bajaj konusunda yerden yere vurdunuz bajajı hala hala ABS gelmesi hariç 8000 tl ye su sogutmalı enjeksiyonlu gayette şık motor sattılar piyasaya istop mu ediyor yazılım ile çözüldü zaten çoğu hiçte arızalı motor görmüyorum 50 kişiye de sordum sorun yaşayan serviste çözmüş
gene gene söylüyorum abs li ns200 11.500 fiyatta olucak hala bedava hala bedava artır fiyatları yamaha :D çünkü kalite
göz göze gelin diye ekrem bey ekliyorum hayatımda foruma girip yorum yapan görebildiğim tek ceo
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:24 ----------
korkmazunal adlı üyeden alıntı
Sende bunu yedin he mi? :D
Reklamlar
-
Hic bir uretici durduk yere fiyat arttirmak istemez, hatta arttiramaz, tekel olmadigi muddetce. Cunku fiyat arttirimi rekabetlerini zorlastirir. Yamaha alacak musteri vaz gecer, yukaridaki gibi Bajaj'a yonelmese de diger Japonlara yonelir. Yamaha kar edemez, Turkiye pazarinda tutunmasi zorlasir, eninde sonunda da cikmak zorunda kalir.
Herhangi bir urunun ucuza sunulmasi icin cok satilmasi, onun icin de alim gucunun yuksek olmasi lazim. Simdi tam tersi bir durum yasiyoruz. Onun icin fiyatlarin doviz'den daha fazla artmasi dogal, cunku birim urunden elde ettikleri kari arttirmak zorundalar ayakta kalmak icin. Sonucta Japon da, Alman da, Italyan da alacak musteri illa ki olacak. Sadece o kadar fazla odemek isteyen cok olmayacak, ama illa ki olacak.
-
Pistolun birisi kuyuya taş attı...
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
R25 ve mt 25 kullanıcılarına hakaret etmiş. Adam
-
Durumun böyle olduğunun daha yeni mi farkına vardınız?
Yamaha hedef kitlesini değiştirerek kendini çok daha adını çok daha bi marka yapmaya çalışıyor.
Yüzbinlerce ybr sattı bu yamaha, adını duyurdu ve artık daha ulaşılamaz hala gelmeye çalışıyor.
Yamaha bi seatken artık porsche olmaya çalışıyor özetle, bunu da fiyat politikasından ve sattığı ürün sınıflarını değiştirmesinden basitçe anlayabiliriz.
Servis durumuna gelecek olursak, bunların alayı aynı. Yanındayken yüzünüze gülerler, size güven verirler.. Siz ordan çıkınca arkanızdan sövmeye başlarlar ki buna farklı farklı servislerde yüzlerce kez şahit oldum.
Önce bi insanın işini severek yapması lazım diye düşünüyorum, bu servisleri ayakta tutanlar orada ki hatrı sayılır ustalar bence markanın isim yapmışlığı değil.
-
Kullanici profiline gore bazi motorlara zam yapabilir ama, ozellikle o motorlardan zarar etmeye basladiysa.
R25 ve Mt25 serisinin cikardigi sorunlar ve kullaniciliari yuzunden zarar ettilerse, o modellerin fiyatlarini ekstra artirmis olabilirler.
Eskiyen buyuk motorlar da apacilerin eline dusuyor sonunda, ama onlar en azindan garanti kapsaminda olmuyor, ya da servise gelmiyorlar. Hurda gibi etrafta bakimsiz sekilde dolasiyorlar
-
konu yamaja falan değil. cebinize paranızı koyup çıktığınızda alınacak motor bulabiliyomusunuz ? ekonomi (başlangıç) motoru diye bişey kalmadı. 2 daha koyup direk mt-07 den başlıyo millette zaten. yani ufak hacim alınacak motor yok
-
Marka değerini korumak için fiyatı kırmamak ve hatta arttırmak ticari bir karardır , Markanın politikasıdır . Verdiğiniz para sadece malın maliyeti kadar değil markaya da para veriyorsunuz . Pahalı marka elbise almak , pahalı ayakkabı giymek , lüx restoranlara gitmek aynı psikolojiyle yapılan şeyler aslında. Bi yerde prestiji de satın almış oluyorsunuz . Beğenin yada beğenmeyin işin özünde pazarlama taktiği yatar. Ucuzsa vardır bir illeti , pahalıysa vardır bir hikmeti lafı boşuna değil. Kalite pahalıdır . Hondaya , Yamahaya , Ducatiye , BMW ye , Harley e binen bir adamın aslında sadece 2 tekerden ibaret bir metal yığını satın almıyor, aynı zamanda prestiji de satın alıyor. Satışın , fiytatın Psikolojik tarafı bunlar , yoksa yamahanın kusursuz mal satması ile alakası yok. Bir yığın şikayet varken adamlar hala fiyat kırmıyo ama satışlarıda tam gaz devam ediyo. Neden ? Çünki adı var , marka kendini sattırıyor .
-
Yamaha Avukatlarıda gelmiş ben daha girmem konuya
-
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
Yamaha Avukatlarıda gelmiş ben daha girmem konuya
avukatlıkla ilgisi yok dostum, pazarlama ve satış işinde olanlar konuyu
daha net anlayabilir .Fiyatın kırılması kalite algısını düşürür bu net . satışı etkileyen psikolojik faktörler konulu yazılar ve kitaplar okuyun biraz .
-
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
Yamaha Avukatlarıda gelmiş ben daha girmem konuya
sen sus vitaminsiz.
benim r25 yatak mı sardı o kadar kullandık ara sıra canınıda çıkarttım.
-
-
Bu konuyu okuduktan sonra yamahayı seven ben, yamahadan soğudum.! neden pire için yorgan yakıyorlar ki..
Sen işinde iyiysen zaten atılan çamurlar umrunda olmaz..
3 5 apaçi yüzünden hakiki motorcular mağdur oluyor. Ayrıca, o kadar diagnostik cihazları, arıza tespit vs vs cihazları da var
Motosikletin ne denli kullanıldığını kolayca öğrenebilecek kapasitede cihazlar bunlar yok 1.Viteste top speed denemiş miş miş
Bizim en ufak hatamız olduğunda kullanıcı hatası yazıp göndermeyi iyi biliyorlar ama nedense
-
İşin gerçeği
R25 mt25 sık arızalanan motor
Garantiden binlerce motor parça değiştirdi ve yamaha biraz zarar etti
Fiyatı yükseltip R25 mt25 satışlarını düşürerek daha az zarar edeceklerini sanıyorlar ki
Halbuki yamaha bu almış olduğu karar yüzünden daha çok zarar edecek
Bajaj ın zarar ettiği gibi
Bajaj 2017 itibariyle dünya genelinde motor satışları ciddi derece azalmış durumda
Neden acaba?
-
DKN adlı üyeden alıntı
marka adını kötülücekse o zaman sadece bu modellerin fiyatını yükseltirdi. yebere ne iş mesela
aynen usta katılıyorum.. Kol gibi fiyat yapmakta üstlerine de yok ayrıca
-
Özetle yamaha demiş ki Fakirlerle , tavuk döner yiyenlerle işimiz olmaz
-
Malesef hiç bir firma satışlarının düşmesini istemez. Fiyat arttığında kabul edilebilir seviyede, satış ivmesinde düşme oluyorsa ancak bu durum mümkün. Ama hem fiyat artıyor hem de geçen seneye göre satış düşüyorsa benim bildiğim kadarıyla bu işin bilim kısmında böyle bir hamle yok. Bu hata anlamına geliyor.
Gerek pazarlama gerek ürünle alakalı, nedeni tartışılabilir. Satış rakamlarını bilemiyoruz elbette...
Gelir seviyesinin artması ile kullanıcı kalitesinin (?) arttığını açıklamak da firmaya yakışmayan ve profesyonel olmayan bir tutum. Artık yamahaya kızıyorum
Alım gücümüzün düşmesini de bir kenara atmamak lazım. Ama ben bu bahaneye inanmadım, yalan
-
Yamaha'dan yeni bir algı yönetimi,
Alırız bir dal.
Garibanın motoru,hızlı ve fukaranın dostu r25'i yedirmeyiz kimseye.
-
Bizim ülkede şu var gerek arabada gerek se motosiklette Avrupa da veya dunyada kendini kanitlamiş marka ve modeller tutulurken bizde tutulmaz yerden yere vurulur. Çünķü ağzi olan konuşur bizde bilip bilmeden . YAMAHA gibi kaliteli bir marka yida yreden yere vurur bizim insamiz. Tdm 850 ve tdm 900 serisini 12 yildir kullanmaktayim. Hiç bir ariza yok bakimlarini yaptirdim gezdim. yolda kalma yok. marş basmama yok. Akliniza ne gelirse. Bizim insanimiz nasil ki okumuş insani sevmez kiskanirsa ulaşamadigi markayida kiskanir kötüler. İşkembeden konuşmayin. Bu arada şimdi buradan yazanlar olucak şoyle boyle Boylesin şoylesin. Inanin vericek cevabim yok. zamanim yok. uğraşamam. İnsanlarin dogrusunu değistirmek imkansiz hele hele bizim insanimizin.
-
O kadar üniversitede işletme/ pazarlama okudum, böyle saçmalık duymadım. Ürün hedef kitleye, rakiplere, ekonomik koşullara, v.s. bir sürü kritere göre fiyatlandırılır. Millet enayi değil,seçenekleri inceler kararını verir.Pahalı diye zengin vatandaş gidip o motoru almaz. Zaten öyle salakça tercihleri olsa zengin olamazlar. Bir devir kesici koymak çok mu zor.190 yapacağına 170 yapsın, motor ömürlük olsun.Ucuz Çin işi Hintli işi motorlarla rekabet etsin diye yaptık s...k demiyor da kıvırıyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)