Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

İSTANBULDA DUCATİ USTASI

    REKLAM ALANI
  1. #21
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    arkadaslar bır aksılık olmaz ise ben de 1199s alıyorum pazartesı gunu.
    daha onceden de mv agusta f4 ve pıaggıo x10 kullandım. bıraz olsun ıtalyan servıslerı hakkında bılgım var.
    sımdı o oyle yapıyor bu boyle yapıyor dıyorsunuz ama, dısardan bakan bırı olarak sıze nacızane tavsıyelerım olacak.
    1.si daha onceden yaklasımda bulunmadıgınız, tanımadıgınız servıslere dırek gıtmeyın derım. ozellıkle kapanıs saatlerıne yakın. onceden bır arayın, doluluk durumunu ogrenın. dırek gıttıgınızde yardımcı olmamaları son derece normal. ben bunu yadırgamadım acıkcası.
    2.si bızım turk ınsanı maalesef kı herkesten dusuk profılde tamırhane ustası yakınlıgı beklıyor. bakın ben de beklerım, ama karsımdakını once bır suzerım. ılk tanıstıgınız kımse sıze abınız gıbı davranmak zorunda degıl. bu pazartesı gunu expertız ıcın orcun ustaya gıttım mesela. ılk defa tanısmama ragmen; dıagnostıctekı her halta kadar detayına ınerek, sordugum tum sorulara teknık cevaplar vererek yardımcı oldu. zaten sensor degısımı yapılacagı ıcın benden ucret dahı talep etmedı. sızın karsılastıgınız ornegı gozumle gormedıgım ıcın bırsey dıyemeyecegım. anlattıgınız gıbı gelısmıs de olabılır, en nıhayetınde karsınızdakı de bır ınsan ters ve kotu gecmıs bır gunu olabılır. mızacı zaten soguk bır usta kendısı ama ısını kotu yaptıgına pek ınanmıyorum; zıra korlastan dahı sızı oraya yonlendıreceklerdır. ozellıkle ıtalyan aldıgınızda en buyuk soru ısaretı olan desmo bakımı ıcın.
    3.sü ona gıtmem demıssınız, korlası da ıstemıyorsunuz. gerıde yetkılı olarak sadece moto trıple kalıyor. orası da emın olun pıaggıo dan hatırladıgım kadarıyla bıraz daha yakın davranan, ama kesınlıkle benım konşukta buldugum abı kardes havasını bulamayacagınız bır yer. ıscılıklerı ıyıdır ama ozellıkle retro ve eskı model ıtalyanlara da baktıkları ıcın, yıne sıra problemı yasayabılırsınız. hatta sızı 6.30da ıcerı dahı almazlar. bu 3ü dısında gıdecegınız hıcbır yer sıze elektronık olarak da yardımcı olamayacak. yanlıs hatırlamıyorsam sadece yetkılı servıslere bu destek verılıyor.
    4.sü maddı konulara gelırsek. farzı misal motorumun muadil sıfırı 35.000 eurolara dayanmısken, ınsanların desmo bakımını dusuk meblaglara halledebılecegını umıt etmesını de hıc anlamıyorum. e 24.000de bır 3-4.000tl yı gozden cıkaramayacaksanız; cok ozur dıleyerek soylemelıyım kı, altınızdakı ıtalyan sıze agır gelır maalesef. he bu arada 6000 bakımı ıcın de, suzukı gsx 1000f e arkadasım 400e yakın para verdı yetkılı de , moto trıple 350tl fıyat verdı panıgaleye. japonlar da bedavaya yapmıyor yani bakımları...
    Green Arrow bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    trattataa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    PCX 125
    Menderes Akbaş
    www.rsvmotor.com
    Ama telefon açın gitmeden.
    Adres değişikliği yapmış olabilir.

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı wolrath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    suzukı gsx 1000f e arkadasım 400e yakın para verdı yetkılı de , moto trıple 350tl fıyat verdı panıgaleye. japonlar da bedavaya yapmıyor yani bakımları...
    Hayirli olsun yeni motosiklet. Tavsiyeler icin tesekkurler. Ama tipik Japon'larin bakimi ile Ducatilerin bakimi ayni degil. Yag degistirme vs. dediginiz gibi ayni sayilir, ama subap araligi bakimi esas maliyet ve arada cok ciddi fark var.

    1. Desmo yaysiz oldugu icin hem inis hem de cikis kismina ayri ayri iki kat sure istiyor.
    2. 90 derece acili V2 uzerinde calisilmasi zor. Modele gore silindirlere ulasmak icin radyator ve depo sokumunu gerektiriyor. Tipik 4 silindirde radyator sokulmesine gerek yok. Hatta bazi Japonlarda depo menteseli (900 Hornet), iki vida cikarinca deponun on kismi havaya kalkiyor.
    3. Desmo ender bir sistem oldugu icin ozel egitim istiyor, tipik subap bakimi (shim & bucket) tum motosikletlerde markadan bagimsiz ayni.
    4. Ducati kendine ozel, standart olmayan, baska yerde bulamayacaginiz bazi aletler istiyor bu bakimda

    Peki bu kadar dert cile sonunda Desmo sistemin bi avantaji var mi? Teorik olarak var sozde ama Ducati bile olmadigini kabul ediyor artik. Ama o konuda bir ayricalik yakaldiklari icin devam ediyorlar.

    Ama bir cok modern Japon 4 silindir subap araligi bakimi ihmal edilse bile uzun sure sorunsuz calisiyor, genel itibariyle. Ducatilerde subap sesi eli mahkum olusuyor bir sure sonra ve bakim istiyor.

    Tabii ki Ducati guzel motosiklet, ama kesinlikle Japonlarla kiyaslanamaz, bakim maliyeti, bakimsizliga tepkisi, ve sorunsuzluk acisindan.

  4. #24
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabii ki Ducati guzel motosiklet, ama kesinlikle Japonlarla kiyaslanamaz, bakim maliyeti, bakimsizliga tepkisi, ve sorunsuzluk acisindan.
    soyledıklerınıze katılıyorum. sunu da eklemelıyım kı, ınsanımız kulaktan dolma bılgılere cok onem verıyor maalesef. mesela bırkac sene once kotu bakılmış bır multı yanlıs hatırlamıyorsam korlasta 24k bakımına gırıp, 7-8.000tl odemıs. o gun bugundur bu fıyatları konusuyor herkes. sımdı bahsettıgınız gıbı kullandıgınız bır japon degıl. yag su koy, 6000km boyunca tekrar bakma yapamıyorsun, ben vfr1200f te yapıyordum vallahi. e bu arkadas yapınca da tüm şimler gidiyor, zıncır dıslı degısıyor vs hoopp gecmıs olsun.
    desmo ve agır bakım da tamamen kullanıcıya bınaen degısen bır rakama sahıp. bedava degıl elbette ama motorunuza ıyı baktıgınız surece ben o fıyatları gorecegınıze mumkunat vermıyorum.

    +sadece desmo da degıl. ıtalyanların ozellıkle sensor ve dıger elektronık aksamları kırılgandır asıl. akü sarj ıcın sol grenaj sokulmesı gerekır yahu

    ama gun sonunda kırmızı brandayı kapattıgınız alet DUCATI... italyan motorlar, cok guzel ama nazlı hatunlardır. seveceksın, oksayacaksın, hedıyesını kısmayacaksın. istemeyen çift maşa, karenajı ve cızgılerı estetikten uzak, kosebasında ekürisini bulabılecegı sorunsuzluk abıdesı bır japon alabılır tercıh meselesi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:24 ----------

    Alıntı trattataa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Menderes Akbaş
    www.rsvmotor.com
    Ama telefon açın gitmeden.
    Adres değişikliği yapmış olabilir.
    yakın bır arkadaşım 0 aprılıa caponord aldı, bahse konu ustaya yonlendırdıler. yanlıs hatırlamıyorsam ıs-ıl degısıklıgı gıbı bırsey olabılır demıstı sanki. guncelleyıp yazarım buraya.

  5. #25
    Eagle7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben oyle bi acildim Avrupa deryalarina hep Japon'dan sonra; simdiye kadar motora sahip oldugum 5 gunun 1'i serviste gecti. Umarim benden iyi olur deneyiminiz...

    Bence de basit isleri kendiniz yapmayi ogrenin. Yardim teklifi icin



    "Shop manual" denen kitapcigi alin, olmadi yardim teklif eden arkadastan ogrenin. Basit isler bunlar.

    Tek masali motosikletlerin zincir ayari daha kolaydir, sag sol ayri ayri ugrastirmaz. "C spanner" denen bi zimbirtiyla yapilir, tek masali tum motosikletlerde asagi yukari aynidir, ve motosikletle gelen alet kutusunda olmasi lazim. Ducati koymadiysa ayip etmis. Kullandigim tek masali Honda ve KTM'de geldi bende. Baskiyla uretilmis cok basit bir metal parcasi.
    Bu zaman kadar kendim yaptım zincir ayarlarını falan ama bu biraz değişik olunca garipsedim tabi. Lightning saolsun hem yardım teklif etti hemde görmüş olurum. Kitapçığı internet üzerinde aradım ama bulamadım. Daha doğrusu türkçesini bulamadım. Alet çantası var onu gördüm bakalım içinden çıkacak mı ?
    Kelimelerini yükselt sesini değil, yağmurdur çiçekleri büyüten gök gürültüsü değil.

  6. #26

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    21200km de ve garantisi 2 ay önce bitmiş multisi olan biri olarak benimde kafamı kurcalayan bir durumdur bu. Korlas 'a gitmek yada uygun fiyata bir usta bulmak? Dediğiniz gibi narin bir alete biniyoruz. Desmoyu geçtim ufak bakımlarını bile korlas 'a götürmeliyim ki yarın öbür gün önemli bir parçası patladığında çeşitli bahaneler ile öttürmesinler diye düşünürken, bir yandan nasıl olsa her türlü öttürüyorlar [egzos walfine wd40 sıkma 300tl ] usta bul yırtabildiğin kadar yırt diyorum.
    Sonra satış sırasında servis bakımlı olmasının önemini düşünerek kendime, bakım maliyetlerini bilerek aldın daha çok çalış para kazan bunları düşünme diyip yüzümü tekrar korlasa dönüyorum

    Bu arada yorumlarda aklıma bir şey takıldı normalde 12 binde bir bakımı oluyor bu aletin türkiye ye özel 6 binde bir yağ değişimi vs oluyor. Bu 6 binlik kısaltılmış dilimin içindede extra kontrol mü ettirmemiz lazım. Korlas bana desmo bakımı için 2500-3500 arası bir fiyat çıkar demişti 7-8bin tl uçuk bi rakam gerçekten.

  7. #27
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    mchi :
    bakim oncesi fiyat alin kesinlikle.fix bakimlardan bahsediyorum tabi ki.
    normalde fabrikasyon japon ve avrupali motorlarda x2 yazar, ama bizim ulkemizdeki yakit ve yol sartlari malum oldugundan bakimlari erken tutuyorlar.
    bahsettiginizi konustum ben, mesela almayi dusundugum panigale korlastan ciktigindan itibaren servis kayitli. bu ileride cikabilecek bir sorunda iyi niyet garantisi kullanabilmek icin buyuk bir +.

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    "iyi niyet garantisi" gercekten cok uygulanan bir seyse olabilir, ama modele, soruna, servise ve markaya gore acaip farklilik gosteren bir durum.

    Garanti kapsami disinda olusan sorunu gidermek icin servisin sizin adiniza marka ile savas vermesi lazim resmen. Cunku servis parayi ya sizden alacak, ya da Ducati'den... Arasi yok bu durumun. Belese yapacak degil.

    Sahsen KTM'in subap ayari disinda tum bakimlarini kendim yaptim. En az o isi yapacak usta kadar iyi yaptim, tum parcalari da orijinalinden kullandim. Sihirli bir sey yapmiyorlar. Neyin nasil yapilacagi servis kitapciginda ayrintisiyla ve resimleriyle yazili. (Bu arada Turkcesi yoktur muhtemelen o kitabin)

    Garantinin bitmesine 1 ay kala ciddi bir sorun cikti ve neredeyse motor tumden degisti. Ilk basta "yagi fazla mi koydu acaba" diye dusunmusler. Ama oyle olmadigini anlayip her seyi ustlendiler. Tamir sonrasi ilk servisi kendim yapacaktim, ama teknisyen "getir biz yapalim, ola ki sorun cikarsa garanti kapsami disinda dahi olsa sorun olmasin sizin icin, hem de de olasi bi sorunu biz farkedelim" dedi. O yuzden goturecegim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:29 ----------

    Avrupa motosikletler sizin tabirinizle "nazli", "nazik"; kendi tabirimle "sıkıntılı" cihazlar. Kullanmasi zevkli ama ugrastirmasi kotu. Dayanip guvenemiyorsunuz araca. Sahsen cok seviyorum motosikletimi, turunun bariz farkla en iyi ornegi bence, ama bi daha sifir Avrupa mali motosiklet alir miyim emin degilim. Yakin Japon alternatifi varsa hic dusunmem Japon alirim zaten, cok daha yuksek fiyatli olsa bile. Ikinci el Avrupa mali zaten kesinlikle almam. Cektirdigine degmez. Ama 30 bin km'de 5 yasinda Honda'yi ekspertize goturmeden sadece deneyip alirim, aldim da, en az 10-15 bin km'de ben bindim, cok da zevk aldim. O arada ne hava filtresi degistirdim, ne buji, ne de subap ayari istedi. Ama kontrol ettim, hava filtresi temizdi, bujiler de duzgundu. Sadeca normal masraflarim oldu: yag, filtre, lastik, zincir... Sattigim da motor sesi yenisinin ayniydi.

    Oyle iste. Genelde pahali Avrupa mali motosikleti olanlar uzerine toz kondurmuyor forumda gordugum kadariyla "Aslan aldiysan yemini esirgemeyecen" , "Nazli bir hatun gibi ilgi gosterecen" gibi suslu ifadelerle motosikletlerinin bariz eksiklerini gormezden gelmeye calisiyorlar gibi geliyor bana. Aldigimda Superduke'tan daha pahali naked motosiklet yoktu. Sanirim hala oyle. Ama benim deneyimim sonucu olusan dusuncem boyle. Gerci net bir sey soylemem icin hala erken sayilir. Sadece 1.5 sene oldu. Bakalim zaman icinde gorecegiz.

  9. #29
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    bariz eksik diyorsak ; suzuki frenden, honda yag olayindan, yamaha sanzumandan recall yedi bu ss ler kotu motorlar mi simdi? benim vfr m de safttan recall yedi. e hani en sorunsuz makineydi? 24 000de bir odeyecegeniz parayla , bir japondan alamayacaginiz manevi bir keyif satin aliyorsunuz, olay bu bence.

  10. #30
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bende 660 tenere kullanıyorum yağını suyunu değiştir ver arpayı gitsin beygir
    yani sensör yok ağır bakım yok yağ yakmaz su eksiltmez taş gibi makina tabii bazen kaşıntı tutuyor triump tiger 800 bakıyorum kullananlar yağ yaktığını açık açık söylüyor
    ee yakıt tenere den çok (güçlü diye varsayalım)
    ağır bakımı vs si var
    parçalar ateş pahası (komple saçlar tas balatalar debriaj set 3000 tl cik marş motoru 1750 tl cik )
    bakıyorum yüksek devirde kullanınca yağ eksiltiyor (tenere yi ne kadar zorlarsan zorla bu olmaz)
    yani taş gibi japon u ver nazlı bi ingiliz atı al
    ha para olsa ktm bakalım diyorum eminim araştırsak onda da neler çıkar neler
    bence hiçbir avrupalı bi japon kadar sorunsuz dertsiz tasasız olamaz diyorum kendi kendime
    ve gel gelelim usta ve servis konusuna distirübitörr korlassss sakarya da servis yok parça desen o tr de yok zaten ee olsa da euro ile nerden baksam bana zarar
    biraz daha keyif almak için bence handikap çokk

    ha servis parça düzgün olsa hadi eyvallah diyeceğim

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı wolrath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bariz eksik diyorsak ; suzuki frenden, honda yag olayindan, yamaha sanzumandan recall yedi bu ss ler kotu motorlar mi simdi? benim vfr m de safttan recall yedi. e hani en sorunsuz makineydi? 24 000de bir odeyecegeniz parayla , bir japondan alamayacaginiz manevi bir keyif satin aliyorsunuz, olay bu bence.
    Ben Avrupalı motosikletler kötü motosiklet, almak yanlış, sorun çıkaran Japon motosikleti yok demedim ki.

    Mutlaka müşteriye ek bir şey sunuyorlar ki insanlar problemlerine katlanıp alıyorlar pahalı Avrupa malı motosikletleri, ki ben de bunu bilerek aldım. Hatta bildiğim için $$$ verip 3 sene ekstra garanti de aldım.

    Ama almadan önce Ducati de, KTM de, hatta Zero bile kullandım. Hepsinin uluslararası forumlarına girip a araştırdım. Oluşan sorun sıklığı, ve sorunların ciddiyeti, Avrupa malı motosikletlerde bariz daha fazla. Bu objektif bir gerçek, reddetmenin bir anlamı yok. Model bazında istisnalar olması, birinin sorunlu VFR'ı veya başka birinin hiç tık dememiş Multistrada'si gibi anekdotlar bu gerçeği değiştirmiyor bence.

    Bu arada sorunsuz motosiklet yapmak da kolay bir şey değil. O kadar kolay olsa Avrupalılar da yapardı. Hele hele motosiklet üzerinde çalışınca adamların ne kadar düşünüp taşınıp güzel dizaynlar yaptığını anlıyorsunuz.

    Tabi bütçe sınırsıza yakınsa servis sorun vs önemsizleşiyor. 1-2 senede bir son model Avrupa motosiklet sıfır alınır ve değiştirilir. Superduke forumunda var öyle bir adam. 18 ayda bir sıfır motosiklet alıyor adam. 2014'te çıkar çıkmaz Superduke almış. 18 ay sonra MT10 aldı. Daha yeni 2017 Superduke aldı.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)