BAJAJ Pulsar rs 200 motosiklet almayı düşünüyorum 150 km yetmez gibime geliyo dişli değişirsem performans hız nasıl olur veya 8000 9000 tl civar 3 asagı 5 yukarı motosıklet oneriniz varmı
BAJAJ Pulsar rs 200 motosiklet almayı düşünüyorum 150 km yetmez gibime geliyo dişli değişirsem performans hız nasıl olur veya 8000 9000 tl civar 3 asagı 5 yukarı motosıklet oneriniz varmı
Hız olrak bir ikiyerder 10/15 km/h hız artıyor diyolarda motorda bunu karşılicak tork varmı acaba sonuçda hep otobanda gitmiyoruz ya rs 200 sayfası vardır orda yazsanız dağa aydınlatıcı olur sizin için☺
150 yetmez dorsan o hızlarda güvenli bir sürüş için minimum 600 cc makine bakman lazım. dişliyle falan olacak şeyler değil..
Bu motorda 120 yi geçmek çok güvenli değil. 120 den sonra titreşim çok artıyor. Amortisör o hızla baş edemiyor, gidiyorsun ama yolu aramaya başlıyorsun. Sen bu sevdadan vazgeç bence
Turbo tak 40 beygire çıkar.
bu işler dişliyle falan olsaydı,büyük cc motorları yapmalarına gerek kalmazdı,,motordaki dişliler gelişigüzel takılmamış,hepsi hesap kitap araştırma deneme yöntemiyle en uygunu bulunup takılmış halidir,, kendine macera arama derim
güç,hız ve tork istiyorsan büyük cc alacaksın,,bu işler böyle
Bu arada arka dişliyle oynamak dağa sağlıklı hem de sökmek takmak dağa kolay olur gibi (Sadece fikirim)
Yaparsan sonuçları yazarsan sevinirim abi
RS sahibiyim, tanidiklarimiz kullaniyor. Kucuk disliyle 168km hiza cikabiliyorlar, 0-100'de de yarim saniye falan ancak fark ediyor, motorlarinin cekislerinden gayet memnunlar hatta yakit ekonomisi acisindan da avantajli ama bana 150 km hiz yetmez diyosan bu sinifa hic bulasma. Sanirim bu sinifta sadece R25 150 km hizla devamli kullanilabilir ama o da surekli tam gaz kullandigin icin motora surekli zarar verir, diger modellerde zaten surekli olarak bu hizda gitme imkanin yok
benzer muhabbetler Tvs Apache içinde söyleniyor ama bunlar doğru değil. orjinalde ön 13 ve arka 44 benim motorda. ön dişli 15 yapmıştım ve uzun bir süre öyle kullandım.
bir gün 13 dişliye dönüş yaptım ve öyle bir farketti ki aşırı derece farkediyor. hani çekmediği zaman bir vites düşerim olayı da yemiyor.
önü büyütünce yada arka dişliyi küçültünce motora binen yük her devirde daha fazla oluyor. motora binen yükü alt devirlerde farkediyor çopu kişi ama orta ve üst devirlerde de bir gerileme oluyor.
benim motor 5. vites 9 bin devirde 119 km hız yapıyor. arka dişliyi 44 numaradan 47 numaraya çıkaracağım ve son hızım 112 km hıza düşecek ama roket olacak
ön dişli 13 iken benim motor 4 saniyede 60 km hıza çıkıyor, ön dişli 15 iken denemedim ama tahminen 6 saniyeden az olmaz.
ön dişli küçültmek yada arka dişli büyütmek motorun son hızını azaltır ama torkunu yükseltir. 100 km hız ile geziyordum varsın 90 ile gezeyim ama istediğimde roket gibi uzayacak
hem motor eskisi gibi zorlanmayacağı için silindirdeki basınç eskiye oranla daha az olacağı için motorun ömrünü bile uzatır, işin detaylarını tam bilmiyorum ama zorlanmayan makinenin ömrü uzar.
Telefonumda disli kuculten arkadasin 0-167 videosu var, merak eden varsa ozel mesajla numarasini yazsin whatsapp'dan atayim.
0-100 8sn
0-167 40sn
1 vites 53km
2. Vites 72km
3. Vites 96km
4. Vites 123 km
5. Vites 147 km
6. Vites 167 km (kesiciye girmedi)
100 km hıza 9 saniyede çıkan bir motorun arka dişliyi küçültükten sonra 8 saniyede 100 km hıza çıktığını söylüyorsun. bunda bir yanlışlık var, arka dişliyi küçültürsen tork kaybedersin ve 100 km hıza çıkman daha uzun sürer ve motorun torku düştüğü için son viteste motor çekemez ve eski son hızına ulaşamayabilir.
1. TVS ile Pulsar guc olarak ayni degil o nedenle disli degisimi yaptigin zaman TVS'nin bazi yokuslari cekmemesi normal ama guclu motorda bu olasilik daha az, etkisi olur mu tabiki olur ama gucten dolayi yokusta vites dusmene gerek kalmayabilir...
2. on disliyi degistirmekle arkayi degistirmek ayni degil cunku pulsarda arka disli 40'dan 37'ye dusersen %7,5 fark olusur, onde 13'den 15'e cikarman %15.4 fark olusturur...
3. Motorda zorlanma falan yok, motor gucun sabit, eskiden neyse o. Sen motorunu 6. Viteste kullanmanin 5. Vitese gore daha cok yiprattigini dusunuyorsun o zaman? Ama oyle birsey tabiki soz konusu degil hatta tam tersini yani 6.da kullanmanin 5'de kullanmaya gore motor omru acisindan daha yararli oldugunu iddia edebilirim
4. Arka disli kuculunce 153'den 168'e cikiyor yani top speed de bile 15km fark ediyor. Bu durumda 50km civari hizlarda suratin hepi topu 5 km civarinda fark edecek, bu durum motorun performansini ne kadar kotu etkileyebilir ki?
5. Disli degisiminin asil amaci uzun yolda motor devrini biraz daha dusurup hem yakit tuketimini dusurmek hemde motorun omrunu uzatmak. Nasil motor omrunu uzatmak dersen; biri atiyorum 70km hizla 7000 devirde gitsin digeri 70km hizla 6000 devirde gitsin. Bu durumda 6000 devirli devam eden suphesiz daha uzun omurlu olur. Yada biri 7000 devirde 70km ile digeri 7000 devirde 80km ile gitsin bu durumda da suphesiz 80km ile giden daha fazla toplam yol yapacagi icin otomatikman daha uzun omurlu olmus olacak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------
Bendeki videoda hiz tam olarak sifirdan baslamiyor motor cok hafif hareket halinde (10 km civari), gazlamaya 11. sn'de basliyor 18. Sn'de 100e ulasmis oluyor, saniyenin ondalik degerlerini goremedigim icin duze yuvarladim 8 sn yazdim, hadi oldugu yerden baslasin 9 sn olsun. Benim anlatmak istedigimde zaten performansini cok fazla etkilemedigi
tvs apache 9 saniyede 100 km hıza çıkmıyor zaten ben pulsardan bahsediyorum tvs apache den değil. ben arka dişliden bahsediyorum birde.
arka dişli küçüldüğü zaman tork eksilen bir motor daha yavaş hızlanacak diyorum ve zaten arka dişli orjinal iken 100 km hıza 9 saniyede anca çıkabiliyor diyorum pulsar rs 200 için. arka dişliyi küçültürseniz hepten zorlanır 11 saniyede falan çıkar 100 km hıza diyorum.
hatta 150 km hızlara rüzgarında etkisiyle tork yetersizliğinden dolayı hiç çıkamayabilir.
dişli hakkında detaylı bilgiye sahibim.
ben diğer sürücülerin aksine son hız değil tork isterim. son hızı 110 olsada olur ama 100 km hıza bir an evvel çıkmasını tercih ederim o yüzden arka dişliyi büyültmek benim için ilk tercih.
Simdi kendi motorumun 0-100 videosuna da baktim, benimki orjinal ve 8 sn civarinda (8 kusur, hadi yuvarlayalim 9 sn olsun). Disli kuculunce 3 viteste 100'e cikarken orjinal 4 vites'te 100'e cikiyor, bu sebeple 0-100 suresi degismiyor olabilir. Tork farkini hissetmek icin iki motosikleti yan yana getirip farkli devirlerde denemek gerek.
Bende tork yetmese ruzgarda felan hepden son hızda çuvalar gibi geliyordu bunlar çok ince hesap gerektiriyor gibi yani yoldaki eyimden rüzgarın geliş açısıyla,hızı sürücünün kapanması,sürücü ağırlığı,uygun devirlerde hızlı vites atmak gibi bir çok faktör önemli ama basit hesap bisiklet mantığı dişli sayısını düşür tork kaybet hız kazan
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)