Motosikletlerde geri vites neden yok?
Reklamlar
-
Aslında yok değil tek tük bazı modellerde var
Goldwing modelinde var mesela
Başımdan geçen bir olayı anlatayım
Pulsarımla yokuş aşağı dar bir yolda ekmek aracı park etmiş yanındaki park halinde araç var
Aradan geçemedim motorda ayaklarıyla gelire gidemedim
Bu arada korna da bozuk
Bağırdım durdum
5 dk rampa aşağı bekledim motorla
Rampalarda dik
Bacaklarımda motoru tutulmakta çok zorlandım 5 dk dik rampa aşağı yolda
Sonunda adam geldi bağırsağın geri geri gitsin dedi
Bende geri vites yok ki motorda dedim
Neden geri vites yok motorlarda?
Reklamlar
-
İnip de motoru geri itemeyecek kadar dik yokuşlarda durmamak lazım.
-
Başlığı görünce bunu ya Fatih.met ya da pistonlar yazmıştır dedim
-
geri vites maliyeti arttırır, vazgeçin bu sevdadan
Aspava38 adlı üyeden alıntı
Başlığı görünce bunu ya Fatih.met ya da pistonlar yazmıştır dedim
ne demek bu şimdi?
iddia ediyorum ki tahtalarından biri eksik
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
geri vites maliyeti arttırır, vazgeçin bu sevdadan
Motosiklet dediğin 6 ileri 1 geri olmalı
-
Aspava38 adlı üyeden alıntı
Başlığı görünce bunu ya Fatih.met ya da pistonlar yazmıştır dedim
sı...armı gözüne, başlığın altında konuyu açan yazıyor zaten. asabımı bozmayın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------
Pistonlar adlı üyeden alıntı
Motosiklet dediğin 6 ileri 1 geri olmalı
dostum senle dalga geçmelerine niye göz yumuyorsun? çoluk çocuk bastı forumu, bir gün birilerinin canı yanmaz işallah.
-
şaka bir yana ,hiç motor kullanmamış,araç kullananların hemen hepsi motosikletlerde geri vites olmadığını bilmiyor
bazen bir arabanın arkasından yokuş aşağı bir sokağa giriyorum,,aşağıdanda bir araba geliyor,sagda soldada araç parketmiş iki araba geçemiyor,,bu sefer önümdeki durup geri çıkarak yol vermeye kalkıyor,,
ben kornaya basıyorum tabii,,adam camdan kafasını çıkarıp geri al yol verelim diyor bana ,bende adama MOTOSİKLETLERDE GERİ VİTES VARMI diye bağırınca adam mal mal suratıma bakıyor
çoğu zaman başıma geliyor bu gibi durumlar
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
sı...armı gözüne, başlığın altında konuyu açan yazıyor zaten. asabımı bozmayın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------
dostum senle dalga geçmelerine niye göz yumuyorsun?
Bu konuyu açıp dalga geleceklerini bilmediğimi sanıyorsun
Şaçma mesajların içinde illaki birkaç tane
faydalı mesaj olacaktır
-
YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı
şaka bir yana ,hiç motor kullanmamış,araç kullananların hemen hepsi motosikletlerde geri vites olmadığını bilmiyor
bazen bir arabanın arkasından yokuş aşağı bir sokağa giriyorum,,aşağıdanda bir araba geliyor,sagda soldada araç parketmiş iki araba geçemiyor,,bu sefer önümdeki durup geri çıkarak yol vermeye kalkıyor,,
ben kornaya basıyorum tabii,,adam camdan kafasını çıkarıp geri al yol verelim diyor bana ,bende adama MOTOSİKLETLERDE GERİ VİTES VARMI diye bağırınca adam mal mal suratıma bakıyor
çoğu zaman başıma geliyor bu gibi durumlar
ohh be gerginliğim gitti :D işte buda gerçeğin acı ve komik tarafı bende iş yerinden çıkarken soranlar oluyor "niye ayağınla sürüyorsun" diye ve bende nasıl geri gidicem başka diyorum sonra "geri vites yok mu" diye soruyorlar.
ben bunu hep şaka yapıyorlar sanıyordum ama sizin mesajınızdan sonra anladım meğersem gerçekten bilmiyorlarmış.
-
U dönebilirdin veya iki araba arasından gidonu tam sol tam sağ yapıp aynaları kurtarıp geçebilirdin sıfıra sıfır parkettiğini sanmıyorum kapı açacak boşluk muhakkak olmalı
-
@pistonlar; maliyet ve arıza ihtimali. Bir çok marka sadece ileri gidip dorun çıkartmayan motosiklet yapmaktan aciz.
@fatih; asabiyet iyi değil. keskin sirke diyorum. sen gerisini biliyorsun.
-
bilirkişi adlı üyeden alıntı
U dönebilirdin veya iki araba arasından gidonu tam sol tam sağ yapıp aynaları kurtarıp geçebilirdin sıfıra sıfır parkettiğini sanmıyorum kapı açacak boşluk muhakkak olmalı
İki araç arasında sıkışıp kaldım
Mesafe kurtarmıyor
Pulsarın aynaları katlanmıyor
-
ne olurdu o yokuştan tangır tungur aşşa caddeye kadar gitseydin
-
YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı
şaka bir yana ,hiç motor kullanmamış,araç kullananların hemen hepsi motosikletlerde geri vites olmadığını bilmiyor
bazen bir arabanın arkasından yokuş aşağı bir sokağa giriyorum,,aşağıdanda bir araba geliyor,sagda soldada araç parketmiş iki araba geçemiyor,,bu sefer önümdeki durup geri çıkarak yol vermeye kalkıyor,,
ben kornaya basıyorum tabii,,adam camdan kafasını çıkarıp geri al yol verelim diyor bana ,bende adama MOTOSİKLETLERDE GERİ VİTES VARMI diye bağırınca adam mal mal suratıma bakıyor
çoğu zaman başıma geliyor bu gibi durumlar
Demekki bir tek ben değilmişim
-
geri vites olursa maliyet aratacaktır.aman zaten fiyatlar mükemmel bide geri vites koyup geçirmesinler..
-
Piston kardeş,
Eğitim alman lazım. Bazı şeyler kara düzen öğrenildiğinde yanlışlar hep yanlış olarak kalır, yanlışın farkında olunmaz hatta kalıplaşır sonra yanlış olduğu hasbelkader farkına varılsa da değiştirilmekte, düzeltilmekte güçlük çekilir.
Öncelikle motosiklete oturuş pozisyonunu öğrenmek lazım. Motosiklete ilk biniş, yolda duraklama vs. durumlarda sağ ayak her zaman arka frende durmalıdır. Ön fren+gaz kombinasyonunu ne kadar iyi ayarlama yetisinde olsan da alışkanlık olarak sağ ayak arka frende olmalıdır.
Diğer bir konu kullandığın motosiklet yokuşta da olsa 1.viteste stop ettiğinde motosikletin kaymaz. Yani dakikalarca ayaklarım ağrıdı demezsin. Bunu yapmanın en kolay yolu gidonun üstünde sağ kütükteki kırmızı düğmeyi baş parmağınla off pozisyonuna getirmek. Viteste motor hele senin ki gibi hafifse ayaklarını ağrıtmadan durur.
Bak buraya kadar olan bölümü Bilal'e anlatır gibi anlattım.
Sonrasında önemli hususlardan biri hiç bir seyir eden , duranmaya çalışan, duran ve hatta park etmiş aracın arkasına bahsettiğin kadar yanaşılmaz. Tehlikelidir, uygunsuzdur. En iyi ihtimalle bile olsa, hiç bişey olmasa park eden adamın kıçına girmişçesine yanaşıp park edersen adamın bagajına aldığı karpuzu koymasına engel olur papaz olursunuz.
Park etmedim deme edersin. Trafikte ilerlerken dibinde ne işin var adamın...
Bir başka konu motosiklete hakimiyet konusu ki bu temel eğitimin olmazsa olmazıdır. Bazı zor durumlarda motosikleti devirmeden inebilme, destek ayağının üstünde çevirebilme, ön amortisörleri kapatıp açarak ön fren yardımıyla en az yarım metre geri hareket ettirebilme, düşen motoru usulünce ne kendine ne ona zarar vermeden kaldırabilme vs... bilmek motosiklet kullanıcısına fayda sağlar.
Her ne kadar Avrupa filan bizi kıskansa da, geri vitesli motor üretimi filan bunları ilerde düşünürsün.
-
Akhunturk adlı üyeden alıntı
Piston kardeş,
Eğitim alman lazım. Bazı şeyler kara düzen öğrenildiğinde yanlışlar hep yanlış olarak kalır, yanlışın farkında olunmaz hatta kalıplaşır sonra yanlış olduğu hasbelkader farkına varılsa da değiştirilmekte, düzeltilmekte güçlük çekilir.
Öncelikle motosiklete oturuş pozisyonunu öğrenmek lazım. Motosiklete ilk biniş, yolda duraklama vs. durumlarda sağ ayak her zaman arka frende durmalıdır. Ön fren+gaz kombinasyonunu ne kadar iyi ayarlama yetisinde olsan da alışkanlık olarak sağ ayak arka frende olmalıdır.
Diğer bir konu kullandığın motosiklet yokuşta da olsa 1.viteste stop ettiğinde motosikletin kaymaz. Yani dakikalarca ayaklarım ağrıdı demezsin. Bunu yapmanın en kolay yolu gidonun üstünde sağ kütükteki kırmızı düğmeyi baş parmağınla off pozisyonuna getirmek. Viteste motor hele senin ki gibi hafifse ayaklarını ağrıtmadan durur.
Bak buraya kadar olan bölümü Bilal'e anlatır gibi anlattım.
Sonrasında önemli hususlardan biri hiç bir seyir eden , duranmaya çalışan, duran ve hatta park etmiş aracın arkasına bahsettiğin kadar yanaşılmaz. Tehlikelidir, uygunsuzdur. En iyi ihtimalle bile olsa, hiç bişey olmasa park eden adamın kıçına girmişçesine yanaşıp park edersen adamın bagajına aldığı karpuzu koymasına engel olur papaz olursunuz.
Park etmedim deme edersin. Trafikte ilerlerken dibinde ne işin var adamın...
Bir başka konu motosiklete hakimiyet konusu ki bu temel eğitimin olmazsa olmazıdır. Bazı zor durumlarda motosikleti devirmeden inebilme, destek ayağının üstünde çevirebilme, ön amortisörleri kapatıp açarak ön fren yardımıyla en az yarım metre geri hareket ettirebilme, düşen motoru usulünce ne kendine ne ona zarar vermeden kaldırabilme vs... bilmek motosiklet kullanıcısına fayda sağlar.
Her ne kadar Avrupa filan bizi kıskansa da, geri vitesli motor üretimi filan bunları ilerde düşünürsün.
Eğitim almadım. Fırsatım olmadı, ama planlarımda var zaferce abinin telkinleri sayesinde. Duruyorsam, sağ ayağım frende beklerim. Hayır manuel otomobil ile de dururken ayak frende basılı olur, anlamıyorum sağ ayağını yere koyanları.
Park ederken önde ve arkada bir insanın rahatça geçeceği yer olmasına özen gösteriyorum en sıkışık durumda bile.
Motosikleti inerken devirmem için ayağımın yere temas etmeyeceği, benim de bu durumun farkında olmadığım bir pozisyon gerek, ki başıma geldi, ayağımı yere attım, o ne, yer yok faşo belediye kazmış, uyarı, vs. hiçbir şey yok, aydınlatma da olmayınca devirmiştim motoru.
Yan ayağın üstünde motosiklet çevirme işini her sabah yapıyorum. Motoru koyduğum yerden çıkarken ya 30 metre geri geri gitmem gerekiyor, ki alan dar, ya da yan ayakta çevirmem gerekiyor.
Ama şu ön fren ve amortisör kombinasyonu ile motoru geriye doğru götürme işini anlamadım, mantığını kavrayamadığım için, deniyorum ama hep aynı yerde kalıyorum. Bu nasıl oluyor?
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Ama şu ön fren ve amortisör kombinasyonu ile motoru geriye doğru götürme işini anlamadım, mantığını kavrayamadığım için, deniyorum ama hep aynı yerde kalıyorum. Bu nasıl oluyor?
Bu motora göre kişiye göre zor ya da kolay oluyor. SS hiç kullanmadığımdan nasıl olur bilemiyorum ama gidon yere daha yakın olduğu için bence daha kolay olur gibime geliyor. Ayrıca elciklerin açısı ters V şekline yakın olması bence biraz daha avantaj ama tam bilemiyorum.
Eğim çok dik değilse 182 boyum 94 kiloyum ve benim motorumla ben yapabiliyorum. Hafif motorun avantajı.Tahmin ediyorum ki bazı motorlara çok zor olabilir ama Vstrom650 ile bunu yapanı gözlerimle gördüm. Tabii adamın amortisör kallavi.
Mantık şu amortisörler açılırken doğan itme kuvvetini yakalamak.
Anlatırken altı kaymayan güçlü tabanlı ortalama bir motosiklet botunuzun zaten olduğunu var sayıyorum. Zemini kontrol etmek lazım! Hafif minik kum gibi taşların minicik bir çalı parçacığı ile ayağınızı Fatih'in kütükler üzerinde gemileri yürüttüğü gibi yürütebilir aman dikkat.
Ön freni sıkıp gidon yardımıyla ve tüm vucut ağırlığımızı (Göbek olması tercihtir ben de var ) depoya kapanarak veriyoruz, ön amortisörleri mümkün olduğunca kapatıyoruz. Ayak pençeleri pegler hizasında mümkünse biraz daha geride, yerden kuvvet almayı yani yeri itmeye hazır bekliyoruz. Allah ne verdiyse kollarla gidonu yukarı doğru çekerken ayak pençeleri ile (kesinlikle ayak parmak uçlarıyla değil) ve kalca ile geriye yükleniyoruz. Ama ön freni tam hamlede bırakıp hareket tam tamamlandığında tekrar öne gidip tüm emeyi boşa götürmeden sıkmak gerekiyor. Bunu tekrar tekrar yaparak her seferinde 5-10 cm geri geri çıkıyoruz..
Anlatılması yapmasından daha zor.
-
Akhunturk adlı üyeden alıntı
Piston kardeş,
Eğitim alman lazım. Bazı şeyler kara düzen öğrenildiğinde yanlışlar hep yanlış olarak kalır, yanlışın farkında olunmaz hatta kalıplaşır sonra yanlış olduğu hasbelkader farkına varılsa da değiştirilmekte, düzeltilmekte güçlük çekilir.
Öncelikle motosiklete oturuş pozisyonunu öğrenmek lazım. Motosiklete ilk biniş, yolda duraklama vs. durumlarda sağ ayak her zaman arka frende durmalıdır. Ön fren+gaz kombinasyonunu ne kadar iyi ayarlama yetisinde olsan da alışkanlık olarak sağ ayak arka frende olmalıdır.
Diğer bir konu kullandığın motosiklet yokuşta da olsa 1.viteste stop ettiğinde motosikletin kaymaz. Yani dakikalarca ayaklarım ağrıdı demezsin. Bunu yapmanın en kolay yolu gidonun üstünde sağ kütükteki kırmızı düğmeyi baş parmağınla off pozisyonuna getirmek. Viteste motor hele senin ki gibi hafifse ayaklarını ağrıtmadan durur.
Bak buraya kadar olan bölümü Bilal'e anlatır gibi anlattım.
Sonrasında önemli hususlardan biri hiç bir seyir eden , duranmaya çalışan, duran ve hatta park etmiş aracın arkasına bahsettiğin kadar yanaşılmaz. Tehlikelidir, uygunsuzdur. En iyi ihtimalle bile olsa, hiç bişey olmasa park eden adamın kıçına girmişçesine yanaşıp park edersen adamın bagajına aldığı karpuzu koymasına engel olur papaz olursunuz.
Park etmedim deme edersin. Trafikte ilerlerken dibinde ne işin var adamın...
Bir başka konu motosiklete hakimiyet konusu ki bu temel eğitimin olmazsa olmazıdır. Bazı zor durumlarda motosikleti devirmeden inebilme, destek ayağının üstünde çevirebilme, ön amortisörleri kapatıp açarak ön fren yardımıyla en az yarım metre geri hareket ettirebilme, düşen motoru usulünce ne kendine ne ona zarar vermeden kaldırabilme vs... bilmek motosiklet kullanıcısına fayda sağlar.
Her ne kadar Avrupa filan bizi kıskansa da, geri vitesli motor üretimi filan bunları ilerde düşünürsün.
Bir tanıdıktan eğitim aldım
Dediklerini uyguladım
Fakat frenleme parmak tekniği var misir bilin
Sağ el debriyaj üç parmak sağ el ön fren iki parmak
Bu tekniği pek uygulamıyorum fakat uygulanması lazım
Genellikle şehir içi trafiğinde bu tekniği uyguluyorum çok faydasını gördüm
Ön ve arka freni kombine sürekli ayağım arka frenini üstünde kullanıyorum
Yukarıda yazdığım parmak tekniği ve kombine frenleme harika kısa mesafede duruş sergiliyor
Panik frene limon sıkma tekniğinin uyguluyorum
100 kmh hızda test ettim bir sıkıntı yaşamadım
Hemde orjinal berbat lastikler kaymadıda bu önyargıya nereden vardın?
Bu arada motorum yokuş aşağı stop etmedi
Bu arada boyum kısa motora yetmiyor
Motora alışkın olduğum için pek sıkıntı yaşamadım fakat uzun süre beklemekte bacakları baya yoruyor boyum kısa olmasından dolayı
Açıkçası dar olan mesafeden geçerim diye sandım orasını hesap edemedim orada haklısın
Gelmişik 2017 yılına hala arka vites yok abs yok
Bunlar olmazsa olmaz
Otomobiller euro7 ye geçecek biz daha euro 4 e yeni geçiyoruz
Biraz ileriye bakın
Teknolojiden geri kalmayı kabullenmemek gerekir
-
Pistonlar adlı üyeden alıntı
Bir tanıdıktan eğitim aldım
Dediklerini uyguladım
Fakat frenleme parmak tekniği var misir bilin
Sağ el debriyaj üç parmak sağ el ön fren iki parmak
Bu tekniği pek uygulamıyorum fakat uygulanması lazım
Genellikle şehir içi trafiğinde bu tekniği uyguluyorum çok faydasını gördüm
Ön ve arka freni kombine sürekli ayağım arka frenini üstünde kullanıyorum
Yukarıda yazdığım parmak tekniği ve kombine frenleme harika kısa mesafede duruş sergiliyor
Panik frene limon sıkma tekniğinin uyguluyorum
100 kmh hızda test ettim bir sıkıntı yaşamadım
Hemde orjinal berbat lastikler kaymadıda bu önyargıya nereden vardın?
Bu arada motorum yokuş aşağı stop etmedi
Bu arada boyum kısa motora yetmiyor
Motora alışkın olduğum için pek sıkıntı yaşamadım fakat uzun süre beklemekte bacakları baya yoruyor boyum kısa olmasından dolayı
Açıkçası dar olan mesafeden geçerim diye sandım orasını hesap edemedim orada haklısın
Gelmişik 2017 yılına hala arka vites yok abs yok
Bunlar olmazsa olmaz
Otomobiller euro7 ye geçecek biz daha euro 4 e yeni geçiyoruz
Biraz ileriye bakın
Teknolojiden geri kalmayı kabullenmemek gerekir
O zaman durmak yok yola devam ! Eyy dünya daha geri vites yapamadın ama ben size gösteririm geri vitesi, 2023 te görüşürüz diyip konuya kendi noktamı koyuyorum.
Ben yine de sana bir tavsiye daha vereyim haddim olmayarak, kornanı da yaptır motorun korna her şeyidir.
Hatta yarın sabah ilk iş kornanı monte edildiği demirle beraber biraz öne eğmeye çalış belki arkaya doğru yamulup bir yere değiyordur. Kornalar bir yere temas ederse titreşim yapamayım çalmazlar. Belki bir ihtimal.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)