Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bir Sezon Daha Aynı Motosikletle, Ama Nasıl?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    CT.ATC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2014
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    150 Mr Vulture(30k) > X-Treme Max 150
    Herkese merhaba, bir çok kişi gibi bende tamamen duygusal nedenlerden dolayı bir sezon daha motorumu kullanmayı düşünüyorum.

    Yaklaşık 2.5 senedir kullanmakta olduğum Mondial Vulture modeli aslında beni tatmin ediyor. Gözüm lükse kaysa da, içimde bir enduro aşkı yanıp tutuşsa da malesef motosikleti değiştiremeyeceğim.

    Nedeni ise bu rakamlarda alacağım makinaların gücü çekişi şuan ki motorumun yanından geçmiyor(xtreme max, black cat). Gönül ister bir 12-13 bantlarında crf 250l, ama hayat "sen yapıyor yüksek lisansta asistanlık, nah sana maaş!" minvalinde olduğundan şimdilik uzak bir fantezi dünyası, ütopya.

    Ben de dedim ki motorum iyi kötü az yakıyor 3-3,5 litre höh! Gidişi iyi(sütçü beygiri son hızı 100!) ufak tefek kara kuru birşey, ee bu motorun keyfini kısıtlayan etmenler neler?
    1.Rüzgar, şık ve iş görecek bir rüzgarlık modeli buldum o işi çözdük gibi o cepte.
    2. Amörtisörler, evet kase düşmanı amörtisörlere ferahlık gelse hiçte fena olmayacak. Hali hazırda sele konforunu epey artırsamda amörtisör kaldırmıyor. 75 kilo adamım ağır da değilim, her türlü ayarıyla oynadım, yok! Bana mısın demiyor..

    Başka da memnun olmadığım pek birşey yok aslında sanırım sorunum amörtisörler.. Özetle Yar bana bir çare, yar bana bir çare!

    Not : Arka amörtisöre öhlins tak diyen olursa çok fena sopa çekerim, ilk sopayı da en zengininiz yer.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------

    Güncel, her türlü fikire açığım, bak şunu yaptım daha konforlu oldu gibi her türlü görüş dinlenir
    bursalıali ve crxforever bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    üstad bende de tiger 250 var sele rahat fakat ben yine de kaplatmayı ve de kaplatmadan önce seleyi biraz doldurtmayı deneyeceğim.böylelikle titreşim,amörtisör sorunu biraz olsun halledilebilir.ya da farklı amörtisör senin motora takılabilir bence

  3. #3
    yusufkalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2017
    Şehir
    İstanbul/Kağıthane
    Motosikleti
    YAMAHA MT 07
    Alıntı CT.ATC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhaba, bir çok kişi gibi bende tamamen duygusal nedenlerden dolayı bir sezon daha motorumu kullanmayı düşünüyorum.

    Yaklaşık 2.5 senedir kullanmakta olduğum Mondial Vulture modeli aslında beni tatmin ediyor. Gözüm lükse kaysa da, içimde bir enduro aşkı yanıp tutuşsa da malesef motosikleti değiştiremeyeceğim.

    Nedeni ise bu rakamlarda alacağım makinaların gücü çekişi şuan ki motorumun yanından geçmiyor(xtreme max, black cat). Gönül ister bir 12-13 bantlarında crf 250l, ama hayat "sen yapıyor yüksek lisansta asistanlık, nah sana maaş!" minvalinde olduğundan şimdilik uzak bir fantezi dünyası, ütopya.

    Ben de dedim ki motorum iyi kötü az yakıyor 3-3,5 litre höh! Gidişi iyi(sütçü beygiri son hızı 100!) ufak tefek kara kuru birşey, ee bu motorun keyfini kısıtlayan etmenler neler?
    1.Rüzgar, şık ve iş görecek bir rüzgarlık modeli buldum o işi çözdük gibi o cepte.
    2. Amörtisörler, evet kase düşmanı amörtisörlere ferahlık gelse hiçte fena olmayacak. Hali hazırda sele konforunu epey artırsamda amörtisör kaldırmıyor. 75 kilo adamım ağır da değilim, her türlü ayarıyla oynadım, yok! Bana mısın demiyor..

    Başka da memnun olmadığım pek birşey yok aslında sanırım sorunum amörtisörler.. Özetle Yar bana bir çare, yar bana bir çare!

    Not : Arka amörtisöre öhlins tak diyen olursa çok fena sopa çekerim, ilk sopayı da en zengininiz yer.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------

    Güncel, her türlü fikire açığım, bak şunu yaptım daha konforlu oldu gibi her türlü görüş dinlenir
    Abi kızmada yazıyı iki defa okudum ama ne istediğini anlamadın abi be 😕

  4. #4
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    arka amortisöre ybr amortisörü bir dene istersen. çok kademe ayarı var ve yay uzunluğu seninkinden fazla. orijinalinin fiyatını bilmiyorum umarım sopa yemem zira pek zengin de değilim
    2006 kanuni windy kullanıken de amortisör konforundan memnundum.gazlı tombik amortisörleri vardı.

  5. #5

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Vulture kullandım, gariptir, sele çok rahatsız geliyordu ama amortisörler ile alakalı bir problem yaşamamıştım.

    Öne takacağın rüzgarlık işlevsel olacak kadar büyük ebatlı olursa motor daha çok yakıp daha az gidiyor haberin olsun.

    Bu arada, düz yolda yapabildiği 100km/h sürati yokuş yukarı da yapabilen acayip bir motordur Vulture. 150cc motorlar ile mukayese edilemez o noktada. Ben 100 kiloyum, beni rahat taşıyordu, o derece yani

    Unutmadan, arkaya öhlins tak, rahat edersin

  6. #6
    CT.ATC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2014
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    150 Mr Vulture(30k) > X-Treme Max 150
    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka amortisöre ybr amortisörü bir dene istersen. çok kademe ayarı var ve yay uzunluğu seninkinden fazla. orijinalinin fiyatını bilmiyorum umarım sopa yemem zira pek zengin de değilim
    2006 kanuni windy kullanıken de amortisör konforundan memnundum.gazlı tombik amortisörleri vardı.
    Önerin için teşekkür ederim, benim de aklıma ilk ybr ve cbf gelmişti. Cbf monoshock diye direk eledim, ybr de öyle rahat diye herhangi bir yerde duymadım denemek lazım esasen, ama onunda çakması vardır kesin. Yine de aklımda. Ybr önerisi ile sopadan kurtuldun sağolasın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:19 ----------

    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vulture kullandım, gariptir, sele çok rahatsız geliyordu ama amortisörler ile alakalı bir problem yaşamamıştım.

    Öne takacağın rüzgarlık işlevsel olacak kadar büyük ebatlı olursa motor daha çok yakıp daha az gidiyor haberin olsun.

    Bu arada, düz yolda yapabildiği 100km/h sürati yokuş yukarı da yapabilen acayip bir motordur Vulture. 150cc motorlar ile mukayese edilemez o noktada. Ben 100 kiloyum, beni rahat taşıyordu, o derece yani

    Unutmadan, arkaya öhlins tak, rahat edersin
    Hocam cevabın için teşekkür ederim,Er5, cbf 250 modellerine takılan yuvarlak far için uygun olanlardan alacağım. Çok büyük birşey değil ama yine de dikkat ederim. Dediğin gibi çekişte farklı karakterde bir motor, sanırım tek eksiği biraz konfor. Seleyi 1.5 yıl önce değiştim şuan sele puf puf orda sorun yok, amörtisörler küçük çukurlar ile başedemiyor esasen. Beton kasislerde bi güzel yaylanıyor, Sanırım kısa kalıyor anlık sönümlemesi. Benim de aklıma xl 185 amörtisörü takma fikri geldi açıkcası, o da fazla uzun mu gelir acaba? Öhlins almaya karar verirsem motoru satmam gerekir, ardından üstüne oturacağım sadece amörtisör kalır ki bu da hoşuma gideceğini zannetmiyorum
    efendy06 ve crxforever bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Motor alçak, ve aks mesafesi kısa. Dolayısı ile ağırlık merkezini yukarıya taşıman olumsuz sonuçlar doğurabilir. Yani, orjinalden daha uzun olan bir arka amortisör önermem. Orjinal boyda, ama daha yumuşak bir amortisör ile, ön arka ayrı ayrı salınım yapacağından, özellikle virajlarda riskli olabilir. Motorun aks aralığı biraz daha uzun olsa, çok güzel müdahale edilebilir aslında. Ben kullandığım dönemde arka maşayı değiştirip, daha uzun bir arka maşa yardımı ile arka lastiği daha geriye almayı planlamıştım. Ama sonra baktım ki, çamurluk önde kalacak, zincirin boyu kısa gelecek falan, değmez deyip vazgeçmiştim.

    Orjinal hali ile, iki teker arası mesafe o kadar kısa ki, yükseklik arttığında denge merkezi çok yukarı kayar. Zaten motor hafif. Yükselince ağırlık merkezi sende olacak. Uyarmadı deme

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı CT.ATC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka amörtisöre öhlins tak diyen olursa çok fena sopa çekerim, ilk sopayı da en zengininiz yer.
    Marzocchi?

  9. #9
    CT.ATC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2014
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    150 Mr Vulture(30k) > X-Treme Max 150
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor alçak, ve aks mesafesi kısa. Dolayısı ile ağırlık merkezini yukarıya taşıman olumsuz sonuçlar doğurabilir. Yani, orjinalden daha uzun olan bir arka amortisör önermem. Orjinal boyda, ama daha yumuşak bir amortisör ile, ön arka ayrı ayrı salınım yapacağından, özellikle virajlarda riskli olabilir. Motorun aks aralığı biraz daha uzun olsa, çok güzel müdahale edilebilir aslında. Ben kullandığım dönemde arka maşayı değiştirip, daha uzun bir arka maşa yardımı ile arka lastiği daha geriye almayı planlamıştım. Ama sonra baktım ki, çamurluk önde kalacak, zincirin boyu kısa gelecek falan, değmez deyip vazgeçmiştim.

    Orjinal hali ile, iki teker arası mesafe o kadar kısa ki, yükseklik arttığında denge merkezi çok yukarı kayar. Zaten motor hafif. Yükselince ağırlık merkezi sende olacak. Uyarmadı deme
    Dediğiniz gibi iki teker arası mesafe çok kısa Çinli deyip geçmemek lazım hayvan her türlü virajda çok rahat dönüyor, bir de amörtisör dalma çıkma yapmasa işte baktığın yere ok gibi gidecek. Bu xl amörtisörü uzun ama yumuşak ise şayet biraz viraj performansından(böyle söyleyince komik farkındayım) ödün verebilirim fısır fısır yaylana yaylana gideceksem şayet. Uzun amörtisör demek hareket kabiliyetinin de artması demek.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:56 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Marzocchi?
    Hocam isminden fiyatlarına bakmaya korktum, bize şöyle özamörtisörcüoğulları tadında bir firma lazım
    hasmet ve crxforever bunu beğendiler.

  10. #10
    K121L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2015
    Tümseklere denk geldiğinizde seleden kalkıp motosikleti ayakta sürebilirsiniz.

  11. #11
    CT.ATC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2014
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    150 Mr Vulture(30k) > X-Treme Max 150
    Alıntı K121L adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tümseklere denk geldiğinizde seleden kalkıp motosikleti ayakta sürebilirsiniz.
    Hocam öneriniz için teşekkürler ama zaten motorun üstünden inmiyorum desem yalan söylemiş olmam, endurocular benden çok oturuyordur. Zaten cross gidonu ve atkısı felan var yani motoru scrambler karakterinde kullanıyorum.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)