İki tuhaf durum var ;
Arai nin övündüğü en azından Türkiye temsilcisinin en tepesindeki zattın övündüğü kendi kulaklarımla dinledim "Çene açılır aria kaskı yoktur. Çünkü Arainin en büyük derdi güvenliktir" laflarıyla beraber servet fiyatına yarım kask satması bence enteresan..
Diğeri özellikle İtalyan firmaları başta olmak üzere hemen hemen bütün büyük motorsiklet ve aksesuar giyim firmaları reklamlarında bolca açık kaska özendirme yapıyorlar.
Acaba bu açık kasklarda bilmediğimiz bir numero mu var? çözemedim..
Aşağıdaki fotolar markaların kurumsal sitelerindeki tanıtım fotoları ;
yamaha xcity
yamaha tricity
bir başka yamaha
Honda
Açık kask olayına katılmıyorum. Darbe az bile olsa yerde yuvarlanırsanız ne çene kalır ne de burun. Her zaman iş görecek kalitede tam kapalıyı tercih ederim. Diğer senaryolara itirazım yok fakat ben orta kalitede (kalitesiz demiyorum) örneğin Scorpion veya LS2 gibi bir kaskı kırabilecek kadar sert bir darbenin oluşma ihtimalini ve bu darbe esnasında sürücünün kafası dışındaki bölgelere alacağı hasarın büyüklüğünü düşündüğümde o fiyatlara çıkmayı anlamsız buluyorum. Benim görüşüme göre 3000 TL olan bir kask testlerde 500 TL'lik bir kasktan yüksek puan almıştır ama bu 500 TL'lik kaskın yeterli olmayacağı anlamına gelmez. Euro Ncap'te 5 yıldızlı bir araçta hiç hasar almazsınız ama aynı kazada 4 yıldızlı ile de ölmezsiniz. Bu fiyat farklarının asıl sebebi bana göre uzun ömür, konfor ve en önemlisi marka değeridir. Bugün Sharp testinden en yüksek puanı almış en ucuz kaskın ses yalıtımının ve konforunun çok iyi olmayacağını ben size garanti edebilirim. Aynı şey montlar için de geçerlidir. 3000 TL'ye mont alırsınız kazada korur, rahattır, uzun ömürlüdür ve su geçirmez. 500 TL'lik mont da kazada korur ama su geçirir, zamanla sağı solu yırtılır.
Özet olarak kendiniz riske atacak kadar ucuza kaçmayın ama kendinizi bazı çakal firmalara da kazıklattırmayın derim. Özellikle bu kazıklanma olayı son on yıldır tamamen tüketim toplumu haline gelmiş ülkemizde çok güzel yürütülüyor. TV alan, olmayan 4K yayını için TV alıyor, araba alan hiç kullanmayacağı hız sabitleyicisiz ve açmayacağı açılır tavansız almıyor, telefon alan da sırf whatsapp'a girmek için en üst modelden şaşmıyor. Bu artık hastalık halini aldı.
Arai kullanıcısı ve tekrar Arai alma arifesinde biri olarak sıralıyayım problemleri, önce neden pahalı,
paran pul olduysa herşey pahalıdır, avrupa sitelerine girip baktığında ise diğer markalara kıyasla arainin nerdeyse aynı fiyatta olduğunu görebilirsin
pahalı çünkü zilyon tane sporcuya ve organizasyona para veriliyor markası görünsün, yaygınlaşssın diye, ultra süper seni herşeyden koruyacak bir mucize yarattığından değil,
peki bunları bilerek neden arai alırsın? Bütçen az biraz yeterse, konforuna düşkünsen(sessiz bir kask değildir), memnun kalmışsan yeni bir macera aramanın alemi yok
tamamen görsellik hocam. E kot pantolon, hatunlarda bazan mini etek o motorlara biniyorlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:52 ----------
ne oldu sizin mi skıntınız varda atlıyorsunuz? sizin içiniz de daha ağır daha sert bi göçük mü oluşmuşta saçma sapan yorum yapıyorsunuz? Şahıs ss kullananlara laf etmiş! ben ss bile kullanmıyorum hatta düşünmüyorum. hatta chooper cruiser bana daha yakın daha çok istiyorum. Mevzu bahis bu değil buraya kadar anlaşıldıysa devam edeyim. Konu kaskların koruması korumamasıydı, mevzu chooper kullananlar ss çiler gibi artislik, özentilik yapmaza gelince o konuda bence özenti olanların daha çok deri yelek giyip sabah memur akşam haydut olanlardır dedim. Siz de böyleyseniz tabi sıkıntılı gelmiştir bu laf bu lafımında şahsi olarak arkasındayım eğer özentilikler çarpıştırılıyorsa... Bana göre bilinçli kullanıcı ne kullanırsa kullansın, ekipmanını doğru düzgün kullanırki en ufak ihtimalle dahi arkasında gözü yaşlı aile bırakmasın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:59 ----------
öyle hocam zaten hiç lafım yok bunlara ben de şahsen choper seviyorum ve önümüzdeki zamanda düşünüyorum olay çok farklıydı mevzu alakasız yere geldi.
en kral kask dahi 48/km s darbe testlerinde zorlaniyorsa çok fazla servet harcamaya gerek yok diye düşünüyorum agv ye devam
200 le giderken de kurtulma şansınız var. Her 200 km ile kaza yapan kamyon kasasına girecek diye bir kaide yok. Bunun sürüklenip çarpması da var.
Altyazılısını bulamadım kusura bakmayın. Ancak durum direk bu
Reklam ve görsellerde açık kask kullanılması normaldir. Çünkü orada bir motosiklet kullanan bir insan yüzünü kasktan ön planda göstermelisiniz. Kapalı vizör kask veya sadece gözleri görünen bir sürücü ile reklam olmaz. Yoksa kask reklamı yapmış olursunuz. Piaggio reklamlarında takım elbiseli sürücü var. Bu demek değil ki takım elbise ile motosiklet kullanılır. Fuarlarda motorun üzerine mini şortla oturmuş mankenler görürüz bunlar dikkat çekmek amaçlı yapılan işler. Gerçek hayatta o şortla motor kullanan bir hatun görme ihtimalimiz milyonda bir.
Nasil bir gocuk olusmus olabilir ki yazdiginiz manasiz cumlelerden bunu disa vurumunu yapma geregi hissedeyim? Cruiser suruculeri de kapali kaska 5000 tl verilmesini garipseyebilir demis arkadas. Bunun uzerine garip bir ivmelenmeye girmissiniz. SS surenlere laf edildi dediginiz buysa komik. Acik kasklarin tabii ki fullface kadar korumadigi bilir herkes. Konfora oncelik verip, guvenligi arka planda birakmaya calisiyor cogu cruiser suruculeri.
Bu olayi abartip 4 5 ileti yazilmasina anlam bulamadim ve yorum yazma ihtiyaci hissettim pardon sizin tabirinizle 'atladim'.
Forum oldugunu dusunerek yorum yapabiliyoruz sanirim diger uyelerin iletilerine.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)