Abs'li Motor Daha mı Güvenlidir?
Reklamlar
-
Neredeyse her araçta abs standart olmaya başladı. Teknolojiside ilk nesillere göre çok ilerledi. İlk nesil abs ler çok kötüydü hatta 2000 model volvoyla kaza yapmamın sebebinin abs olduğunu düşünüyorum. Neyseki artık absler çok daha iyi çalışıyor. Ama şu aklıma geliyor abs ye güvenerek sürmek ne kadar doğru? Önceki motorumda abs olmadığı için ona göre sürüyor fren mesafesini motorun durabileceği değilde düşmeden fren yapabileceğim şekilde ayarlıyordum. Şimdi fren yaparken kilitlenme korkusu olmadığı için fren mesafesi hissiyatı azaldı bende. Bu benim kendi öz eleştirimdir.
Reklamlar
-
Abs normal frenlemelerde çok işlevsel olmak zorunda değil. Ama ihtiyacın olduğunda olması için dua edebilirsin.
Evet, sürücüye yardım eden, destek sistemleri; ABS, TCS, Kaydırmalı debriyaj gibi, bir süre sonra alışkanlık yapıyor, yapar. Ama bunlar öyle yolda giderken bozulacak sistemler değiller. Yani, yolda sürüş esnasında, abs'nin bozulma ihtimali, ön tekerinin patlama ihtimalinden daha az. Ve sonuç itibarı ile bunlar hep sürücü hatalarını tolere etmek için geliştiriliyor.
-
Güvenlik hissi çok tehlikelidir, 40 km/h hızla giderken sabit nesneye çarpmanın kesin sonucu ölümdür. Tedbiri azaltmayın sakın.
-
Arabamda var mesela. Çok güvendiğim için hep geç basıyorum frene.
Yapmayın arkadaşlar altı üstü bloklamayı önlüyor. Sen yine bildiğin gibi freni yap bir bakmışsın ıslak çamurda veya su birikintisi üzerinde fren yapman gerektiğinde kayıp düşeceğin yerde motor üstünde kalabilmişsin.
He dersen ki bende son nesil viraj abs si var(bosch yapıyordu sanırsam 1290 lara koymuşlardı) O zaman işler değişir.
-
Rossiler gelmeden cevap vereyim evet daha güvenlidir.
-
Güvenli olduğu şüphesiz de ABS ye güvenip ona göre sürüş yapmak nedir? fren mesafesini kısaltmaz ki ABS. Amaç durmak ise ABS ile durmak güvenli ABS siz durmak az güvenli, olayın özeti bu.
-
Abs acil durumlar dışında aktif olarak çalışan bir sistem değil. Tekrar söyleyeyim abs acil durumlar dışında aktif olarak çalışan bir sistem değil. Günlük kullanımınızda abs kırmızı ışıkta normal frenleme yaparak dururken işe yaramaz. Kırmızı ışıkta abs siz duramıyorsanız fren yaparken zırt pırt abs devreye giriyorsa gidip eğitim alın, fren nasıl yapılır öğrenin. Abs günlük fren kullanım şeklinizi etkilememeli, etkiliyorsa kendinizi sorgulayın "ben ne yapıyorum" diye.
1 milyonuncu kez belirteyim, abs normal şartlar altında fren mesafesini kısaltmaz zira ne demiştik; Abs acil durumlar dışında aktif olarak çalışan bir sistem değil.
Ek: panik fren esnasında abs nin tek faydası lastiğin kitlenip asvaltı öpmenizi engellemek. Duruş mesafenizi kısaltmaz, sadece fren esnasında becerebilirseniz kaçış manevrası yapmanızı beceremezseniz dengenizi korumanızı sağlar.
Sözlerim bir kişiye yönelik değil konuyu açıp okuyan biri anlasın diye tekrar tekrar yazma gereği hissettim.
-
hasangazili adlı üyeden alıntı
Neredeyse her araçta abs standart olmaya başladı. Teknolojiside ilk nesillere göre çok ilerledi. İlk nesil abs ler çok kötüydü hatta 2000 model volvoyla kaza yapmamın sebebinin abs olduğunu düşünüyorum. Neyseki artık absler çok daha iyi çalışıyor. Ama şu aklıma geliyor abs ye güvenerek sürmek ne kadar doğru? Önceki motorumda abs olmadığı için ona göre sürüyor fren mesafesini motorun durabileceği değilde düşmeden fren yapabileceğim şekilde ayarlıyordum. Şimdi fren yaparken kilitlenme korkusu olmadığı için fren mesafesi hissiyatı azaldı bende. Bu benim kendi öz eleştirimdir.
ABS ye güvenerek, HER AN dip fren yaparak motosiklet sürülmez. Sürenin aklından şüphe etmek lazım.
Fren yapmayı bilen, aklı başında motosiklet kullanan bir sürücü, normal şartlar altında ABS'yi frenlemenin son noktalarında devreye sokacaktır. Ani fren yapması gereken ''emergency brake-panik fren-acil fren-''durumlarda ise sürücüye çok daha güvenli ve hızlı bir yavaşlama sağlayacaktır. Eğer sürücü robot değil ise.
Konunun sizle ilgili olan tarafına gelirsek; sürüşünüzü düşmeden fren yapabilecek şekilde kurgulamanız fren yapma konularında eksik olduğunuzu gösteriyor. Ofansif algılamayın lütfen.
ABS sizin için çok mantıklı olmuş. Ama boş bir alanda ABS yi frenin son, durmaya yakın noktalarında devreye sokacak şekilde fren çalışmanızı öneririm
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
ABS ye güvenerek, HER AN dip fren yaparak motosiklet sürülmez. Sürenin aklından şüphe etmek lazım.
Fren yapmayı bilen, aklı başında motosiklet kullanan bir sürücü, normal şartlar altında ABS'yi frenlemenin son noktalarında devreye sokacaktır. Ani fren yapması gereken ''emergency brake-panik fren-acil fren-''durumlarda ise sürücüye çok daha güvenli ve hızlı bir yavaşlama sağlayacaktır. Eğer sürücü robot değil ise.
Konunun sizle ilgili olan tarafına gelirsek; sürüşünüzü düşmeden fren yapabilecek şekilde kurgulamanız fren yapma konularında eksik olduğunuzu gösteriyor. Ofansif algılamayın lütfen.
ABS sizin için çok mantıklı olmuş. Ama boş bir alanda ABS yi frenin son, durmaya yakın noktalarında devreye sokacak şekilde fren çalışmanızı öneririm
Tabi bilgiye değil tahmine göre yorum yapıyorsunuz.
-
ABS olmadığını bilerek sürmek her zaman daha güvenlidir.
-
abs ye bu kadar takılmaya gerek yok. tekeri kitlersen sanıyenın 10 da 1 hızıyla tutup bırakan bi sistem işte.. kayıp düşme diye..
1:10 dan sonra abs konularını görünce gösterdiğim tepki..
-
İlk acemilikte önüme kıran arabaya vurmamak için tüm gücümle asıldığımda,abs olamayan motorumun beni nasıl yere vurduğunu (son beş saniye kayıt dışı beynimde)hatırlamıyorum. Sonradan frenlemenin çalışılması+geliştirilmesi gereken bir meziyet olduğunu öğrendim. Abs'li motor ile fren yaptığumda tek bildiğim arka tekerin yanıma gelmek istemediği ve düz hattımı koruyabildiğim.Yine de tecrübeli bir sürücü abs'yi devreye sokmadan çok uzun kmler kullanabilir.İleri sürüş eğitimi ve defansif sürüş ile stres olmadan bol keyif ile motorumu sürmek benim hoşuma gidiyor.
Tekeriniz düz,keyfiniz bol olsun...
-
abs li motoru abs yokmuş gibi kullanın.
-
ne olduğunu bilmedigimiz birşeye elbette güvenmeyiz teknolojik gelişmeleri takip ederseniz ABS ye de diğer yeniliklerede güvenirsiniz, binlerce mühendisin geliştirdiği sistemlerin güvenilirliğini sorgulamak çok saçma , bu sadece bize özgü bir durum değil, mesela şimdilerde tüm dünyada sürücüsüz otomobillerin güvenilirliği sorgulanıyor, eminimki sürücüsü olmayan otomobiller olanlardan çok daha az kaza yapacaktır, hatta bütün araçlar kendi hareket etse hiç ölümlü kaza bile olmayabilir..
-
evet yağmurda daha güvenli olduğuna katılıyorum ama kura asfalt ve engebeli yolda abs başa bela.
-
Dün yağmurlu havada yayanın biri yola atladı. Hemen panik fren yaptım, limon sıkar gibi. Önceki motorlarımda yaşadığım gibi arka kendini bırakır diye bekledim ama ABS hemen devreye girdi. Yani bazen frene düzgün bassanız dahi ABS olmadan tehlike yaşanabiliyor.
-
ABS'nin artısı panik fren dediğimiz olayı daha güvenli hale getirmek. Normal frenelemede abs devreye girmez zaten.
-
drtayfun adlı üyeden alıntı
Güvenlik hissi çok tehlikelidir, 40 km/h hızla giderken sabit nesneye çarpmanın kesin sonucu ölümdür. Tedbiri azaltmayın sakın.
hocam durum o kadar kötü mü ya 40 km çok yavaş bir hız gibi sürerken
-
Abs'yi kısaca şöyle özetleyebilirsiniz, bilin ki bir araçta frenleme esnasında abs devreye giriyorsa o araç normal frende kızaklamaya başlamıştı bile ona göre hesabınızı yapın, kızaklayan bir aracı kaçış alana yönlendiremezsiniz, yönlendirmeye çalışırsanız araç motorsa devrilir arabaysa ters döner, ama abs'li bir aracı istediğiniz gibi yönlendirebilirsiniz, abs sürücü için her yönden daha güvenli, bundan bir on sene sonra ne demek istediğimi anlarsınız çünkü arabalarda da yeni yeni koyulmaya başladığında millet "abs'ye ne gerek var, güvenli bile değil fren mesafesini uzatıyor" gibi benzer şeyler söylüyorlardı, şimdi onu diyenelere abs'siz bi araç satmaya kalkın bakalım ne diyecekler ? verecekleri ilk cevap "abs'siz araba mı olur" olacaktır, o yüzden zamanla motosikletlerde de standart hale gelince bugünki abs'siz motorların alıcısı bile zor bulunacaktır...
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:13 ----------
Bir insanın koşma hızının üstüne çıktığı her hız ölümcüldür, bunu koruma ekipmaları ile önlemeye çalışabilirsiniz ama boyun kırılması veya omirilik ezilmesi gibi nedenlere henüz %100 bir çözüm bulanabilmiş değil
-
erenedip adlı üyeden alıntı
hocam durum o kadar kötü mü ya 40 km çok yavaş bir hız gibi sürerken
50. sn de 50 km ile çarpıyorlar. düşük bir hasar gibi gözükse de kendinizi iple tampona bağlanmış hayal edin. Ayrıca 64 km ile 50 km arasındaki hasar farkının nasıl katlandığını görebilirsiniz(testte vuruş yerleri farklı olsa da yine de fark var) .
Yakın bir zamana kadar ncap testleri 48 km hız ile yapılıyordu yanlış hatırlamıyorsam yeni 64 km ye geçtiler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)