Tubeless Olmayan Lastiğin Patlaması
Reklamlar
-
Motosikletim rx3i evo. Tel jant olduğu için malum standart iç lastikli teker var. 100-120 km/h gibi süratlerde lastik patlarsa neler olur? Ne yapmam gerekir tavsiye verir misiniz? Tek bildiğim patlayan taraftaki freni kullanmamak. Gerçekten tubeless lastiğe göre çok riskli midir? Kaza yaptırır mı? İzlediğim videolarda motor sağa sola kayıyor ve llastiği patlayan herkes yere düşüyor berbat bi sahne.
Reklamlar
-
Köpüklü spreyler var ama bunlarda işe yarıyor mu bilmiyorum
-
Tubeless i ic lastikle kullanin.yanaklari daha kalin oldugu icin biraz daha sansiniz artar.
-
Adana İl Temsilcisi
birincisi,o köpükler iç lastikli lastiklerde işe yaramaz,tubless ler için yapılmıştır.
ikincisi,efe kardeş,korkma,kolay kolay patlamaz lastiğin.düşünsene,tubless icat edilmeden önce yıllarca insanlar,araba ve motorlara bu şekilde kullandılar.ama bu hiç patlamaz anlamına da gelmez.biliyorsun benim de RX3'üm vardı,yıllar önce de iç lastikli motorlar kullandım ve çook uzun yollara gittim geldim,hiç patlamadı.şans olabilir.RX3'üm de yanımda,uzun yola giderken,1 ön iç lastik,1 arka iç lastik taşıyordum.nedeni de patlak tamir takımı taşıyıp yollarda uğraşmamak için.yapacak birşey yok.bu arada bazı arkadaşlar,aynı ölçülerde tubles lastik bulursan tak diyebilirler,bu da yanlış,çünkü,tubles lastik kullanan jantın yan duvarı(lastiğin yanını tutan) ile,iç lastik kullanan jantın yan duvarı aynı değildir.bu şekilde akıl alıp kullanan bir arkadaşım vardı,yolda giderken lastik janttan çıkmıştı.bilgin olsun kardeş.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN.
BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
-
Bora abi mesajı yeni görüyorum kusuruma bakma. Bilgiler için çok sağol.
-
Başıma geldiği için biliyorum. Hangi lastik olduğuna göre değişir ama o hızlarda ön lastik patlaması kötü olan senaryo. Arka lastik daha az tehlikeli (bana göre).
100-110 ile orta şeritte giderken iki lastiğimde ayrı zamanlarda patladı. Ön jant çart diye oturdu. Arka lastiğimin inmesi 1-2 sn sürdü. Motor gezmek isteyecek çok dikkat ederek, dengeni koruyarak mümkün olduğunca motoru dik tutarak sağ tarafa attım kendimi. Ülkemizin sorumluluk sahibi şoförleri çok yardımcı oldu!! Lastiğin durumuna göre motorun sağa sola gezecek, yatmak isteyecek dans edecek. Sende hatim indireceksin(ben indirmiştim).Ama motorun durumundan değil, sorumluluk sahibi arabacılar yüzünden... Ağırlığımı sağlam teker tarafına kaydırdığımı hatırlıyorum. Böyle..
-
4 yıl boyunca tel jantlı motor kullanıp bir kere lastik patlamamışken, 1 ay arayla 2 kere vida girdi arka lastiğe. İstanbulun her sokağı şantiye amk... İkisinde de motorun yanına gittiğimde lastiğin inik olduğunu farkettim. Muhtemelen birinde sabah işe gelirken diğerinde de akşam işten dönerken girdi vidalar. Üzerinde de 8-10 saat park yerinde durdu motor. Sürüş esnasında hiç farketmedim bile zaten jant da daha yere ulaşmamıştı. İki seferde de tamirciye kadar gidebilmiştim.
-
10-15 saniye öncesinden farkına varıp iş ciddiye binmeden kenara çekme şansımız yok mu? İlla cebelleşecek miyiz motorla? Bora abi çok güzel söylemiş eskiden tubeless mi vardı diye ama benim gözümü korkuttu bu senaryo. Patlama sesi falan duyuluyor mu bari?
-
Hocam senin anlatmak istediğin patlamayı anladım ben sanirim, Balona iğne batırır gibi öyle bi "baaam" usulü patlama olmadığı sürece, küçük çivilerin girmesi yani sadece 1 delik yoluyla patlayan lastik öyle düşündüğünüz gibi sizi 2 saniye içinde öldürmez, havanın inmesi deliğe gore değişir en hızlısı 10 saniyeyi bulur.
Yanlız balon patlaması gibi bi yarılma felan söz konusu olursa siz patladığını anlayana kadar zaten yerde olacaksınız.
Ama bu tür büyük yarıklı sesli patlamalarda lastik yarılıp janttan dolayı yarılıp kopmaya başlarsa tubeless veya şambrelli farketmeksizin çok akıl alıcı senaryolara sahit olursunuz.
Kendimi bildim bile yaklaşık 9 yıldır kullandığım her motor şambrelli (Hepsi enduro/cross).
Lastik patlama olayı çok yaşadım ama hiç bi zaman lastik patladı diye kaza yapmadım.
Hava yavaş yavaş indiği icin motorun saçma sacma sicramasindan olayı anlayıp, başımın çaresine baktım.
-
evet çok kötü bir senaryo allah kimsenın başına vermesin.küçükte bir hatırlatma yüksek süratte seyrederken lastik patlarsa daha ne olduğunu anlamadan irkilir bilinçli olmasada frene yüklenirsin yani o patlayan lastiğin tarafı filan hikaye.
-
MrMud adlı üyeden alıntı
Hocam senin anlatmak istediğin patlamayı anladım ben sanirim, Balona iğne batırır gibi öyle bi "baaam" usulü patlama olmadığı sürece, küçük çivilerin girmesi yani sadece 1 delik yoluyla patlayan lastik öyle düşündüğünüz gibi sizi 2 saniye içinde öldürmez, havanın inmesi deliğe gore değişir en hızlısı 10 saniyeyi bulur.
Yanlız balon patlaması gibi bi yarılma felan söz konusu olursa siz patladığını anlayana kadar zaten yerde olacaksınız.
Ama bu tür büyük yarıklı sesli patlamalarda lastik yarılıp janttan dolayı yarılıp kopmaya başlarsa tubeless veya şambrelli farketmeksizin çok akıl alıcı senaryolara sahit olursunuz.
Kendimi bildim bile yaklaşık 9 yıldır kullandığım her motor şambrelli (Hepsi enduro/cross).
Lastik patlama olayı çok yaşadım ama hiç bi zaman lastik patladı diye kaza yapmadım.
Hava yavaş yavaş indiği icin motorun saçma sacma sicramasindan olayı anlayıp, başımın çaresine baktım.
Çok sağolun bu bilgi iyi geldi, zaten otoyolda çividen ziyade lastiği patlatacak nesne olması baya baya düşük bir ihtimal olduğu için fazla takılmaya gerek yok demek ki.
-
efemontana adlı üyeden alıntı
10-15 saniye öncesinden farkına varıp iş ciddiye binmeden kenara çekme şansımız yok mu? İlla cebelleşecek miyiz motorla? Bora abi çok güzel söylemiş eskiden tubeless mi vardı diye ama benim gözümü korkuttu bu senaryo. Patlama sesi falan duyuluyor mu bari?
Önceki mesajımda yazdığım gibi ön jant çatank diye oturmuştu. Arka tekere 2 cm'ye 1 cm boyutunda metal bir parça girmiş, ne oldu şimdi bu motora yolda mı bir enayilik var diye düşünmem ile motorun arkasının gezmeye başlaması arası 2 sn ya var ya yok.
Lastiğin inmesi için içindeki havanın kaçması lazım. Tabi bu durum lastiğe giren ve /ve yahut çıkan şeyin açtığı delikle alakalı. Hava bir anda da kaçabilir; bir kaç sn'de de kaçabilir, ben şamyelli lastiğin 2-3 günde indiğini de gördüm. O artık neyin girdiğine nasıl girdiğine bağlı. Her durum farklı olacaktır.
-
sdirer adlı üyeden alıntı
Önceki mesajımda yazdığım gibi ön jant çatank diye oturmuştu. Arka tekere 2 cm'ye 1 cm boyutunda metal bir parça girmiş, ne oldu şimdi bu motora yolda mı bir enayilik var diye düşünmem ile motorun arkasının gezmeye başlaması arası 2 sn ya var ya yok.
Lastiğin inmesi için içindeki havanın kaçması lazım. Tabi bu durum lastiğe giren ve /ve yahut çıkan şeyin açtığı delikle alakalı. Hava bir anda da kaçabilir; bir kaç sn'de de kaçabilir, ben şamyelli lastiğin 2-3 günde indiğini de gördüm. O artık neyin girdiğine nasıl girdiğine bağlı. Her durum farklı olacaktır.
Allah'a emanet devam o zaman
-
efemontana adlı üyeden alıntı
Allah'a emanet devam o zaman
Evet öyle :=)
-
arka patlarsa nispeten öne göre daha kolay kontrol ediliyor.
yani tüm iş sende. motor sağa sola gezecek. panik yapmadan kontrolü sağlamaya çalışman gerek.
-
07 Aralık 2024, 00:23
#16
Motosiklet nette,iç lastik,gelişmiş arama yaptırdım,10 sayfa konu çıktı
Transalp 600 iç lastikli bir motosiklet,virajda ön lastik patlarsa diye düşünmeye başladım
Geçmişte bir çok motosiklette iç lastik vardı,moto kroslarda nasıl bir önlem alıyorlar
İç lastik için ne tür önlem alabiliriz
-
07 Aralık 2024, 00:50
#17
fz6_fazer adlı üyeden alıntı
Motosiklet nette,iç lastik,gelişmiş arama yaptırdım,10 sayfa konu çıktı
Transalp 600 iç lastikli bir motosiklet,virajda ön lastik patlarsa diye düşünmeye başladım
Geçmişte bir çok motosiklette iç lastik vardı,moto kroslarda nasıl bir önlem alıyorlar
İç lastik için ne tür önlem alabiliriz
Bisikletten yola çıkarsam yarılmadığı sürece öyle pat diye inmez, yarılması içinde iç lastiğin çok eski olması lazımki bu tarz hadiseler yaşansın. İç lastiğe bildiğim kadarıyla dışarıdan bir müdahale maalesef mevcut değil, yama için iç lastiğin dışarı çıkması gerekiyor.
-
07 Aralık 2024, 20:57
#18
Cevap için teşekkür ederim,dağda bayırda hoplamayacam ama Rusya'da ıssız yerler çok var.
Forumda okurken Türkiye'de bir çok lastkçi,motosiklet lastiği söküp takmayı istemiyor,Rusya'da bir kaçkez lastikçiye gittim onlarda aynı,kendim söküp,takıyorum
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Bisikletten yola çıkarsam yarılmadığı sürece öyle pat diye inmez, yarılması içinde iç lastiğin çok eski olması lazımki bu tarz hadiseler yaşansın. İç lastiğe bildiğim kadarıyla dışarıdan bir müdahale maalesef mevcut değil, yama için iç lastiğin dışarı çıkması gerekiyor.
-
07 Aralık 2024, 21:32
#19
fz6_fazer adlı üyeden alıntı
Cevap için teşekkür ederim,dağda bayırda hoplamayacam ama Rusya'da ıssız yerler çok var.
Forumda okurken Türkiye'de bir çok lastkçi,motosiklet lastiği söküp takmayı istemiyor,Rusya'da bir kaçkez lastikçiye gittim onlarda aynı,kendim söküp,takıyorum
İç lastikli motosiklet sevmem ve almakta istemem ama büyük konuşmamak gerek , uzun yollarda bence tel jant motosikletten ise çelik jantlı motosiklet daha iyi, en azından fitil atıp devam edebilmek var.
-
07 Aralık 2024, 22:47
#20
Bende sevmiyorum ama Transalp daha konforlu geliyor
Geçmişte Türkiyeden YBR ile Rusya'ya 2 sefer gittim,YBR ile sadece lastik patladı,2 kişi ile gücü yetmiyor,tek başına olsam,YBR ile ömrümün yettiği yere kadar giderim
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
İç lastikli motosiklet sevmem ve almakta istemem ama büyük konuşmamak gerek
, uzun yollarda bence tel jant motosikletten ise çelik jantlı motosiklet daha iyi, en azından fitil atıp devam edebilmek var.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)