Mt 07-09 Ktm duke honda nc serisi Harley gibi alt devirleri de güçlü motorlara kötü yol koşullarında hükmetmek zor oluyor mu? Ani gaz açışlarında patinaj yanlama gibi riskleri olur mu?
Mt 07-09 Ktm duke honda nc serisi Harley gibi alt devirleri de güçlü motorlara kötü yol koşullarında hükmetmek zor oluyor mu? Ani gaz açışlarında patinaj yanlama gibi riskleri olur mu?
Bu nasıl bir soru
Torklu makinrlerde illa gazı yağmurda açmana gerek yok kurudada ani gazda kafana geçer
örneğin kalkış yapıcaksın ve kaygan bir zemin üzerindesin,yağmurdan dolayı iyice kayganlaşmış bir zeminde,debriyajla kalkarak gaz vermeden ilk hareketi yaparsın,sonra yedire yedire gazı verirsin.Yolda kullanırkende hareket halinde,ekstra daha hassas ve normale göre daha yüksek vites ve düşük devirde sürebilirsin.
gaz koluna hassas davranırsın, bir üst viteste gidersin desek sayılır mı? yenilerinde zaten çekiş kontrolü var, yağmur modu var...
Ben sahsen "yagmur modu"na aliyorum, 100 beygirle kisitliyor gucu...
ABS ve MTC acik oldugu muddetce tekerlegin kaymasi soz konusu degil zaten. Yola aktaramayacagi gucu vermiyor motosiklet.
olmaz mı he bende 7 lik 9 luk makina olmamasına rağmen, dün akşam eve dönerken, yeni başlayan yağmur yüzünden buzlanmadan daha fazla kayganlaşmış yolda kaya kaya gittim. gaz açarken arka tekerin pati çektiğini hissetmek, sağa sinyalsiz dönen araca çarpmamak için verilen inanılmaz mücadele, köprü üzerinde o muhteşem rüzgar saltosu, anadolu yakasında yağmurun artması ve yağmura koşmak.
anlatılmaz
şaka bir yana çok dikkatli olmak gerekiyor. özellikle ani fren gerektiren durumlar hoş değil. dikkatli olmak lazım. sakin sakin gitmek lazım.
kolay gelsin.
Drag kalkmıyorsan yağmur yağmasının pek önemi yok. Tabi sadece düz gitmek şeklinde düşünmemek lazım. Gereksiz ani hızlanmalardan kaçınacaksın. Bunu yapsan yeterli. Zaten motor sana "kayacam, kaydım, yanlıyorum" şeklinde his veriyor.
Ben bu durumu çok seviyorum kontrol bende, evet bende, evet hala... Ha siii , heh oldu hehh sakin ol olum şşşş
Güzel soru.
Sıkıntılı bi durum,şakası yok.
Hele mt-07 of of of, aman he..
İşte tecrübe tecrübe diye bundan yırtınıyor eğitmenler.
Nerde nasıl gideceğini bilmen gerekiyor, asfaltın taze bayat olmasını bile hesaplaman gerekiyor.
İşi bildikten sonra yağmurda depoya otur, ayakları önden sal yanlaya yanlaya git no problem.
aslına bakarsanız tam yerinde bir soru
makinayı olabildiğince alt devirlerde kullanırsın tokun yeterli olacağı minimum düzeyde
ama şöyle bir durumda var.
benim gibi minimal güç değerlerinde kullanarakta düşebiliyorsun
ben 90km/h ile düştüm 6.vites 4bin devir bandında.
nasıl mı oldu düzleşen asfalt ( güneşte tam anlamıyla ayna ) yağmurunda etkisi ile buz pistinden farksız oluyor
yanına güzel bir rüzgarıda eklersen arka tekerlek kontrolünü yitiriyorsun. tam 6 senedir bir fiil kullandığım 600f'te rüzgardan düşeceğimi hiç tahmin bile etmezdim üstelik. bir 350 400m'lik toparlamaya çalışma macerasından sonra motor iyice toparlanamyacak kadar yanlamaya başlayınca zıplayıp bırakmıştım motoru altımdan.
sonuç sol grenajda bolca çizik ve full ekipman ile neredeyse ekipmanların bile çizilmediği ( yağmur etkisi ile uzunca sürüklenme oluyor ama ) bir hasar tablosu.
tabi motorda ve bende ağır hasar olmamasının en büyük şans nedeni gece saat 03:00 sularında olması ve yolda tek bir aracın bile olmaması.
edit:
bu arada traction control ani çarpma etkisi yaratan bir rüzgar ve asfalt bileşiminde hiç bir işe yaramıyor
aynısını 1200gs adventure ile abim yaşadı aynı yol üzerinde. çarpma etkisi olan bir rügar anaforunda tekerlek slide vermeye başladıysa çekiş veya itiş komple boşa düştüğünden traction control gazı kapatma esaslı çalıştığından gazı baya bir kapatıyor. bu durum arka tekerleği kilitleyerek fren yapmaktan farksız.
önemli nokta kuru asfaltta arka tekerleğinizi kilitleyerek bile çok rahat düşmeden durabilirsiniz ( yeterki tekniğini bilin ) ama ıslak bir yolda buzun üstünde gibi olabiliyorsunuz kontra ile toparlama şansınız olmuyor
Mt 07 için konuşmam gerekirse kuru zeminde de ani gaz verdiğinde yanlayan/patinaj yapan bir alet ama olay tamamen gaz koluna dolayısıyla sana bağlı. Yumuşak gaz verildiğinde gayet mülayim bir şekilde yol almak mümkün.
Bileğine hakim olamayan biri zaten kuru havada da kullanamaz yüksek cc bir motoru.
Korkutmayı beni. Önümüzdeki cumartesi ehliyet eğitiminde MT7 kullanacağım.
benim motorda 13 nm tork var ama yine yanlıyor meret :D
dün göbeği dönerken iyice yavaşladı motorum ve hafiften gaz vereyim de arkamda arabayı yavaşlatmayayım dedim ama ben gaza bastıkça motor yanladı.
bir sefer daha denedim yine yanladı. sonra korkudan sağa çektim hiç gaza falan basmadım. tekeri falan kontrol ettik sonra yola baktım sonra buz üstünde gider gibi 30 km hızla 18 kilometre civarı uzaklıktaki evin yolunu tuttuk. teker fena kayıyor ve rüzgarda olduğu için korkudan hız yapamadım.
öyle gittik işte eve birde sucuk gibi olduk, mekanizmam bile ıslandı dün var ya :D soğuktan bacağımla depoyu sımsıkı tutmuşum ve ortası göl olmuş. bacaklarım açtım göletten kurtulduk sonra ama buz tuttu yani.
düşün işte torksuz güçsüz bir makinem var ama yanlıyoruz yine. 14 beygir 13 nm tor ama yine yanladık.
olayı baya büyütmüş konu sahibi.
yaa arkadaş torklu motor diyorsunuz ama gazı fazla açmayınca motor düşük tork ile çekiyor yani sorun yok ki.
sen olayı yanlış anlamışsın
mesela 600f ile veya 600rr ile mt07'nin 4bin devirde ürettikleri tork değerleri çok farklıdır
mt çift silindir bir makina ve tork için stroke daha uzundur sıralı 4lere göre. silindir çapınıda işin içine koyduğunda fark çıkıyor.
sıralı 4 silindir makina ile 3bin devire kadar kalkış yapamazsın neredeyse. mtde 2bin devirle bile çok rahat kalkarsın ama
ayrıca motosikletlerdeki dişli oranlarıda çok önemlidir.
tork düşük ama dişli oranlarıda ufaksa arka tekerlekteki kuvvet yine fazla olacaktır karşılaştırılan modele göre veya tahmine göre diyelim daha doğru olur
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
2. viteste kalkarsın olur biter o kadar dert edilecek bir şey degil..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)