Arkadaslar 10 yas civarinda Yamaha FJR bakmaya basladim. 10 yasinda bir FJR bana ne gibi sikintilar cikarabilir? Parca fiyatlari vs nasildir? Parca bulmakta sikinti yasarmiyim?
Arkadaslar 10 yas civarinda Yamaha FJR bakmaya basladim. 10 yasinda bir FJR bana ne gibi sikintilar cikarabilir? Parca fiyatlari vs nasildir? Parca bulmakta sikinti yasarmiyim?
Benelli MC Türkiye FACEBOOK GRUBU
1300 cc bir motor. 4 silindir. Motor isterse, pahalıya patlayabilir. Ama, tarz olarak çok zorlanmamıştır muhtemelen. KM önemli, bakımlar önemli, bakımların nerede ve hangi parçalar ile yapıldığı önemli.
1300 cc olup ta parçası pahalı olmayan motor gördün mü hiç?
Yamaha Xj6 niye düşünmüyorsun?
Dört silindirli yakıt cimrisi olarak bilinir
parça fiyatı sorarken rekiplerinden yani diğer 1300 cclerden pahalımıdır demek istedim. ybr den pahalımıdır demedim
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:19 ----------
bende bu iki motor arasında dağlar kadar fark var. yakıt konusunda sıkıntım yok.
Benelli MC Türkiye FACEBOOK GRUBU
Ben 2006 model bandit 650 aldim... 68.000 km de... suan 83.000 km...
Motordan yana bi sikintim yok... diskler eskidi... EBC marka takimi 1800 tl... baska bir sorunum yok..
sen bence onu bana değil benneliye açtığım davayı siteden sürekli olarak kaldıran adminlere söylemelisin.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...mi-yok-mu.html
yatak satar yamahaya yatağı ben sardırmıyorum üye ol r25-mt25 facebook sayfasına hergün bir tane geliyor. yamahanın 500cc altı modellerini almam yakınıma da aldırmam.
Benelli MC Türkiye FACEBOOK GRUBU
Benelli TRK502 al. FJR dandik motor yatak sarar maazallah
Esasen, ben de tamircilerde motor bloğu arızası ile yatan bir sürü R25 gördüm. Ama burada kusuru motora bulmak yersiz.
Bizim milletin ruhunda var apaçilik. R25 gidiyor. Adam yokuş aşağı sallandırıyor, veriyor gazı.
Tamam motor gazlamak için yapılmış, bir sürü devir koymuşlar. Ama mantık basit, motor çok devir çevirince fazla ısınır. Motor fazla ısınınca yağ viskosite kaybına uğrar, yanar. Yanmış yağ motorda yeterli yağlamayı sağlayamaz, motorun bir yerleri bozulur. Sonra motor tu kaka olur.
Öncelikle, 16-17 bin liraya R25 alıp, hala litresi 10-15 lira olan, menşei belirsiz yağ kullanan bir sürü kullanıcı var. Mineral yağ kullanan var. Yağ değişimini yapmayan, geciktiren var. Yağ filtresini değiştirmeyip kendini kar etti sanan var.
Yüksek devirde kullanılan, uzun sıkıştırmalara maruz kalan motorlarda, yağın normalden daha erken değişmesi gerekir. Ben yetkili servise motul 5100 kullandırıyorum, onu da kitapçığın 4 bin km'de değişim demesine rağmen, daha erken değiştiriyorum. Çünkü sıkıştırıyorum, ve biliyorum ki yağ özelliğini normalden daha kısa sürede kaybedecek.
Servis danışmanı ile olan sohbetimizde, sıkıştırılan, agresif kullanılan motorlarda iki bakım arası yağ değişimi önerdi danışman. Ya da, 7100 gibi, tam sentetik, yüksek ısı'ya dayanıklı, ömrü uzun yağ kullanıp kitapçığa uyabilirsin dedi.
Haliyle, her bozulan motorda, firmaya sataşmak anlamsız. Kitapçıkların bakım aralıkları ortalama sürüş için hesaplanıyor. Sonra binip motora yokuş aşağı 200 yapacam diye uğraşıp, bakım konusunda kitapçığa uymak anlamsız.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
ben biliyorum zaten böyle olduğunu arkadaşa kendi dilinde cevap veriyorum.
özellikle r25 ve mt25 de 160 km de kesici olsa bu sorunların hiç biri olmaz diyorum. koy kardeşim 160 km ye kesiciyi. kesiciyi iptal edip yatak saranı bırak garanti dışında.
o zaman yamahanın hiç suçu kalmaz. bu yaşıma kadar motorcuyum r25 ve mt25 in motor bloğu o kadar deviri kaldırmaz diyorum. kaldırmıyorda zaten. sen o bloğa 36 beygir koyup kesici koymazsan. kullanıcıya suç bulamazsın adam istediği kadar basar. sonra da sana gelir garantiden yaparsın motoru.
bu motorlara 160 kesici koysunlar 1 tane bile yatak sarma olmaz. yağ pompası arızalı bile olsa olmaz.
Yav sen koskoca Yamaha uğraş didin 14.000 devir çeviren 2 silindirli motor dizayn et.Forged pistonlar diasil kaplamalar kullan.Seri üretime geç binlerce sat.Trabzonlunun biri "Uyyyy uşağum habu motor 160ta kesuciya girsun o zaman bozilmaz" desin.Te allam ya.
Yazdığıma yazık ama neyse
koskoca honda koskoca suzuki salaklar çünkü 12000 devir çeviren motorlarına 10000 de devir kesici koyuyorlar. hatta mercedeste salak arabalarına koyuyor.
mesele zaten koyup koymamak değil koymaz isen bu durum kaçınılmaz gidip kullancıya sen hatalı diyemezsin. sen koymazsan adam da basar.
karadenizlilere yaptığın hakarete gelecek olursak kedi kardeş. özel mesaj denen birşey var ordan yazarsın. ben sana iletişim bilgilerimi atarım
Benelli MC Türkiye FACEBOOK GRUBU
Az daha koy YBR al :
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)