3.Motosiklet 4 Silindir Merakı, Kararsızlık ! (600RR-MT09-CBR650F)
Reklamlar
-
Herkese iyi forumlar
Arkadaşlar bu forum sayesinde motosiklete merakım daha fazla arttı ve çoğu bilgiyi burası sayesinde öğrendim o yüzden tekrar konu açma gereksiniminde bulundum.
Öncelikle ilk motorum Honda CBR 125 9.000 km, daha sonra ise Yamaha R25 ile 6.000 km tecrübem oldu. Daha fazla tecrübe edinecek cok şeyim var bunun farkındayım ama çalışmam nedeni ile ne fazla motorumla beraber olabildim nede km yapabildim. Biraz hızlı gittiğimin farkındayım ama şuan aklımda 4 silindir bir motosiklet hedefi var.
Size danışacağım konu; Ben motosiklete bindiğimde aklımda sıkıntı olmasın istiyorum. Yani biraz herkes gibi yeni yi seven biriyim. Ama malum bütçeden dolayı sıfır ss alacak bir bütçeye sahip değilim. Bütçe (32.000TL)
Aklımda olan 3 tane motosiklet var bunların beğenip beğenmediğim yönleri ile söylemek gerekirse.
Honda CBR 600RR (2012) - Tamamı ile hayalim olan bir motosiklet sesi, gidişi, görünüşü ile beğeniyorum. Tek sorun 2012 model bir motosiklete baktığımda km si ortalama 20k - 35k arasında bulunabiliyor tabiki bu motorlar ss olduğu için sınırları zorlanıyor tabiri caiz se canı alınıyor. Korkum bana yarın birgün büyük sıkıntılar çıkartır mı ?
Yamaha MT 09 (2015)- Güç desen var, hız desen bir ss kadar olmasa da tatmin edici şekilde, yeni teknoloji mevcut. Tek sıkınsı ise ben özellikle sesi sevdiğim için 3 silindir bir sese sahip ve bunun yanı sıra naked tarzı motorlara bir türlü ısınamadım.
Honda CBR 650F 2015 Ve bu motosiklet ise beni en zor durumda bırakan sebep. Tarzı ss görünüyor oturuş bakımından rahat. Sesi deseniz 4 silindir yeni bir motosiklet.
Ama en büyük kararsızlık ise çevremdeki dostlarıma sorduğumda cbr650f yerine 600rr ı tavsiye etmeleri. Nedeni ise haklı olarak güç ve tatminkarlık.
Bu konuda çok kararsız kaldım ve sizlerinde düşüncelerini öğrenmek istedim, siz nasıl karar verirdiniz.
Başınızı ağırttıysak affola herkese iyi forumlar. Teşekkürler
Reklamlar
-
Dostum siz daha iyi bilirsiniz hissettiğiniz neyse onu alacaksınızdır fakat şu hatırlatmaları yapmak istedim;
600 RR 'ı kasko yapmak istediğinizde size çıkaracakları 7.000 TL civarı (12 aylık evet!) kasko fiyatı göz yaşartacak.
600 RR çok tahrik edici bir makine. 650F alma, 600 RR al diyen arkadaşlarınız sizi daha uzun süre görmek istiyorlarsa tam tersini tavsiye etmeliydiler bana göre. Bunları tekrar bir düşünün der selam ederim.
-
Hayallerinin peşinden git...
-
MT09'a naked olmasından dolayı bende çok ısınamıyorum. Genel olarak naked'ları sevmiyorum. Özellikle gidonlarından dolayı. Ben olsam direk elerdim. 600RR bence daha güzel şu pontiac head dedikleri mi ne... Bende bu sezon almak istiyordum. Sonra düşündüm ilk 4 silindir deneyimi 600rr olması biraz tehlikeli. Sonra 650f'i incelemeye başladım. Kafa grenajı hariç, çok kötü değil ama ohh işte budur da dedirtmiyor, görünüşü baya güzel. Gücü baya iyi, teker kalınlığı güzel :D, 4 silindir ses var vs. Bu arada xj6 diversion f'e de bakabilirsin. Ben olsam Honda CBR 650F alırdım ki az kaldı alıyordum
-
650 F.
Arada yarı yarıya yaş farkı, muhtemel bir o kadar da km farkı varken, 600rr?
Ayrıca,
CBR650F 248 km/h yapabiliyor. Kullanıcı girişlerine göre ortalama yakıt verisi 5,2 lt/100 km. 11 bin devirde 87 hp güç, 8 bin devirde 63 nm tork üretiyor.
CBR600RR ise 265 km/h yapabiliyor. Kullanıcı girişlerine göre ortalama yakıt verisi 8,8 lt/100 km. 13500 devirde 120 hp güç, 11250 devirde 66 nm tork üretiyor.
Kıyaslayınca, arada 17 km/h top speed farkı var. Muhtemelen ivmelenme anlamında da 600rr daha iyidir. Ama bu ekstra'ya ne kadar ihtiyacın var ya da ne kadarını kullanacaksın. Mesela 600RR alıp 2,7 saniye'de gerçekten 0-100 yapacak mısın? Çünkü yapmayacaksan 3,5 saniye'de 0-100 yapıp, bunu yaparken daha az yakıp, daha rahat olacağın, daha yeni, daha düşük km'de bir motor seçeneğin var.
-
-
whitedeamon adlı üyeden alıntı
2013 cbr600f al.
Aslında hiçbirimizin aklına gelmeyen, dahiyane bir fikir. Hem CBR600RR kullanmış ol, hem de rahat ol
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
Butcenize gore bi tavsiyede benden olsun. Triumph daytona. 2. El olmus olur ama kmsi 3.000-5.000 km arasi olur. En az 2015 model olur. Hem ses var hem ss, hemde azindan ABS'si var. Bakmadan gecmeyin derim.
-
josepth_o6 adlı üyeden alıntı
Butcenize gore bi tavsiyede benden olsun. Triumph daytona. 2. El olmus olur ama kmsi 3.000-5.000 km arasi olur. En az 2015 model olur. Hem ses var hem ss, hemde azindan ABS'si var. Bakmadan gecmeyin derim.
Güzel fikir. Peki yarın bir arızası olursa, adam Samsun'da nerede yaptıracak onu? Sen, ben alsak Ankara'da yaptıramayız adam Samsunda yaşıyor.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
Tracer kullandım a modunda korkmadim desem yalan olur. Aman dikkat derim 600 f 650 f ideal makina olur size. Kullandım tam kıvamında.
-
Merhaba yardımcı olması açısında kardeşime aldığımız ilk 4 silindirli motor 650 f .Kendimde uzun süre kullandım bence deneyimlerinize göre verdiğiniz seçenekler arasında naked sevmediğinizden dolayı en uygunu bu motor olacaktır
-
net 650f tavsiye ederim güç olarak az gelmez fazlasıyla tatmin eder.
Şuan ki düşünceme göre fazlasına gerek yok zaten. Nerde ne amaçla kullanıcaksın bilmiyorum ama (işe gidip gelme vs-haftasonu bikaç gezi)
Bende 250den sonra 650'ye geçtim aşırı agresif değil ama fazlasıyla atak.
-
4 silindir alacağına tek silindir 4 tane al. 6 motosikletin olur
-
600RR 2013 model ustu tavsıye ederım yenı kasa ama ona butce yetmıyor 600f 2011-2013 kasa kullanıyorum gayet yerınde ıdeal bı motor +mt09 var mt09 ses olsun gıdıs olsun daha farklı bırsey 600f den daha eglencelı sehır ıcınde cok kolay modlar arasında sıze farkı cıddı anlamda hısseettırıyor ama 600f kadar guven vermıyor acıkcası bana ıkısın 650f veya mt09 hangısı olursa olsun sızı tatmın edıcek motorlardır pısman olmazsanız ama genellıkle sehır ıcı dersenız mt9 dan yanayım daha eglencelı
-
Daytona öneren olmuş da o motor 3 silindir değil mi yahu ? Ben mi yanlış hatırlıyorum acaba
Bence tecrübe konusunda emin değilseniz 600RR riskini almayın. Yine de içinize sineni ve sizi mutlu edeni almanızı öneririm. Ben yapamıyorum başkaları yapsın bari :'(
-
Tecrübe ve istek olarak senle aynı durumdayız, mt9 ve 600r'ı bence şu an için boş ver şakası olmaz. Ben bu yaz da 250 kullanıp 650f veya xj6 diversiondan bir tanesine geçmeyi düşünüyorum. Diversion da absli denk gelirse yoksa 650f'e daha sıcak bakıyorum. Bütçem sıkıntı diyorsan da diversion'u nispeten fiyat uygunluğuna bakarak bir düşün derim.
-
kendimi senin yerine koydum da 4 silindirli makine alırken foruma sorucak durumda olduğumu anlarsam almazdım. demek ki yeteri kadar makinenin üzerine oturmamış, karakteri nedir vs anlamamış olduğumu çıkartırdım.
-
Hangisi gonlune yatiyorsa onu al dostum. Gozlerini kapat ve 3 motosikletide gozlerinin onune teker teker getir. Hangisiyle kalbin daha hizli atiyorsa onu sec
-
zx636 kullanıcıyım daha öncesinde hep arkadaşların ss motorlarını kullanmama ve 27 yıllık tecrübem olmasına rağmen kendime ait en son motorum geçen sene sattığım ninja 300'dü, inan bana aradaki farkı anlaman için duyman değil yaşaman gerek, sana tavsiyem git bi yerden bi cbr600rr kirala bırak giden 100-150 liran olsun senin hayatından değerli değil tercihini ondan sonra yap derim ben, hele ki hıza meraklıyım diyosan 120 bg'lik bi motorun sana vereceği şeyler kullandığın 30 bg'lik motorla kıyaslanamaz bile arada ciddi uçurum var, 250 cc 30 bg'lik bi motor ortalama bir kullanıcının her türlü hatasını tolere edebilir ama 600 cc 120 bg bi motor 250cc'de yaptığın hatayı affetmez, ne demek istediğimi üstüne çıkınca anlayacaksın, bir de şunu söyleyeyim mt-09 dediğin motor çok keyifli ama ss'den daha tehlikeli anında tekere gelebilen bi motor sakın küçümseme, daytona dedikleri motoru ben çok araştırdım 675 cc 3 silindirli bi motor ama buna rağmen harika bir sesi var ancak 600rr'dan daha tehlikeli çünkü hem cc hem beygir olarak daha yüksek ve 3 silindirin verdiği bi çeviklik var motorda, özellikle ara devirlerde harika bir ivmelenme var deniliyor, dediğimi yapar 600rr kiralayıp almaya karar verirsen onun yerine daytona'yı şiddetle tavsiye ederim, donanım ve ses olarak 600rr'dan kat kat üstün ama yapma bunun için daha çok erken git o paraya ninja 650 al hem alışman için işine yarar, hem çift silindir olduğu için az yakar, hem piyasası var hem de tecrübe edinene kadar hayatta kalmanı sağlar...
-
Mod lu bir gsxr600 dusunmez misin ?
böylece güç konusuna alışana kadar düşük mod da kullanırsın,yavas yavas en ust mod'a geçersin. Racing istiyorsan.Mt09 alırsan ztn mod lu
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler