Arkadaşlar mondial 150 kt modeli vites geçişlerinde baya zorlanıyor Motul 7100 10w40 Tam sentetik yağ kullansak sıkıntı gidermi bazıları bu yağ için 500 cc üzeri makinalar için diyor görüşlerinizi alabilirmiyim
Arkadaşlar mondial 150 kt modeli vites geçişlerinde baya zorlanıyor Motul 7100 10w40 Tam sentetik yağ kullansak sıkıntı gidermi bazıları bu yağ için 500 cc üzeri makinalar için diyor görüşlerinizi alabilirmiyim
Motul 3000 fazlasıyla işini görecektir diğerleri hem bütçe olarakda gereksiz olacaktır 1500 2500 km de bir yağ değişimin var zaten gereksiz boşa para verme 3000 yeterde artar bile eğer şanzumanda bir sıkıntı varsa dişlilerde yada hilallerde yağ ile düzelecek iş değildir
Motul 3000 serisi mineral, 5100 serisi yarı-sentetik, 7100 serisi tam-sentetiktir.
Tam sentetik her zaman daha iyidir (cub'lar hariç).
Evet arkadaşların yorumlarına katılıyorum, yağ değişim aralıkları bu kadar sık olan ve nispeten alt seviye sayılabilen bir motorda 7100 fazla pahalı gibi kalabilir ancak sonuçta kendi malınız ne kadar iyi bakarsanız o kadar iyi. Bu nedenle eğer maddi imkan var ise 7100 öneririm.7
Şanzımanda arıza yok ise vites geçişleri yağ değişimi sonrasında yumuşayacaktır ancak arıza var ise yağ ile düzelmeyecektir.
o motorda 300v bile kullandım yağdan kaynaklı bir sıkıntı ise motul 5100 , 7100 , 300v modelleri kesin çözer. Fakat motul 3000 ve 5000 modelllerine kesinlikle yanaşma. Ayrıca motor 40.000 i geçtiyse problem yağ ile giderilemeyebilir.
servise bırakırsan mondoil diye varilde duran litresi 7 TL'lik saçma sapan bir yağ koyuyorlar.
ben araba yağı bile koydum benim KT150'ye
vites arada tutukluk yapıyor. her türlü yağı denedim ben hocam. o soruna çare yok.
2 vites arası boşluğa düşünce elini debrajdan hafif çek oturur.
Motosiklet benim değil arkadaşımın çok özen gösterir Maddi anlamda sıkıntı yok görüşleriniz için teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:34 ----------
5000 km bile olmadı daha umarım çözülür
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:36 ----------
Motosiklet arkadaşımın Sorun aynen söylediğiniz gibi çare yok diyorsunuz
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:39 ----------
Hocam iyisi olsun diyoruz arkadaşımın motosikleti çok özen gösteriyor her konuda
Dostum küçük falan görmüyorum sakın yanlış anlamada bende var çinli vs ama piston silindiri kaç para aga gereksiz masraf olur motul 3000 fazlasıyla iş görür diğerleri bence gereksiz masraf olur hani şöyle bir örnek vereyim arkadaşımda mondial drift 125 var bana sordu zincir spreyi falan anlattım anlamazdan geldi motul zincir temizleme ve yağlama spreyi almış netten 70 tl ye falan gelmiş kargosu falan neyşe geçenlerde zincir dişli değiştirdi parçalar 45 tl + 20 tl değişim toplamda 65 tl hallettik demek istediğim buydu yoksa istediğini koymakta özgür bütçesi varsa en iyisini alsın koysun iyi iyidir , iyinin kötüsü yoktur kötünün iyisi vardır
Bu motor için kesinlikle motul 5100 15w50 kullanmanı tavsiye ederim
ben tvs apache 200 kullanıyorum motoruma ilk 500 km bakımında motul 5100 10 / 40 koydurdum bi sorun yaşamadım 2 bakım 2500 km de usta yine aynı seriyi çıkardı ve ben dedim ki 7100 koysak ne olur bu motor için fazlamadır diye sorduğumda bana usta aynı şu şekilde söyledi yo hayır konulabilir 5100 serisinden biraz daha kaliteli yağ ama fiyat olarak diğerine nazaran biraz daha pahalı dedi bende olsun koyalım dedim ve yaklaşık 150 km dir geziyor sıfıra yakın bi motor olmasına rağmen vites geçişleri inanılmaz yumuşadı ve sanki motorda fazladan ufak tefek zırıltı seslerinide kesdi gibi geldi piskolojikmidir bilmiyorum ama ben beğendim
motul 5100 serisinin yeterli olmasi lazim senin motora
Yağ değiştirme zamanı yaklaştıkça bazı motorlarda vitesler motor ısınınca sert geçebiliyor.Böyle bir durum yoksa sizin motorunuzun debriyajında balatalarında veya debriyaj maneti ayarını kontrol etmek gerekebilir.
Öyle tam sentetik vs bişey almanıza gerek yok 10w40 yarı sentetik veya normal bir motosiklet yağı koyun boşuna o kadar para vermeyin motula vs.
Castrol 10w50 power 1 racing de güzel yağdır tam sentetik onu da tavsiye ederim illaki tam sentetik koyacaksanız.
Normal motor yağı renginin farklısını görünce millet yağı birşey zannediyor psikolojik olarak ister inanın ister inanmayın...
5100 den sonra 7100 kullandım vites geçişlerim yumuşadı motor sesindede iyileşmeler gözlemledim ben memnun kaldım
Kıyaslama yapmanız için süre ve değişim sayınız çok az göründü bana, o ilk 5100'den sonra tekrar 5100 koydursaydınız da yine vites geçişlerinde yumuşama hissedecektiniz, motor sesinde iyileşmeler gözlemleyecektiniz; çünkü sıfır tertemiz yağ koyuyorsunuz. Sizin durumunuzda hikmet 5100-7100 olmasında değil yağın yeni olmasındadır bence.
sadece fazla para vermiş olursun hiçbir değişiklik olmaz
5100 10/40 koyman yeterli olacaktır
Motorcularda İkinci paranoid depresif bozukluk motor yağıdır.Birinci zincir yağı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)