Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motora Yağ Koyma Sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Mart 2017
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Motorum 200ns yağ tıpasından ve vites mitingden yağ akıtıyor
    Motorda yağ azaldığı için yağ ekleyecek yada yağ boşaltıp komple yap koyacak
    Fakat yağ tıpasından yağ akıttığı için yağı koyarsam daha çok yağ akıtabilir mi
    tıpadan?

    Yoksa hiç ellemeyeyim serviste mi yağını değiştirsem?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------

    Yardımcı olurmusunuz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mrt0661 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2016
    Şehir
    ANKARA/KEÇİÖREN
    İyi sıkılmamis ola bilirmi tapası. İstersen kurcalama servise uğra çok akitiyosa başını cook ağrıtir

  3. #3

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Kardeş;yağ tahliye civatasina bakir pul geçireceksin ve ayrica civatanin boşlugunu önce elinle alacak daha sonra uygun bir anahtarla sıkacaksın fazla abanmadan yapacaksin aksi durumda dişleri bozarsin.anahtar stopladigi an bir tik hafif kuvvet yeterli..(tork anahtari olsa ne ala)

  4. #4

    Üyelik
    27 Mart 2016
    Sevgili Bajaj sahipleri,sitelerde bu motorların şikayetleri sıkça artmaya başladı.Bende o sorun yok vs...yi bırakın ve lütfen temsilci firmaya baskı yapın.Neticede para verip aldığımız her yabancı mal milli servettir.Yani parasının büyük bölümü yurt dışına gidiyor.Markayı bırakın her sorunlu motoru afişe edin ve sonuna kadar hakkınızı arayın.Tapayı bırakında vites bağlantısından yağ gelmesi neyin nesi?Lütfen motor markamız ne olursa olsun,fanatik olmayın vede her sorunda elinizden gelen herşeyi kanuni yoldan yapın.Biliyorsunuzki her firma distribütör talebiyle her ülkeye farklı kalitede üretim yapıyor.Türkiye ikinci sınıf değildir ve biz tepki vermezsek adi ve defolu malların pazarı olacaktır.Lütfen buna izin vermeyelim....
    pea ve Pistonlar bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    Tıpada kauçuk halka ( O ring ) yok mu? Yoksa sanayiden bir tane edinin.
    Fiyatı çok pahalıdır, 25 kuruş bilemedim 50 kuruş falan . Sıkıntıyı çözebilir

  6. #6
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Geçen ay bu konunun aynısını yazmamış mıydın? 1 aydır yağ akıtarak mı kullanıyorsun motoru?
    efendy06 bunu beğendi.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Mart 2017
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçen ay bu konunun aynısını yazmamış mıydın? 1 aydır yağ akıtarak mı kullanıyorsun motoru?
    EVET mustafa

    5 bin bakımına kadar böyle kullanıcam
    Yağ vidasından vites piminden yağ akıtarak sanzımandan takır tukur sesler gelerek stop etme sorunu olmasına rağmen kullanıcam motoru



    Motorum şuan 2000 km yi devirdi
    5 bin bakıma daha çok var
    Hazirana kadar böyle kullanmayı düşünüyorum
    Adam gibi bir servis bulacağım 5000 bakımda kısmetse bütün bu kronik sorunları 5000 bakımda yaptırmaya çalışacağım



    10 50 castrol 4 litre motor yağı aldım
    Motor 8 aydan beri yağı değişmedi
    Kendim değiştirem diyorum yağ vidasından daha çok yağ akar diye endişe ediyorum
    Motor yağ azaldığı için bir miktar yağ ekleyeceğim motora galiba

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:53 ----------

    Beyler cevap yok mu?
    Bugün bu işi halletmem lazım!!!

  8. #8
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum biliyorum sitede trolün kralısın ama ben yine de yazıyorum.

    büyük ihtimal vites pedalını bir yere vurdun, keçe ondan kaçırıyor.

    tıpa nın pulu eski olabilir, tıpa yuvası yalama olmuş, diş sıyırmış olabilir.

    madem ben daha fazla bozarım diye korkuyorsun gitsene bir servise.

    2k km de motorun sorunu varsa neden servisine gitmiyorsun. garantisi devam eden şey. burdan sana kim nasıl yardımcı olsun.

    ha çözümü söyleyeyim;

    tıpayı çıkar, yağ boşalsın, yeni yağı koymadan önce tıpanın pulunu değiştir. dip kısmına sıvı conta sür. tıpayı yerine tak. abanmadan sık.

    sonra yağı koy devam et.

    ama vites mili keçesi değişmedikten sonra sürekli kaçıracaktır.

    tekrar ediyorum servise git. elleme garantisi devam eden alete.

  9. #9
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Her ikisi de basit sorunlar. Yağ tapasının pulunu (kauçuk olmaz, bakır veya aluminyumdur) , yine kesilmezse yağ tapasını değiştir.Önceki motorum çatlak tapanın içinden sızdırıyordu.
    Vites pedalının dibinden yağ gelmesi ise oradaki keçenin sızdırmasından kaynaklanıyor. Servis 10 dakikada değiştirir.

  10. #10
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı Pistonlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    EVET mustafa

    5 bin bakımına kadar böyle kullanıcam
    Yağ vidasından vites piminden yağ akıtarak sanzımandan takır tukur sesler gelerek stop etme sorunu olmasına rağmen kullanıcam motoru



    Motorum şuan 2000 km yi devirdi
    5 bin bakıma daha çok var
    Hazirana kadar böyle kullanmayı düşünüyorum
    Adam gibi bir servis bulacağım 5000 bakımda kısmetse bütün bu kronik sorunları 5000 bakımda yaptırmaya çalışacağım



    10 50 castrol 4 litre motor yağı aldım
    Motor 8 aydan beri yağı değişmedi
    Kendim değiştirem diyorum yağ vidasından daha çok yağ akar diye endişe ediyorum
    Motor yağ azaldığı için bir miktar yağ ekleyeceğim motora galiba

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:53 ----------

    Beyler cevap yok mu?
    Bugün bu işi halletmem lazım!!!
    Aferim aynen böyle devam. Birkaç ay sonra buraya gelip "PULSAR YATAK SARDI BAJAJ ÇOK RERERÖ" diye konu açacaksın. Bu şekilde kullanmaya BMW bile dayanmaz.
    efendy06 ve sdt bunu beğendiler.

  11. #11
    jonvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 400 ABS
    Alıntı Pistonlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    EVET mustafa

    5 bin bakımına kadar böyle kullanıcam
    Yağ vidasından vites piminden yağ akıtarak sanzımandan takır tukur sesler gelerek stop etme sorunu olmasına rağmen kullanıcam motoru



    Motorum şuan 2000 km yi devirdi
    5 bin bakıma daha çok var
    Hazirana kadar böyle kullanmayı düşünüyorum
    Adam gibi bir servis bulacağım 5000 bakımda kısmetse bütün bu kronik sorunları 5000 bakımda yaptırmaya çalışacağım



    10 50 castrol 4 litre motor yağı aldım
    Motor 8 aydan beri yağı değişmedi
    Kendim değiştirem diyorum yağ vidasından daha çok yağ akar diye endişe ediyorum
    Motor yağ azaldığı için bir miktar yağ ekleyeceğim motora galiba

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:53 ----------

    Beyler cevap yok mu?
    Bugün bu işi halletmem lazım!!!
    Abi niye yazık ediyorsun malına 3000 km az bi yol değil. Güzelce git servisine, garanti kapsamında arızalarını düzelttiriver. Ha bir de şu var. Bu firmalar zaten arızaları garanti kapsamında yapmamak için bahane arıyorlar. Allah etmesin arada ufak tefek bir yatırman birşeyin falan olur. Garanti kapsamında saymamaya falan kalkarlar. Aaa düşürmüşsün ama sen bunu dedikleri anda o masraflar komple sana binecek. Malına da yazık parana da yazık. Üşenme git servise. Garanti süreçlerini böyle hassas geçirmezsen başına iş açma ihtimalin doğar. Motosikletin sıkıntısız düzelsin inşallah. Daha bir keyifle binmek için çok zamanın olacak nasıl olsa. Şimdi, kullanacağın her seferinde yerdeki yağı görmek bile her defa canını sıkar insanın. Sana da yazık.
    efendy06 bunu beğendi.

  12. #12
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    yağ tapası üzerinde güç gösterisi yapmış olabilirler mi ? fazla sıkınca yuvada ki dişi kırar boşa döner.. tapa 40 kg luk bayan tarafından sıkılmış gibi sıkılmalıdır

  13. #13

    Üyelik
    15 Kasım 2013
    Şehir
    Burdur
    Motosikleti
    Bajaj - Pulsar 200 RS
    Normalde 2500 km'de yagin degistirilmesi lazim zaten

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Mart 2017
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Bir el atın konuya!!!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------

    Alıntı cxe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normalde 2500 km'de yagin degistirilmesi lazim zaten
    Garanti belgesinde 5000 km de bir gözüküyor

  15. #15

    Üyelik
    15 Kasım 2013
    Şehir
    Burdur
    Motosikleti
    Bajaj - Pulsar 200 RS
    Garanti belgesinde 500km'de 1 periyodik bakima girmesi yaziyor, motosikletin kullanma klavuzunu detayli okursaniz 2000-2500 km'de 1 yaginin kontrol edilmesi gerek varsa degistirilmesi yaziyor

  16. #16
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı Pistonlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir el atın konuya!!!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------



    Garanti belgesinde 5000 km de bir gözüküyor
    garanti belgesinde bakım aralıkları 5000km diyor ama yağın durumuna göre 2000km değiştirin de yazıyor, sen kendi ayağına kurşun sıkıyorsun şuan da, boş bir günün de tın tın git durumu anlat yapsınlar gerekirse yağını da götür garanti kapsamında yapılacak olan bu işlemler için para bile vermezsin niye kendini kasıyorsun ki.
    Orkidor61

    Adı: Kemal 0546 416 86 00

  17. #17
    jonvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 400 ABS
    Inazumanın kitapçığında da 5000 km de yağ değişimi yapılmalıdır diyor. Ustalar 3000 de geleceksin diyorlar. Samimi arkadaşım olan otomobil ustama sordum. Servis kitapçığı ne diyorsa odur sen 5000 km de değiştir dedi. erken bakıma çağrılan km az değil. 2000 km. bu ciddi bir yağ maliyeti artı emek ücreti artışı oluyor. Renault fluence aracım var. Söylediği özellikte yağı koyduğumuz durumda 20.000 de bir bakım istiyor. Servis kitapçığının dediği yanlış olacak değil ya. Forumda da ben motorumu seviyorum 2500 de yağ değiştiriyorum diyenlere rastladım. Motosikletini sevmek demek bu kadar da abartılı gereksiz bakımları yapmak olmasa gerek. Ayrıca Inazuma nın servis kitapçığıda 1000 km de zincir temizlenmeli ve yağlanmalıdır diyor. Ama yine forumda 250-300 km de zincir yağladıklarını söyleyenler gördüm. Hadi ıslattık, çok toz topraklı yerlerde kullandık diyelim hemen temizlik ve zincir yağlama gereksin. Zincir bakımınıu düzenli kontrol ederek 1000 km ye kadar tamamlıyorum. 1000 deyince güzelce temizleyip yağlıyorum. Ben mi ihmalkarım ya da fazla rahatım; yok millet mi çok pimpirikli ya da fazla kasıyor anlamadım. Ama ben bir zarar görmedim. Motosiklet 10.000 km oldu zincir germem de gerekmedi, ya da zincir ve dişlilerde herhangi bir sıkıntı tespit etmedim henüz çok şükür. Ama şu var ben çok ölçülü kullanırım. devrine riayet eder yüksek devirlerde hızlanma periyotları harici aşırı yüksek devirlere çıkmam.
    25 senelik otomobil kullanıcısıyım. Ben otomobil sektöründe motosiklete harcanan kadar abartılı para harcandığını görmedim. Aksesuardır, efendim donanımdır tamam keyfe keder durumlar isteyen istediği gibi para harcar ama bakım için harcanan meblağları düşününce motosiklette çok fazla israf var diye düşünüyorum. Adam ekonomik diye motosiklete biniyor. Ama harcadığı bakım parasını yaptığı km ye oranlasak zaten yakıt tüketimi arabalarınkisini geçiyor. Bu konuda biraz daha bilinçli olmak gerek sanırım.

    Üstad sen motosikletini düzgün kullan. Bakımlarını da servis kitapçığı ne diyorsa ona göre yaptır bence. Ama şu var sürekli motor yağı seviyelerini kontrol et, zincirini, fren hidrolik sıvısı, soğutma sıvısı seviyelerini, lastik basınçlarını hep kontrol et.

  18. #18
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı jonvolkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Inazumanın kitapçığında da 5000 km de yağ değişimi yapılmalıdır diyor. Ustalar 3000 de geleceksin diyorlar. Samimi arkadaşım olan otomobil ustama sordum. Servis kitapçığı ne diyorsa odur sen 5000 km de değiştir dedi. erken bakıma çağrılan km az değil. 2000 km. bu ciddi bir yağ maliyeti artı emek ücreti artışı oluyor. Renault fluence aracım var. Söylediği özellikte yağı koyduğumuz durumda 20.000 de bir bakım istiyor. Servis kitapçığının dediği yanlış olacak değil ya. Forumda da ben motorumu seviyorum 2500 de yağ değiştiriyorum diyenlere rastladım. Motosikletini sevmek demek bu kadar da abartılı gereksiz bakımları yapmak olmasa gerek. Ayrıca Inazuma nın servis kitapçığıda 1000 km de zincir temizlenmeli ve yağlanmalıdır diyor. Ama yine forumda 250-300 km de zincir yağladıklarını söyleyenler gördüm. Hadi ıslattık, çok toz topraklı yerlerde kullandık diyelim hemen temizlik ve zincir yağlama gereksin. Zincir bakımınıu düzenli kontrol ederek 1000 km ye kadar tamamlıyorum. 1000 deyince güzelce temizleyip yağlıyorum. Ben mi ihmalkarım ya da fazla rahatım; yok millet mi çok pimpirikli ya da fazla kasıyor anlamadım. Ama ben bir zarar görmedim. Motosiklet 10.000 km oldu zincir germem de gerekmedi, ya da zincir ve dişlilerde herhangi bir sıkıntı tespit etmedim henüz çok şükür. Ama şu var ben çok ölçülü kullanırım. devrine riayet eder yüksek devirlerde hızlanma periyotları harici aşırı yüksek devirlere çıkmam.
    25 senelik otomobil kullanıcısıyım. Ben otomobil sektöründe motosiklete harcanan kadar abartılı para harcandığını görmedim. Aksesuardır, efendim donanımdır tamam keyfe keder durumlar isteyen istediği gibi para harcar ama bakım için harcanan meblağları düşününce motosiklette çok fazla israf var diye düşünüyorum. Adam ekonomik diye motosiklete biniyor. Ama harcadığı bakım parasını yaptığı km ye oranlasak zaten yakıt tüketimi arabalarınkisini geçiyor. Bu konuda biraz daha bilinçli olmak gerek sanırım.

    Üstad sen motosikletini düzgün kullan. Bakımlarını da servis kitapçığı ne diyorsa ona göre yaptır bence. Ama şu var sürekli motor yağı seviyelerini kontrol et, zincirini, fren hidrolik sıvısı, soğutma sıvısı seviyelerini, lastik basınçlarını hep kontrol et.
    2000km değiştirin demiyor, yağınızı kontrol edin gerekirse değiştirin diyor, ister değiştirirsiniz isterseniz değiştirmezsiniz size kalmış bir durum ama arkadaş sıkıntı var diyor ama servise gidip göstermekte inat ediyor belki önemli bir problem var motorda daha fazla zarar verecek, sorunu başında çözerse kendisi de kar edecek ama bunda diretiyor, benim pulsar şuan 2300km ve ve 1000 küsür km de ilk defa geçen zinciri temizleyip yağladım ve bir defa servis tarafından germe yapıldı. kendisi nasıl istiyorsa öyle yapsın yine uğraşacak olan kendisi bugün gitmezse yarın mecbur gidecek.
    Orkidor61

    Adı: Kemal 0546 416 86 00

  19. #19
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Arkadaşlar boşuna uzun uzun cevap yazıp klavyenizi eskitmeyin. Bu arkadaş ya motosikleti bile olmayan bir trol ya da aşırı derecede cahil.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)