Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Yeni başlayana Yamaha XT660Z Tenere???!!

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Naçizane fikrim crf al.
    Klx ve wr nin piyasası zayıf.
    Ben 3 tane crf aldım sattım hala aynı klx'ler ilandaydı.
    Hem yenisin mutkaka düşecek edecek kawaylamı uğraşcan.?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    Güvenlik için "geçiş motoru" süreciyle uğraşmak ve "eğitim almak" faydalıdır. Yukarıda efendy06'nın söylediği gibi vstorm 250 abs'yi beklemek yada Inazuma F almak çok yerinde bir karar olacaktır.

  3. #23

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Çok teşekkürler yorumlarınız için, gerçekten yardımcı oldu. 250 ile başlamaya karar verdim. Yorumlarda Suzuki ve İnazuma önerileri var, onlara da bakıcam, tercihim muhtemelen CRF veya WR olacaktır. İstanbul'dayım bu arada.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:33 ----------

    1-2 sorum daha olacak; boy 1,90cm olunca WR, CRF veya KLX biraz küçük kalır mı bana yoksa boy olarak uygun mudur, bu boyda olup ta kullanan/kullanmış olanınız var mı hiç?
    KLX fiyat ve şekil olarak güzel geldi baya da, yedek parça, ikinci el satma durumları diğer 2 modele göre daha mı zordur? Performans olarak diğerleri ile arasında çok fark var mı?

  4. #24
    surcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/küçükyalı
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 Esd
    250 cc enduro sinifinin en kolay alinip satilacak, servis ihtiyacini kolay cozebileciginiz motoru honda crf 250 l'dir. Yamaha wr 250 camia tarafindan sinifin bu 3'lunun en iyisi kabul edilir. Ancak fiyat/performans tartismaya aciktir. Hele ki 0km. alip satmak ciddi zaman ve ekonomik kayip demek olur. Bu arada guc/agirlik orani tenere'den daha yuksek bir motor . Yamaha'da wr 125 r/x 'lerin alim-satimi daha canlidir. Yine de bir crf 250 degil tabi...

    Ciddi bir egitim sureci ve belki egitmen uygun bulursa dogrudan tenere, aksi durumda honda crf 250 l / rally. Suzuki inazuma / f. en temiz tercihler olur sahsi fikrimce...

  5. #25

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Peki 1,90cm biri CRF'de veya KLX/WR'da ufak kalır mı yoksa tam boyu boyuna durumu var mı? Aslında gidip bakmak denemek lazım biliyorum, ancak hafta sonu yapabilirim onu da bulabilirsem, deneyimlemiş biri varsa diye soruyorum.

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Tenere kullanıyorum boy 1,83 75kg artçı da ben de çok memnunuz. Kanalımdan da bilgi alabilirsin.

  7. #27
    surcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/küçükyalı
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 Esd
    Zaten 1.75 altina tavsiye edilmeyen motorlar bunlar. Neden kucuk dursun?!

  8. #28
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    ilacın crf 250 L.. önce motosiklet sürmeye başla.. sonra tercihin tekrar şekillenir..
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  9. #29
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı motolojivlog adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tenere kullanıyorum boy 1,83 75kg artçı da ben de çok memnunuz. Kanalımdan da bilgi alabilirsin.
    Forumdan adam mı taşıyorsunuz,anlatın biz de gülelim

    190 boy ile her motosikletin üstünde biraz büyük görünmek kaçınılmaz. Ama crf, klx gibi motosikletler diğer küçük hacimli motosikletlere göre bu durumu rn çok tolere edenler. ( büyük hacimlilerde de sport touring veya touring motosikletlerde boy biraz gizlenebiliyor)
    Az silindir, çok iş

  10. #30

    Üyelik
    13 Mart 2017
    Vallahi arkadaşım, motor alacaksan en azından önceden birazda olsa binmişliğin olmalı, biraz derken azıcık bir süre mobilet yada skutır gibi birşeyler kullanmış olman lazımki en azından bu konuda fikrin olsun, 2. önemli şey şunu unutma, Motorsiklet sürmek sabır işidir özgüven işidir ve en önemliside nefsine hakim olmaktır, motorun gücü cezbeder basmak istersin, hemen öğrendim oldu bu iş diyip basar ve kaza yaparsın....

    kendine hakim olabiliyorsan, yeteneğimde var diyorsan azıcıkta olsa motor kullandıysan, çok abartıp büyük ss ler yada direk dev gibi endurolardan başlamamak daha iyi olur, olur ama gidipte 125 lik 250 lik almakta zorunda değilsin, 600 lük motorda alırsın, hatta mali durum tabiki önemli ama nc750 gibi bir motor alabilirsen bununla çook rahat herşeyi öğrenir deneyimde kazanırsın, kısaca istedğin motoru alabilirsin aslında, başlangıç motoru diye birşeye ben katılmam, 600 ss le başlayan insanlar dolu, en başta dediğim gibi kendine hakim olmayı bileceksin, azda olsa motor kullanmış olacaksın ille şart değil ama daha iyi olur, en azından biraz turla falan ne nedir anlamaya çalış, sonrası tamamen yetenek ve korkularını nekadar zamanda yeneceğine bağlı....


    600 lük aldın diyelim, hemen yurtdışına zaten çıkmam demişsin, gayet güzel, zaten olmazdı kazayı yaptın bile derdim, aldın hadi, ufak ufak asla zorlamadan yavaştan kullan ve motora alış, sonrasında kesinlikle kurs al, gerisi sana kalmış, kursla bitmez bu iş, üstüne zamanla kendin koyarsın, bu aşamada ne koyabildiğine dikkat et, kendini geliştirebiliyormusun, kendine hakim olabiliyormusun, yolu okuyabiliyormusun, bunları otorup sakince ve geröekten samimi şekilde kendin düşün, bu işi devam ettiririm diyorsan ne ala, ama yok yeteniğim sınırlı diyorsan fazla zorlama ve çok güçlü motorlara sakın geçme, hep sakin tedbirli ve yavaş sür, bazıları gibi viraj yaptım 200 300 bastımları unut, hayal bile etme, karayolunda basılmaz, basacaksan piste gideceksin, 250 ile gittim arabanın biri önüme kırdı laflarını çok duyarız, araba haklıdır motorcu değil, seni zaten görmez bile araba, anlık bakar aynaya kimse yok döner halbuki arkadan 250 ile sen anında yanında olursun adamın haberi olmaz, ondan sonra suçlu araba, yok öyle birşey, bizde sinyal vermez sürücüler, aynaya bile zor bakar, bunları sakın unutma, motor kazalarının %90 ıda motoru kullanan kaynaklıdır genelde, ona göre düşün, ha unutmadan, bizim ülkde motorcular görünmez adamdır, araba kullananlar için görünmez....

  11. #31
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    al gitsin iyidir hoştur güzeldir boyu falan boşver ben 1.70 im en azından ayakların yere tam basar :D

  12. #32
    efeeryurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tenere 660
    Alıntı itsari adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle merhabalar, siteye yeni üye oldum, motosiklet konusunda çok yeniyim, hatta daha motosiklet ehliyetini dahi almadım. Yaza halledicem inşallah

    Motosiklete ilgim şehir içi ulaşımdan çok, orta/uzun vadede uzun geziler yapmak. İlk hayalim/hedefimde Norveç Nordkapp

    Sorum şu; hiç motosiklete binmemiş biri ilk olarak Yamaha XT660Z Tenere alsa sıkıntı olur mu, alıp hemen uzun yola çıkmıcam ama motosiklete alışmayı bu tarz motor ile yapsam diyorum. Daha ufak alıp (Yamaha WR250 mi alsam dedim, bu da baya ufak, güçsüz gözüktü?) sonrasında satıp tekrar başka motor almak gibi bir süreç ile uğraşmamak için bu tarz bir tercih mi yapsam diye düşünüyorum.

    Veya alternatif önerileriniz olur mu? Bir de Tenere üretimi duruyormuş galiba, bu doğru mudur, durması ilerde yedek parça anlamında sıkıntı yaratır mı?

    Şimdiden teşekkürler
    Merhaba,

    Öncelikle sayfada yazılan tüm yazıları okudum ve cevap vermek istedim.

    2015 yılında ehliyetimi aldım. Ehliyetimi alana kadar, hayatımda 1 sefer bile motosiklet kullanmadım. Sadece sınavdan 1 hafta önce 125'lik Kanuni'de yarım saat sürüş yaptım ve 1 hafta sonra yine aynı motosikletle sınava girip sınavı geçtim..

    2015 Ekim'de aldığım ehliyetim sonrası, 2016 Mayıs ayında Ankara'dan otobüse bindim Edirne'ye gidip Tenere 660 motosiklet satın aldım. Yaklaşık 700 km'lik yolu ilk kez üstüne bindiğim motoru kullanarak 7,5 saatte tamamlayarak Ankara'ya ulaştım.

    Şuan, yaklaşık 1 senelik Tenere kullanıcısıyım. 10.000 km. yol tecrübem oldu, Ankara içi, dışı birçok yere gezilerim oldu.

    Boyum 1.90, kilom 105.

    Otobüs Edirne'de terminale girince, "aynı otobüsle geri dön, macera arama" dedim. Ama ogün o motoru almazsam, o motora binip korkumu yenmezsem hiçbir şey yapamam dedim ve sonuç ortada.

    Hıı, gidip görmeden satın al, test etmene gerek yok demiyorum. Ancak Tenere 660 bal gibi de "ilk motor" olabilir. Benim ilk motorum, iyi ki başkalarının sözünü dinleyip 250'lik bir motor almamışım.
    ozanturk bunu beğendi.

  13. #33
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı efeeryurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Öncelikle sayfada yazılan tüm yazıları okudum ve cevap vermek istedim.

    2015 yılında ehliyetimi aldım. Ehliyetimi alana kadar, hayatımda 1 sefer bile motosiklet kullanmadım. Sadece sınavdan 1 hafta önce 125'lik Kanuni'de yarım saat sürüş yaptım ve 1 hafta sonra yine aynı motosikletle sınava girip sınavı geçtim..

    2015 Ekim'de aldığım ehliyetim sonrası, 2016 Mayıs ayında Ankara'dan otobüse bindim Edirne'ye gidip Tenere 660 motosiklet satın aldım. Yaklaşık 700 km'lik yolu ilk kez üstüne bindiğim motoru kullanarak 7,5 saatte tamamlayarak Ankara'ya ulaştım.

    Şuan, yaklaşık 1 senelik Tenere kullanıcısıyım. 10.000 km. yol tecrübem oldu, Ankara içi, dışı birçok yere gezilerim oldu.

    Boyum 1.90, kilom 105.

    Otobüs Edirne'de terminale girince, "aynı otobüsle geri dön, macera arama" dedim. Ama ogün o motoru almazsam, o motora binip korkumu yenmezsem hiçbir şey yapamam dedim ve sonuç ortada.

    Hıı, gidip görmeden satın al, test etmene gerek yok demiyorum. Ancak Tenere 660 bal gibi de "ilk motor" olabilir. Benim ilk motorum, iyi ki başkalarının sözünü dinleyip 250'lik bir motor almamışım.
    Uzun zamandir tabikide, yetmez ama 600cc civari ile baslanir tavsiye ederim diyen cikmiyordu, bizde seviniyor, bilinc seviyesinin artmis olmasindan mutluluk duyuyorduk..taki bu mesaja kadar Simdi bu askeri bolgeye girerken tabelada yazan " Bu birlikte 2890 gundur vukuat olmamistir" yazisina benziyor bazen de "Bu birlikte 4 gundur vukuat olmamistir" yazisi ile de karsilasirsiniz bu da ona benziyor.. vukauati sifirladik .. siz kaza istatistiklerine girmemis olabilirsiniz, yanlisi tavsiye riskini vicdanen ustlenmekte ayri bir konu... Acemi erleri yanlis yonlendirmeyelim...
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  14. #34
    efeeryurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tenere 660
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun zamandir tabikide, yetmez ama 600cc civari ile baslanir tavsiye ederim diyen cikmiyordu, bizde seviniyor, bilinc seviyesinin artmis olmasindan mutluluk duyuyorduk..taki bu mesaja kadar Simdi bu askeri bolgeye girerken tabelada yazan " Bu birlikte 2890 gundur vukuat olmamistir" yazisina benziyor bazen de "Bu birlikte 4 gundur vukuat olmamistir" yazisi ile de karsilasirsiniz bu da ona benziyor.. vukauati sifirladik .. siz kaza istatistiklerine girmemis olabilirsiniz, yanlisi tavsiye riskini vicdanen ustlenmekte ayri bir konu... Acemi erleri yanlis yonlendirmeyelim...
    Öncelikle olumlu eleştiriniz için teşekkür ederim ve kullandığınız güzel dil için de..

    Ancak, yine söylüyorum.. Bu işin kitabında, 250cc'den başla sonra cc yükselt yazmıyor.. Bir insan, eğer kendini biliyorsa iş bitmiştir. Ben 30 yaşında motosiklet sahibi oldum, aklım başım yerinde.

    Tenere'yi aldıktan sonra, gerekli tüm eğitimleri de aldım. Hıı tabii ki ben aldım, git sen de al demiyorum. Ancak kendini biliyorsan, biraz aklın başın yerindeyse, gidip Tenere alabilirsin..

    Ancak, bir tanıdığım da 50.000 km. motosiklet tecrübesi ve son motoru da NC700 iken, satıp Tenere aldı.. Henüz 5.000 km'deyken motoru üzerine devirdi ve şuan motosiklet kullanmaktan korkuyor. Tenere'si garajda yatarken, kendisi gidip CRF250 aldı.

    Şahsi görüşüm budur..
    Ari Gold bunu beğendi.

  15. #35
    Selçuk Keleş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX 250 (Atılgan)
    Alıntı itsari adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle merhabalar, siteye yeni üye oldum, motosiklet konusunda çok yeniyim, hatta daha motosiklet ehliyetini dahi almadım. Yaza halledicem inşallah

    Motosiklete ilgim şehir içi ulaşımdan çok, orta/uzun vadede uzun geziler yapmak. İlk hayalim/hedefimde Norveç Nordkapp

    Sorum şu; hiç motosiklete binmemiş biri ilk olarak Yamaha XT660Z Tenere alsa sıkıntı olur mu, alıp hemen uzun yola çıkmıcam ama motosiklete alışmayı bu tarz motor ile yapsam diyorum. Daha ufak alıp (Yamaha WR250 mi alsam dedim, bu da baya ufak, güçsüz gözüktü?) sonrasında satıp tekrar başka motor almak gibi bir süreç ile uğraşmamak için bu tarz bir tercih mi yapsam diye düşünüyorum.

    Veya alternatif önerileriniz olur mu? Bir de Tenere üretimi duruyormuş galiba, bu doğru mudur, durması ilerde yedek parça anlamında sıkıntı yaratır mı?

    Şimdiden teşekkürler
    "Araziye girmiycem" -> CRF/KLX/WR seçenekleri elenir
    "Tecrübem yok" -> Yüksek cc enduro seçenekleri elenir
    Sizin profilinize en uygun tek model var bildiğim: Versys 300
    CRF rally makyajlı CRF olduğundan Versys ile kıyaslanabilecek bir model değil.

  16. #36

    Üyelik
    19 Mart 2016
    Motosikleti
    Bajaj - Pulsar 200NS
    Yamaha dan da sürüş eğitimi alırsanız neden olmasın.
    Eğitim her şey den önce gelir ve tabiki layığıyla yapmanızı sağlar umarım rotanızı tertemiz atlatırsınız başarılar.

  17. #37
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    Kesinlikle hayır.
    Ağırlık merkezi sorunlu bir motosiklet.
    İlk motor olmamalı.

  18. #38
    Selçuk Keleş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX 250 (Atılgan)
    Alıntı mephamd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle hayır.
    Ağırlık merkezi sorunlu bir motosiklet.
    İlk motor olmamalı.
    Versys'in mi ? Sorun neresinde?
    Kawasaki KLX Türkiye - https://www.facebook.com/groups/klxturkiye/
    Atılgan'ın Seyir Defteri : https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/262332-at%C4%B1lgan%C4%B1n-seyir-defteri/


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)