Blackeagletr adlı üyeden alıntı
2018 Baharı için ben orta halli bir GT650 Naked alıp adam etmeye niyetliyim... Parça ve servis sıkıntısı yüzünden bu motor piyasada ederinin altına satıyor. Bu motoru tamamen keyif için alacağım, yani elim ayağım olmayacak. 1 ay parça beklemem de sorun olmayacak. R-Naked farketmez, üstünde aynı blok var sonuçta, fikirlerimi yazayım. Araştırmalarım sonucu ben bu motora ağız tadıyla binebilmek için araştırdıklarıma göre şöyle bir yol çizdim kendime,
Öncelikle Türkiye'de 3-5 tane 2008 üstü enjeksiyonlu model var. Öncelikli olarak onlar tercih edilmeli.
Yoksa mecbur karbüratörlü tercih edilecek... Karbüratörlülerde 2006'nın ilk serisine kadar olanlar gri şaseli, sonraki serilerin tümü siyah şaseli.
Ne olduğunu hatırlamıyorum, gri şasenin kronik sorunlar nedeniyle tercih edilmemesi gerektiğini okumuştum bir yerde, tamamen safsata da olabilir. Ben zaten görsel olarak siyah şase ve jantlı olanı alma taraftarıyım.
Her neyse, şehvetli genç bir arkadaş elinden çıkmamış,kafadan kazası ve şasesinde eğrilik olmayan, motor kısmı sağlıklı, yağ yakmayan bir motor bulmam yeterli benim için, Böyle bir motor kozmetiğine ve kusursuzluğuna göre karbüratörlü 7-9 bin arası, enjeksiyonlu 10-11 arası alınabilir.
Motor alındıktan sonra tüm hortumlar, sıvılar, bilyalar, rulmanlar dahil zaten değişecek.
Sarf malzemelerinin değişmesinin yanında şu bir kesin ki, Hyosung motorlarda elektrik aksam çok nazlı. GT650'lerin kronik sayılabilecek statör, konjektör ve akü üçlüsüne dayalı bir randumansızlığı var. Çoğu zaman bu oyunu statör bozuyor. Diyeceğim o ki, o an sağlıklı olarak çalışıyor olsa da, stock GT650 statörü yerine, başka bir japon motorun muadil statörü takılacak. Statörlerde böyle bir uyum söz konusu. Konjektör Mosfet ile değişecek. Akü'nün sağlığı da düzenli olarak kontrol edilecek. Bunun yanında tüm kablolar, soketler, sigortalar ve bağlantıları kontrol edilecek, eksiği gediği giderilecek.
Yani iyi araştırır ve alacağın motoru iyi seçersen 8-9 bin'e motoru alırsın, 1500-2000 arası statör konjektör lastik ve diğer sarf malzemelerini mal edersin. Ortalama 10-11 bin liraya yüzüne bakılacak 650cc motora binersin. 250cc'lerin 16 bin liradan başladığı şu günlerde, bu seçenek bana çok daha mantıklı geliyor.
E tabi, "Ben uğraşamam motorun derdiyle, onunu bununu değiştiremem, her gün düzenli binerim, arıza yaparsa hemen tamir edebilmeliyim parça bekleyemem, elim ayağım ulaşımım bu motor, isteyince de hemen satmalıyım." diyen için uygun bir seçenek olmaz.
Bu arada, Türkiye'ye giren son GT650 2009 model, daha üstü yok.