Arkadaşım yazdıklarını bi düşün bakalım iki aylık motorun egzozu sürekli suya maruz kalmazsa nasıl renk değişir ? Maşası nasıl paslanır ? Çelik'ten yapılmıyor bunlar, sürekli suyu gördünmü paslanır görmedimi paslanması daha uzun sürer. 2000 km deki bi cbf Nasıl oluyoda 3,5 lt yakar merak edıyorum, kullanım şekli var hava ayarı var illaki bi eksiklik vardır, Japon oldumu olmaazz demeyle olmuyor o iş, yeni çıkan bi Japon'dan bahsedilmiyor yıllardır binlerce km yapmış bi motordan bahsediliyor. Not; hiç Japon kullanmadım.
http://hizliresim.com/ZZ5yVG
Bajaj kronik yag pompasi sorunundan dolayi yatak saracak, ardindan garantiden yaptirilan motor duzen tutmayacak... Ne yaygara cikardi ama, mevzu R25 olunca Japon abi arada oyle ciksada sorun olmaz...
CBF'i 18 bin km kullandım ne aynası paslandı ne de yağ eksiltti. Lastikleri dışında hiçbir şeyinden şikayetim olmadı. Sadece ilk aldığım gün karbüratöründe üretim hatası kaynaklı sorun çıktı, onu da hallettiler. Yakıtı da 100 km'de 3 litrenin hep altında kaldı (ortalama 2.7 litre). Onun için, aynası paslanmışsa, 3.5 litre yakıyorsa ben bunlarda bir noktaya kadar kullanıcıyı suçlarım. Bir noktaya kadar dediğim de o motorun korozyona sebep olan bir ortamda (deniz kenarı vs) bulunması ihtimalidir. Motorun jikle ile çalışması da sorun değildir, CBF jikle ile çalışır ama gördüğüm en etkili jikledir. Her koşulda motoru çalıştırır ve ayarı ile oynayınca da devir mutlaka yükselir, çin motorlarındaki gibi açsan da kapasan da devir sabit kalmaz. Zaten CBF'in en güçlü yönlerinden birisi bence karbüratörü, diğeri de muhteşem dengelenmiş motorudur. Ondan daha titreşimsiz bir motor görmedim diyebilirim (bir ihtimal Inazuma olabilir). CBF bugün 200 cc ve enjeksiyonlu olsaydı sokaklarda başka motor göremezdik.
Pulsar'a gelince; CBF'i alırken henüz ilk parti Pulsar'lar gelmişti ve motoru (2-3 kez) test ettikten sonra özellikle artçımın titreşiminden ve konforundan rahatsız olmasından dolayı CBF'i tercih etmiştim. Sonraki modellerde Pulsar'ın konforu iyileştirildi, koltuğu yumuşadı. 2017'lerde gelecek ABS ile de artık CBF ile karşılaştırılacak yanı kalmadı. Zamanla birçok kronik denilen sorunu da çözüldüğünden artık çıkacak tekil sorunları ben kafaya takmıyorum, bende çıkmaz deyip geçiyorum. Neden çıkmaz ? Çünkü bir motorun rodajını kitabına uygun yaparsanız, aşırı zorlamazsanız, canını çıkarmazsanız o da size sorun çıkarmayacaktır. Zorlasam da çıkarmayacak, ben anlamam derseniz o zaman öyle bir motor arayacaksınız çünkü CBF de öyle bir motor değil. Yarış motorları dışında da öyle bir motor olacağını sanmıyorum. Siz yanlamayı seviyorum diye 900 cc cruiser motoru sürekli yanlayarak kullanırsanız bir bakmışsınız şaftı elinize almışsınız. Mesela 170 ile sürekli gidilebilen motor istiyorsanız o zaman 250 cc bakmayacaksınız. Birazcık mal kıymeti bilinirse kimse motorunda sorun falan yaşamaz. İşin özeti budur. Pulsar fiyatına göre gayeti iyi bir motordur. Bugün 11300 TL'ye kim ABS'li motor veriyor ? CBF şu haliyle enjeksiyonlu ve ABS'li olsa en az 10000 TL isterler. Yamaha yeni getirdiği gariban YS125'e bile 10 bin TL diyor, burada hala eski model Japon fiyatları ile 2017 Bajaj fiyatları üzerinden yorum yapıyoruz. 11300 TL üzerine az daha koy şunu al denilebilecek bir rakam değildir. Daha iyisi için üzerine %80 daha koyabiliyorsanız zaten bunları tartışmaya gerek yok. 250 cc ABS'li bir Japon motosikletin fiyatını kafanızda en az 20 bin TL olarak sabitleyin, ona göre tekrar düşünün.
Motosiklet açık yağmurda beklemiyor sadece yağmurda kullanıyorum. Bu motor satıyor çünkü uzun zamandır ybr haricinde muadili yoktu. Çinliler leşti. Şu andaki satış rakamlarına bakmak lazım. Evet rodajdan sonra sürekli tapagaz kullandım. Çünkü motosiklet gitmiyor. Rodajda kitap ne diyorsa onu yaptım. Uzaya çıkın yazmıyordu çıkmadık mesela. Honda Cb500f im vardı onda da yakıt olarak 3.8i geçemedim. Şehir içinde cbf ile benzer hızlarda 500cc 3.8 150cc 3.5. Hangisi ekonomik?! Hondaya söyleyin bu motosikleti yağmurda kullanmayın ibaresini motosikletin kullanım kitapçığını eklesinler ya da bazı parçaların kalitesini artırsınlar. Motorda evet sorun yok çok şükür. Hatta yağ da yakmıyor benimki. ;) Ama herşey bu değil malesef...
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:07 ----------
Ne desem boş. Fanatizm körlüktür...
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:12 ----------
Motorunuzu yağmurda ve deniz olan bir memlekette kullanırsanız paslanır. Ben elime alıp boyasını zımparalamadım. Paslandı işte durduk yere. Var mı bir açıklaması? Neyse konu pulsar kapatalım mevzuyu. Demek istediğimi anlayan anladı.
Yine burada biri bahsediyordu CBF ler gelirken sandığa şu nem alıcı şeylerden koymuyorlar okyanusu geçerken sorun oluyor.Sıfır motorlarda bile pas sorunu oluyor incelemeden almayın diyorlardı.
Ne kadar paran var bilmiyorum ama elini çabuk tutarsan mayısın sonuna kadar güzel bir tnt 250 alabilirsin. 250 oalrak nakad ve ss 3-5 çeşit motosiklet deneyimim var sana 250 cc sınıfındaki bir kaç artısından bahsedeyim. Bir kere 600 cc sesi alabildiğin tek 250lik motosiklet diyebilirim. Muazzam sesi ve 200 kg civarlarında olmasının getirdiği heybetle çok fazla dikkat çeken bir motosiklet. ikinci olarak önü çift disk yapmışlar frenleri sınıfındakilere göre daha iyi diyebilirim. üçüncü olarak diğer markaların getirmediği çelik fren hortumları ile gelen bir motosiklet. dördüncüsü parça kalitesi güzel ve tüm parçaları bulunabilir. Kötü yanı yok mu dersen var. Ağırlığı kimi zaman dezavantaj olabiliyor ama alışıyorsun. Bir de üstünde gelen lastikler çöp. ama öyle böyle çöp değil sen ben lastik yapmaya karar versek daha kaliteli yaparız. Bu arada almadan önce kullandığım motosikletler: 200NS r25 250rr mt25
Dünyada hiç kimse, seyirci koltuğunda oturan cesur insanları alkışlamaz. Alkışlar hep sahneye çıkanlar içindir.
Bendim o bahseden. 15 yıl Honda'da servis ustası olarak çalışmış sonra ayrılmış arkadaşım var. O söyledi. Eskiden motorun taşındığı sandığa remi emen kimyasal paketi koyuyorlarmış.
CBF150'lerde artık o kimyasal koyulmuyor. Motor da denizaşırı geldiği için çok fazla neme maruz kalıyor demişti.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Baştan aşağıya kronik sorunlu motor
Servise gelen motorcularla konuştum
Bajajtan hep şikayetçiler
F/p ürünü olmasa inanki alınacak motor değil şu 200ns ler
Ne alırsanız alın şunu iyi bilin
A motosikleti 10 bin TL 250cc tek silindir Hint firması son sürat 140
B motosikleti 14 bin TL 250cc tek silindir japon firması son sürat 155
İki motosikleti de dip gaz kullanıp bakım yapmaz isen ikisi de erken zamanda bozulur ama B malzeme kalitesi daha iyidir.(tecrübe)
A ve B motosikleti 80-110 sabit ile gitmek için üretilmiş sen kalkıp sabit 140 ile kullanırsan alırsın eline ama B daha geç bozulur.(tecrübe)
A motosikleti piyasada 4-5 seneden beri var B motosikleti piyasada 10-15-25 seneden beri var B nin daha çok test edeni kullananı olmuş ve illaki pürüzleri ortadan kalkmış(yorum)
Daha çok kullananı olduğu için daha çok kurcalayanı olmuş ustası bol deneyimli (yorum)
A motosikletini alıp bol bol servis ile içli dışlı olursunuz B motosikleti çok sorun çıkartmaz istisnalar kaideyi bozmaz (tecrübe)
attan inip eşşeğe bindiğiniz gün anlıcaksınız pulsarın nasıl bir tatava olduğunu.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
Çok gereksiz tartışmışsınız 15bin tl paran varsa git honda al yoksa pulsar al bu kadar
Yağmur çamur tek etken olsa idi, benim motorlar 3 senede çöp olurdu. Nemin hası var buarada, yağmur desen ohooo.
Egsoz da ki erken kararmanın en büyük nedeni devirsiz kullanımdır. Benim motorun egsozu hala sarı (62.000 km), yani kararma henüz yok.
Pulsar pis-kak değildir, ama henüz bir japon kalitesinde de maalesef değildir, en büyük avantajı fiyatıdır.
Egemen sınıfların korkulu rüyası Bajaj
R25lerin surekli yatak sarmasinin sebebi sadece yag pompasi degil. Motorda haddinden fazla guc olmasi. Motor o kadar guclu ki blok ve pistonlar gucu kaldiramiyor. Alsinda bunun cozumu cok basit. Motora 160 km/h da bir limitor koymak..
Yamaha FJR bakan biri olarak Yamahanin 500 cc alti motosikletlerinin japon kalitesinde oldugunu dusunmuyorum.
Piyasadaki en kaliteli 250 cc cihazi ariyorsaniz Honda VTR bakin ondan kaliteli 250 cc yok..
Bakım fiyatıları ucuz demişssiniz ama bi 20,000 bakımı 300 tl tutuyor dostlar Rs 200
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)