Pulsar a herkes dil uzatıyor ?
Reklamlar
-
8000TL ye 2015 model 4000km'de RS 200 satin aldim. Hic aklimda yoktu RS, hatta ilanlarina bile bakmiyordum. 10000 TL butcem vardi. Bu butceye gore ne kadar hyosung, honda, ktm, megelli, bu moto, yuki vs. baktiysam hepsinin tursusu cikmisti. Benim aldigim makine ise ilk sahibinden ve kendisi fazer 8 satin almis. Kismet ya, arkadasin NS'ine ayna almaya gittigimiz seviste motosiklet denk geldi, satar misin satmaz misin derken el sıkıştık.
Peki 8000 TL'ye ne aldim? Ciziksiz, yan yatmasi dahi olmayan, rodajdan yeni cikmis sayilir, bakimlari serviste yapilmis tabiri caizse sifir temizliginde motosiklet satin aldim. Kendi sinifina kiyasla performansi gayet iyi, yakitta ekonomi lideri, abs'li, farlari egzozu vs. gayet modern gorunuslu. Ben kalitesinden de gorunusunden de performansindan da memnunum. Sahsi dusuncem 250cc sinifi omurluk degil benim icin bir basamak o nedenle cok para baglamak mantikli degil.
Reklamlar
-
Benim marka takıntım yok fakat babamın vardı o yüzden ilk motosikletimi Ybr aldım karbüratörlü hava soğutma kampana milattan önce makineydi ama Japon ya mecburen onu aldık. Sonra onun verdiği arızalardan başedemedim garanti bi halta yaramadı hep kullanıcı hatası dediler sattım 2.el Pulsar aldım trafikte kesinlikle daha rahat uzun yola 2 kişi kullanıma da geliyor.
Su soğutma disk enjeksiyonlu bir motor
7-8 bin lira bandında daha iyi bir alternatif göremiyorum teknoloji bakımından.
-
Ben pulsar kullandım. Toplamda 4-5 bin km civarı da yol yapmışımdır.
İnsanların pulsarı beğenmeme sebebi şu; pulsar tamamen şans işi. Sen alırsın, taş gibi çıkar, ben alırım dandik olur.
Mesela hep bahsedilen gösterge resetlemesi, devir dalgalanması ve denge sensörü zırıltısı benim motorda yoktu. Kronik sorunlardan sadece debriyaj tarafı kapağında yağ terlemesi vardı.
Bazı pulsarlarda yağ terlemesi yok, ama mesela gösterge resetliyor, vb. Bazılarında bütün kronik sorunlar var, bazılarında hiçbiri yok.
İnsan istikrar istiyor. Bir mal iyi ise iyi olsun, kötü ise kötü. Seninki iyi benimki kötü motor mu olur?
125-150 cc karbüratörlü motorlara göre çok daha güçlüdür. Su soğutması sayesinde şişme vb. yapmaz. Eskiden, f/p malıydı. Artık değil.
RS200 bak mümkünse. RS'lerde ne hikmetse yukarda bahsettiğim sorunların bir çoğu yok.
Ama, bazı konulara değinmem gerekiyor. Pulsarı da 2 kez bakıma soktum, CBR'yi de. Arada öyle söylendiği gibi bir fiyat farkı yok. 155 lira yağ+yağ filtresi+işçilik CBR250 için yetkili serviste çıkan fatura.
20 lira filtre, 72 lira motul 7100 2 lt. 24 lira işçilik, 6 lira yağ filtre contası ve 2,5 lira yağ tapa pulu. 9 tl de temizleme spreyi. İşleri bittikten sonra sprey ile temizliyorlar ki sağımıza solumuza yağ bulaşmasın binince. +KDV ile ödediğim meblağ 150 lira. Bu 150 liraya çamur içinde servise verdiğim, yıkanmış silinmiş olarak geri verdikler motoru yağ bakımını yapıp. Hava filtresi de 30 lira. 8 bin bakımında hava filtresi de değişmişti, 200 lira civarı bir meblağ ödemiştim.
Şimdi birisi bana 75 liraya hangi bajaj servisi filtre+yağ değiştiriyor, 100 liraya hangi bajaj servisi yağ filtresi+hava filtresi+yağ değiştiriyor bi söyleyiversin. Çünkü ben bajajı servise soktuğumda 120-130 lira civarı ödüyordum yağ ve yağ filtresi değişimi için. Hava filtresinin de değiştiği bakımda ise 160 tl ödemiştim.
Kesin ve net, işletme gideri olarak, yakıt olarak CBR daha masraflı falan değil. Onu gelin benim külahıma anlatın. Ama ilk alım maliyeti yüksek CBR'nin, o ayrı. 16 bin lira olmuş, plaka falan, 16500. Bir takım lastik, 17500. Çok para çok.
-
Benimde bütçem 9.000 TL civarı ve 2. ellere güvenmediğim için sıfır almak istiyorum ve ilk motorum olacağı için.
Araştırmaya başladıktan sonra pek bir alternatifin olmadığını gördüm.
2016 modelleri için Pulsar 200 NS vardı (2016'nın sıfırı hala satılıyor mu bilmiyorum ama 2017si bütçemi bir hayli aşıyor), Apache 180 (hiç bir bilgi vs. yok 2. eli çok zayıf yeni bir motormuş) Hero ve Mondial (buna hiç bakmadım).
Yani sıfır olarak alınabilecek başka hangi motor var ki bu bütçelere göre. Japon'a param yetse hemen gidip alacağım ama ybr yada cbf150 de benim hiç hoşuma gitmiyor, sevmediğim hoşuma gitmeyen bir motora binmek istemem. Buda beni haliyle başka markalara yöneltmek zorunda kalıyor bütçemin kısıtlı olduğundan dolayı.
Ben hala karar veremedim hala düşünüyorum bir umut TVS 200 çok hoşuma gitti belki uygun fiyatla gelirse onu almayı düşünürüm, ha oda yüksek gelirse bilmiyorum naparım artık iyi kötü bir şey alırız öyle yolumuza devam ederiz diye düşünüyorum.
Bu tarz bütçelere bence kronik sorunları olsa da alınabilecek eş değer bir motor yok varsa buyrun söyleyin bizde ona yönelelim.
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Ben 9200km'ye kadar kullandım. Geçen ay sattım.
Pulsar'ın konusunda da yorumlarımı görürsünüz. Fiyatına göre iyi motor. Akü ve lastik dışında üzdüğü konu olmadı.
Salı akşamı ilana koydum çarşamba akşamı ilk arayan kişi ile anlaşıp perşembe sabahı satmıştım.
kaça verdin kardeşim?
-
superboycu adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar
Pulsar 200ns almayı düşünüyorum fakat internet üzerinden incelemeri izlediğimde öve öve bitiremiyorlar , en sonunda parayı denkleştirdim fakat garanti olsun diye etrafında hakkıyla çok iyi motosiklet ustalarına sordum alma diyorlar alan satıyor diyorlar , bende zar zor biriktirdiğim parayla kala kaldım sizce ne yapmam gerek.
Pulsar fiyatina gore alinabilecek bir motor. Ganatisi oldukca sikinti yasamazsin. Begeniyorsan al gitsin dinleme usta musta..
-
Benimde seçeneklerimden biri 200ns ama kullanan kişilere sohbet ettiğimde genelde kronik sorunlarından bahsediyorlar ve tavsiye etmiyolar açıkçası. diğer düşündüğüm motorlarda 200rs ve benelli tnt 25 ama bu motoru kullanan kişiler denk gelmedi motoru sormak için sadece forumlarda okuduğum kadar bilgi sahibiyim. 3 motor arasında kaldım hala kararsızım bakalım bu ay sonu birine karar vereceğim artık.
-
2 ay önce sırf "JAPON" diye sıfır km Honda CBF 150 aldım. Motorum daha 2000kmde. Aynaları paslandı, arka tekerlek maşası paslandı, egzosun rengi değişmeye başladı (yakında paslanır.) Bu havada jikle çekmeden tek marşta çalışması mucize! Hatta sabah bazen jikle çekili olduğu halde tek marşta çalışması da mucize. Hele ki motor bi 5-6 gün yattıysa 2-3 uzun marşta anca çalışıyor. Rodajını düzgün yaptım, bakımına 950 kmde girdim sıkıntı yok. Parçası cidden ucuz ve rahat bulunuyor bence başka da bir artısı yok. Performansına göre bence az yakmıyor. Tapagaz 3.5litreyi geçmiyor orası ayrı ama tapagaz da 110u (düz yolda bazen 100) geçmiyor. Frenler bana güven vermiyor. Parasına göre güzel motosiklet diyenler var. Muadili hintli (discover 150) ve çinliler nasıldır bilmiyorum. Kuryeleri baz alırsak onlar almadıklarına göre vardır bir bildikleri diyorum.
Ucuz japon ne kadar japon? Bunu bi düşünmek ve buna göre tercih yapmak lazım...
-
Capitao_3 adlı üyeden alıntı
Pulsar fiyatina gore alinabilecek bir motor. Ganatisi oldukca sikinti yasamazsin. Begeniyorsan al gitsin dinleme usta musta..
Yeni fiyatı ile hiç te alınabilir bir motor değil esasen. Tamam euro4 uyumlu, ama matematik basit.
13590 lira RS200'ün satış fiyatı. Lastik ekle buna bir de kalitesi, 14590 lira. 24,5 ps/18,3 nm tork
17189 liraya kawasaki ninja 250 sl satılıyor. 28 ps ve 22,6 nm tork . Dunlop lastik sayesinde ilk satın alımda lastik masrafı yok. Üstelik çok daha kaliteli.
17189 - 14590 = 2599 tl. Yani 2599 lira karşılığında, ekstra 50 cc, 3,5 ps eksta güç, 4,3 nm ekstra tork, çokça kalite farkı alınabiliyorken, RS için kimse gelip F/P ürünü diyemez mesela.
Kawasaki Ninja 250 SL
20.6 kW {28 PS} / 9,700 rpm
22.6 Nm / 8,200 rpm
249 cm3
Dunlop lastikle geliyor
17189 TL
Bajaj RS200
24.5 @ 9750 (Ps @ RPM)
18.3 @ 8000 (Nm @ RPM)
199,5 cm3
Dandik lastikle geliyor
13590 TL + Kaliteli bir takım lastik + Lastik değişim ve balan ücreti = 14590 TL
Arada 2599 liralık fark var mıdır yok mudur, buna siz karar verin.
Pulsar 200 NS rakipsiz sayılabilir, çünkü o hacimde, o fiyatlara, sıfır satışı olan ABSli motor yok.
-
Japonlara para verip almazlar pahalı diye, çinliyi motordan saymazlar ucuz diye. Hep aynı curcuna. Bin bak ona göre al. Bence tam da parasının motoru. Çin malı sahibi olarak ben çok beğendim.
Doğrul, eğril ama EĞİLME
-
karadag.05 adlı üyeden alıntı
Japonlara para verip almazlar pahalı diye, çinliyi motordan saymazlar ucuz diye. Hep aynı curcuna. Bin bak ona göre al. Bence tam da parasının motoru. Çin malı sahibi olarak ben çok beğendim.
Valla 125-150 cc bandındaki japonların fiyatları coşunca, çinliye binilir gayet.
9950 liraya yamaha ybr'nin yenisini satıyor, halen arka fren kampana sanırım.
6600 liraya honda cbf satıyor, 10 yıllık teknolojide değişiklik yok halen.
5750 liraya yine honda cb125e satıyor, arka fren gene kampana.
Hal böyle olunca, vatandaş ya çinliye yöneliyor, ya hintliye haklı olarak.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Yeni fiyatı ile hiç te alınabilir bir motor değil esasen. Tamam euro4 uyumlu, ama matematik basit.
13590 lira RS200'ün satış fiyatı. Lastik ekle buna bir de kalitesi, 14590 lira. 24,5 ps/18,3 nm tork
17189 liraya kawasaki ninja 250 sl satılıyor. 28 ps ve 22,6 nm tork . Dunlop lastik sayesinde ilk satın alımda lastik masrafı yok. Üstelik çok daha kaliteli.
17189 - 14590 = 2599 tl. Yani 2599 lira karşılığında, ekstra 50 cc, 3,5 ps eksta güç, 4,3 nm ekstra tork, çokça kalite farkı alınabiliyorken, RS için kimse gelip F/P ürünü diyemez mesela.
Kawasaki Ninja 250 SL
20.6 kW {28 PS} / 9,700 rpm
22.6 Nm / 8,200 rpm
249 cm3
Dunlop lastikle geliyor
17189 TL
Bajaj RS200
24.5 @ 9750 (Ps @ RPM)
18.3 @ 8000 (Nm @ RPM)
199,5 cm3
Dandik lastikle geliyor
13590 TL + Kaliteli bir takım lastik + Lastik değişim ve balan ücreti = 14590 TL
Arada 2599 liralık fark var mıdır yok mudur, buna siz karar verin.
Pulsar 200 NS rakipsiz sayılabilir, çünkü o hacimde, o fiyatlara, sıfır satışı olan ABSli motor yok.
2016 kawasaki ile 2017 bajaj'in fiyatini karsilastirmak hata olur. Suan 11500TL'nin altinda satilan son RS'lerin sosyal medyada boy boy fotograflari paylasiliyor.
Diablo Rosso2'lerin montaj dahil fiyati 600-650TL civarinda ve dunlopdan daha kaliteli bir lastik.
Ninja 250sl cidden ufak bir motor, ben sahsen tip olarak hic begenmiyorum ama tabiki bu kisiden kisiye degisir. Kawasaki'de parca ve servis sikintin olacak. Arada 5000TL civarinda fark var. bir sezon sonra elden cikarmaya calisacagim 250cc ye 5000TL fazladan vermektense guvenlik ekipmanlarimi ileriye donuk tamamlarim.
-
cxe adlı üyeden alıntı
2016 kawasaki ile 2017 bajaj'in fiyatini karsilastirmak hata olur. Suan 11500TL'nin altinda satilan son RS'lerin sosyal medyada boy boy fotograflari paylasiliyor.
Diablo Rosso2'lerin montaj dahil fiyati 600-650TL civarinda ve dunlopdan daha kaliteli bir lastik.
Ninja 250sl cidden ufak bir motor, ben sahsen tip olarak hic begenmiyorum ama tabiki bu kisiden kisiye degisir. Kawasaki'de parca ve servis sikintin olacak. Arada 5000TL civarinda fark var. bir sezon sonra elden cikarmaya calisacagim 250cc ye 5000TL fazladan vermektense guvenlik ekipmanlarimi ileriye donuk tamamlarim.
Rosso2'nin bajsettiğin brezilya üretimleri fiyatı düşük olanlar. Ben de kullanıyorum. 1 ay önce R25 için sadece lastik fiyatı 750 liraydı. Esas Alman ve Çin üretimi olanlar tavsiye ediliyor ki onların sadece lastik fiyatı 900 lira. Lastik değişim ve balansı için 100 lira alıyorlar.
Eski RS200'lerde yarım abs var. Tek kanallı abs ile çift kanal abs'yi karşılaştırmayalım bence. Doğru olan, euro4 uyumlu, yeni nesil RS200 ile aynı şekilde Ninja 250 SL'in kıyaslanmasıdır.
Bu arada, baktım, lastikdeposu RS200 ölçülerinde lastiğe 750 lira demiş, kargo ücretsiz. 100 lira da taktırma+balans, 850 lira.
Bu arada, benim yazdığım Ninja fiyatı 2016 ile alakasız, şu an sitede yayınlanan güncel fiyattır.
Euro4 uyumunun beni ilgilendiren kısmı Çift kanal ABS'dir. Emisyon falan hikaye, gidip 10 numara yağ yakan kamyonla otobüsle uğraşsın çevreciler, 250 cc motorla değil.
Çift kanal ABS'li Ninja ile tek kanal ABS'li RS birbirinin rakibi değil.
Motorun ufaklığına bir şey diyemem, kullanmadım. Ancak; uzunluk anlamında aradaki fark 6,5 santim. Yani RS'de öyle ahım şahım büyük bir motor değil.
-
Ninja 250SL'ye 17189 TL versem herhalde oturup bakıp bakıp ağlarım. O fiyata bütün sene 10 tane satsın, ben de bir şey bilmiyorum. Geçen hafta Dominar'ı test ettim, 18 bin TL 'ye iki tane Ninja SL eder.
-
Seko adlı üyeden alıntı
Ninja 250SL'ye 17189 TL versem herhalde oturup bakıp bakıp ağlarım. O fiyata bütün sene 10 tane satsın, ben de bir şey bilmiyorum. Geçen hafta Dominar'ı test ettim, 18 bin TL 'ye iki tane Ninja SL eder.
Dominar ayrı bir şey. Neden mi?
Bir kere motor naked, yani tarz farkı var. İkincisi hacim farklı.
Bu işin mantığı nereden baktığına göre değişiyor zaten.
RS200 ile 250SL kıyaslarsan, aradaki fark önemsiz. 250 SL çok daha mantıklı.
250SL ile Dominar kıyaslarsan, aradaki fark önemsiz. Dominar çok daha mantıklı.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
cxe adlı üyeden alıntı
8000TL ye 2015 model 4000km'de RS 200 satin aldim. Hic aklimda yoktu RS, hatta ilanlarina bile bakmiyordum. 10000 TL butcem vardi. Bu butceye gore ne kadar hyosung, honda, ktm, megelli, bu moto, yuki vs. baktiysam hepsinin tursusu cikmisti. Benim aldigim makine ise ilk sahibinden ve kendisi fazer 8 satin almis. Kismet ya, arkadasin NS'ine ayna almaya gittigimiz seviste motosiklet denk geldi, satar misin satmaz misin derken el sıkıştık.
Peki 8000 TL'ye ne aldim? Ciziksiz, yan yatmasi dahi olmayan, rodajdan yeni cikmis sayilir, bakimlari serviste yapilmis tabiri caizse sifir temizliginde motosiklet satin aldim. Kendi sinifina kiyasla performansi gayet iyi, yakitta ekonomi lideri, abs'li, farlari egzozu vs. gayet modern gorunuslu. Ben kalitesinden de gorunusunden de performansindan da memnunum. Sahsi dusuncem 250cc sinifi omurluk degil benim icin bir basamak o nedenle cok para baglamak mantikli degil.
Aldığı yılda 7000 e almıştır, 8000 e satmış, bi nevi kar etmiş hayırlı olsun
-
Tvs01 adlı üyeden alıntı
Aldığı yılda 7000 e almıştır, 8000 e satmış, bi nevi kar etmiş
hayırlı olsun
RS'nin giriş fiyatı 9 bin küsür diye biliyorum ben. NS200 ile karıştırıyor olmayasın?
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
Valla o fiyatlara gitmeyen cbf mi yada pulsar mı diye bakarım ve tek cevap olur, pulsar net yani. 5000 km'de bir bakım aralığı, uygun parça fiyatı, performansı, şekli ile tek yani bence. Bir arkadaş cbr ile kıyaslama yapmış ama temiz cbr kaç para pulsar kaç para? Arada en az 4-5 bin TL fark var.
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Rosso2'nin bajsettiğin brezilya üretimleri fiyatı düşük olanlar. Ben de kullanıyorum. 1 ay önce R25 için sadece lastik fiyatı 750 liraydı. Esas Alman ve Çin üretimi olanlar tavsiye ediliyor ki onların sadece lastik fiyatı 900 lira. Lastik değişim ve balansı için 100 lira alıyorlar.
Eski RS200'lerde yarım abs var. Tek kanallı abs ile çift kanal abs'yi karşılaştırmayalım bence. Doğru olan, euro4 uyumlu, yeni nesil RS200 ile aynı şekilde Ninja 250 SL'in kıyaslanmasıdır.
Bu arada, baktım, lastikdeposu RS200 ölçülerinde lastiğe 750 lira demiş, kargo ücretsiz. 100 lira da taktırma+balans, 850 lira.
Bu arada, benim yazdığım Ninja fiyatı 2016 ile alakasız, şu an sitede yayınlanan güncel fiyattır.
Euro4 uyumunun beni ilgilendiren kısmı Çift kanal ABS'dir. Emisyon falan hikaye, gidip 10 numara yağ yakan kamyonla otobüsle uğraşsın çevreciler, 250 cc motorla değil.
Çift kanal ABS'li Ninja ile tek kanal ABS'li RS birbirinin rakibi değil.
Motorun ufaklığına bir şey diyemem, kullanmadım. Ancak; uzunluk anlamında aradaki fark 6,5 santim. Yani RS'de öyle ahım şahım büyük bir motor değil.
RS icin uyumlu yani 130'luk Almanya uretimi rosso2 yok, orjinal ebatlara sadik kalinacaksa mecbur brezilya uretimi alinmaz zorunda ki brezilya uretimi de olsa dunloptan kalitelidir (emin degilim, oyle tahmin ediyorum). Whatsapp RS grubumuzda montaj dahil 650TL'ye taktiranlar var.
2016 RS'lerin arka teker uzerinde ABS tertibati mevcut ama suanda aktif degil, belki birkac parca eksiktir belki beyin hic desteklemiyordur orasi suan bir muamma ama 2017'lerin arka freni ABS'li gelirse kucuk bir guncellemeyle 2016'larinda aktif edilebilir, tabi ki bu dusuk bir varsayim. ABS arka frende olmasi tabiki avantaj ama racing motosikletlerde genelde on fren kullaniliyor ve arka fren kitlesebile genelde tehlike yaratmiyor, ayni seyi on teker icin soylemek mumkun degil.
Suan sitede yayinlanan guncel fiyat demissiniz ama sonucta 2016 model motosikletten bahsediyorsunuz. RS'in 2016 icin guncel fiyati 11500-11750 civarinda. 13600 dediginiz 2017 model, ninja 250'nin 2017 modeli icin henuz fiyat bilgisi yok.
Koca 4,5 metrelik otomobiller 15cm uzadigi zaman segmenti degisiyor... Aslinda asil mevzu 6,5 cm falan degilde, tasarimla alakali sanirim. depo tasarimi falan motosikleti cok kucuk gosteriyor. canli gordum, duke'un giydirilmisi gibiydi. RS deposu ise cidden cok buyuk tasarlanmis ve sahsen beni cok cezbediyor. Bu sinifta RS'den daha buyuk depo tasarimina sahip tek motosiklet Hyosung GT 250R
-
Mustaphalanx adlı üyeden alıntı
2 ay önce sırf "JAPON" diye sıfır km Honda CBF 150 aldım. Motorum daha 2000kmde. Aynaları paslandı, arka tekerlek maşası paslandı, egzosun rengi değişmeye başladı (yakında paslanır.) Bu havada jikle çekmeden tek marşta çalışması mucize! Hatta sabah bazen jikle çekili olduğu halde tek marşta çalışması da mucize. Hele ki motor bi 5-6 gün yattıysa 2-3 uzun marşta anca çalışıyor. Rodajını düzgün yaptım, bakımına 950 kmde girdim sıkıntı yok. Parçası cidden ucuz ve rahat bulunuyor bence başka da bir artısı yok. Performansına göre bence az yakmıyor. Tapagaz 3.5litreyi geçmiyor orası ayrı ama tapagaz da 110u (düz yolda bazen 100) geçmiyor. Frenler bana güven vermiyor. Parasına göre güzel motosiklet diyenler var. Muadili hintli (discover 150) ve çinliler nasıldır bilmiyorum. Kuryeleri baz alırsak onlar almadıklarına göre vardır bir bildikleri diyorum.
Ucuz japon ne kadar japon? Bunu bi düşünmek ve buna göre tercih yapmak lazım...
Senin beğenmediğin ucuz Japon yıllardır aynı modelde satış lideri olan binlerce km yapmış, yağ yakması dışında muadillerine göre en sorunsuz motordur ve ben senin bu motoru rodajını düzgün yaptığına inanmıyorum, 3,5 lt yaktırmak içinde sürekli dip gaz kullanıyorsun sanırım, ayrıca iki ayda egsoz renk değiştiriyorsa motoru sürekli yağmurda bırakıyorsun..
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:41 ----------
efendy06 adlı üyeden alıntı
RS'nin giriş fiyatı 9 bin küsür diye biliyorum ben. NS200 ile karıştırıyor olmayasın?
Evet şimdi farkettim rs miş o Zaman çok iyi almışsınız güle güle kullanın
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)