2.el motor piyasasındaki dengesizlikler
Reklamlar
-
Arkadaslar her yaz aynı sey oluyor örnek 2001 honda cbr650 f 82000 km adam 18000 yazmıs sonra Bazı arkadaslarda keyfe keder diye sacma salak fiyatlar yazıyor.Bazılarıda evlenicem ailem baskı yapıyor bazısıda kelepir yazıyor.Bu ülkede sahibinden com gibi 2.el piyasasını tek el yapmıs bir site var.Bu yüzden orda ne yazıyor ise herkez ona göre hareket ediyor.Sizce bu adamlarda piyasayı etkilemiyormu.
Anlamadığım bu iş ticaretmi yoksa keyifmi neden bizim ülkemiz bunu bir hobi olarak algılayamıyor.Sıfır aracın fiyatı 30 bin iken 2. el fiyatı adam 10 bin km kullanmıs 29 bin yazmıs.
Cok kızıyorum bunu görünce bu tip insanların böyle araclara binmesinide yadırgıyorum.Önceden yolda bir motorcu kaldımı gecen dururdu bu oran yüksekti simdi buda azaldı.Bu kendini beğenmiş insanlıktan nasibini almamıs insanların sayısının gitgide artması canımı sıkıyor.
Acaba bizde bütün motorcuları tek bir forum altındamı toplasak genel bilgilendirme adı altında en azından burdaki insanların çoğu birbirini tanıyor bilgi vermek için can atıyor.
Sizin düşünceleriniz nelerdir bu konuda ne yapabiliriz yada nasıl adımlar atmalıyız bu tip insanların ayıklanması için.
Reklamlar
-
Adamın malı istediği fiyatı yazar kalp ilacı değil ki. Mecbur kaldım aldım olsun. Pahalı ise mantıksız ise alma. İşine gelir ise.
-
Serbest piyasa şartlarının doğru şekilde çalıştığı bir ülkede ekstra bir önlem almaya gerek olduğunu düşünmüyorum. Piyasa yanlış fiyatı duzelttirir,sizin birşey yapmanıza gerek kalmadan. Türkiye pazarının büyük ölçüde bunu başardığını düşünüyorum.
-
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Adamın malı istediği fiyatı yazar kalp ilacı değil ki. Mecbur kaldım aldım olsun. Pahalı ise mantıksız ise alma. İşine gelir ise.
Diğer taraftan sana bir kapak yaptım burdan gerek duymuyorum.Hadi yol al kardeşim git minibüsçülerle akraba ol
-
Bende bu ay sonu motor almayı planlıyorum. Sıfır fiyatlarına bakıyorum birde 2. El fiyatlarına arada 500 -1500 lira gibi bir fark var. Biraz daha para koyup sıfırını alırım.
Ama kızacak bir şey yok isteyen istediği fiyatı yazar satabilirmi yada ne kadar sürede satar orasını bilemem.
-
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Adamın malı istediği fiyatı yazar kalp ilacı değil ki. Mecbur kaldım aldım olsun. Pahalı ise mantıksız ise alma. İşine gelir ise.
Bu şahısta onlardan biri sanırım, sizin gibi uyanıklar olduğu sürece bizim gözümüz hep açık kalacak..
-
biri o fiyattan koyar diyeride o şu fiyattan koymuş onunki altın kaplama heral der oda o fiyattan koyar 2 el denince akla sahibinden gelir bence sahibinden com piyasayı belirleyebiliyo
-
Salurbey adlı üyeden alıntı
Serbest piyasa şartlarının doğru şekilde çalıştığı bir ülkede ekstra bir önlem almaya gerek olduğunu düşünmüyorum. Piyasa yanlış fiyatı duzelttirir,sizin birşey yapmanıza gerek kalmadan. Türkiye pazarının büyük ölçüde bunu başardığını düşünüyorum.
Pisaya hicbirseyi kendi duzeltemez sen ben oldukca. Göre gör mantigi ile ilerliyor zihniyet kimse malina toz kondurmuyor. Uyanigin biri ben tok saticiyim (ne demekse) diyor yaziyor tavan fiyat herkez de fiyarini ona gore ayarliyor sonra millet fütursuzca yukseltmeye basliyor. 10 yasindaki bir makinenin piyasasi uzerine ne konmus olabilir ki de 1 yilda dusmek yerine 5 6 bin yukselebilir. Serbest piyasanin basarili olmasi icin alim satim dengesini halka endeksli belirlemesi gerekli. E halkin alim gücü 5 bin tl arttimi ki yukselmeler bu yonde. Biz millet olarak alirken opulmemek ama satarken de saglam opmek niyetindeyiz. Bu kafa degisirse ki degismez, ozaman dedigin gercek olur
-
Bu aralar Nmax/Xmax arasında gidip geliyorum. Adamlar sıfırından pahalıya 3-5 bin km deki motorları satmaya çalışıyorlar. Neymiş plaka masrafı en az 500 liraymış.
Adamlardaki kafaya bak. Noter ücreti 140 TL tutuyor, plakaysa 250 TL. Hadi olsun 300.
Aradaki fazla fiyat, götü seleye değdiği için herhalde. Böyle sığırlar oldukça ikinci el kültürü gelişmez, sürekli bu saçma düzene ötv ödemek zorunda kalırız.
-
sezgingulmez adlı üyeden alıntı
Pisaya hicbirseyi kendi duzeltemez sen ben oldukca. Göre gör mantigi ile ilerliyor zihniyet kimse malina toz kondurmuyor. Uyanigin biri ben tok saticiyim (ne demekse) diyor yaziyor tavan fiyat herkez de fiyarini ona gore ayarliyor sonra millet fütursuzca yukseltmeye basliyor. 10 yasindaki bir makinenin piyasasi uzerine ne konmus olabilir ki de 1 yilda dusmek yerine 5 6 bin yukselebilir. Serbest piyasanin basarili olmasi icin alim satim dengesini halka endeksli belirlemesi gerekli. E halkin alim gücü 5 bin tl arttimi ki yukselmeler bu yonde. Biz millet olarak alirken opulmemek ama satarken de saglam opmek niyetindeyiz. Bu kafa degisirse ki degismez, ozaman dedigin gercek olur
Markalar arası rekabet yeni motosiklet piyasasını dengede tutar. İkinci el piyasası da ister istemez buna göre şekillenir. Kimse garantisi ve geçmişi belirsiz motosiklete yeniye yakın fiyat vermez. Yanılıyor muyum?
Ancak daha önce de yazdığım gibi ekonomi kötüleştiğinde hem yeni, hem de ikinci el piyasasında fiyatlar artar. Çoğunlukla arz-talep şeklinde düşünüp, ama satıcı ve markalar açısından değerlendiremiyoruz olayı...
-
Konuya yanlış taraftan bakıyorsunuz şimdi sorun şu dolar "3.70" bu rakamı gördükten sonra tekrar düşünün neden araç fiyatlarının yükseldiğini
Çünkü fakiriz paramızın değeri yok senin ikinci el araba bakmanın nedeni ne fakirsin
Benim 8-9 ay önce satıp başka motor alayım hayalim başka bahara kaldı neden çünkü bende fakirim
Şimdi sorulması gereken soru neden dolar 3.70 oldu ,kim neden oldu ,kimin yüzünden, bunları kim destekledi gibi gibi
-
Maalesef satmaya çalışanlar kadar almaya çalışanlarda çakal olduğu için durum böyle.20 bin liralık motora 20 bin yazsan gelen 10 tekliften 7 tanesi ''Hocam 15 e olmaz mı'' şeklinde vb oluyorsa insanlar da ister istemez fiyatlara bindirim yaparak ilana koyuyorlar. Bir şekilde motorun ederi fiyatında buluşuluyor zaten.Evet saçma sapan fiyatlar var ama bu fiyatları yazanların en başta kendileri biliyorlar istedikleri fiyatlara satamayacaklarını.
-
-
Yazdığımı mesaji Haşmet doğru yorumlamış. Türkiye piyasasında dünyanın en büyük ve iyi markalarının hepsi satılıyor,mağazalarına ulaşmak, satın almak noktasında sorunumuz yok. Bir motorun 2.el fiyatını öncelikle belirleyen en önemli parametre "1.el" deki fiyatıdır,sonra diğer ozellikler devreye girer. Motorunu satmak isteyen kişi istediği kadar yanlış ve olmaması gereken fiyatı pazara girsin,satışı olmadıktan sonra anlamsızca durur.
Örnek verelim,yamaha r6,ocak ayında 2016 sıfır km. halen bayilerde bulanıbiliyordu,fiyatı 48.500 tl idi taki 2017 model r6 fiyati 64.000 tl olarak açıklanana kadar. Bu noktadan sonra 2016 sıfır km satan bayilerde fiyat 55.000 tl oldu ve bu süre zarfında kurda hicbir değişiklik olmamasına rağmen. Kullanılmış r6'larda fiyatlar 50 bin üzerine çekildi. Şimdi değişen ne oldu,1.el piyasasindaki sıfır km motorun fiyatından başka hicbirsey değil.
Burdaki konuyu iyi anlamak ve ayırmak gerekiyor. Fiyatı oluşturan, pazarı oluşturan parametleri ve fiyat üzerindeki göreceli etkilerini doğru sıralamak gerek. Isteyen istediği fiyatı yazsın, satış gerçekleşmedikten sonra hiçbir anlam ifade etmez pazar için.
-
Bakın, sıfırı 16 bine satılan CBR250'nin 16 binden pahalı ikinci el örnekleri var. 19500'e ikinci el R25 vardı bir ara.
İki tip satıcı vardır;
1- Tok satıcı. Bunun ihtiyacı falan yok. 3 birim paraya alır, kullanır, 3,5 birim paraya satmaya kalkar. Asıl amaç satılması değil. Adam kullanıyor zaten. Ha bir saf çıkar da kakalarsak ne ala düşüncesiyle satışa koyar motorunu. Bu grup için, mevcut serbest piyasa düzeninde yapacak hiçbir şey yok.
2- Gerçek satıcı. Kendi içinde ikiye ayrılır;
a- Bu arkadaşın ihtiyacı vardır, ama zarar etmek istemez. 3 birime aldığını 3 bürüme satmakta ısrarcıdır. Bir indirim düzenleyene kadar birkaç ay, 1. sınıftaki tok satıcı ile aynı akıbeti paylaşır. Satamayacağını anlayıp bir miktar zararı kabul edip, fiyatı bir miktar indirince, elindeki aracı satar.
b- Bu arkadaş, zilyon tane sebepten biri ile, aracını satılığa çıkartır. Paraya sıkışmıştır, başka motor bulmuştur, evlenmiş, araba alacaktır vs. Bu da 3 birime aldığı aracını 2 birime satışa koyar, 1-2 hafta içinde satar.
Arkadaşım 2015 çiziksiz, hatasız R25'i 10 bin km'de satışa koydu 14 bin liradan alıcı buldu. Motor satılıkta 1 hafta durmadı.
Aynı R25'in fiyatına 17500 yazarsanız, satılmaz.
Dolayısı ile, piyasayı pazar belirler. Eğer 2015 model R25 17 bin liradan alıcı bulursa, ikinci el değeri 17 bin lira demektir. 15 bin liradan alıcı bulursa, 15 bin. Yani bu ikinci el piyasasını biz belirliyoruz. Ben motor değiştireceğim, öyle bir niyetim var. İlk kasa CBR500 var aklımda. İlk çıktığında 19 bin liradan satılmış, 25-30 bin km yol yapmış, 3 yaşında motora 22 bin lira istiyorlar. Bende almıyorum. Çünkü bana göre o motorun mevcutta piyasa hakkı motor temiz ise, 17 bin lirayı bir kuruş geçmez. Şimdi ben ve benim gibi 7-8 kişi, gidip 30 bin km'de 3-4 yaşında CBR500'leri 22 bin liradan satın alırsak, o motorun piyasası 22 bin liraya çıkmış olur.
Velhasıl, dayanın, almayın. Eşşek gibi düşürecekler o fiyatları.
-
Beyler bir kişi fiyatı yüksek koyunca diğeri de ona özenip alıyor. Sırf bunlar gibi para göz insanlara prim vermemek için almayın kardeşim!!
Hele bitanes sınırından fazla fiyata satmaya kalkmış ulan bu nasıl mantık?
Bekle bekle alam olur belki..
Alanın da aklına tüküreyim!
-
beyler her malın bi alıcısı vardır takmayın kafaya herkez kesesine uyan malı alır kullanırı kafasında ki fiyatı yazar satarken
misal
ben bi motoru yirmi ye aldım
başka arkadaş aynı motoru yirmi dört buçuğa
arada ki far sadece yan çanta olması
ha birde arkadaşın aldığı motor 40000 kmde olmasına rağmen 31000 deki benim aldığım motordan daha düzgün dü kozmetik olarak (tx660 tenere 14 mod)
-
Bu piyasadaki dengesizlik satıcıların mallarını satmak istedikleri fiyatları biliyor olmamıza rağmen malların gerçek satış fiyatlarını bilmiyor olmamızdan kaynaklanıyor. Başka bir deyişle noterde mala mukabil kaç lira verildiğini bilmiyoruz. Bu durum ikinci el araç satanları alanlara karşı daha güçlü kılıyor.
Belki bu konuyla ilgili kendi aramızda toplayacağımız veriler yol gösterici olabilir. Örneğin bir başlık altında motosiklet alan arkadaşlarımız hangi modeli kaç kilometrede kaç tl'ye almış düzenli bir şekilde tutulsa ona göre gerçek piyasayı öğrenebiliriz. Böylece satıcılar absürd fiyat çekemez alıcılar abuk fiyata olur mu diyemez.
Gerçek alış-satış rakamlarını motosiklet çevresi geniş olan insalar aldıkları duyumlarla kestiriyor olabilir. Örneğin otomobil piyasası motosiklet piyasasına göre daha derin ve eşimizden dostumuzdan hangi araba kaç paraya satılmış duyuyoruz. Kafamızda bilgiler oluşuyor. Ama benim gibi motosiklet çevresi pek geniş olmayan kimseler için ikinci el piyasası hem alırken hem satarken tam bir muamma. Sürekli bir kazık mı yiyorum korkusu.
@salurbey ikinci el araç piyasası asimetrik bilgi sebebiyle hiçbir zaman düzgün çalışmaz. Baknız: akerlof-limon piyasası
-
Tvs01 adlı üyeden alıntı
Bu şahısta onlardan biri sanırım, sizin gibi uyanıklar olduğu sürece bizim gözümüz hep açık kalacak..
Canım arkadaşım bu sitenin ana sayfasında bu ülkede satılan sıfır motosiklet markasının 47 tanesinin logosu ve ayriyeten 48. karede diğer yazıyor. Yani bunların en az 10 tane modeli olduğunu farz edersek sıfır minumum pazarda 480 model var diye biliriz. artı internet denen bir ortamda hepsinin fiyatı belli yalan dolan yok. artı ikinçi el satan bir sürü site var ve bunlara bir tuş ile ulaşırken kim kimi kazıklaya bilir ki. Beş dakika bu sitelerde dolaşan hiç bilgisi olmayan bir kişi bile uzman olabilir fiyat konusunda. yani uyanıklıktan değil saflıktan bahsede biliriz.
-
Ülke de alan da satan kadar dürüst ya tartışmasını yapıyorsunuz..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)