Hangi Durumda Hangi Fren nasıl kullanılır?
Reklamlar
-
merhabalar, ben genelde ön freni kullanıorum ve bazi durumlarda on fren ile arka freni ayni anda kullaniorum cok nadir ön fren , arka fren ve motor frenini ayni anda kullaniorum fakat bu uyguladiklarim ne derece dogru ve asil sormam gereken soru hangi durumlarda hangi fren kullanilir ;
+Motor yatik oldugunda hangi fren kullanilir
+islak bir zeminde hangi fren kullanili
+fren yapacagimiz zaman vermemiz gereken ilk refleks parmaklarım manete gitmesimidir veya ayagin pedala gitmesimidir
+motor freninin arka tekeri kaydirirmi
+kendimi hangi frene alistirmaliyim kisacasi siz ustadlar fren hakkinda detayli bilgi verirseniz cok sevinirim
Saygilar Sevgiler
Reklamlar
-
Evet konu güzel ve bende merak ediyorum sadece işi bilenler yazarsa iyi olur
-
Tvs01 adlı üyeden alıntı
Evet konu güzel ve bende merak ediyorum sadece işi bilenler yazarsa iyi olur
Abes olmuş hatırlatmanız. Ne zaman yanlış bir şey okudunuz bu forumda lütfen rica ederim. Her kelimesi kıymetlidir, denenmiştir, arkasından asırlık tecrübeler kaynayıp taşan, öpüp başa konulması gereken bilgiler ve tavsiyelerdir hepsi.
-
Sırasıyla bildiğim uyguladığımı yazayım:
-Motor yatikken fren kullanmıyorum. Yolu virajı cok iyi okuyup oncesinde gerekirse frenimi yapip dogru hızda viraja girmeye çalışıyorum. Eğer viraj içinde bir tehlike olur da fren yapmak durumunda kalırsam ilk amacım yine fren yapmadan kaçmaya çalışmak olur illa yapacaksam motoru dik konuma getirip freni yapıp tekrar viraja girmeye çalışırım ama bu dediğimi yapmak hızlı bir şekilde cidden zor. Bir de yine illa yapacaksam ama az fren gerekiyor ise arka frene tatlı tatlı dokunabilirim ama ön fren asla.
-Islak zeminde yağmurda falan giderken fren kullanmamaya dikkat ederim. Gerekirse motor freni olmadı hafif bir şekilde arka fren önceliğimdir.
-Benim ilk tepkim manet oluyor çünkü yol koşulları ilk iki maddenin dışında olarak normal ise ön fren en güçlü frenimizdir. Tabi panik fren yapıyorsam ikisini beraber kullanırım. Bir de düşük hızlarda sıkışık trafikte falan ön fren çabuk kitlenebilecegi için arkayı kullanıyorum ki zaten yeterli oluyor.
-Eğer devir cok yüksek iken düşük vitese çat diye atıp debriyaji salarsan arka tekerin kitlenebilir. Ama kastın sadece gazı kesmek ise kitlenmez. Burada şunu hatırlatayım trafikte yüksek viteste gitmeyin. Düşük vites ve biraz yüksek devirde gidin ki gazı keser kesmez motor hızlıca yavaşlasin. Bu şekilde motor frenininden etkili faydalanirsiniz.
-İkisi için de kendini alıştır ve bol bol pratik yap.
Bunların dışında, fren yapmayı çok iyi öğrenmeliyiz ama daha iyisi frene ihtiyacımız olmayacak şekilde yolu ve trafiği gözlemleyip sürüşümüzü akıcı hale getirmektir. Bir de tehlike durumunda çok süper fren yapıp durmak yerine yeteri kadar fren yaparken kaçacak yer arayıp oradan kaçmayı planmak lazım çünkü biz dursak da arkamızdan gelen kamyoncu abi duramayabilir.
İyi sürüşler, kazasız belasız.
-
esbabsız adlı üyeden alıntı
Sırasıyla bildiğim uyguladığımı yazayım:
-Motor yatikken fren kullanmıyorum. Yolu virajı cok iyi okuyup oncesinde gerekirse frenimi yapip dogru hızda viraja girmeye çalışıyorum. Eğer viraj içinde bir tehlike olur da fren yapmak durumunda kalırsam ilk amacım yine fren yapmadan kaçmaya çalışmak olur illa yapacaksam motoru dik konuma getirip freni yapıp tekrar viraja girmeye çalışırım ama bu dediğimi yapmak hızlı bir şekilde cidden zor. Bir de yine illa yapacaksam ama az fren gerekiyor ise arka frene tatlı tatlı dokunabilirim ama ön fren asla.
-Islak zeminde yağmurda falan giderken fren kullanmamaya dikkat ederim. Gerekirse motor freni olmadı hafif bir şekilde arka fren önceliğimdir.
-Benim ilk tepkim manet oluyor çünkü yol koşulları ilk iki maddenin dışında olarak normal ise ön fren en güçlü frenimizdir. Tabi panik fren yapıyorsam ikisini beraber kullanırım. Bir de düşük hızlarda sıkışık trafikte falan ön fren çabuk kitlenebilecegi için arkayı kullanıyorum ki zaten yeterli oluyor.
-Eğer devir cok yüksek iken düşük vitese çat diye atıp debriyaji salarsan arka tekerin kitlenebilir. Ama kastın sadece gazı kesmek ise kitlenmez. Burada şunu hatırlatayım trafikte yüksek viteste gitmeyin. Düşük vites ve biraz yüksek devirde gidin ki gazı keser kesmez motor hızlıca yavaşlasin. Bu şekilde motor frenininden etkili faydalanirsiniz.
-İkisi için de kendini alıştır ve bol bol pratik yap.
Bunların dışında, fren yapmayı çok iyi öğrenmeliyiz ama daha iyisi frene ihtiyacımız olmayacak şekilde yolu ve trafiği gözlemleyip sürüşümüzü akıcı hale getirmektir. Bir de tehlike durumunda çok süper fren yapıp durmak yerine yeteri kadar fren yaparken kaçacak yer arayıp oradan kaçmayı planmak lazım çünkü biz dursak da arkamızdan gelen kamyoncu abi duramayabilir.
İyi sürüşler, kazasız belasız.
Eksik birşey kalmamış sanki , önemli olan lastiklerin kitlenmemesi tabiki, sonrası her türlü kontrol kaybı.
Genellikle fren maneti sonuna kadar sıkmayız , acil frenlemede bunu sonuna kadar yani lastikler kitlenme seviyesine kadar sıkmak / sıkabilmek de önemli, eğer ki kitlenirse bırakıp sonra tekrar frenlemeye devam etmekte gerekiyor , bir nevi ABS nin yaptığını yapmaya çalışmak, eğer ABS var ise bu işlem saniyeler içinde onlarca kez otomatik olarak yapılıyor .
-
Daha önce açılmış olan şu konunun okunmasında yarar var diye düşünüyorum
motosiklet-fren-teknigi
Ayrıca forumumuzun Sürüş Teknikleri adı altında bir bölümü var. Giriş ücretsizdir. Frenleme ve daha bilumum konu hakkında detaylı bilgi bulunabilir bu bölümde forum surus teknikleri bolumu
-
Mersin İl Temsilcisi
Arkadaşlar, kim nasıl yapıyor diye sorulmamis.
Bu işin doğrusu nedir, USTALAR yardım etsin demiş.
Ama, doğru bildiğiniz yanlışların farkına varmanin vakti gelmiş. Fırsatı kaçırmayın. Bir USTA gelip yazar şimdi.
-
anılkınık01 adlı üyeden alıntı
merhabalar, ben genelde ön freni kullanıorum ve bazi durumlarda on fren ile arka freni ayni anda kullaniorum cok nadir ön fren , arka fren ve motor frenini ayni anda kullaniorum fakat bu uyguladiklarim ne derece dogru ve asil sormam gereken soru hangi durumlarda hangi fren kullanilir ;
+Motor yatik oldugunda hangi fren kullanilir
+islak bir zeminde hangi fren kullanili
+fren yapacagimiz zaman vermemiz gereken ilk refleks parmaklarım manete gitmesimidir veya ayagin pedala gitmesimidir
+motor freninin arka tekeri kaydirirmi
+kendimi hangi frene alistirmaliyim kisacasi siz ustadlar fren hakkinda detayli bilgi verirseniz cok sevinirim
Saygilar Sevgiler
Motosiklet yatıkken fren kullanmak tehlikelidir. Kullanman gerekirse motoru dik pozisyona getirip "doğru fren tekniği" ile durmak gerektiğini söylerler fakat büyük zaman kaynıdır zqmanla motorun kayma limitine alışıl doğru kombine freni öğreneceksindir.
Islak zeminde yine doğru kombine fren yapılır fakat pedal manet ve gaz daha yumuşak kullanılır.
Fren yapacağın zaman ilk refleks gazı kesmektir. Sonrasında pedal arka fren sonrasında ön fren. Gazı kesmek komprasyona sokacaktır arka fren hafiften yığılma sağlar ön freni de tekniğine uygun sıkarsan öne doğru bir yığılma yaparak duracaktır. Buna kendini alıştırırsan panik anında daha doğru fren yapıp direkt olarak ön frene zart diye asılmayıp düşmezsin. Ön frene zart diye asılınca ne amortisöre zaman veriyorsun ne ağırlık aktarımına ne de bunlar sayesinde oluşacak yol tutuşuna. Doğru tekniğe alışmalısın
Supetmotocuların slide ile viraja girişleri vitesi aşağı çekip arka tekeri kitlemesi arkasından gaz vererek çıkışı tamamlamasıyla oluyor. Yani kitler anasını bile ağlatır
Yukarıda bahsettim fren konusundan
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
Mersin İl Temsilcisi
ismaileren adlı üyeden alıntı
Daha önce açılmış olan şu konunun okunmasında yarar var diye düşünüyorum
motosiklet-fren-teknigi
Ayrıca forumumuzun Sürüş Teknikleri adı altında bir bölümü var. Giriş ücretsizdir. Frenleme ve daha bilumum konu hakkında detaylı bilgi bulunabilir bu bölümde
forum surus teknikleri bolumu
abdullah Hocamızın kitabından güzel bir alıntıdır.
isteyenbe PDF olarak mail atabilirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:25 ----------
edit: alparslan kuzucan hocamızın kitabıdır.
telefonun otomatik düzeltme özelliğinden ötürü yanlış yazıldı.
özür dilerim.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Abes olmuş hatırlatmanız. Ne zaman yanlış bir şey okudunuz bu forumda lütfen rica ederim. Her kelimesi kıymetlidir, denenmiştir, arkasından asırlık tecrübeler kaynayıp taşan, öpüp başa konulması gereken bilgiler ve tavsiyelerdir hepsi.
TAMAM.....
-
Daha önce izlediğim aşağıda linki verdiğim video aslında hem sürüş hem fren konusunda bilgilendiricidir.
Tavsiye ederim.
https://www.youtube.com/watch?v=rC2Gb3JJD2Y&t=5s
-
Başlık ''Hangi durumda, hangi fren kullanılmaz'' olsa daha uygun olur bence. Çünkü bana göre fren her daim kombine kullanılır, ya da ben böyle alışmışım. Sadece yeri ve zamanına göre birini kullanmazsın, ya da uyguladığın şiddet her koşulda ikisinde aynı olmamalı.
Misal viraj içerisinde (mümkünse kullanma) kullanman gerekirse, ön frenden uzak dur.
-
Durmak için ön fren, yavaşlamak için arka fren. Yatıkken arka fren. Çok hızlı kullanmıyorsan arka frenle durmaya alış. Trafik ışığına yaklaştığında filan biraz erken gazı kes.
-
Sırayla benim nasıl kullandığımı ve nasıl öğrendiğimi yazayım
+Motor yatik oldugunda hangi fren kullanilir
Motoru yatırdıysan hem arka fren hem ön fren büyük risk taşır. Virajda fren yapılmaz virajdan önce makul hıza girip sabit hızla virajı geçip çıkıştı gazı açmalısın. Yatık durumda her türlü fren sıkıntı sadece motor freni daha güvenli o da herhangi bir vites değiştirme işlemine girmemen şartıyla.
+islak bir zeminde hangi fren kullanili
Ben arka freni kullanırım. Lastik kendini bıraksa bile düşme riskim çok daha az. Duramayacak gibiysem benim motorumda abs olmadığı için ön freni sık bırak şeklinde kullanırım. Abs varsa direk sık o zaten halleder.
+fren yapacagimiz zaman vermemiz gereken ilk refleks parmaklarım manete gitmesimidir veya ayagin pedala gitmesimidir
Ani frende iki freni de kullanmalısın ancak bir önceki maddede yazanlar önemli kaygan zeminde ön teker kendini bırakırsa kesin düşersin. Ani olmayan frende en mantıklısı arka frenle beraber vites düşürürek motor freni yapmaktır.
+motor freninin arka tekeri kaydirirmi
Eğer motorda kayar şanzıman yoksa vites düşürürken debriyajı sert bırakırsan arka tekeri kaydırabilir.
+kendimi hangi frene alistirmaliyim kisacasi siz ustadlar fren hakkinda detayli bilgi verirseniz cok sevinirim
Üç fren tipine de alıştırmalısın hepsini kullanacağın yer gelecek bir tanesinin üstüne yoğunlaşman problem. Mesela arka frene yoğunlaşırsın motorun ağırlık merkezi önde olduğu için kuru zeminde bile arka teker hep kendini bırakacaktır. Gidon sağa veya sola dönükse yani düz değilse ön freni sert sıkarsan düşersin. Motor freninin de yetmeyeceği durumlar hep karşına çıkar. Bu sebeple hepsini kullanmayı öğrenmen lazım.
Eksiğim veya yanlışım varsa daha tecrübeli arkadaşlar uyarsın lütfen bende yanlış yapmak istemem.
-
Tvs01 adlı üyeden alıntı
TAMAM.....
şaka yapıyorum yahu. Üçte ikisi, ki konservatif tahmin, yalan yanlış. "sadece ustalar bilenler yazsın" deyince kime neye göre usta, kim dinler, kontrol mekanizması nedir... Ki olay hakkında yazılmış yüzlerce güzel makale ve video bir kaç tuş ötede iken yeni başlığa da gerek yok bence.
-
esbabsız adlı üyeden alıntı
Sırasıyla bildiğim uyguladığımı yazayım:
-Motor yatikken fren kullanmıyorum. Yolu virajı cok iyi okuyup oncesinde gerekirse frenimi yapip dogru hızda viraja girmeye çalışıyorum. Eğer viraj içinde bir tehlike olur da fren yapmak durumunda kalırsam ilk amacım yine fren yapmadan kaçmaya çalışmak olur illa yapacaksam motoru dik konuma getirip freni yapıp tekrar viraja girmeye çalışırım ama bu dediğimi yapmak hızlı bir şekilde cidden zor. Bir de yine illa yapacaksam ama az fren gerekiyor ise arka frene tatlı tatlı dokunabilirim ama ön fren asla.
-Islak zeminde yağmurda falan giderken fren kullanmamaya dikkat ederim. Gerekirse motor freni olmadı hafif bir şekilde arka fren önceliğimdir.
-Benim ilk tepkim manet oluyor çünkü yol koşulları ilk iki maddenin dışında olarak normal ise ön fren en güçlü frenimizdir. Tabi panik fren yapıyorsam ikisini beraber kullanırım. Bir de düşük hızlarda sıkışık trafikte falan ön fren çabuk kitlenebilecegi için arkayı kullanıyorum ki zaten yeterli oluyor.
-Eğer devir cok yüksek iken düşük vitese çat diye atıp debriyaji salarsan arka tekerin kitlenebilir. Ama kastın sadece gazı kesmek ise kitlenmez. Burada şunu hatırlatayım trafikte yüksek viteste gitmeyin. Düşük vites ve biraz yüksek devirde gidin ki gazı keser kesmez motor hızlıca yavaşlasin. Bu şekilde motor frenininden etkili faydalanirsiniz.
-İkisi için de kendini alıştır ve bol bol pratik yap.
Bunların dışında, fren yapmayı çok iyi öğrenmeliyiz ama daha iyisi frene ihtiyacımız olmayacak şekilde yolu ve trafiği gözlemleyip sürüşümüzü akıcı hale getirmektir. Bir de tehlike durumunda çok süper fren yapıp durmak yerine yeteri kadar fren yaparken kaçacak yer arayıp oradan kaçmayı planmak lazım çünkü biz dursak da arkamızdan gelen kamyoncu abi duramayabilir.
İyi sürüşler, kazasız belasız.
saolasin abi tesekkerler
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:48 ----------
telike adlı üyeden alıntı
Motosiklet yatıkken fren kullanmak tehlikelidir. Kullanman gerekirse motoru dik pozisyona getirip "doğru fren tekniği" ile durmak gerektiğini söylerler fakat büyük zaman kaynıdır zqmanla motorun kayma limitine alışıl doğru kombine freni öğreneceksindir.
Islak zeminde yine doğru kombine fren yapılır fakat pedal manet ve gaz daha yumuşak kullanılır.
Fren yapacağın zaman ilk refleks gazı kesmektir. Sonrasında pedal arka fren sonrasında ön fren. Gazı kesmek komprasyona sokacaktır arka fren hafiften yığılma sağlar ön freni de tekniğine uygun sıkarsan öne doğru bir yığılma yaparak duracaktır. Buna kendini alıştırırsan panik anında daha doğru fren yapıp direkt olarak ön frene zart diye asılmayıp düşmezsin. Ön frene zart diye asılınca ne amortisöre zaman veriyorsun ne ağırlık aktarımına ne de bunlar sayesinde oluşacak yol tutuşuna. Doğru tekniğe alışmalısın
Supetmotocuların slide ile viraja girişleri vitesi aşağı çekip arka tekeri kitlemesi arkasından gaz vererek çıkışı tamamlamasıyla oluyor. Yani kitler anasını bile ağlatır
Yukarıda bahsettim fren konusundan
saolun hoca cok tesekkur ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:49 ----------
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
Başlık ''Hangi durumda, hangi fren kullanılmaz'' olsa daha uygun olur bence. Çünkü bana göre fren her daim kombine kullanılır, ya da ben böyle alışmışım. Sadece yeri ve zamanına göre birini kullanmazsın, ya da uyguladığın şiddet her koşulda ikisinde aynı olmamalı.
Misal viraj içerisinde (mümkünse kullanma) kullanman gerekirse, ön frenden uzak dur.
saolun tesekkur ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:51 ----------
ZaptNaMumkun adlı üyeden alıntı
Sırayla benim nasıl kullandığımı ve nasıl öğrendiğimi yazayım
+Motor yatik oldugunda hangi fren kullanilir
Motoru yatırdıysan hem arka fren hem ön fren büyük risk taşır. Virajda fren yapılmaz virajdan önce makul hıza girip sabit hızla virajı geçip çıkıştı gazı açmalısın. Yatık durumda her türlü fren sıkıntı sadece motor freni daha güvenli o da herhangi bir vites değiştirme işlemine girmemen şartıyla.
+islak bir zeminde hangi fren kullanili
Ben arka freni kullanırım. Lastik kendini bıraksa bile düşme riskim çok daha az. Duramayacak gibiysem benim motorumda abs olmadığı için ön freni sık bırak şeklinde kullanırım. Abs varsa direk sık o zaten halleder.
+fren yapacagimiz zaman vermemiz gereken ilk refleks parmaklarım manete gitmesimidir veya ayagin pedala gitmesimidir
Ani frende iki freni de kullanmalısın ancak bir önceki maddede yazanlar önemli kaygan zeminde ön teker kendini bırakırsa kesin düşersin. Ani olmayan frende en mantıklısı arka frenle beraber vites düşürürek motor freni yapmaktır.
+motor freninin arka tekeri kaydirirmi
Eğer motorda kayar şanzıman yoksa vites düşürürken debriyajı sert bırakırsan arka tekeri kaydırabilir.
+kendimi hangi frene alistirmaliyim kisacasi siz ustadlar fren hakkinda detayli bilgi verirseniz cok sevinirim
Üç fren tipine de alıştırmalısın hepsini kullanacağın yer gelecek bir tanesinin üstüne yoğunlaşman problem. Mesela arka frene yoğunlaşırsın motorun ağırlık merkezi önde olduğu için kuru zeminde bile arka teker hep kendini bırakacaktır. Gidon sağa veya sola dönükse yani düz değilse ön freni sert sıkarsan düşersin. Motor freninin de yetmeyeceği durumlar hep karşına çıkar. Bu sebeple hepsini kullanmayı öğrenmen lazım.
Eksiğim veya yanlışım varsa daha tecrübeli arkadaşlar uyarsın lütfen bende yanlış yapmak istemem.
saolun hocam tesekkur ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:52 ----------
arkadaslar herkese cok tesekkur ederim saolun bilgiler icin
-
Usta falan değiliz de uyguladığımı yazayım, bir de kullandığın motoru tanıdğımdan bir iki kelam ederim.
-yatık olduğunda fren kullanmıyorum,vites ve hızımı ayarlıyorum,çok zorunlu olursam sadece arka fren kullanıyorum.
-ıslak zeminde ağırlıklı arka kullanıyorum,pek zorlamadan hafiften ön aynı anda takip mesafesi yüksek olarak.
-ilk refleks hem parmaklar manete, hem de arka frene oluyor fakat sanırım beynimi alıştırdım hemen frene
yüklenmiyorum.Mesela otuz metre önümde bi araç zınk diye durdu ya da çok yavaşladı hızım seksenbeş, el gitsede
anlık 'dur bakalım'diyorum kendime tampona yapışmamak için,(bu arada o motorun kompresyonu gerçekten yüksek ya da
dişlilerden dolayı, gazı kapatığım anda neredeyse hızı yarı yarıya düşüyor,sonra kombine fren aynı anda kaçış yeri
vs.de arıyo gözler, kesinlikle debriyaja basıp motoru kendi haline bırakmıyorum yavaşlayana kadar-)
-motor freni arka tekeri kilitleyebilir fakat o motor bir vites küçültürsen kilitlemiyor yine de zorlama derim.
-Ön-arka aynı anda alıştırmalısın, tabii lastik de önem arzediyor.Ben o motorda hele ıslakta ön kullanmamaya çalışıyorum.
Genel manada da motosiklete zarar verse de kompresyon ve gaz keserek yavaşlıyor olabildiğince az fren kullanmaya
çalışıyorum.Motor devrini gaz açtığımda hızlanacak ve kestiğimde yavaşlayacak gibi ortalarda kullanıyorum.
Yanlış yapıyorsam tavsiyeye açığım ustalardan..
-
Sıkışık dur kalk trafikte, hafifte nemli havada ön frene asılmamla yere yapışmam bir oldu; nasıl düştüğümü anlamadım; 0-5 km/h hızda. Kalktım devam ettim.
Anladığım kadarıyla ön fren öyle hemen elimizin altında diye zırt pırt kullanılacak bir fren değil. Hani sahaya sürülen en son ağır toplardan daha çok...
Öncelik motor freninde. Sonra arka fren.
Baktın olmuyor, kombin babında hafif ön fren...
Daha da olmadı, en son artık çok güçlü olan ön freni sahaya tamamen sürüyorsun, tamamen kapanıncaya kadar çekerek...
Haliyle, durduruyor. Yalnız bu noktada, usulünce yapılmazsa, motorun üstünden aşma riskiniz var; bknz, stoppie yapmak...
Ön fren çok öyle enseye tokat bir muhabbet sevmiyor. Geldi mi ortama ağırlığını koyuyor.
İhmal edilmeye de gelmiyor.
Zamansız ve hazırlıksız çağırmamanız gerekiyor...
-
anılkınık01 adlı üyeden alıntı
merhabalar, ben genelde ön freni kullanıorum ve bazi durumlarda on fren ile arka freni ayni anda kullaniorum cok nadir ön fren , arka fren ve motor frenini ayni anda kullaniorum fakat bu uyguladiklarim ne derece dogru ve asil sormam gereken soru hangi durumlarda hangi fren kullanilir ;
+Motor yatik oldugunda hangi fren kullanilir
+islak bir zeminde hangi fren kullanili
+fren yapacagimiz zaman vermemiz gereken ilk refleks parmaklarım manete gitmesimidir veya ayagin pedala gitmesimidir
+motor freninin arka tekeri kaydirirmi
+kendimi hangi frene alistirmaliyim kisacasi siz ustadlar fren hakkinda detayli bilgi verirseniz cok sevinirim
Saygilar Sevgiler
Anıl Bey merhaba,
mümkün oldukça motor yatıkken ve ıslak zeminde fren kullanmayınız. Çok çaresiz kalırsanız viraj içerisinde en son çaremiz arka frene hafifçe dokunmak olabilir o da motoru biraz dikleştirmek için.
Benim 6 yıl önce motora başladığımda en çok yaptığım hata arka frene fazlaca alışmamdı, ilk servise gittiğimde arka balatımın bitik olduğunu gören ustam uyarmıştı, sen bir şeyleri yanlış yapıyor olabilirsin, fren kullanımlarına dikkat et diye.
Mümkün olduğunca az fren kullanarak sürmek en iyisi, fren yapılacaksa düzlükte ve temiz bir zeminde yapılması en güvenlisi. Ön fren %60 arka fren kombine olarak %40 yapıyorum. Kullandığım motosiklet frenleri dağıtıyor ve aşırılık sezerse absyi devreye sokuyor. Islak zeminde absnin faydası olduğunu söylüyorlar, ben şuana kadar ıslak zeminde abs ile sert bir fren yapacak durumda kalmadım.
Motor freni diye birşeyi motosiklette kullanmamak daha iyi aslında bana kalırsa. Özellikle torklu makinalarda hem şanzımanı yorarsınız, hem de debriyajı hızlı çeker yükü bir anda bindirirseniz uygun gaz ayarında değilse arka tarafı kaydırmakla kalmaz kitleyebilir.
Bazı motorlarda kaydırmalı debriyaj vardır. Bu kaydırmalı debriyaj vites ufaltırken arkanın kitlenmesini kısmen engelleyen bir mekanizmadır. Bugüne kadar 3 tane ducatim oldu hepsinde kaydırmalı debriyaj vardı, basit ama güzel bir teknoloji.
umarım kısa kısa aktarmaya çalıştıklarım işinizi görür. dikkatli kullanın
-
Yavaşlamak için arka fren , durmak için ön arka ortak fren. Şurada şu freni burada bu fren diye bir kural uygulamıyorum. Trafik lambası,yoğun trafik, ıslak zemin vs varsa arka fren, aniden araç çıkar, yaya çıkar, it falan çıkar, ön arka frenlere asılırım. Frenleme düşünmeden refleks olarak yapılır. Bunun için tecrübe kazanmak gerekir,
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)