Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Klasik karşılaştırma. Hangisi?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    korkmazunal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBF150
    Herkese merhaba. Takip ettiğim foruma dün üye oldum sonunda ve bir klasik haline gelen soruyu sormak istiyorum. Ehliyetimizi aldık henüz ekipman yok onu da alıcaz kısmetse. Ancak motorda karar verebilmiş değilim. Dün sabah Bajaj NS150 konusunu baştan sona kadar okudum(81 sayfa) makine aklıma yattı gibi. Servislerinin iyiliğinden övünen de var. Kötü servisten şikayet edende var. Ancak genel kanı herkes motordan memnun. Titreşim yok denecek kadar az. Yakıtı genel kanı itibariyle az yakıyor. Servis, parça ve ürün fiyatları uygun. Ancak bazı sorun yaşayanlar yok değil mi? Var. Rolanti sorunu. Stop etme sorunu. Tekleme sorunu olduğunu söyleyenler var. Ama bu söyleyenler serviste hepsinin çözüldüğünü sorun kalmadığını da söylüyorlar. Servisinin ilgilendiğini söylüyorlar. Fiyat olarak internet sitesinde 6590 tl diyor ama nakit olacağı için indirim yaparlar diye düşünüyorum.

    Diğer tarafta da aklımı hep karıştıran Honda CBF 150 var. Bajaj'a göre daha düşük beygiri var(Bajaj 17hp) bayiye gittim Honda'nün üstüne oturdum çok rahattı benim için (kursta YBR kullandım ona göre tabi). Bajaj hiç denemedim konforu nasıl. Araştırmalarıma göre YBR kadar sert değil CBF kadar yumuşak değil.

    Yakıtlar nerdeyse aynı gibi. Depo kapasitesi CBF'in 13 litre sanırım. Bajaj'da 10 litre + 2.4 litre yedek. CBF'de yedek dahil mi 13 onu bilmiyorum.

    Tam da karar verme aşamasındayım. Önümüzdeki hafta almayı düşünüyorum. Kusura bakmayın çok uzun yazmış olabilirim. Bu iki motor harici de almayı düşünmüyorum. Hero vs. vs hiç niyetim yok.

    Kısacası tavsiyeye ihtiyacım var. Bilmiyorum konuyu doğru yere mi açtım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    bende kullanmadım oturmadım bilmiyorum ama çbf nin yağ yaktığından şikayetçiler. görüntü olarakta ns hepsine bin takar. yinede tatmin edici cevabı mengü verir

  3. #3

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    200ns için bir şey diyemem ancak ben 150ns ile cbf arasında kalsam karar vermesi kolay olurdu (oldu da zaten, CBF aldım)
    Bajajın gücü biraz daha fazla olabilir ancak 150cc de sıfırdan yüze hızlanmak ne kadar fark eder, iki saniye fark etse ne yazar diye sordum kendime.
    Bu sınıftaki motosikletlerin top speedinde sürekli gidemeyeceğimi bildiğim için (hem motoru, hem sürücüyü yorar) ortalama 90-100le seyehat edeceğimi düşündüm ve konfor bir numaralı önceliğimdi. Bu durumda da kazanan CBF oldu. Öneririm.

    Bajajın sorunlarını çok büyütmüyorum, muhakkak hallolur. Zaten (doğru kullanılmadığında) CBF'in de çeşitli sorunları olacaktır. Honda'nın servisleri biraz daha disiplinli çalışırlar. Bu da bir avantaj olabilir.

    Motoru daha teslim alamadım (yoğunluktan) bayide duruyor. Teslim alıp rodajı yaptıktan sonra net bir şekilde yağ muhabbetini açıklarım. Kullanıcılarıyla konuşulduğu zaman, çok zorlandığında (her motorun eksilteceği gibi) eksilttiğini söylüyorlar. Normal kullanımda bir değişimden diğer değişime 150-200ml eksilttiğini söylüyorlar. İki değişim arasında bir su bardağı yağ eklemek benim için sorun olmayacaktı bunu seçtim.

  4. #4
    korkmazunal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBF150
    Hocam sende yeni almışsın hayırlı olsun. Hangi ilden kaça aldın acaba. Nakit kredi karı ya da kredi ne şekilde. Plaka işlerini falan hallettiysen ya da hallettirdiysen ne kadar mâl oldu. Bir de sigorta ne çıktı söyleyebilirsen sevinirim.

  5. #5

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    Alıntı korkmazunal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam sende yeni almışsın hayırlı olsun. Hangi ilden kaça aldın acaba. Nakit kredi karı ya da kredi ne şekilde. Plaka işlerini falan hallettiysen ya da hallettirdiysen ne kadar mâl oldu. Bir de sigorta ne çıktı söyleyebilirsen sevinirim.
    Ben Karşıyaka (İzmir) da yaşıyorum. Aydın Nazilli MNR Aysanlar motor'dan aldım. Zammın gelip Honda'nın sitesindeki fiyat 6400TL'den 6600TL'ye çıktığı gün aldım. 6150TL bayiye ödedim. (3150TL EFT yaptım, 3000TL sini İşBankası Maximum'a 6'ya böldürdüm)

    Elinde kalan son ürün olduğunu söylemişti, ancak satış stratejisidir diye tahmin ediyorum.

    İş yoğunluğundan henüz gidip alıp trafiğe çıkaramadım. Faturası, uygunluk belgesi gibi gerekli evrakları kargo ile gönderdiler. Bir aksilik olmazsa yarın kargodan evrakları alıp trafik sigortası yaptırıp Cuma günü trafiğe gidip plaka çıkartıp Cumartesi günü sabah erkenden teslim almayı planlıyorum.

    Özetle motosiklet:6150TL trafiğe çıkış(plaka vs.):250TL TOPLAM:6400TL

    Motoru aldığımda detaylı konu açacağım fotoğraflarıyla zaten.

    Aksesuarlar (şimdilik) 250TL tuttu. (motor koruma demiri, far koruma demiri, yan çanta demiri takılabilen uzun tip arka çanta demiri, depo koruma kılıfı, vites kolu silikon koruması)

    Daha alınacak ve yapılacak çok geliştirme var da, zaman çok büyük sorun ama trafiğe çıkarmadan boya koruma ve sıvı cila uygulaması yaptırıp, depo koruma kılıfını takarak çıkartacağım. Evde ve iş yerinde kapalı garajda duracak zaten. Diğer işleri de zamanla yaparım.

  6. #6
    korkmazunal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBF150
    İnşallah Honda'ya gittiğimde bende sürpriz yaşamam. Malum Nisan geldi. 2017 modeller piyasaya girmeye başladı. Çok beklersek fiyatlar coşacak. Beklemezsek acele etmiş gibi hissediyorum. Bilemiyorum ne olacak. Ankara'dan Honda Bora'dan 1 ay önce 6100 nakit fiyat almıştım ama o zamanlar nakitim yoktu. Şimdi nakitim var. Belki canlı para olunca fiyatta bişeyler yaparlar ama ben koruma demirlerini sorduğumda 545 tl fiyat vermişti. İnternetten bakınca 350 tl'ye alınabildiğini görmüştüm. Düşündürdü biraz orası beni.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:56 ----------

    Kapalı garaj konusu beni çok düşündürüyor bir de. Binanın altında var ama dışardan açılmıyor malesef. İçerden açıp motoru çıkartıp tekrar içeri girip kilitlemek lazım. Başka çare bulmam lazım ama nasıl bilemedim.

  7. #7

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    Motor koruma demiri 45TL link
    Far koruma demiri 50TL link
    Arka çanta demiri (uzun) 85TL link
    Bunları sipariş ettim demir olarak, ücretsiz kargo. Montajını kendim yapacağım. İçinden gerekli vida, pul tarzı montaj parçalarının çıktığını söyledi satıcı.
    Ayrıca
    245TL'ye ön, arka, yan olmak üzere komple demir seti de mevcut. link (ben bu takımdaki yan çanta demirlerini sevmediğim için almadım, ileride link'teki yan çanta demirlerini 90TL'ye almayı planlıyorum.)

    Ek olarak depo korumayı da link'teki üründen 42,5TL'ye ve sele kılıfını da link'teki üründen 23TL'ye aldım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:34 ----------

    Ne olursa olsun kapalı garaj hem güvenlik için hem de yağmur çamur güneş gibi dış etkenler için çok iyi oluyor. Dakika başı gir çık yapmıyorsan günde iki kez (sabah/akşam) gir/çık yapmaya değer.
    Emrah M. bunu beğendi.

  8. #8
    korkmazunal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBF150
    Bu koruma demirler sanırım iki çeşit. Bazılarında görüyorum biraz yamultularak takılmış. Bazıları bu şekilde. Sanırım eğer cbf alırsam bende aksesuar için bayağı yine araştırma yapacam gibi geliyo.

    Motorun başına bişey gelmesindense sabah akşam gir çık yapmak mantıklı dediğin gibi hocam

  9. #9
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  10. #10

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    Evet motor koruma demirleri iki çeşit. Yamuk gibi olanlara far koruma demirini bağlayınca oluşan görüntüyü sevmediğim için bundan aldım. Eğer far koruma demiri takmayacak olsaydım yamuk gibi olanlardan alırdım ama far koruma demirini (görsel olarak) daha çok beğeniyorum.

    Motosiklet seçiminde CBF150 karar kılınırsa aksesuar seçeneği Bajaj'dan daha çok olacaktır.

    Benim bekleyen geliştirmeler arasında Elcik koruma kapağı*, elcik ısıtma*, sele ısıtma*, voltmetre*, termometre*, saat*, arka çanta*, ybr aynası, uzun ön cam, sert yan çantalar, yumuşak yan çantalar, michelin lastikler, mercekli far, mercek değişimi (d1s+gen5 set), vites göstergesi, gidon yükseltme, depo üstü çanta (nala takılanlardan), yan çanta demirleri, siyah jant, kırmızı jant şeridi*, u10 koruma kapaklı led sis farı, çakmak çıkışı*, usb çıkışı* gibi bir çok iş var. Yanına yıldız koyduğum parçaları aldım, diğerleri de zamanla alınacak da işte zaman çok sorun oluyor.

    Daha motoru almaya gidemedim

  11. #11
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    bence bu cc de ki iyi makinelerden birisi. bu cclerde çok para vermek gereksiz diye düşünüyorum. bence alın sorun yaşamazsınız.

  12. #12
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı korkmazunal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhaba. Takip ettiğim foruma dün üye oldum sonunda ve bir klasik haline gelen soruyu sormak istiyorum. Ehliyetimizi aldık henüz ekipman yok onu da alıcaz kısmetse. Ancak motorda karar verebilmiş değilim. Dün sabah Bajaj NS150 konusunu baştan sona kadar okudum(81 sayfa) makine aklıma yattı gibi. Servislerinin iyiliğinden övünen de var. Kötü servisten şikayet edende var. Ancak genel kanı herkes motordan memnun. Titreşim yok denecek kadar az. Yakıtı genel kanı itibariyle az yakıyor. Servis, parça ve ürün fiyatları uygun. Ancak bazı sorun yaşayanlar yok değil mi? Var. Rolanti sorunu. Stop etme sorunu. Tekleme sorunu olduğunu söyleyenler var. Ama bu söyleyenler serviste hepsinin çözüldüğünü sorun kalmadığını da söylüyorlar. Servisinin ilgilendiğini söylüyorlar. Fiyat olarak internet sitesinde 6590 tl diyor ama nakit olacağı için indirim yaparlar diye düşünüyorum.

    Diğer tarafta da aklımı hep karıştıran Honda CBF 150 var. Bajaj'a göre daha düşük beygiri var(Bajaj 17hp) bayiye gittim Honda'nün üstüne oturdum çok rahattı benim için (kursta YBR kullandım ona göre tabi). Bajaj hiç denemedim konforu nasıl. Araştırmalarıma göre YBR kadar sert değil CBF kadar yumuşak değil.

    Yakıtlar nerdeyse aynı gibi. Depo kapasitesi CBF'in 13 litre sanırım. Bajaj'da 10 litre + 2.4 litre yedek. CBF'de yedek dahil mi 13 onu bilmiyorum.

    Tam da karar verme aşamasındayım. Önümüzdeki hafta almayı düşünüyorum. Kusura bakmayın çok uzun yazmış olabilirim. Bu iki motor harici de almayı düşünmüyorum. Hero vs. vs hiç niyetim yok.

    Kısacası tavsiyeye ihtiyacım var. Bilmiyorum konuyu doğru yere mi açtım.
    performans önemli ise pulsar 150ns iyi olur. cbf150 alınırsa konforu için alınır, zaten 150cc bir motor ile ne kadar uzun yol yapacaksın ki? eğer uzun yola fazla çıkan biri değil isen o konfor işini elemelisin.

    şehir içi iyi kaçan motorlar makbul olur benim gibi bir insan için ve bu konuda 150ns seçilir. ben senelerdir motor sürüyorum ve mondial 150zc kadar dandik bir oturuş pozisyonu olan motora binmedim.

    gerçi fazla motora binmedim ama :D yani cbf150 bindim, daelim roadwin250 bindim. 250cc çinli çift silindir çapır bindim. kanuni seyhan, çeşitli scooterler falan işte.

    genel olarak rahatlık bakımından mondial 150zc dışında hepsi iyiydi.

  13. #13
    korkmazunal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBF150
    Alıntı cenkyenmez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet motor koruma demirleri iki çeşit. Yamuk gibi olanlara far koruma demirini bağlayınca oluşan görüntüyü sevmediğim için bundan aldım. Eğer far koruma demiri takmayacak olsaydım yamuk gibi olanlardan alırdım ama far koruma demirini (görsel olarak) daha çok beğeniyorum.

    Motosiklet seçiminde CBF150 karar kılınırsa aksesuar seçeneği Bajaj'dan daha çok olacaktır.

    Benim bekleyen geliştirmeler arasında Elcik koruma kapağı*, elcik ısıtma*, sele ısıtma*, voltmetre*, termometre*, saat*, arka çanta*, ybr aynası, uzun ön cam, sert yan çantalar, yumuşak yan çantalar, michelin lastikler, mercekli far, mercek değişimi (d1s+gen5 set), vites göstergesi, gidon yükseltme, depo üstü çanta (nala takılanlardan), yan çanta demirleri, siyah jant, kırmızı jant şeridi*, u10 koruma kapaklı led sis farı, çakmak çıkışı*, usb çıkışı* gibi bir çok iş var. Yanına yıldız koyduğum parçaları aldım, diğerleri de zamanla alınacak da işte zaman çok sorun oluyor.

    Daha motoru almaya gidemedim
    Sen bayağı aksesuarı almışsın hocam. Benim en çok istediğim vites göstergesi ama sağlıklı çalışır mı acaba onu merak ediyorum. Usb ve çakmak çıkışını bende almak istiyorum. Bu arada lastikleri bayiden çıkmadan orda değiştir diye tabsiye ederim hocam. Bayağı bi inceledim ama yok. Ben almaya gidersem lastikleri de götürücem yanımda. Hiç bayiden çıkartmadan onları da taktırmayı düşünüyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:37 ----------

    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    performans önemli ise pulsar 150ns iyi olur. cbf150 alınırsa konforu için alınır, zaten 150cc bir motor ile ne kadar uzun yol yapacaksın ki? eğer uzun yola fazla çıkan biri değil isen o konfor işini elemelisin.

    şehir içi iyi kaçan motorlar makbul olur benim gibi bir insan için ve bu konuda 150ns seçilir. ben senelerdir motor sürüyorum ve mondial 150zc kadar dandik bir oturuş pozisyonu olan motora binmedim.

    gerçi fazla motora binmedim ama :D yani cbf150 bindim, daelim roadwin250 bindim. 250cc çinli çift silindir çapır bindim. kanuni seyhan, çeşitli scooterler falan işte.

    genel olarak rahatlık bakımından mondial 150zc dışında hepsi iyiydi.
    Şehir içinde Honda'nın da yeteceğini düşünmekteyim açıkçası. Aman aman uzayıp gitmesine gerek yok zaten. Daha yeni başlıyoruz bu işe. Bajaj'da hep bi acaba takılıyor aklıma. Servisle akraba olur muyum acaba diyorum hep.

  14. #14
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    [COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:46 ----------


  15. #15
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Saydığınız motorları kullandım. Performans atiklik olarak 150NS sınıfının biraz üstünde performansı var. 10.000 km kullandım. Rölanti problemi yaşamadım. 6000-8000 devir arası cansızlık vardı onu da burç takarak çözdüler. Bajaj'ın aküleri biraz kalitesiz daha canı çıkmadan aküsünü degistirmistim. Onun dışında hiç bir sorununu görmedim.

    Son hız olarak hafif eğimli yerde 141km/s hız gördüm genel olarak 120 ye rahat çıkıyordu. Genelde 25-30 km mesafelere giderken 100-110 arası rahat seyahat ederdim.

    Bu motorun yanında cbf ve ybr performans/atiklik konusunda geride kalır.

  16. #16
    korkmazunal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBF150
    @yasinc sayfada mesajlarını gördüm. 81 sayfalık konuyu baştan sona kadar üşenmedim okudum. O yüzden aklımda kalan bir motor.

    Tvs hero vs motorları hiç düşünmüyorum bile. Direkt onlar çöpe gitti. Sadece cbf ve ns150 var aklımda.

  17. #17

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    125-150 cc motor almayın valla bak demedi deme 3 aya gitmiyor bu diye ağlarsınız
    pulsar 200 ,mt 25 türevi al 2 yıl kafan rahat etsin

    Not::1 yıl 10 bin km Ybr kullandım ne çektim bir ben bir Allah bilir.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  18. #18
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Cbf güzel motor fakat honda biraz geliştirse şu motoru çok daha iyi olacak bu yüzdende kaybediyor 150 ns selesi konforlu olmaya bilir ama çözümü döşemecide titreşim cbf ten biraz fazladır ama 150 ns 135 140 km arası hızları görüyor 110 120 arası motoru yormadan gidersin 90 100 de cbf de gidersin 110 120 giderim cbf le dersen yağ eksiltme yapar bi süre sonrada sürekli yağ yakar aradaki güç farkı önemli zaten aman aman bi gücü olan motor kullanmıyoruz özellikle istanbul trafiğinde şişe ağzı gibi tabir ettiğimiz bağlantı yollarında gücün önemini anlarsın şunu al bunu al demiyorum iki motorun artısıda ekside var burada öncelikleri belirlemen ve ona göre karar vermen önemli

  19. #19
    korkmazunal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBF150
    Ankara'dayım hocam.

    Bajaj bana mantıklı geliyor ama CBF'te mantıklı geliyor. Şu da var Ankara'daki servisler nasıl hiç bilmiyorum. Konusunu baştan sona kadar okudum ama Ankara'daki servisler hakkında hiç birşey yazılıp çizilmemiş. İstanbul'da olsam gözüm kapalı alırdım ama Ankara malum çok fazla servis yok bi çok markanın. Hatta ve hatta Suzuki'nin servisi ve bayisi yoktu bir iki ay önce baktığımda.

  20. #20
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Ankara'da Motomekanik gerçekten iyi tavsiye ederim. Zaten konusuna da yazmıştım.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)