Kredi ile motosiklet almalımıyım (CİDDİ)
Reklamlar
-
12 Nisan 2017, 17:23
#101
çekilen kredinin masrafının, faizinin büyük çoğunluğu ilk yıl içinde ödeniyor, dolayısıyla ilerde krediyi kapatmak faizinin çoğunu ödediğin bir şeyi peşin kapatmak oluyor, eğer şu anki motorunun üzerine rehin yoksa o kredini kapatmadan sat, o paraya ne kadar eklemen gerekiyorsa o kadar kredi çek daha avantajlı olur, ilk kredi taksidi bitene kadar 2 kredinin taksidi çok gelir diyorsan, sabret taksit bitmesine yakın değiştirirsin
Reklamlar
-
12 Nisan 2017, 19:33
#102
EldekiDebryj adlı üyeden alıntı
Satmadık bizde, alcaksan ilan açınca haber vereyım.:D İsyan edip sıfır alırsın :D hahaha
600RR başımıza kalcak. En kötü kendime yeni bir duke alırım bende napimm. :D
Saka bıyana ustune ekleyecegımız para içinde bıraz beklıyoruz bu yaz kesin elimize geçsin nolur nolmaz dıye. Satılırsa beklemeyelım ötekini almak için, yaz geldi zaten. Bılmıyorum belki başımızada kalabılır ama olsun.
Ablacım en büyük derdiniz bu olsun.Ya 600rr başıma kaldı diye üzülünür mü hahahaha keşke benim başıma kalsa :D
-
12 Nisan 2017, 21:34
#103
whitedeamon adlı üyeden alıntı
Ablacım en büyük derdiniz bu olsun.Ya 600rr başıma kaldı diye üzülünür mü hahahaha keşke benim başıma kalsa :D
Kalsın başımıza kötü motor değil bu sene olmazsa seneye mecbur olur illa ki değiştirmedende olmuyor malesef, araba alsam(ki arabaya o kadar para vermem) gıttıgı yere kadar kullanırım heralde ama motosiklet öyle bişey degıl bılıyorsun, insan yenısını istiyor. :D
-
20 Nisan 2017, 22:14
#104
Merdo adlı üyeden alıntı
Trol ise komik değil gerçek ise üzücü bir insanın şu durumda olması.
Gerçekleri söylemek hoşuna gitmedi sanırım
-
21 Nisan 2017, 02:46
#105
Pistonlar adlı üyeden alıntı
Aç kuran ı kerim i bakara Suresi 279 u oku
Allah a peygamberimize şavaş açmak olduğunu belirtiyor faiz
Dogru oku dogru. Okudugunu anlamayan dındar nesıl dıyordum sızın ıcın, meger sız okumayı bıle beceremıyormussunuz, bende dıyordum bunlar nasıl bu kafaya ulasıyor. Sımdı anladım.
Faız yemek haramdır dıyor, faız yersenız allaha ve peygambere savas acarsınız dıyor. Faızı yıyen sen degılsın, banka. Ben sokaktan gecene anlatır gıbı anlatayım yınede.
30.000 lıraya ıhtıyacın var. Banka sana 30.000 lıra verırım ama 35.000 olarak gerı alırım dıyor. 5.000 lıra karsılıgında sana parasını kullandırıyor. Yanı 5.000 lıra faız alıyor. Sen 30.000 lıra alıp 35.000 lıra oduyosun. O 5.000 lıralık faızı banka yıyor. Sen faız yemıyorsun.
Anladın mı? Bıdahakıne google'ye aratırsan x ıle ılgılı hadısler dıye, actıgın sıtede yazanları dogru oku. Ilk emır oku dıyor, tamam dogru oku demıyor da, ıyı anlaman ıcın, dının emrının yerıne gelmesı ıcın dogru okuman gerekıyor. Selametle.
-
21 Nisan 2017, 03:16
#106
Grumpy adlı üyeden alıntı
Dogru oku dogru. Okudugunu anlamayan dındar nesıl dıyordum sızın ıcın, meger sız okumayı bıle beceremıyormussunuz, bende dıyordum bunlar nasıl bu kafaya ulasıyor. Sımdı anladım.
Faız yemek haramdır dıyor, faız yersenız allaha ve peygambere savas acarsınız dıyor. Faızı yıyen sen degılsın, banka. Ben sokaktan gecene anlatır gıbı anlatayım yınede.
30.000 lıraya ıhtıyacın var. Banka sana 30.000 lıra verırım ama 35.000 olarak gerı alırım dıyor. 5.000 lıra karsılıgında sana parasını kullandırıyor. Yanı 5.000 lıra faız alıyor. Sen 30.000 lıra alıp 35.000 lıra oduyosun. O 5.000 lıralık faızı banka yıyor. Sen faız yemıyorsun.
Anladın mı? Bıdahakıne google'ye aratırsan x ıle ılgılı hadısler dıye, actıgın sıtede yazanları dogru oku. Ilk emır oku dıyor, tamam dogru oku demıyor da, ıyı anlaman ıcın, dının emrının yerıne gelmesı ıcın dogru okuman gerekıyor. Selametle.
Alanda verende şuçludur
Faizi yiyen banka sen değilsin diyorsun
Güzel kılıf uydurmuşsun
-
21 Nisan 2017, 17:13
#107
borca girmeden pek bişi sahibi olunamıyor da bu kredi falan çok sıkıcı işler. ne kadar kısa vadeli çekersen o kadar iyi olur.
-
21 Nisan 2017, 17:29
#108
Bence biraz para biriktirip motoru da satıp peşinat verin kalanını da taksit yaptırın bence tabi yaparlarsa tanıdığın bayii varsa bi konuşun derim.
-
21 Nisan 2017, 22:10
#109
Arkadaşlar Merhaba.
Pistonlar isimli üyenin söyledikleri doğrudur. Şöyle ki; Faiz Kur'an'da iki yerde geçer. İkisi de haram olduğu konusunda yeterlidir. Ayrıca faizin tanımı hususunda aynı cins olan iki paranın değişiminde bir tarafın fazlayı alması haramdır. 1000 tl alırsın 1100 tl verirsin. Bu 100 tl faizdir. Yanlış anlaşılan konu parayı yiyen değil o parayı verende aynı günaha girer. (ben islam fıkhı ihtisas okuyorum. dileyen özelden yazabilir delil sunarım)
İkinci olarak burası bu olayların bu hadde gelmesi gereken en son mecra. Ben bu konuya yazacaktım ama başlığı açan arkadaş baştan demiş ki inanmıyorum haram falan demeyin. Bunun üzerine onu daha fazla günaha sokmamak için yazmadım.
Pistonlar adlı arkadaşın her söylediği doğru ama üslup offside. Bu iş böyle olmaz bir sürü adamı kafir edersin kardeş böyle yapma. Nasihat etmek istiyorsan tatlı dil kullan. Klavye hocalığı çok yanlış. Her doğru her yerde söylenmez.
-
21 Nisan 2017, 23:10
#110
doğru doğrudur ve her yerde söylenmelidir, neden gizlensin?....
her söylediği doğru olmadığı gibi seninkide doğru değil, belki benimkide....
Kurandaki faiz haramdır, tamam net: bu olaydaki şey Kurandaki faizmidir değilmidir, gerçek faiz ise neye göre bu kanıya vardın açıklarmısın?
şu nasıl matıktır, aynı cins paranın değişiminde fazla olan kısmın alınması harammıdır, nasıl yani, neden fazla alıyor, durup dururkenmi, biraz eksik olmadımı anlatımın, tamamen anlamsız geldi banada, 1000 tl. alırsın 1000 tl. geri vermezsin, yok böyle bir saçmalık...
örneğin;
bankaya gittim, kardeşim bana para yada para mal olduğuna göre diyelimki 1 çuval buğday ver dedim (misal), bu buğdayı 1 sene sonra bankaya geri vereceğim diyelim, 1 sene geçti geldim bankaya, geri vereceğim malı, şimdi 1 çuvalmı geri vereceğim, kritik nokta burası, madem fıkıh ihtisası okuyorsun açıklada öğrenelim... 1 çuval geri vereceksem tek şey olmalı, 1 sene önce 1 çuval buğdayın değeri ile 1 sene sonraki 1 çuval buğdayın değeri aynı olmalıki sen haklı ol, dahada açayım, 1 çuval buğday geçen sene 1 çuval şekere denk diyelim, 1 sene sonra ise 1 çuval buğdaya karşılık yarım çuval şeker anca alınıyorsa, sen geriye 1 değil 1.5 çuval buğday vermen gerekmezmi, bu arada şekerin değeri aynı kaldı varsayalım, hadi açıklamanı alalımda yanlışsam kendimi düzelteyim....
bu arada madem konuyla alakalısın, her hadis ve sünnet yüzde yüz doğrumudur? neye göre bunu diyorsun ve bunun tek kontrol merciği ve değişmeyen tek kaynak Kuran değilmidir, bunu açıklarmısın?
-
21 Nisan 2017, 23:23
#111
Harley almakla hata etmişsin dostum. Çok ağır, hantal.
Kıvrak yeni nesil 250cc japon ss ya da maxi scooter alsan daha iyi olurdu bence.
-
21 Nisan 2017, 23:39
#112
şimdi kardeşim benim açıklayayım;
Faiz dediğimiz olgu dediğim gibi aynı cins olan misli mallarda fazlalık. mesela motosiklet kıyemi maldır. kıyemi mallarda faiz olmaz. 10000 kmde bir cbr250 verip 5000 kmde bir cbr alabilirsin. ama para, arpa, buğday, şeker, meyveler, sebzeler vs. gibi ürünlerde aynı cinsi takas edeceksen eşit olmalılar. faiz olgusu enflasyona bağlanmaz. zaten burada akla ters düşen bu. örfe göre şekillenmez islam.
islamiyette karzı hasen müessesesi vardır. yani borç verme. burada 1000 tlye 1100 tl verildiğinde oradaki fazlalık menfaat oluyor. karzı hasene ters düşüyor.
eğer param değer kaybetmesin diye bir amaç varsa altın verecek altın alacak. 100 gram altın verse 1500 tl ise, bir sene sonra 100 gram altın 2000 tl oluyor. bak burada hiçbir sorun yok.
hadis ve sünnet hakkında;
her hadis doğrudur demek nasıl yanlış ise çoğu yalandır demek de yanlıştır. hadis ilmi o kadar ince eleyip sık dokunan bir ilim ki. yani inkarı küfre sebeb olan 12 tane hadis var. gerisi de kendi arasında ayrılıyor. sahih, hasen, aziz, garip, meşhur, haberi ahad vs. diye onlarca kısmı var. hepsinin bir kuvvet derecesi var. bunları inkar küfre götürmez ama kütübü sitte diye adlandırılan kitaplardaki hadisler sahihtir. bunlar çok büyük incelemeler sonucu yazılmış kitaplardır. Hadisler bize Kuran'ı anlatır. Kuran namaz kıl der, hadis kılınış şeklini anlatır. Kuran zekat ver der, hadis miktarını anlatır. Kuran oruç tut der, hadis hangi hallerde tutmayabilirsin, hangi hallerde bozulur orucun vs. gibi bilgileri verir. Hadis Kurandan ayrılamaz. zaten Kuran ile Hadis çeliştiği noktada yerine göre Kurana gidilir.
Bunlar entry girerek kolayca anlatılmaz. Birçok kitap var, güzel bilgiler edinebilirsin.
-
22 Nisan 2017, 00:16
#113
Süleymantnz adlı üyeden alıntı
şimdi kardeşim benim açıklayayım;
Faiz dediğimiz olgu dediğim gibi aynı cins olan misli mallarda fazlalık. mesela motosiklet kıyemi maldır. kıyemi mallarda faiz olmaz. 10000 kmde bir cbr250 verip 5000 kmde bir cbr alabilirsin. ama para, arpa, buğday, şeker, meyveler, sebzeler vs. gibi ürünlerde aynı cinsi takas edeceksen eşit olmalılar. faiz olgusu enflasyona bağlanmaz. zaten burada akla ters düşen bu. örfe göre şekillenmez islam.
islamiyette karzı hasen müessesesi vardır. yani borç verme. burada 1000 tlye 1100 tl verildiğinde oradaki fazlalık menfaat oluyor. karzı hasene ters düşüyor.
eğer param değer kaybetmesin diye bir amaç varsa altın verecek altın alacak. 100 gram altın verse 1500 tl ise, bir sene sonra 100 gram altın 2000 tl oluyor. bak burada hiçbir sorun yok.
hadis ve sünnet hakkında;
her hadis doğrudur demek nasıl yanlış ise çoğu yalandır demek de yanlıştır. hadis ilmi o kadar ince eleyip sık dokunan bir ilim ki. yani inkarı küfre sebeb olan 12 tane hadis var. gerisi de kendi arasında ayrılıyor. sahih, hasen, aziz, garip, meşhur, haberi ahad vs. diye onlarca kısmı var. hepsinin bir kuvvet derecesi var. bunları inkar küfre götürmez ama kütübü sitte diye adlandırılan kitaplardaki hadisler sahihtir. bunlar çok büyük incelemeler sonucu yazılmış kitaplardır. Hadisler bize Kuran'ı anlatır. Kuran namaz kıl der, hadis kılınış şeklini anlatır. Kuran zekat ver der, hadis miktarını anlatır. Kuran oruç tut der, hadis hangi hallerde tutmayabilirsin, hangi hallerde bozulur orucun vs. gibi bilgileri verir. Hadis Kurandan ayrılamaz. zaten Kuran ile Hadis çeliştiği noktada yerine göre Kurana gidilir.
Bunlar entry girerek kolayca anlatılmaz. Birçok kitap var, güzel bilgiler edinebilirsin.
arkadaşım, öncelikle anlaşılır şeyler yazalım, karzı hasane, kıyemi mal nedir, anlamını bulurum ama gerek yok, açıkca yaz mesela...
ikincisi anlamadığınız yada kabul etmediğiniz kısım şu, para MAL dır, şekerle aynı şey yani..
1000km. bir cbr verip 500 km de cbr alırsın evet verenin bu kararda ne düşündüğünüde merak ederim açıkcası, tersini yapabilirmisin, fark vermeden hayır, buda Faiz değildir, değer kaybıdır:
param değer kaybetmesin diyeceksem, altın almam, altında para gibi bir maldır ve ekonomiye göre değer kazanır yada kaybeder, bu örneğinde olmadı, param değer kaybetmesin diyeceksem ya o parayı bir işte kullanıp çalıştırıp kar edeceğim, yada o parayı yani malı bankaya yatıracağım, banka malımı kullanaacak banada güvenilir kurum olan devletin belirlediği orana göre farkını koyup geri verecek, bu kadar basit.
Hadis ve sünnete gelince, uzman değilim ama şunuda bilirim, uzman olmaya gerek yok, her hadis doğrudur demek yanlıştır, evet haklısın, çoğu yalandır demek ise DOĞRU hadi bir kısmı diyelim, madem hepsinin doğru olduğuna evet doğrudur diyemiyorsun bu durumda yanlış yada uydurma olanlarda var demek değilmidir, bu laf ebeliği de değil, çok net basit bir mantık...
dikkat et bende hepsi yanlış demiyorum, bir kısmı yanlış diyorum... çok net olanlar zaten kendini belli eder, ha bu arada namaz kıl tamam Kuran emri, hadis nasıl kılınacağını gösterir buda doğru, ama ola şu, kimin hadisi, hangi meshebe göre, yani bu konuda net değil....
benim sıkıntım şurada, 1400 sene sonra afadersin ama kaba tabirle her kafadan ses çıkması ile bu iş sarpa sarmıştır ne yazıkki, elimizde kesin doğru kalan tek şeyse KURAN dır, şimdi bunu anlamak bu çorba olmuş ortamda herekese göre değişir bir bir hal almıştır, zaten bu yüzden herkesin dini kendine durumu doğuyor bence, tamam sen doğru bildiğini anlat, kafama yatarsa ne ala, yoksa benim için anlamı yok, yok diye dindende çıkmam buna kimsede karara veremez, neye göre verecek, haşa Allah dışında kim yetkili, yada İslam diyince tek net versiyonsuz kesin bir yorum varmı herkesin kabul ettiği...
ben uzman değilim, Allahın verdiği akıl mantık sorgulama yetilerimi kullanıyorum, zaten istediğide bu Allahın, bu durumda aklıma en basitinden şu soru geliyor, kaç mezhep var? Kuranda yok böyle bir olay, 4 hak mezhep yani doğru yol nasıl oluyor, hepsi aynı kapıya çıkıyor diyelim, o zaman kimse kimseye bu budur doğrudur yanlıştır demesin, kararımı ben veririm, Herkesin dini kendine olayıda budur...
Bana söylermisin Hz. Peygamberimiz hangi mezheptendi?
cevabın şu olmalı KURAN, şu bu değil, yine aynı kapıya çıktık, yanlış anlama mezhepler yoktur yada yanlıştır demiyorum, hangisi doğrudur belli değil, kime göre neye göre işin içine girdimi iş biter...
bu sebeble herkasin dini kendine, yorum yapmayın karışmayın zorlamayın, anlatırsın o kadar, kabul etmem benim bileceğim iş, etmeyene başka gözle bakarsan bu iş olmaz, oda sana bakar kıyamet ondan kopar...
bu sebeble arkadaşlar, din bence 2 şekilde hayatımızda etkili, birisi toplumsal yani birbirimize karşı olan ilişkilerimizle ilgili olan kısmı, ne demiş ALLAH, kul hakkı yemeyin asla affetmem (afedecek kişi o değil kul hakkı yenen kişidir, inceliği anlamaya çalışın lütfen, ben böyle anladım) Allahın affettiği şeyler sadece ona karşı işlenen suçlar hatalar, Allah affedicidir ve kullarının hep iyiliği güzelliğini ister ve affeder, düşünün lütfen....
diğer şekli şu, iyi insan olduk çalıştık araştırdık soguladık verilen nimetlerden ders aldık ve geliştik, Allahın esas ve ilk istediği şey bu bence, Kurandan bunu anladım, sonra istediğide şu (tüm gönderdiği dinlerde hemen hemen aynı şeyi istiyor) bu kadar nimet verdim size, bunların keyfini sürerken benide anın ibadet edin diyor Allah, kısaca din bu işte, istediği bu, iyi ahlaklı insan olmamız, kul hakkı yemememiz birbirimize saygulı olmamız ve sevmemiz, sonrada OKUyup araştırıp verilen nimetlerden faydalanırken bunlardan derste alıp ipuçlarını değerlendirip bilim alanında gelişip kendimizi uzayı herşeyi keşfetmemizi istiyor Allah, bunları yaparkende bana şükredin ve anın diyor...
2 şey bu işte, beni anın ibadet edin kısmı, İbadet kısmı sadece bireyi ilgilendirir, yani beni, yani sizi, beni ve Allahı, anlatabildimmi, karışılmayacak kısım burası, karşımayacaksınız, karışılıcak tek kısım 1. kısım, yani insanın insana karşı olan ilişkileri, olayı anlatabildim sanırım, anladığım bu....
bu yüzden herkesin dini kendine, siz sadece toplumdaki bireyler olarak birbirinize karşı olan hareket ve davranışlarınıza dikkat edin, beni yada seni ilgilendiren tek kısım bu işte....
şimdi sonuç olarak din hakkında kimse ne yorum yapsın ne yazsın, dini nasıl biliyorsanız öyle yaşayın, karar sizin araştırın öğrenin, bu sadece sizin bileceğiniz iş, 1. kısım yani birbirimize karşı sorumluklarımızı unutmayın yeter, herkesin dini kendine....
kimse dini şeylerde yazmasın artık, kararı kendiniz verin, boşa birbirimizi kırmayalım.....
Son söz; Aslında din dediğimiz olgu çok basit ve net, tüm dinler aynı, Allah hep aynı şeyi istemiş ve söylemiş, iyi insan olun, çalışın nimetlerden faydalanın ve sonunda benide unutmayın, ibadet edin, dallandırıp budaklandıran zorlaştıran hep İnsan olmuş dinde, bunuda bir düşünün....
-
22 Nisan 2017, 00:38
#114
Mislî, çarşıda aynı vasıfta benzeri bulunan mal olup, fiyatları farklı olmaz.
Ağırlıkla, hacimle ve uzunlukla ölçülenlerden fabrikada, tezgâhta yapılan şeyler ve sayıyla ölçülenlerden, aynı büyüklükte olanlar, mesela aynı büyüklükteki yumurtayla karpuz böyledir.
Kıyemî, çarşıda benzeri bulunmayan, bulunsa da fiyatları farklı olan maldır. Uzunlukla ölçülenlerden tarla, elde dokunan halı, ev, dükkân, irili ufaklı olan karpuz kıyemîdir.
canım kardeşim zaten belirttim faiz enflasyona bağlanamaz. yani Kuranda kesin olarak haramdır diyorsa günümün şartlarında enflasyon var şimdi haram değildir demek gibi bir yetkimiz yok.
mezhepler konusu kısaca peygamberimizin ve sahabesinin izlediği yolları islam alimleri yorumlamış ve birbiri arasında küçük farklar olan yollar çizmişler. hepsi Kurana Sünnete bağlı olarak. Kişilerde bulunduğu sosyal çevreye göre bir mezhebe tabi olmuşlar.
eğer kişi müctehid derecesinde ise kendi hüküm çıkarıp amel edebilir ama bu kolay birşey değildir. şartları ağırdır. zaten günümüzde müctehid olmadığı için mezheplere tabiyiz.
haids ilminde bir alt ilim olarak rical ilmi vardır. bu ilim kişileri araştırır. bu hadisi kim rivayet etti. rivayet züncirinde kopukluk var mı? veya rivayet eden yalancı mı? günahkar mı? yaşadığı sosyal çevre nasıldı? vs. vs. gibi. çok büyük araştırmalar sonunda ortaya bir hadis çıkıyor.
ben anlamayı reddeden kişiye anlatmak bile istemem onun bileceği iştir. bu başlığa girmek istemiyordum da dayanamadım artık çünkü konu maksadını aştı :D
-
22 Nisan 2017, 00:52
#115
Süleymantnz adlı üyeden alıntı
:D
bak ne güzel anlatmışsın, üslup güzel, katılmadığım yerler var ama genele bakarsak, evet keşke böyle olsa herkes....
neyse olayı anladık sanırım, ha unutmadan, şunu demiyorum: enflasyon var şimdi iş değişti faiz haram değil, faiz her zaman haram.
fakat enflasyon o zamanda vardı şimdide var her zamanda olacak, olayda buna bakma, bunun üzerinde biraz düşün bence, anlaşamadığımız nokta burası, gerisine tamam, malın uzun kısa vs. olması değil, değeri önemlidir, her mal her zaman aynı değerde değildir....
şu olur mesela, senden 1 cetvel aldım, 1 sene sonra iade ettim, sorun yok 1 cetvel vereceğim geri, 2 yada yarım cetvel değil...
şu soru hala havada, cevap yok; bunlar cetvel değil yalnız dikkat et....
1 çuval buğday aldın, 1 sene sonra geri verdin, 1 çuvalmı geri verirsin? yoksa.....
1 araba aldın, garajda 1 sene sakladın, acaip korudun en ufak şey olmadı, 1 sene sonra geri vereyim dedin örnek değişsin, geri verdinde bu olayda ne eksik sence...
o zamanlar para yoktu, şimdi var, bankadan para aldın geri verdiğinde aynı miktarı geri veremezsin, yok öyle bir dünya, keşke olsa....
dindeki faiz başka bu başka, farkı anlatamadım sanırım...
-
22 Nisan 2017, 00:58
#116
evet, 1 çuval alırsan 1 çuval vermen gerekiyor. araba kıyemidir zaten faize bahis olamaz.
-
22 Nisan 2017, 01:04
#117
Süleymantnz adlı üyeden alıntı
evet, 1 çuval alırsan 1 çuval vermen gerekiyor. araba kıyemidir zaten faize bahis olamaz.
üzgünüm ama ikna olmadım, 1 çuval buğdayın o zamanki değerinin 1 sene sonrada aynı olması lazımki sen haklı ol, o ozamanlar oldu diyelim, şimdi değil, o zamanda olmayabilirdi, konu malın değeri, miktarı değil desek daha net olacak sanırım...
atlanan yer, bir malın değeri, malın ne olduğu eni boyu vs. si değil...
malın değerini belirleyen güvenilir bir kurum olmalı, o kurumu Devlet kabul ediyoruz, değer 2 oldu dediğinde sen 2 yerine 3 alıyorsan aradaki fark Faiz olur, bu kadar basit, ne yazıkki sabit değer diye birşey yok, yok artık öyle bir dünya, bunda yasak yada günah olan kısım sadece değerinin fazlasını alman istemen gibi şeyler, fark bu anlatabildimmi arkadaşım....
not: buğdayda sabit mal değildir, değişir tonla çeşidi vardır, mesela Anadoluda 16000 türü vardır(bir zamanlar), hangisini verdin ve değeri neydi? arabada aynııı buğdayda...
-
22 Nisan 2017, 01:15
#118
ama mallar müfret değerlendirilir. değeri mevzu bahis değildir. 1 çuval hep 1 çuvaldır. ben senin bakış açını anlıyorum. fatih kalender fıkıh hocam. onunla görüşüp yarın bildicem
-
22 Nisan 2017, 02:29
#119
Kredi ve motor almak demeyin bana belkide hayatımı,geleceğimi mahfettim.
-
22 Nisan 2017, 19:14
#120
Millet 7 sayfa soyle yap böyle yap yazmış, akıl vermeye ne kadar meraklıyız. Ulan herşeyin belli iste daha ne soruyorsun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)