Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Lastik ebatlarının viraja etkisi

    REKLAM ALANI
  1. #21
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    Duke 200de 160 lastik vardı pilot road taktirmistim
    On 120 olunca biraz ağırlaşmış ama virajda fark yoktu. Sona kadar yatıyordum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    vay anasını, kalın lastiği motora daha iyi viraj hakimiyeti olsun diye takılıyor sananlar var.

  3. #23
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok yorum var o yüzden okumadan bir algı kirliliğini düzeltmek isterim.

    öncelikle artık duymak istemediğim bir cümleden bahsedeyim; "yaa siz mühendislerden daha mı iyi biliyorsunuz?"

    arkadaşlar mühendis bu işin standartını tasarlar. sen aldıktan sonra drag yarışı için ince lastik takarsın ama başkası da bol virajlı pist yarışları için geniş lastik takar.

    yaa siz mühendisin bildiklerini biliyor musunuz da sanki mühendis gibi kesin ve net konuşuyorsunuz :D

    de gedin işinize xD

    geniş lastik motoru daha fazla yatırma imkanı sunsa bile motorun silindir sayısı ve silindirlerin çalışma sırası bile yola tutunmayı etkiler.

    hatta yamahanın bir modeli vardı ve 4 silindir ama silindirler sırayla inip çıkıyordu ve garip sesli bir motordu. bunu bilen bilir.

    ama yinede geniş lastik motoru daha fazla yatırma imkanı sunar, aynı özellikte dar lastiğe göre.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:40 ----------

    yakıt konusuna değinmeyi unuttum, ben kalın lastik daha ağır olduğu için biraz daha fazla güç isteyeceğini söylüyorum ve bu yüzden yakıt artar ve güçten kayıp olur.
    Yanlışları doğru gibi kesin bir dille söylememek lazım. Motosiklet lastiği düz değildir. Belli bir bombeye sahiptir, bu bombe aynı genişlik yükseklik ölçülerine sahip iki farklı marka lastikte dahi farklı olabilir. Dolaysıyla bu bombeli yapı, direkt olarak lastik yanaklarının janta oturması ile ilgili olduğundan bombeyi bozarsanız düz giderken lastik geniş, virajda daha dar bir alana temas edecektir.

    Lastiklerin ağırlığının dezavantajı fiziksel olarak yakıta etki etse de, asfaltta sürülen bir motosikletin jantının ve lastiğinin ağırlığı direkt olarak yönlendirme hızına etki eder. İki lastik arasında kalsam ve biri daha ağır olsa endişem yakıt değil, yavaş yönlendirme olurdu.
    Az silindir, çok iş

  4. #24
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vay anasını, kalın lastiği motora daha iyi viraj hakimiyeti olsun diye takılıyor sananlar var.
    kalın için değilde ince lastik hız için takılıyor ondan eminim, yarış bisikletlerini örnek vereyim inceciktir lastikleri. drag yarışında arabalar alüminyum jant ve dar lastik kullanır.

    aynı şey virajlı yarışlarda da geçerli, araba yol hakimiyeti için kalın lastik kullanır ve motosiklette öyle. yanlış mıyım?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:41 ----------

    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlışları doğru gibi kesin bir dille söylememek lazım. Motosiklet lastiği düz değildir. Belli bir bombeye sahiptir, bu bombe aynı genişlik yükseklik ölçülerine sahip iki farklı marka lastikte dahi farklı olabilir. Dolaysıyla bu bombeli yapı, direkt olarak lastik yanaklarının janta oturması ile ilgili olduğundan bombeyi bozarsanız düz giderken lastik geniş, virajda daha dar bir alana temas edecektir.

    Lastiklerin ağırlığının dezavantajı fiziksel olarak yakıta etki etse de, asfaltta sürülen bir motosikletin jantının ve lastiğinin ağırlığı direkt olarak yönlendirme hızına etki eder. İki lastik arasında kalsam ve biri daha ağır olsa endişem yakıt değil, yavaş yönlendirme olurdu.
    doğrudur, ince lastik ile motoru yatırma işi ne kadar olur?

    yönlendirme derken benim motorda standart kalınlık arka 110 ve ön 90.

    ben arkaya 120 taksam önede 100 taksam sorun olur mu? aaa, ama jant 110/80-18 için tasarlanmış. jantta oynama yapmam lazım.

    o zaman farklı lastik için uyumlu jant olacak desek daha iyi çünkü denildiği gibi bombe olması gerektiğinden daha farklı oluyor uyumsuz jantta ve buda yol tutuşunun daha iyi olması bir yana daha kötü olmasına sebep olabilir.

  5. #25

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kalın için değilde ince lastik hız için takılıyor ondan eminim, yarış bisikletlerini örnek vereyim inceciktir lastikleri. drag yarışında arabalar alüminyum jant ve dar lastik kullanır.

    aynı şey virajlı yarışlarda da geçerli, araba yol hakimiyeti için kalın lastik kullanır ve motosiklette öyle. yanlış mıyım?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:41 ----------



    doğrudur, ince lastik ile motoru yatırma işi ne kadar olur?

    yönlendirme derken benim motorda standart kalınlık arka 110 ve ön 90.

    ben arkaya 120 taksam önede 100 taksam sorun olur mu? aaa, ama jant 110/80-18 için tasarlanmış. jantta oynama yapmam lazım.

    o zaman farklı lastik için uyumlu jant olacak desek daha iyi çünkü denildiği gibi bombe olması gerektiğinden daha farklı oluyor uyumsuz jantta ve buda yol tutuşunun daha iyi olması bir yana daha kötü olmasına sebep olabilir.
    Bisiklet insan gücüyle gittiği için farklı bir nokta. Ama haklısın, drag yarışlarında sürtünme, yuvarlanma direnci vb. her şeyden mümkün olduğunca kurtulmak isterler. Lastikler de buna dahil. Ancak, açıp fotoğraflarına bakarsan, ince olanın ön tekerlek olduğunu görürsün. Drag yarışı sürtünmeyi ve yuvarlanma direnci ile yol tutuşu sağlayarak gücü yola aktarmanın ideal dengesini gerektirir. Çekiş olan tekerleği inceltmek sureti ile yol tutuşu azaltırsan, herkes giderken sen arkadan seyredersin, bolca da lastik yakarsın. O yüzden önce fotoğraflarına bak.
    drag arabaları

    Diğer yönden ise, uygun ölçüde janta takılan lastiğin kalınlığının da inceliğinin de kendine has avantajı ve dezavantajı vardır. Tabiki belirli ölçüler içinde. Mesela 1000rr'a 120 arka lastik takmak, yahut CBR125'e 170 arka lastik takmak değil.

    Mantık basittir. Eline poşet dosya diye tabir edilen şeffaf dosyalardan al, sonra bir de A4'den biraz daha büyük bir kağır al, ve o kağıdı o dosyaya sokmaya çalış. Muhakkak sığar, ancak sığarken dosyanın ebatı standart dışına çıkmadığı için, kağıt bükülür. Lastikte ise, jant ve taban genişliği uyuşmadığında, mesela 140 janta 160 lastik gibi, illaki lastik janta sığar, ama dosya örneğindeki gibi, jant sabit olduğundan, lastik normalde olduğundan daha farklı bir kavis kazanır, bu da bir sürü saçma olumsuzluğu beraberinde getirebilir.

    Şunu diyordu bir arkadaş, 1 cm'nin, 2 cm'nin ne etkisi olur? Evet 140 ile 160 tabanlı lastiğin taban farkı 2 cm, ama kardeşim, 14 cm'de 2 cm büyük bir oynamadır.

    Motorun kalın lastikle ortaya çıkaracağı daha düşük performans ve daha yüksek yakıt gözardı edilebilir. Sonuçta ben daha fazla benzin almayı, daha yavaş, daha hantal olmayı göze alıyorsam, kimseyi ilgilendirmez. Ancak jant lastik uyumsuzluğundan karkas yapısı bozulacak, olması gerektiğinden farklı burkulacak lastik, zorda kaldığında ne gibi tepkiler verir, muamma. Ben yaptım bir şey olmadı da kurtarmaz.

    Mesela 140 lastik 140 jantta, havası azalsa da, biraz direnç ve biraz denge kaybı hariç bir sorun yaratmazken, aynı durum 140 jant 160 lastikle, lastik yanağının janttan çıkması ile sonuçlanabilir. Kesin sonuçlanmaz belki, ama öyle bir risk her zaman vardır. Çünkü lastik janttan genişse, o lastiği jantta tutan şey basınçtır, azaldığında, bir viraja girdiğinizde lastiğin bir yanağında daha az, diğerinde daha fazla oluşacak olan kuvvet ile, başınıza ne gelir bilinmez. O yüzden lastik değiştireceksek, jantın da değişmesi önerilir.

    Hiçbir yarış aracında, drag aracında, drift aracında, ralli aracında, hiçbir profesyonel yarış/gösteri aracında 140 janta 160 lastik, 180 janta 200 lastik takılmaz. Lastik genişse jant ta geniştir, lastik darsa jant ta ona uygun dardır.
    BatuhanK, EmirŞengezer, Ros1n2 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  6. #26
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bisiklet insan gücüyle gittiği için farklı bir nokta. Ama haklısın, drag yarışlarında sürtünme, yuvarlanma direnci vb. her şeyden mümkün olduğunca kurtulmak isterler. Lastikler de buna dahil. Ancak, açıp fotoğraflarına bakarsan, ince olanın ön tekerlek olduğunu görürsün. Drag yarışı sürtünmeyi ve yuvarlanma direnci ile yol tutuşu sağlayarak gücü yola aktarmanın ideal dengesini gerektirir. Çekiş olan tekerleği inceltmek sureti ile yol tutuşu azaltırsan, herkes giderken sen arkadan seyredersin, bolca da lastik yakarsın. O yüzden önce fotoğraflarına bak.
    drag arabaları

    Diğer yönden ise, uygun ölçüde janta takılan lastiğin kalınlığının da inceliğinin de kendine has avantajı ve dezavantajı vardır. Tabiki belirli ölçüler içinde. Mesela 1000rr'a 120 arka lastik takmak, yahut CBR125'e 170 arka lastik takmak değil.

    Mantık basittir. Eline poşet dosya diye tabir edilen şeffaf dosyalardan al, sonra bir de A4'den biraz daha büyük bir kağır al, ve o kağıdı o dosyaya sokmaya çalış. Muhakkak sığar, ancak sığarken dosyanın ebatı standart dışına çıkmadığı için, kağıt bükülür. Lastikte ise, jant ve taban genişliği uyuşmadığında, mesela 140 janta 160 lastik gibi, illaki lastik janta sığar, ama dosya örneğindeki gibi, jant sabit olduğundan, lastik normalde olduğundan daha farklı bir kavis kazanır, bu da bir sürü saçma olumsuzluğu beraberinde getirebilir.

    Şunu diyordu bir arkadaş, 1 cm'nin, 2 cm'nin ne etkisi olur? Evet 140 ile 160 tabanlı lastiğin taban farkı 2 cm, ama kardeşim, 14 cm'de 2 cm büyük bir oynamadır.

    Motorun kalın lastikle ortaya çıkaracağı daha düşük performans ve daha yüksek yakıt gözardı edilebilir. Sonuçta ben daha fazla benzin almayı, daha yavaş, daha hantal olmayı göze alıyorsam, kimseyi ilgilendirmez. Ancak jant lastik uyumsuzluğundan karkas yapısı bozulacak, olması gerektiğinden farklı burkulacak lastik, zorda kaldığında ne gibi tepkiler verir, muamma. Ben yaptım bir şey olmadı da kurtarmaz.

    Mesela 140 lastik 140 jantta, havası azalsa da, biraz direnç ve biraz denge kaybı hariç bir sorun yaratmazken, aynı durum 140 jant 160 lastikle, lastik yanağının janttan çıkması ile sonuçlanabilir. Kesin sonuçlanmaz belki, ama öyle bir risk her zaman vardır. Çünkü lastik janttan genişse, o lastiği jantta tutan şey basınçtır, azaldığında, bir viraja girdiğinizde lastiğin bir yanağında daha az, diğerinde daha fazla oluşacak olan kuvvet ile, başınıza ne gelir bilinmez. O yüzden lastik değiştireceksek, jantın da değişmesi önerilir.

    Hiçbir yarış aracında, drag aracında, drift aracında, ralli aracında, hiçbir profesyonel yarış/gösteri aracında 140 janta 160 lastik, 180 janta 200 lastik takılmaz. Lastik genişse jant ta geniştir, lastik darsa jant ta ona uygun dardır.
    iyide ben zaten son mesajımda jantı da uyumlu takmak gerekir dedim, aynı şey. benim yanılgım sadece drag yarışlarında gücü yola aktaran tekerin kalın olduğunu bilmemek oldu. fakat burada yine bir hafifletmek için alüminyum jant söz konusu.

    milletin algı gücüne hayranım, ben ilk mesajımda "mühendislerden iyi mi biliyorsun" lafına karşı olduğumu söyledim ve fabrikanın seri + standart ürettiğini söyledim.

    r25'e 90/90 ebatında jant lastik takanı da gördük dimi? ben sadece yanlış algıya kızdığımı vurguladım ve bunun yanı sıra doğruluğu kesin olmayan bilgimi de kattım.

    yani ktm duke 200 motosikletini stunt motoru yapmak için modifiye eden biri arka dişliyi büyütüyor, geniş direksiyon takıyor ve ekstra arka fren maneti cart curt. eee bu adam mühendisten iyi mi biliyor?

    ben "mühendisten iyi mi biliyor lafına karşıyım". alan kişi zevkine göre dizayn eder, görünüş yada performans yada konfor beklentisi kişinin kendisine kalmıştır.

    110 janta 120 yada 130 bir lastik takmak tabikide lastiğin daha yuvarlaklaşmasına sebep olur ve janttan çıkmasa bile 130 olan 13 cm genişliğinde olmayacak, yuvarlıktan dolayı daha dar olacak ve 120 de öyle ama 110 11 cm olucak.

    bu rakamlar milimetreyi temsil ediyordu öylemi? bak emin değilim.

  7. #27

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyide ben zaten son mesajımda jantı da uyumlu takmak gerekir dedim, aynı şey. benim yanılgım sadece drag yarışlarında gücü yola aktaran tekerin kalın olduğunu bilmemek oldu. fakat burada yine bir hafifletmek için alüminyum jant söz konusu.

    milletin algı gücüne hayranım, ben ilk mesajımda "mühendislerden iyi mi biliyorsun" lafına karşı olduğumu söyledim ve fabrikanın seri + standart ürettiğini söyledim.

    r25'e 90/90 ebatında jant lastik takanı da gördük dimi? ben sadece yanlış algıya kızdığımı vurguladım ve bunun yanı sıra doğruluğu kesin olmayan bilgimi de kattım.

    yani ktm duke 200 motosikletini stunt motoru yapmak için modifiye eden biri arka dişliyi büyütüyor, geniş direksiyon takıyor ve ekstra arka fren maneti cart curt. eee bu adam mühendisten iyi mi biliyor?

    ben "mühendisten iyi mi biliyor lafına karşıyım". alan kişi zevkine göre dizayn eder, görünüş yada performans yada konfor beklentisi kişinin kendisine kalmıştır.

    110 janta 120 yada 130 bir lastik takmak tabikide lastiğin daha yuvarlaklaşmasına sebep olur ve janttan çıkmasa bile 130 olan 13 cm genişliğinde olmayacak, yuvarlıktan dolayı daha dar olacak ve 120 de öyle ama 110 11 cm olucak.

    bu rakamlar milimetreyi temsil ediyordu öylemi? bak emin değilim.
    Mühendisten iyi bilmeyi bir kenara bırakırsak, hiçbir ktm birileri stunt bike olarak kullansın diye tasarlanmaz. O yüzden bazı dokunuşlar gerekir. Ancak bu yine de hesapsız kitapsız yapılmaz. Duke 250 ile Duke390'ın ikisinden de stunt bike yapacaksın, ikisine de aynı dişliyi takarsan, ya 250 o amaca uymaz, ya 390 sürücüyü tükürür. Dolayısı ile, teknik bir hesaplama yapmadan, kaç dişli ile, tork ne olur güç ne olur bilmeden dişli değiştirmek ile, bunun hesabını yaparak bu işi profesyonel anlamda yapmak farklı şeylerdir.
    R25 için, uygun hesaplamaları yaparak ve elde edeceğin sonucu hemen hemen bilerek yapacağın hiçbir modifikasyona "devlet kurumları hariç" kimse karşı çıkmaz. Sonucunu biliyorsan, ve kabul ediyorsan, istersen lastiği sök, jantın üstünde bin.

    Ama, şu lastiği bu janta takarsam virajda ne yapar? diye sorarsan cevap basit; Sen mühendislerden iyi mi biliyorsun?
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  8. #28
    RedCBR125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2016
    Şehir
    İZMİR. Karşıyaka.
    Motosikleti
    z-ones180 CBR125 CBR250 CBF150 YZFR125 YZFR25
    Cbr 125 in arka orjinalde 130 . Ben 140 taban lastik kullandım yol tutuşu ciddi derecese arttı. Yakıt tüketimi, hızlanması, dengesi ve viraj kabiliyetinde kesinlikle hissedilir bir fark olmadı.

    R25 ve Cbr250 nin arka-ön orjinalde 140 ve 110 taban, 160 arka 120 ön yaptım aynı şekilde yol tutuşları çok ciddi bir şekilde arttı. Viraj ve yakıt tüketimimi etkilemedi, hız-çekişi ve dengeyi de etkilemedi.


    Lastiği taktırırken Bayraklı Motolastik teki adam dedi ki "Sakın orjinal ebat dışına çıkma, bak şimdi bu lastikleri taktırdıktan sonra pişman olcaksın hatta biner binmez motosikletim ne hale gelmiş diye üzüleceksin yolda dengen gider kayarsın düşersin ölürsün geberirsin mühendisler tasarlamış vs vs ..." falan filan.

    Adamın dediklerinden sonra içimden kendi kendime "Ulen ben bu tabanı büyük lastikle değiştirirsem yolda lastik yüzünden ölcem galiba falan dedim aşırı tereddüte düştüm kararsız kaldım.
    En sonunda "Neyse ben geniş lastikle değiştireyim eğer beğenmezsem orjinal boyut alırım." dedim ve geniş tabanla değiştirdim. SONUÇ: İyi ki değiştirmişim diyorum

    Mühendislerden iyi mi biliyorsunuz bilmem ne rororo rörörö ölürsün kafası cidden bazen doğru olmuyormuş. Adamlar herşeyin en iyisini yapcak diye bir şey yok yani sürüş stilinize göre motosikletinizde değişiklikler yapabilirsiniz.

    Ha buna herkes katılır veya katılmaz umrumda değil.
    Lastik tabanını büyütmeyi düşünen varsa maksimum 20 mm taban genişletsinler yol tutuşu dışında hissediliir fark yok emin olabilirler.

  9. #29
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Youtube'dan birkaç ekran görüntüsü aldım 150/60/17 benim motosiklette bu şekilde duruyormuş..



    Buda yine youtubedan aldığım motosikletimle viraj antrenmanı yapan birisi ve üstündeki lastikler rosso II 150/60 olanı gibi duruyor :/



    Buda videosu



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:10 ----------

    Kararım 150/60'dan yana olacak gibi. Yakın bir sürede alacağım resimlerinide paylaşırım. 250cc'de 35mm janta sahip arkadaşlar dilerse bu konuyu referans alabilrler. Tecrübelerimide paylaşacağım.

  10. #30
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    Ben de pazartesi taktiracagim. Buraya yazarım sonucu


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)