Roadwin250 Aldım! (İNCELEME)
Reklamlar
-
Merhabalar sevgili arkadaşlar.
Aslına bakarsanız 3-4 ay önce açmayı arzuluyordum bu konuyu ama bugüne kısmet oldu. Belki açtığım başlıklarda yorumunuz olmuştur, bildiğiniz üzere 250CC racing arayışım vardı ve nihayetinde Daelim Roadwin 250R almaya karar verdim ve aldım çok şükür 2016 Mayıs ayında. Roadwin 250R beni menun etti etmedi mi, nasıl bir deneyim yaşattı sizlerle paylaşmak istiyorum.
Daelim'e Genel Bakış
Daelim 1960 yılında Güney Kore'de kurulan bir motosikler üreticisi. Ülkemizdeki dağıtıcısı Soysal Grup'un iştiraki olan pek çoğumuzun bildiği Asya Motor. "Şahsi" kanaatim Asya Motor'un çizginin altındaki seviyelerde bir ithalat yapmadı bugüne kadar. Fakat Daelim konusunda gereken ciddiyeti gösterdiklerini pek düşünmüyorum. 2012'de getirdikleri Roadwin 250R'lar kuvvetle muhtemel ellerinde kaldı ki halen 2012 model ürünler "0" diye satılıyor. Benim motorum da yine 2012 model 2014 trafiğe çıkışlı ikinci el bir makine.
Beklentilerim Neydi?
Sözü çok uzatmayayım. "Görünüm ve Performans" olmaz olmazdı benim için. Bu nedenle grenajlarıyla göz dolduracak bir racing beni bu noktada tatmin edecekti. Öte yandan makul bir beygir gücü ve torka sahip olması ve de en önemlisi fiyat bakımından 4 haneli rakamları geçmemesi önemliydi.
Daelim Roadmin'i Nasıl Buldum? Artık motorun detaylarına geçelim.
Tasarım
Görece çok hoş bir tasarımı var. Kalıplı bir yapıya sahip olması onu benim kanaatimce büyüleyici kılıyor. Öte yandan kırmızı rengi pek fazla sevmem özellikle de araçlarda. Fakat Roadwin 250R'da kırmızının öyle güzel bir tonu yakalanmış ki büyülenmemek elde değil. Öte yandan ihtişamlı göstergelerin tabiri caizse hastasıyım. Analog devir göstergesi ve dijital hararet, saat, yakıt ve zaman saatinin aydınlatması kontrastı mükemmel denilecek düzeyde. Özellikle akşamları çok hoş bir hâl alıyor.
Bu bağlamda hoşuma gitmeyen tek nokta kumandanın fazlasıyla sade olması ve düğmelerde gece aydınlatmasının bulunmaması. Ayrıca bir vites göstergesi niçin konmaz, üreticiler bundan niye üşenir hiç anlamış değilim. Kymco CK 125'ten ötürü bir vites göstergesi alışkanlığım olduğu için alışmam zaman aldı.
Donanım
Radyatörlü (su soğutma) sistemine sahip. Motoru yer yer zorlamama rağmen hararet çubuğunun üç çizgiyi geçmemesi beni önemli ölçüde mutlu etti. Ön tarafta çift disk, arka tarafta tek disk hidrolik fren sistemine sahip. Dijital gösterge sisteminde yakıt/mesafe ölçümü yapmak için ikincil sayaç konulmuş. Sürati mp/h km/h olarak ayarlamak mümkün. EFI dediğimiz yakıt enjeksiyon sistemine sahip olması benim için önemli bir kıstastı.
Performans
Ve geldik en önemli kısma. Zira performansa dair beklentilerim minumum değil. 247 santimetreküplük motor hacmi, katalog bilgisine göre 25 HP ruhsat bilgisine göre 17,3 kW (23,5 HP) motor gücüne sahip. Katalog bilgisine göre 19-20 nm arası torku 4 bin devirde üretiyormuş.
Performansı test etmek için şehirler arası iki kişi yolculuk yaptım. Gaz tepkimesi, rampalarda ki mukavemetiyle beni ziyadesiyle mutlu etti.
Top Speed denemelerini insanın hem kendi canına hem de motoruna karşı icra ettiği en büyük eziyet olarak görüyorum. Hız felakettir. Performansı test etmek adına eğimin çok yüksek olmadığı rampaları 137 km/h süratle başarılı bir şekilde tırmandı.
Yakıt Tüketimi
Yaptığım ölçüm sonucu karma kullanımda 100 km için 3 litre yakıt tükettim.
Sonuç
Daelim Roadwin 250R tam bir fiyat/performans motoru. İkinci ellerde 7.000 - 9.000 arası değişen fiyatlarda. 7,500-8.000 arası bir fiyata uygun bir ikinci bulabilmeniz pek âla mümkün. Bu fiyata böylesi bir motora sahip olmak gayet ideal. TAVSİYE EDİYORUM.
Galeri
http://i.hizliresim.com/7q6jja.jpg
http://i.hizliresim.com/P0ljj7.jpg
http://hizliresim.com/gqOQQb
http://hizliresim.com/9Qmjjr
http://hizliresim.com/qbGzzQ
http://hizliresim.com/M0djj2
http://hizliresim.com/QaVjjG
Reklamlar
-
-
-
Hayırlı olsun. Benim çok beğendiğim, Türkiye'de hak ettiği ilgiyi görememiş modellerden biri...
-
Orta sehpası bütün karizmasını bozuyor
-
Hiç ss sevmesem de böyle f/p yüksek ürünleri seviyorum.
En iyi motosiklet beklentinizi karşılayan, kullanıcısını mutlu eden motosiklettir.
Memnunsanız ne mutlu size. Güle güle kullanın..
-
Hayırlı olsun
Alet olabilecek kalitesiz motosikletlerden birisi, megelli ile aynı kefede.
Titreşim hat safhada, plastik kalitesi kötü.
Bu paraya alınabileceklerinde en iyisi hakkını yemeyelim
Kronik marş ile ilgili sıkıntısı var yeni bir marş sigortası ile çözülüyor.
-
Hayırlı olsun böylelikle motosiklet son sahibini bulmuş oldu.
-
Macit250 adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun
Alet olabilecek kalitesiz motosikletlerden birisi, megelli ile aynı kefede.
Titreşim hat safhada, plastik kalitesi kötü.
Bu paraya alınabileceklerinde en iyisi hakkını yemeyelim
Kronik marş ile ilgili sıkıntısı var yeni bir marş sigortası ile çözülüyor.
Teşekkür ederim. Bazen çıt çıt ses geliyordu basmıyordu evet. Çözdük o sorunu babamla. Oksitlenme olduğu için iletkenliğini kaybetmiş regülatör içindeki yüzeyler.
webingo adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun böylelikle motosiklet son sahibini bulmuş oldu.
Teşekkür ederim. Cevap manidar
-
Hayirli olsun kardes.
Uzun seneler mutlu mesut binecegini tahmin ediyorum.
Ne istedigini bilen, aldigi urunun degerini bilen kullanici candir
-
Bu motoru sürdüm benimknile aynı fyatta ama kalitesi rs den düşük titreşim fazla. Rs de abs var Çelik fren hortumu var kombine fren var.
-
Dostum gülegüle kullan. Allah kaza bela vermesin.
-
Romedon adlı üyeden alıntı
Bu motoru sürdüm benimknile aynı fyatta ama kalitesi rs den düşük titreşim fazla. Rs de abs var Çelik fren hortumu var kombine fren var.
Yazımın sonunda Bajaj'a biraz dokundurmuştum ama sildim sonradan Kökleri senelere dayanan Güney Kore teknolojisine karşı Hint teknolojisinin mübalağalı bir şekilde mukayese edildiğini düşünüyorum. ABS dışında bir donanım farkı yok bildiğim kadarıyla. Biri 200 diğeri 250 cc güç ve performans farklı ama 200'lik Bajaj 250'lik Daelim'den daha pahalı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------
nines adlı üyeden alıntı
Dostum gülegüle kullan. Allah kaza bela vermesin.
Allah razı olsun güzel adam, teşekkür ederim.
-
[QUOTE=Murat_Kymco;4124111]Yazımın sonunda Bajaj'a biraz dokundurmuştum ama sildim sonradan Kökleri senelere dayanan Güney Kore teknolojisine karşı Hint teknolojisinin mübalağalı bir şekilde mukayese edildiğini düşünüyorum. ABS dışında bir donanım farkı yok bildiğim kadarıyla. Biri 200 diğeri 250 cc güç ve performans farklı ama 200'lik Bajaj 250'lik Daelim'den daha pahalı.[COLOR="Silver"]
köklere senelere dayanan tekneloji de neymiş yah hangi senelere dayanıyor merak ettim.Ayrıca güç olarak 50cc farkı var evet ama güç olarak fark yok. Topspeedler hemen hemen aynı.
-
Hayırlı olsun. Sym wolf varken z garaja uğramıştım bakım için. Orada vardı hani o motor ne yaşamıştı bilmiyorum ancak boyası,selesi, grenajı, far kısmının ön ve arkası kısaca her yeri dökülüyordu. Kazalı değil de sanki yağmurun,güneşin altında 20 sene unutulmuş gibiydi. Umarım sizinkinde böyle şeyler olmaz
-
Romedon adlı üyeden alıntı
köklere senelere dayanan tekneloji de neymiş yah
hangi senelere dayanıyor merak ettim.Ayrıca güç olarak 50cc farkı var evet ama güç olarak fark yok. Topspeedler hemen hemen aynı.
Güney Kore senelerdir motorlu araç endüstrisinin gelişerek devam ettiği bir yer. Markalarını saymama gerek yok. Hindistan'ta daha yeni yeni bir gelişim söz konusu. Tork ve beygir gücü doğal olarak farklı Daelim lehine! Ayrıca Daelim maksimum gücü 6700 devirde bulurken Bajaj taa 9750 devirde bulabiliyor ki çok ciddi bir fark ve daha fazla yakıt tüketimi demek. Silindir hacmi daha düşük, motor gücü düşük ama yakıt tüketimi ve fiyat daha fazla. Takdiri size bırakıyorum.
redlion999 adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun. Sym wolf varken z garaja uğramıştım bakım için. Orada vardı hani o motor ne yaşamıştı bilmiyorum ancak boyası,selesi, grenajı, far kısmının ön ve arkası kısaca her yeri dökülüyordu. Kazalı değil de sanki yağmurun,güneşin altında 20 sene unutulmuş gibiydi. Umarım sizinkinde böyle şeyler olmaz
Çok temizdi bizim vasıta. Halen de öyle. Teşekkür ederim.
-
Bende Daelim daystar250 var, daelimin kalitesi güzel, daystar bile düz yolda 140 görüyor zorlanmadan.Hayırlı olsun.
-
RS 200'un yakit tuketimi 2,5lt/100km seviyesine rahatlikla inebiliyor
-
Dün köprüden geciyoken arkamda bu makineden vardı resmi görünce anladım. Bende eski nesil 600-1000lik bi ss sanmıştım. Farklı bi tasarımı var güle güle kullan.
-
Konuyu daelim-bajaj çekişmesine çevirmeyin.
Hayırlı olsun, kazasız belasız kullanırsınız inşallah.
Bajajın çelik fren hortumunun adı çok geçiyor, ama mesela bana göre çelik fren hortumu gerekli falan değil. Ama abs için aynı şeyi söyleyemem. Kalite için'de.
Adamlar daelim'de öne çift disk koymuş. Japonlar hala tek disk.
Görüntüsü bana da hondanın cbr600f modelini hatırlatıyor hep.
Velhasıl, alınmış malın iyisi-kötüsü olmaz. Tekrar hayırlı olsun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)