15 Bin Liranız Olsa Abs siz Motor Alırmıydınız ?
Reklamlar
-
R25 ve Duke 250 arasında kalsanız istanbul gibi lanet bir şehirde abs siz R25 alır mıydınız. Yoksa şehir canavarı abs li şehir içinde daha seri olan duke 250 mi alırdınız?
Motoru genellikle iş okul ev, ayda bir de çok uzun olmayan uzun yollar için düşünüyorum.
Siz bu paraya hangi motoru alırdınız?
Reklamlar
-
R 25 iyidir ama ABS çok faydalı ve güvenli olacaktır. Hele ki İstanbul gibi yoğun trafik ortamında.
-
-
Aslında sorunun cevabı sokaklarda. Milletin 15 bini olmuş almış r25 veya duke. R25 daha fazla var bence.
-
Benzer bir miktar param varken motor bakıyordum, abs tercihimde etken olmadı. Şimdiye kadar hiç abs niye yok bu motorda diye düşünmedim.
Büyük bir motorda (ağırlık ve hacim olarak) abs mühim, sonuçta mesela 214 kg ağırlıktaki kocaman R110RT'yi kullandığımda, abs olmazsa olmazdı. Ama CBR öyle hissettirmiyor. Kaliteli lastik, yeterince panik fren çalışması ve yeterli tecrübe ile, ne olursa olsun, o ön teker kilitlenmiyor.
Ama ABS'si olsa kötü mü olurdu? Tabiki iyi olurdu.
Hani aynı motoroun absli ve abssiz seçeneği olsa, arasında da %10 ila %15 fiyat farkı olsa, absli tercih ederdim. Ancak ABS benim için tek başına salt bir tercih sebebi değil.
-
evet alırdım , aldım ama bu eşit değildir ABS'yi tercih etmeyelim.Ben bir seçim yaptım ve tercihimi R25 den yana kullandım, kaldı ki bence ABS'nin olması gereken motorların başında r25 geliyor,250cc olmasına rağmen gücün belirli bir devirden sonra ölçüsüz olarak gelmesi,agresif ve biraz kontrolsüz gaz tepkisi , 170 km ve üstü süratlere çıkabilmesi,kendi kalibresinden beklenmeyecek bir CC/Performans motoru kendisi.ABS,traction kontrol ve diğer elektronik sürüş destek sistemleri, ben hepsine sonuna kadar okey veriyorum.Zaten iş artık ona döndü,r1 den sonra gelen yeni nesil litreliklerde,fireblade gsxr, hepsi ileri teknolojik sistemlerde donatıldı.Sebep tam kontrol ve sürüşteki hatalardan oluşabilecek kaza riskini minumuma indirmek.
Ben "eski okul" motorda frenlemeyi ve gaz kontrolünü öğrendim,r25 kadar beni çekecek baska bir motor olsaydı 250cc ve "ss" sınıfında,kesinlikle + abs'si olanı tercih ederdim.
( duke almayı hiç düşünmedim 250 veya rc390 )
-
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Benzer bir miktar param varken motor bakıyordum, abs tercihimde etken olmadı. Şimdiye kadar hiç abs niye yok bu motorda diye düşünmedim.
Büyük bir motorda (ağırlık ve hacim olarak) abs mühim, sonuçta mesela 214 kg ağırlıktaki kocaman R110RT'yi kullandığımda, abs olmazsa olmazdı. Ama CBR öyle hissettirmiyor. Kaliteli lastik, yeterince panik fren çalışması ve yeterli tecrübe ile, ne olursa olsun, o ön teker kilitlenmiyor.
Ama ABS'si olsa kötü mü olurdu? Tabiki iyi olurdu.
Hani aynı motoroun absli ve abssiz seçeneği olsa, arasında da %10 ila %15 fiyat farkı olsa, absli tercih ederdim. Ancak ABS benim için tek başına salt bir tercih sebebi değil.
Şuana kadar 1 kere ön freni sıkıp yere çarpıldım o da arabanın park yerinden geri geri çıkmasıyla hızım da düşüktü. Arka freni ise bir çok defa kitledim ama dengeyi kurabildiğim için düşmedim.
-
Al
Alırım
Alırsın
Alınır
Aldım
Alıyorlar
Alıyoruz.
-
Abs li motor candir malum yaz geliyo. istanbulda yollari sulamaya baslarlar...
-
Şahsi görüşüm R25 te abs olmaması rezilliktir. 170 i rahat gören ve 0-100 ü 7 sn nin altında olan bi iki teker süprizlerin ta kendisi zaten. binende 5000 km de Rossi oluyor malum
zaten bu malın alıcısı genel itibari ile gençler ve tecrübesi pek olmayanlar, yamahaya kazalardan sonra hala binmeyi düşünüyorsa fahiş fiyattan grenaj satıp, üstüne işçilikle sattığı kişinin mal ve can sağlığı değil, cüzdanını dalmak oluyor.
ABS siz motorun yakında kalmamasını diliyorum
-
şehir içinde sürceksen r25 e gerek yok
xmax yada pcx 150 nefis enfes mükemmel
-
-
REASON adlı üyeden alıntı
R25 ve Duke 250 arasında kalsanız istanbul gibi lanet bir şehirde abs siz R25 alır mıydınız. Yoksa şehir canavarı abs li şehir içinde daha seri olan duke 250 mi alırdınız?
Motoru genellikle iş okul ev, ayda bir de çok uzun olmayan uzun yollar için düşünüyorum.
Siz bu paraya hangi motoru alırdınız?
bu soruyu bana sorar isen dakikasında dün baktığım suzuki gsr600'ü alırdım 14.500 lira.
starvays adlı üyeden alıntı
abs olmayan motorda alabilirsiniz ama arabaların böyle kıçına girmeyin çünkü arabalar hemen duruyor biz duramıyoruz.
-
starvays adlı üyeden alıntı
Videodaki elemanın sıkıntısı takip mesafesi bence. Trafikten hızlı gidiyorsan, takip mesafen de yeterli değilse, önündeki araç freni koyduğunda ya önce düşer sonra çarparsın(abs yoksa), ya da önce çarpar sonra düşersin (abs varsa)
Ama iki ihtimalde de hem çarpmış hem de düşmüş olursun. Eleman trafikten bariz daha hızlı, bir önceki aracın yanından geçiyor, ama frene basıp kaydığı yerde, önündeki aracı geçemeyeceği belli. Eğer geçemeyeceksen, durabilmelisin. İkisini de yapamıyorsan, abs falan hikaye.
Ha yanlış anlaşılmasın, GP500-1st nickli arkadaşın yorumuna harfiyen katılıyorum. Keşke her motorda abs olsa.
Ama öndeki aracın dibine girip, sonra duramayıp abs olmamasına bok atmaya gerek yok. Sonuçta metrelerce aynı yerde aynı hızda seyreden aracı çok önceden görüyorsun. Tedbirini alacaksın.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
bu soruyu bana sorar isen dakikasında dün baktığım suzuki gsr600'ü alırdım
14.500 lira.
abs olmayan motorda alabilirsiniz ama arabaların böyle kıçına girmeyin çünkü arabalar hemen duruyor biz duramıyoruz.
yooo Rahmi Barutçu eğitimde motorların arabadan daha kısa sürede durduğunu söyledi
-
2 sinide alırsın alıyorlarda zaten.5 6 sene önce lüx motorlarda vardı abs şimdi 125 cc ye kadar indi.şart değil ama lazım hayat kurtarır.kendini bilen biri için ama gereksiz olabiliyor bir noktaya kadar takip mesafeni yağmuru hızını yolun durumu vs hesaplayabilirsin ama köpek atlarsa önüne onu hesaplayamazsın.
-
IRau adlı üyeden alıntı
yooo Rahmi Barutçu eğitimde motorların arabadan daha kısa sürede durduğunu söyledi
Litrelikler için olabilir. Üst segmentler için de olabilir. Mesela benim eski RT frene sert bastığında ciddi şekilde kuvvet uygulayıp hızla duruyordu. Arkadaşımda 600rr var, o da çok net duruyor. Arabadan da hızlı duruyor.
Ancak, 250cc için aynı şeyi söyleyemem. Ben o fren performansını ne CBR'de ne R25'de görmedim.
Dolayısı ile Rahmi Barutçu yanlış söylemiş. Her motor aynı değil. Gidip 2005 model DL650'yi durdurun arabadan önce de göreyim.
Bu arada sıkıntı şurada, bizim motorla fren yaparken 2 kez düşündüğümüz ıslak zeminde otomobiller çok rahat ani fren yapabiliyor. Bizim fren yapamadığımız viraj içinde de otomobiller gayet fren yapabiliyor. Dolayısı ile, takip mesafen kurtaracak kadar yoksa, virajda, ıslakta önünde fren yapan araca her türlü yapışırsın.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
Abs olsa kitlenen tekerle uğraşmak yerine direk manevra yapabilirsin. Abs'siz motorda lastik kitledi, freni sal, tekrar fren yap derdi var. Zaten freni salamazsan çuval gibi yerdesin.
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Benzer bir miktar param varken motor bakıyordum, abs tercihimde etken olmadı. Şimdiye kadar hiç abs niye yok bu motorda diye düşünmedim.
Büyük bir motorda (ağırlık ve hacim olarak) abs mühim, sonuçta mesela 214 kg ağırlıktaki kocaman R110RT'yi kullandığımda, abs olmazsa olmazdı. Ama CBR öyle hissettirmiyor. Kaliteli lastik, yeterince panik fren çalışması ve yeterli tecrübe ile, ne olursa olsun, o ön teker kilitlenmiyor.
Ama ABS'si olsa kötü mü olurdu? Tabiki iyi olurdu.
Hani aynı motoroun absli ve abssiz seçeneği olsa, arasında da %10 ila %15 fiyat farkı olsa, absli tercih ederdim. Ancak ABS benim için tek başına salt bir tercih sebebi değil.
Hocam sizce ne kadarlık bir deneyim günümüzdeki abs teknolojisinin yerini tutar ya da tutar mı?(bunu ciddi soruyorum bir kinaye yok)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)