doğrusunu eğrisini ülke şartları belirler kitaplarda yazanlar belirlemez.. kitaplarda yazanlar etik olması gerekenlerdir ama ülke realitesi bu şartlara izin vermiyorsa mevcut elde olanla kendi şartlarını oluşturursun..
YIlların motorun üstünde olunca motor camiasında her kesimden her çevreden arkadaşın oluyor piyasada yüksek hacimli motor sürücülerinin çoğu hepsi değildir elbet altını çiziyim ama benim gördüklerimin çoğu buna kendi kankilerimide katarım tatlı su motorcusu..
normal hayatta 1.3-1.6 dizel araçları yada arabaları olan diyelim.. zaten kışın çıkmazlar soğukda çıkmazlar kar gördülermi çıkmazlar akşam genelde mütemadiyen çıkmazlar yoğun trafikde çıkmazlar.. işte bir grup gezisi olsun takarlar yelekleri yelekdede rüzgarın çocukları yada riders falan bir grup adı yazar yada sahilde bir cafede oturur motorları çekip sert motorcuyuz biz tadında takılırlar maksat eğlence olsun..Saygım sonsuz .. tekrar ediyim bu dediğim herkesi tabiki kapsamaz.. ben şahsen bu tip insanların motor hakkında ukalaca fetva vermelerine tahammül edemiyorum..
Gariban kuryeci ne yapsın adam diz boyu karda bile motor üstünde motor sürüyor yağmur demiyor çamur demiyor kar boran fırtına demiyor adamın altındaki motor 150cc lik cbf falan .. şimdi hangisi daha motorcu hangisinin sözüne daha çok itimat edilir ben o kuryeninkine ederim.. o yüksek hacim tatlısu motorcusu arkadaşınkine değil..
Motordaki amacın Güç (tork) değilse Hız sürat (Hp) değilse arkadaş ben yoluma bakarım hızlada güçlede işim yok beni a noktasından b noktasına götürsün motor sürmeninde keyfini çıkarıyım dersen her motor ile uzun yol yapılır.. bazısına selesine modifikasyon yaparsın bazısına ona göre bellik takarsın yaparsın hep diyorum türkiyede öyle abartılıcak uzun yollar yok.. bizim genel olarak yapdığımız uzun yol mesafeleri 600-700 km falan.. istanbul izmir arası kadar..
Bu bir kuryenin istanbul içinde 2-3 günde yaptığı düzenli km olabiliyor.. yani bu kadar abartmamak lazım.. benim arkadaşım 5 yıl bi fiil karısıyla çocuklarını görmeye akhisara her ay 2-3 kez fes250 ile gider gelirdi.. ben derdim yorulmuyorsun diye alışdım artık benim için beşiktaşdan avcılara gitmek gibi bir şey diyordu..
tırlar mırlar kafaya takılıcak son şey uzun yolda bende vn900 varken susurlukda mıcıra girdim görmeden Rabbim korududa toparladım motorun arkasını yanımda gördüm resmen.. arkadaşım tırın boşalttığı fren yağı yüzünden bariyere girdi bir arkadaşım sulama yapan belediye yüzünden az kalsın ölücekdi yani tırlar kafaya takılıcak son şey..
Bunları genele yazdımda konuyu açan kardeşime tekrar ediyim bence o motorla bir günde o yolu yapma canına sağlığına sana yazık.. hani küçük hacim cruiser olur scooter olur hata rx3 tarzı bir enduro olur ona tamamda o motor cidden yorar..
Ben Gv250 ile bursadan istanbula geldim kaymak gibi geldim gayet rahattı o gün bana deseler burdan bu motorla izmire geç geçerdim beni hiç yormadı.. tabii aldığımız adam metzeller lastik takmış oda büyük etkendir bende gitmeden sırtlığımı aldım takdım airhawkımıda yanımda götürdüm kaymak gibi yol nasıl bitti anlamadım..
Neyse Ümmet Pertikan Arkadaşım sen araştır abimizi Allah rahmet eylesin gene diyelim.. onun yaptığı yolu kimse yapmamışdır küçük hacimde.. konuları var forumda..