Ali Cihangir adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar anlamıyorum sizi, bu kadar deneyimli insanlar yazıyor, sizlerde birşeyler biliyorsunuz ama hala hataya devam....
125lik 200 lük 250 lik vs. bu tarz güçsüz uzun yola uygun olmayan motorlarla 900 km. ler, tamam her motor uzun yol yapar ama uzun zamanda, 130 140 ı geçemeyen, 110 la giderken nerdeyse son devirde son güçte olan, süper sport bile sayılmayan motorlarla bir seferde 900 km. gitmek kusura bakmayın delilik, şeridi ortalayıp gidiyoruz, arabayı sollayacaksın güç yok, sağa yanaşsan anında dibinden geçerler, adamdan saymaz bizim şoförler, motor güçlü olacak büyük olacakki saysınlar seni, yol mol vereyim diye kenara çekilmek zorunda kalmayacaksın, yani uygun olacak motor, bunu kastediyorum,motor işi zevk işidir, sakin sakin gideceksiniz, giderken rahat olacaksınız donanım tam olacak vs.
Uzun yol yapacağım diyorsanız, birkere üst baş tam olacak, 4 mevsim kıyafet şart bence, çizme koruma vs. her şarta hazır olun, yazın bile donarsınız, uzun yol genelde seyir hızım 110-120 olur mesela, önümü gördümmü yol uygunsa basarımda, ama küçük motorla eziyet çekmem, aslı Pist yarışları için olan bence piyasaya herkese satılması yasak olması gereken SS motorlarla 900-1000 km.tek seferde gitmek eziyetten başka şey değil, bin otobüse arabaya git, gideceksen ille, o zaman 900 km. yi 2 günde git, ölmekmi istiyorsunuz Allah aşkına...
ha 900 km. gidilmezmi, rahatça gidilir, adamlar dünyayı geziyor motorla, ama neyle geziyorlar ENDURO ile genelde, yada yol motoruyla, ss le ufak hacimliyle, skutırla değil, ufak motor heleki skutır acaip riskli, yanından geçiyor araba 160 la 200 le, uçar gidersin, otoyolda adı otoyol delikler kasisler bir bakmışsın asfalt ek yeri, kademeli, arabayla girince küüüt diye vurup arabayı havaya atıyor, hızda 110 üstelik, köprülerde derzler, çapraz ve bir tarafı dalgalı asfalt hatalı, sizin ufak motorlar buralara denk gelince ne olacağını biliyormusunuz?
Uzun yol yapılacaksa heleki 700-800 km. gibi, birkere dediğim gibi, üst baş tam olacak, motor enduro yada cruiser olacak, yükten bahsetmiş arkadaş, 7kg. yu geçmesin demiş, güldüm kusura bakmayın, tabii bunu o ufak motora göre söylemiş, atında enduro yok adamın, şantiyeye gidiyorum ben, 700 km. gibi yol, motor 230 kg. ben 85. kiloyum, yan ve arka çantalar var ve dolular, onlarda gelir 30kg. eder sana 350kg. ya yakın yük, daha fazlasıda olur olmaz değil, dediğim gibi uzun yol yapılacaksa motor uygun olacak, sizin dediğiniz küçük hacimli ss bile sayılmayacak, ki SS le bile uzun yol uygun olmaz, sport motorla yarış yapılır, hız yapılır, olayı bu, bin bna 1000km. git, deli derler adama, kusura bakmayın, buna ne vücut dayanır ne kafa, ölürsünüz yahu....
gidiyorum enduro ile tam yükle 620km. araba kadar yoruyor beni, 1 1.5 saatte bir mola verip çay vs. içip dinlene dinlene giderim, genelde 110-120 giderim, uygunsa basarım, bizim ülkede hızlı gitmek risk, ayrıca motorun heleki enduro yada yol motorlarının zevki basmak değil sakin gitmektir, yumuşak sürüş derler, bu tarz sürşünüz olacak, viraj vs. yormaz beni, tek dikkat ettiğim dikkatim azalıyormu, en ufak kayıp hissettiğinizde durun mola verin yada yavaşlayın, hızı unutun, basarım ama ortam çok uygunsa, oda 150 falan, 200 ve üstü değil, zaten zevkde almam, neyse böyle işte...
uzun yola ufak motorla çıkmayın, ss le çıkmayın naked la çıkmayın, çıkarsanızda 900 km. gibi bir yol 1 günde almak için kendinizi riske atmayın, adam gibi uzun yol motorunuz ve tecrübeniz olana dek daha kısa mesafelerde gezin dolaşın, ASLA basmayın, 200 ü ve üstünü unutun, ÖLÜRSÜNÜZ, heleki bizim memlekette, yapmayın etmeyin, biraz yabancılara bakın, adamlar ülke ülke geziyor, yolda denk gelirsiniz, dikkat edin nasıl gidiyorlar, sakin, yavaş, dediklerimi unutmayın arkadaşlar...