Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

elcik ve manetleri kullanma sekli dogru olan nedir

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Mart 2017
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    rks 150 titanic
    merhabalar kimi insanda goruyorum seyir halinde sol parmaklar debriaj manetinde sag parmaklar fren manetinde kimisi sadece elcikleri kavrior ve ihtiyac halinde sadece manetleri kullanior dogru olan nedir bilgilendirirseniz sevinirim benim kendi stilim sadece elciklerden tutarim ihtiyac halinden 5 saniye once parmaklari manete koyarim sizlerin yontemi nedir dogru olan nedir saygilar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    blk_pasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda SH300i NF02
    eğitmenlere sorarsan parmaklar manetin üstünde olmayacak diyorlar olacak diyen kesimde var İstanbul e de yada sıkışık trafikte ilerlerken benim parmaklarım manetin üstünde oluyor 1 saniyeyle kurtarılan anlar hepimizin hayatında olmuştur. ama düz yolda sadece elcikleri kavrarım bildiğim kadarıyla kitaplarda yazılan çizilende manette parmak durmaz yönünde yanlışım varsa doğrusunu yazan çıkacaktır

  3. #3
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Doğrusu tüm parmakların elcik üzerinde olması, sebebi şu, ön fren açısından ele alalım, panik fren gerektiğinde tam güç uygulanabilmesi için 4 parmakla kavrama sıkma yapılması gerek,manetteki 2 parmak bu güce ulaşamaz ayrıca elcik üzerinde kalan 2 parmakta manetin tam olarak kapanmasına engel teşkil eder ve arada sıkışır. Bu sebeple 4 parmak uygulanmalı ve sürüşe kas hafızası bu şekilde alistirilmalidir.

    Maalesef bende 2 parmak alıştım :(

  4. #4

    Üyelik
    12 Mart 2017
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    rks 150 titanic
    Alıntı tian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MotoGP Braking Techniques
    Bazı standartlar ve eğitimler var. İngiliz sisteminde parmaklar fren manetinden uzak durmalı. Gerektiğinde 4 parmakla fren yaparsın.
    Videoda çok farklı tutuşların olduğunu anlatıryor. 1-2-3 parmak kullananlar var.

    İki parmak fren yaparken parmağını kıran arkadaşım oldu.
    Ben de iki parmak kullanırım.Eğitimlerde 4 parmak kullanıyorum :D
    Eğer iki parmak tatmin etmesse ki ediyor. Sport ve ayarlabilir manetler 4 parmak kadar sıkı fren yapmayı sağlıyor.

    İşinm tuhaf yani trafikteki sürüşle eğitim aldığın alandaki malesef bir olmuyor ve insan kendi tekniğini geliştiriyor.
    Mesela debriyajı 4 parmak freni 2 parmak kullanıyorum. Ama eskiden debriyajı da 2 parmak kullanırdım. Ne değişti sorusuna motorum ve debrajıyın sertlik faktörü diyebiliyorum

    sen hiçbir zaman frenlere asılıcam küt diye duracam. Asılırım 4 parmak yetmesse 5 parmak deme ileri görüş, öngörü ile sürmek lazım. Fren yapılacak ortamda önceden yapıacak ufak düzeltmeler panik freni önleyebiliyor.
    Hep tecrube zamanla oturuyor bazı şeyler.

    Offical olarak 4 parmakla fren anlatılır. 2 parmakla fren yapanlara bu yarış tekniğidir. Fren yaparken gaz vermeye devam edersin duramazsın denir. Nitekim öyledir.
    bende sizin gibi debriaji 4 parmak freni iki parmak kullaniorum seyir halinde elim manetlerde deil elciklerde sadece sıkısık trafikte elim manetlerde ilerlyorum

  5. #5
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    2 parmak daha pratik oluyor ama 4 parmağa göre uguladığı kuvvet daha az oluyor şehir içi sıkışık trafikte 2 parmak frende olabilir gerekli durumlarda diyer türlü gerek yok malesef 2 parmak alıştım

  6. #6
    mostro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 evo sp
    ikisinde de tek parmak kullanıyorum
    Evrim Ergin bunu beğendi.

  7. #7
    mrt20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2011
    Şehir
    Denizli
    Ben ayamlan durduruyom çakmaktaş gibi

  8. #8
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Hidrolik fren sistemine tek parmak bile yeterli olurken kürek sapı kavrar gibi tüm elle sıkmak nedir? Ben orta parmaklarımı kullanıyorum böylelikle gidonu daha iyi kavramış oluyorum. Özellikle teker yaparken hoplarken zıplarken

  9. #9

    Üyelik
    11 Temmuz 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda ADV 350
    Debriyaj 3, ön fren 1. Çok kötü bir alışkanlık.

  10. #10

    Üyelik
    15 Kasım 2013
    Şehir
    Burdur
    Motosikleti
    Bajaj - Pulsar 200 RS
    Bende bu konuyu merak ediyorum. Motorcu arkadaslar hem debriyaji hem freni 2 parmakla kullanmami onerdi. 2 parmakla fren daha iyi dozajlaniyor, eger eldiven varsa debriyaji kullanmakta daha kolaylasiyor ama eldiven yoksa sol el parmaklari elcikle manet arasina sikisip biraz acitiyor

  11. #11
    erenedip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2016
    Motosikleti
    mondial znu 125
    ben de frende 2 parmak kullanıyorum. Debriyajda 4. zaten ani ve olası durumda frende de 4 parmakta kullanıveriyor insan.

  12. #12
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    debriyaj 4, fren 2 parmak. freni 4 parmakla sıkmaya kalktığımda dozajlamakta zorlanıyorum; fakat 2 parmakla istediğim sertliği kolayca ayarlayabiliyorum.

    4 parmakla fren daha iyi sıkılır diye bi şey yok bu arada. fren sisteminiz dandiktir, 10 parmakla da sıksan gene iyi tutmaz. 2 parmak yeterli; motoruna göre...

  13. #13
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Kendinizi kontrol edin,
    Uzun yollarda, otoban vb. sürüş halinde zaten elleriniz sadece elciklerde olur, bir durum olduğunda da 4 parmağınız manetlere gider. Diğer taraftan istanbul gibi yoğun şehir trafiğinde, motosikleti sıkıştıracağınız daracık emniyet şeritlerinde tepki süresini minimize etmek için parmaklarınızı manetten kaldırma şansınız bile olmaz.

    Evet doğrusu diye tabir ettiğimiz sistem 4 parmak, fakat o kitaplar ve sistemler istanbul trafiğinde veya benzer trafikte motosikleti bi şekilde neredeyse yol dışında kalan alanlardan ilerletmek için yazılmamıştır.

    Dolayısı ile maalesef eğitimde 4 parmak kullanacaksınız diyen hocanın, emniyet şeridinde giderken 2 parmağının manette olduğunu gözlemlemiş birisiyim. Bu bir yerden sonra zaruri ihtiyaçtır. İstesenizde istemeseniz de o 2 parmak şehir trafiğinde manette oluyor. (Hayır ben koymuyorum diyen tipler olabilir, herkesin sürüşü bir değil)

    Genel olarak toplayacak olursak;

    Uzun mesafeli sürüşlerde zaten olması gerektiği gibi 4 parmak manetlere oturur. Ama şehir trafiğinde bu durum bir ihtiyaçtır. Kitapta yazmaz.
    efendy06, Capitao_3 ve Danmark16 bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Salurbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğrusu tüm parmakların elcik üzerinde olması, sebebi şu, ön fren açısından ele alalım, panik fren gerektiğinde tam güç uygulanabilmesi için 4 parmakla kavrama sıkma yapılması gerek,manetteki 2 parmak bu güce ulaşamaz ayrıca elcik üzerinde kalan 2 parmakta manetin tam olarak kapanmasına engel teşkil eder ve arada sıkışır. Bu sebeple 4 parmak uygulanmalı ve sürüşe kas hafızası bu şekilde alistirilmalidir.

    Maalesef bende 2 parmak alıştım :(
    Hocam etme, cbr250 ile iki parmakla ön freni kitleyecek gücü uygulayabiliyorum. R25'in de frenleri iyi, manet ise daha sert değil. Onda da o güç uygulanır bence. 4 parmak bence hissiyatı düşürüyor, dozajlamayı zorlaştırıyor.

    Bu arada sıkışık trafikte parmaklar manetlerde, ayaklar fren ve viteste hazır bekliyor, ancak rahat sürüşlerde ne manete temas var ne pedallara.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  15. #15

    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6N 2014 - HONDA CRF250L 2013
    Ben de debriyaj ve frende 2 parmak kullananlardanim. Fren icin 2 parmağın yetmeyecegi dogru olsa da acil bir durumda tamamen durmaya calismak yerine yeteri kadar fren yapip kacacak yer ararim. Bunun icin de 2 parmak yeterli geliyor.

  16. #16
    DarkWheel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XVS 1300 Midnightstar
    Türkiye'de motor kullanıyorsan parmaklar değil, kol bacak ne varsa manette olmalı
    MrMud ve erenedip bunu beğendiler.

  17. #17
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı DarkWheel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiye'de motor kullanıyorsan parmaklar değil, kol bacak ne varsa manette olmalı
    Baba trajikomik, ama haklı.

    Kendini nasıl güvende hissediyosan, nasıl tekniğin geliştiyse öyle yap kardesim, yıkın şu tabularınızı.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  18. #18

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Sıkışık, durmuş, durmak üzere, yürüme hızında ilerleyen trafikte aralardan veya emniyet şeridinden giderken ön fren kullanmıyorum. Ön frene ihtiyaç olacak hızlara çıkmıyorum. Kapı açılır, aradan yaya çıkar, her türlü iş olur. Yer yer yavaş manevra tekniklerini kullanmayı gerektirecek kadar yavaş ilerliyorum. Bu düşük hızlarda arabaların çok dibine giriyor silme geçiyorsam ayağım arka frenin üzerinde oluyor. Ön fren bu senaryolarda yok.

    Arabalar artık benim yavaşlamamı gerektirmeyecek hızlara çıkınca filtrelemeye son verip normal ilerliyorum.

    Sıkışık trafikte, veya 50 ile giden trafikte, emniyet şeridinde 90 km/s hızla ilerlemek gibi bir saçmalık yapıyor olsaydım kollarım ön frene dayalı olarak sürerdim herhalde. Ama 50 ile giden trafikte 50 ile trafikle beraber, uyum içinde iki saniye takip mesafesini izleyerek ilerliyorum. Daha yavaşlayınca ihtiyaç halinde arka frenle duracak hızda oluyorum. Ön fren manetine parmak koymayı bırak, kullanmıyorum bile.

    Eğer Bileği Bükmek I ve II kitaplarında açıklandığı ve şekillerle tarif edildiği gibi, viraj öncesi frenleme yapmaktayken aynı anda vites düşürmek ve bu anda ara gaz vermek gibi hedeflerim olsaydı iki parmağım ile fren yapmayı ve bu esnada vites küçültürken vites geçişini pürüzsüz yapabilmek için parmakların fren basıncındaki ayarlamayı bozmadan gaz kolunu çevirmek gerekiyor. Eğer bunu yapabilmemi gerektirecek bir sürüş yapsaydım öğrenmeye çabalardım. Muhtemelen ön frendeki basıncı bozmayacak ve ayarlamaya devam edecek şekilde iki parmak fren manetinde kayarken ara gaz verip tam da bu anda vites düşürmek hadisesini öğrenmek için aylarca pratik yapmam gerekirdi.

    Ben yol sanatı eğitmenlerinin sistem dediği, motosiklet yol sanatı kitabında anlatıldığı biçimiyle sürüş yapmaya çabalıyorum. Bu sistemde bilgi ilk aşama, ardından konum, hız ve vites geliyor. En sonra da ivmelenmeyle tehlikeden uzaklaşmak geliyor. Bu durumda, ben önce doğru konuma geçiyorum, sonra hızımı ayarlıyorum (gerek gaz koluyla gerekse frenlerle) hızım azaldıktan sonra vitesimi ayarlıyorum. Böyle olunca hem otoyolda, hem virajlı dağ yollarında, hem akıcı trafikte, hem de sıkışık trafikte hiç bir zaman 2 parmağımı fen manetinde tutmam gerekmiyor.

    Akıcı trafikte "birden bire" ön-arka beraber fren yapmamı gerektirecek bir sürüş durumları yaşıyor olsaydım; aklıma ilk gelecek olan çözüm, parmaklarımı manette tutayım da intikal süremi/mesafemi azaltayım demek olmaz, bilgiyi daha iyi almak, Daha ileriye bakıp daha iyi planlama yapmak, diğer yol kullanıcılarının hareketlerindeki olası hataları daha iyi öngörmek için çabalamak olurdu. Eğer almadıysam bir yol eğitimi almak planlamalarında olurdum.

    Hayali bir senaryoda, yolda giderken eğitmenimin 2 parmak manetin üzerinde motor sürdüğünü gördüğüm bir durum yaşarsam o eğitmenden paramı geri ister, ona RoSPA, IAM eğitmenlik sertifikası veren kuruma yazılı olarak şikayet ederim (Böyle bir yetkisi, sertifikası varsa tabii).

  19. #19

    Üyelik
    12 Mart 2017
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    rks 150 titanic
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendinizi kontrol edin,
    Uzun yollarda, otoban vb. sürüş halinde zaten elleriniz sadece elciklerde olur, bir durum olduğunda da 4 parmağınız manetlere gider. Diğer taraftan istanbul gibi yoğun şehir trafiğinde, motosikleti sıkıştıracağınız daracık emniyet şeritlerinde tepki süresini minimize etmek için parmaklarınızı manetten kaldırma şansınız bile olmaz.

    Evet doğrusu diye tabir ettiğimiz sistem 4 parmak, fakat o kitaplar ve sistemler istanbul trafiğinde veya benzer trafikte motosikleti bi şekilde neredeyse yol dışında kalan alanlardan ilerletmek için yazılmamıştır.

    Dolayısı ile maalesef eğitimde 4 parmak kullanacaksınız diyen hocanın, emniyet şeridinde giderken 2 parmağının manette olduğunu gözlemlemiş birisiyim. Bu bir yerden sonra zaruri ihtiyaçtır. İstesenizde istemeseniz de o 2 parmak şehir trafiğinde manette oluyor. (Hayır ben koymuyorum diyen tipler olabilir, herkesin sürüşü bir değil)

    Genel olarak toplayacak olursak;

    Uzun mesafeli sürüşlerde zaten olması gerektiği gibi 4 parmak manetlere oturur. Ama şehir trafiğinde bu durum bir ihtiyaçtır. Kitapta yazmaz.
    hocam saolun aradigim cevap buydu yani ben burda manetleri kac parmak sıkılacagını sormadım benim sorum seyir halinde eller manetlerdemi olmalı yoksa elciklerdemi siz gerekn cevabi verdiniz saolun

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:14 ----------

    arkadaslar cevaplariniz icin cok tesekkur ederim benim sorum aslında seyir halindeyken parmaklar manettemi seyir etmeliyiz yoksa elciklerdemi olmalıdır bir cok motorcuya artci olarak bindim ve hepsinde baya farkliliklar gordum dogru olani nedir mesela ornek vermek gerekirse birinde bos yolda bile veya sıkısık olmayan trafikte bile 3 parmak debriajda 2 parmak frende bir diger ornek sadece sol elcikte parmaklar sag el ise 2 parmak frende bir digeri ise parmaklar sadece elciklerde manetlerin uzerine sadece ihtiyac halinde goturuor belki kucuk bi detay olabilir ama benim gibi yeni ogrenenler icin onemli bi detay neticede kendimi dogru bir aliskanliga alistirmak isterim benim yaptigim ise ne derece dogru ne derece yanlis bilemiorum ELLERİM DAİMA ELCİKLERDE DEBRİAJ MANETİNE İHTİYAC DUYACAGIMDAN 3 SANİYE ONCE PARMAKLARİMİ MANETE GOTURURUM VE İHTİYACİM BİTİNCE TEKRAR ELCİKERE ALİRİM PARMAKLARİMİ VE BU HAREKETİ OLABİLDİGİNCE HİZLİ BE SERİ YAPMAYA ALİSTİRİORUM KENDİMİ SAG ELCİKTE İSE DURUM YİNE AYNİDİR FRENE İHTİYAC DUYACAGİM ZAMAN İKİ PARMAGİMİ FRENE GOTURURUM HİZLİ VE SERİ SEKİLDE SANİYELİL REFLEKSLERLE VE PARMAKLARİMİN ELCİKLERDE OLMASİ BENİ DAHADA TETİKTE YAPİOR BELKİ MANETTE OLSA DAHA RAHAT DAVRANIRIM VE GEREKSİZ ANİ HAREKETLER YAPABİLİRİM DİYE DUSUNUORUM AMA ELCİKLERDE OLMASİ BENİ SUREKLİ TETİKTE YAPİOR ZATEN ARABADADA SAG AYAK GAZDA İHTİYAC HALİNDE FRENE GİDER AYNİ ANDA GAZDA VE FRENDE OLAMAZ SOL AYAK İSE YAN TARAFTADİR DEBRİAJ UZERİNDE OLAMAZ AMA SIKISIK TRAFİKTE USTADLARİMİZİN DA DEDİGİ GİBİ PARMAKLARİM MANET UZERİNDE OLABİLİR BİRCOK USTA ADAMİN VİDEOLARİNİ İZLEDİM HİCBİRİ PARMAKLAR MANET UZERİNDE SEYİR ETMİOR BENİM UYGULADİGİM YONTEM BUDUR NE DERECE DOGRU NE DERECE YANLİS BİLEMİORUM SAYGİLAR

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Şaka mı bu? Tabii ki 2 parmak. 4 parmakla fren yaparsam dünyanın dönüşünde sapma oluşur diye korkuyorum. Asfalt dayanırsa tabi... takıntılı nerde?


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)