Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

elcik ve manetleri kullanma sekli dogru olan nedir

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    22 Kasım 2015
    Motora binince benim parmakları manete japonla yapıştırıyorlar sanki. İki elde inmiyor oradan. Boş otoyol yada otobanda elimi elciklere alıyorum. 2 dk sonra parmaklarım yine manetlere gidiyor. Ama ben halimden memnunum tabii. Etkiye tepki süresi adına çok faydasını görüyorum.

    Uzun süreli kullanımda ağrı yaptığı oluyor tabii.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    2-4 parmak olayiyla soyle ilgili: 4 parmak fren yapan biri eli manette gezmez. Elim nerde olmali derdi olmaz.

  3. #23
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı anılkınık01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam saolun aradigim cevap buydu yani ben burda manetleri kac parmak sıkılacagını sormadım benim sorum seyir halinde eller manetlerdemi olmalı yoksa elciklerdemi siz gerekn cevabi verdiniz saolun.
    Kafandaki soruya cevap bulduysa ne mutlu.
    Motosikletin cinsinden, fren sistemine kadar değişkenlik gösterebilir, fakat bir motosikleti en kısa sürede durdurmak için gerekli güç 4 parmakla uygulanandır, ama bakın durdurmak için diyorum, yani defansif süren tipler. Zira şartlar uygun olduğunda 4 parmak ile en iyi freni yapabildiğiniz zaman, hayallerinizin de ötesinde bir performansa sahip olduğunu anlarsınız. Ama bu demek değil ki, araba gibi kullanacağız.

    Şimdi kız gibi kullanan, daha doğrusu araba gibi kullanan tipler bu bahsettiğimi asla öğrenemez ve hiç bir zaman da tam performansını bilemez ve uygulayamazlar. Yonca'da düşerler yola kaka derler, gerektiğinde duramazlar, lastik şöyleydi derler bilmem ne. Bahaneleri hep vardır, olmayan ise yetenekleridir, sonra bi daha o freni de kullanmaya da korklar zaten,akılları çıkar, bildiklerini sanırlar ama hiç bir zaman bilemezler, cünkü cesur olamazlar. O yüzden sen işin doğrusunu bil, ihtiyacın olduğunda gerekeni uygula. Her doğru her şartta doğru değildir bunu unutma, çünkü ben hiç unutmadım!, Bu konuyu yılda 3-5 bin süren tiplerin yorumları ile şekillendirme asla, Copy-Paste, veya emme basma tulumbaya benzer.

    23 yıllık 300 bini aşmış sürücünün notları bu şekilde.
    kefkes bunu beğendi.

  4. #24

    Üyelik
    12 Mart 2017
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    rks 150 titanic
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kafandaki soruya cevap bulduysa ne mutlu.
    Motosikletin cinsinden, fren sistemine kadar değişkenlik gösterebilir, fakat bir motosikleti en kısa sürede durdurmak için gerekli güç 4 parmakla uygulanandır, ama bakın durdurmak için diyorum, yani defansif süren tipler. Zira şartlar uygun olduğunda 4 parmak ile en iyi freni yapabildiğiniz zaman, hayallerinizin de ötesinde bir performansa sahip olduğunu anlarsınız. Ama bu demek değil ki, araba gibi kullanacağız.

    Şimdi kız gibi kullanan, daha doğrusu araba gibi kullanan tipler bu bahsettiğimi asla öğrenemez ve hiç bir zaman da tam performansını bilemez ve uygulayamazlar. Yonca'da düşerler yola kaka derler, gerektiğinde duramazlar, lastik şöyleydi derler bilmem ne. Bahaneleri hep vardır, olmayan ise yetenekleridir, sonra bi daha o freni de kullanmaya da korklar zaten,akılları çıkar, bildiklerini sanırlar ama hiç bir zaman bilemezler, cünkü cesur olamazlar. O yüzden sen işin doğrusunu bil, ihtiyacın olduğunda gerekeni uygula. Her doğru her şartta doğru değildir bunu unutma, çünkü ben hiç unutmadım!, Bu konuyu yılda 3-5 bin süren tiplerin yorumları ile şekillendirme asla, Copy-Paste, veya emme basma tulumbaya benzer.

    23 yıllık 300 bini aşmış sürücünün notları bu şekilde.
    hocam cok saolun tesekkur ederim yorumunuz icin ins zamanlar sizin gibi daha proff bi surucu olabilirim saygilar...

  5. #25
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam etme, cbr250 ile iki parmakla ön freni kitleyecek gücü uygulayabiliyorum. R25'in de frenleri iyi, manet ise daha sert değil. Onda da o güç uygulanır bence. 4 parmak bence hissiyatı düşürüyor, dozajlamayı zorlaştırıyor.

    Bu arada sıkışık trafikte parmaklar manetlerde, ayaklar fren ve viteste hazır bekliyor, ancak rahat sürüşlerde ne manete temas var ne pedallara.
    Efendy selam, söylediğin doğru fakat durum doğru tekniğin hangisi olduğu.Benim okuduğum kaynaklar ve sorduğum hocalar gittiğim egitimlerde öğretilen 4 parmak tutuşu. Kendimde bunla yetinmeyip araştırdigimda 4 parmak tutuşunun kabul edildiğini gördüm,sokak sürüşü yol sürüşü için,pist tekniğini apayrı. 2 parmak çoğu durum için yeterli oluyor ama söylenen şu gerekli olduğunda 4 parmak uygulaması kadar yeterli olmadığı. Kas hafızası nasıl alışırsa öyle devam ediyor,yani bir ömür 2 parmak fren yapıp gerektiği zaman 4 kullanırım olmuyor maalesef. Beyin kaslar otomatik olarak alıştığı şekilde frenliyor.

    Sonuç olarak benim edindigim bilgi 4 parmak tutuşun doğru olduğu

  6. #26
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı Salurbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kas hafızası nasıl alışırsa öyle devam ediyor,yani bir ömür 2 parmak fren yapıp gerektiği zaman 4 kullanırım olmuyor maalesef. Beyin kaslar otomatik olarak alıştığı şekilde frenliyor.

    Öyle bi oluyor ki, alnının damarları çatlayacak gibi sıkıyorsun yeri gelirse 4 parmak ile, ki yeri GELMESİN, kimse zorda kalmasın isterim. Bu cümlelerimi belki yakın zaman, belki yıllar sonra hatırlayacaksın ve diyeceksin " evet "..

    İşin doğrusunu bil, gerektiğinde gereğini yap. Felsefen bu olsun, bilinç altın 4 parmağın daha güçlü olduğunu bilsin, bu durumu inkar etmesin, ama şehir trafiğinde refleksin 2 mi ? Kalsın..

    Kas dediğin şey et parçası, içerisinde harddisk,ssd,flash disk, Ram yok..;) 1 tane hafıza var insan oğlunda, nasıl işlersen öyle çalışır, yani bu durumu yönetecek olan sensin..Tamam.

    Bilinçli olmak süper birşey, bunu yönetmek daha da güzel bir şey, panik kelimesini sildiğine inanan adam başarılı olmuştur gözümde. Kalp ritmi değişir, o da olmayacaksa neden motosiklete biniyoruz ?

  7. #27

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Freni notmal durumda 2 parmak kullaniyorsaniz acil durumda da sadece iki parmaginiz frene gidecektir diye bir gorus var. Bana mantikli geliyor. Youtubeda Turkce kaynak olmasi lazim bu konuda. freni yuzuk ve serce parmagiyla yapan kendi capinda meshur vlogcu izlemistim 😊

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öyle bi oluyor ki, alnının damarları çatlayacak gibi sıkıyorsun yeri gelirse 4 parmak ile, ki yeri GELMESİN, kimse zorda kalmasın isterim. Bu cümlelerimi belki yakın zaman, belki yıllar sonra hatırlayacaksın ve diyeceksin " evet "..

    İşin doğrusunu bil, gerektiğinde gereğini yap. Felsefen bu olsun, bilinç altın 4 parmağın daha güçlü olduğunu bilsin, bu durumu inkar etmesin, ama şehir trafiğinde refleksin 2 mi ? Kalsın..
    Can havliyle öyle oluyor, tecrübeyle sabit, ama problem 4 parmakla maneti kavrayincaya kadar geçen süre... 100 km hızda saniyenin onda biri 3 metre demek...

  9. #29
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Can havliyle öyle oluyor, tecrübeyle sabit, ama problem 4 parmakla maneti kavrayincaya kadar geçen süre... 100 km hızda saniyenin onda biri 3 metre demek...
    İşte bu yüzden otoyol vb. uzun sürüşlerde takip mesafenin doğru olmasından mütevellit bu zaman sorun olmuyor.
    efendy06 bunu beğendi.

  10. #30

    Üyelik
    12 Mart 2017
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    rks 150 titanic
    arkadaslr herkese cok tesekur ederim Allah razi olsun fakat benim asil sorum parmaklarin pozisyonu yani parmaklar manetlerin üzerindemi durmali elciklerdemi durmali nasil alistirmaliyim kendimi : )))uyguladigim yontem parmaklar elciklerde 4 parmak debriaj skıyorum iki parmak freni sıkıyorum

  11. #31

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Merhaba ,
    Eklemek istediğim , frennin konumunun ayarlanabildigini de unutmamak lazım bence... yani fren tamamen sıkıldığında da arada parmaklar kalmayabilir. Yani boşluk kalabilir. Ya da fren tamamen sıkıldığında manete değecek kadar yaklasabilir. Parmaklar bu durumda sikisabilir ... umarım ifade edebilmisimdir.

  12. #32
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Eğitimde (honda gs) fren dört parmak kullanılır diye anlatıldığından, biraz da bisikletten gelen bir alışkanlıkla sanırım dört parmak kullanıyorum.Öyle alıştım, iki parmak kullanmamaktan dolayı bir sıkıntı yaşamadım henüz.Dolayısıyla eller elcikte oluyor genelde, fakat her an manete gitmeye hazır gibi tutuluyor gaz açma harici gibi..İki parmak kullansam sanırım her zaman manette olurdu parmaklar..

    Debriyajı da dört parmak kullanıyorum.Biraz açıklamasına geleyim efenim.

    Kullanılan motosikletle ne kadar ilgisi olur fazla yorum yapabilecek tecrübem yok daha yirmi bin bile demedim henüz bikaç motosiklette. Şimdi konuyu açan arkadaşın kullandığı motosiklete binayen yani benim de kullandığım motosiklete aynı zamanda, o motor gitmiyor zaten dostum, dördüncü vites dörtbin devirde falan 45-50 km diyor.He bi kere 123 falan gördü galiba..Tali yol mu gördüm, elimi çekiyorum gazdan duruyor! Trafik birden yavaşladı mı? Gazı bırak duruyor! nispeten uzakta tehlike görürsem dört parmak fren için kendimi hemen hazırlıyorum.Birkaç kez ani fren panik fren durumunda kaldım, sözgelimi 100km ile giderken,sağım solum doluyken şeridimdeki araç 50 metre önümde aniden çizdirerek durdu vb., tekerleği kilitlemeden gaz kapayıp dört parmak frenle tekerlekleri kilitlemeden durmayı başarabildim..Ağır akan trafikte(50 km) aralardan üst devir 85-90 gibi gaz açarken
    aynı anda frende elin bulunması garip geliyor, gaz açma o zaman! diyorum tabii ki kendime sadece..Debriyaj meselesine gelince zaten fren yaparken debriyajı hiç sıkmıyorum motosiklet iyice yavaşlayana kadar kendi haline bırakmamak kompresyondan faydalanmak için, he panik fren durumunda vites küçültecek imkan var mı, bence çok zor çalışmaları vs. saymazsak..Yani debriyaj için de eller hep elcikte..(idi şimdiye kadar ona da bakacağım)

    Bu konuda paylaşım yapan tecrübeli arkadaşlara da çok teşekkür ediyorum.Bu konudan şunu öğrendim ben, hadi kullandığım motosiklet yavaş, fakat iki parmak kullanımına da kesinlikle alışmam gerek.Bi kaç kez denemiştim, garibime gitti alıştıramadım kendimi, fakat lambalarda kırmızı da geçen biri olursa ne olacak, doğru yerde olsam da önüme kırıldığında ne olacak, artık gözler de bozuluyor da giden bi motosiklet alırsam yarın öbürgün ne olacak.Manetin sertliği de önemli gibi görünüyor da kesinlikle iki parmak kullanımına da alıştırmalıyım kendimi..Kimbilir belki bigün hem gaz hem fren aynı anda kullanacak duruma gelirsem de lazım olur

    İki parmak kullanımını da denesin derim kullanmayanlar, hep manette olan, ben tekrar deniyorum yarından itibaren, duruma göre kullanılmalı şeklinde yorumlara kesinlikle katılıyorum..


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)