Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

scooter motorumda arka teker ileri geri boşluk var (yardım )

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Temmuz 2016
    bu gün baya gezdim hiç bir sorun yok motorumda eve geldim tekerlegi dönderiyim dedim bir sıkıntı varmı diye saga sola hiç bir boşluk yok ama ileri geri boşluk var tekerde dönünce yok oluyor acaba sebebini bilen varmı yardım edermisiniz birde 90 numara yag koydum bir ay önce tekerlegin dönmesi güzelleşti ama şimdi bu boşluk cıktı bana bir sorun yaparmı hiç bir ses yok arka tekerde fren normal sıkıyor kasma ve benzeri hiç bir sıkıntı yok yardım edermisiniz bu ileri geri boşluk normalmi motorum ramzey star 125 l


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    <ÖzgürYanık> - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Bajaj Chetak 12v Electronic(1991)
    sanirim ,rulman ( bilya ) dağılmıs olabilir oyle kullanman riskli olur ancak masraf cok tutmaz degistir oyle kullan

  3. #3
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    bizim viteslilerde teker içinde takoz olur zamanla da deformelik oluşur.sizde varsa eğer ona bakın.

  4. #4

    Üyelik
    29 Temmuz 2016
    teşekkür ederim arkadaşlar hiç bir ses gelmiyor motorcuya gidipte elletmek istemiyorum biliyorsunuz bisikletciler motorcu tamiri yapar oldu artık bir arkadaşım var 20 senelik motorcu onla görüştüm saga sola boşluk varsa o önemli dedi ileri geri zaten boşluk olurmuş az da olsa ben yagı degiştim dişlilerin yagını ondan sonra oldu yagı degiştigimde içinde hiç yag yoktu ve ben öyle bir süre sürdüm şimdi gidiş hızlı oldu ve elimle cevirdigimde teker cok rahat dönüyor

  5. #5

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    ileri geri boşluk benim xmax te bile var,,yani normal bişey o kafana takma ,tamircilerin dediği gibi sağa sola boşluk varsa o önemli,

    birde 90 numara yağ koyma ,çünkü 90 numara yağ kalın olduğundan içerdeki ince dişlerin aralarına tam olarak girip iyi nüfuz edemez ve tam yağlama yapamaz,o yüzden aşınma olayı çabuklaşır

    benim xmax te bile arka dişli yağını 10x40 koyuyorumki yamaha zaten öyle konmasını söylüyor,,senin scooterin dişlileri benimkinden çok çok daha küçük olduğundan senin 90 numara koyman çok yanlış

    90 numara yağ genelde kamyonların diferansiyellerinde kullanılır,çünkü diferansiyeldeki dişlilerin her biri el büyüklüğünde olduğundan yağlamada problem olmaz ve boşluk doldurur
    ihsanergin bunu beğendi.

  6. #6
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    O boşluk normal, her scooterda olur.
    90 numara yağ kullanabilirsin, 10-40 ta kullanabilirsin. Varyatör kısmı motor bloğu gibi büyük sıcaklıklara maruz kalmadığından ciddi fark yaratmaz. (8 yıldır scooter kullanıyorum, tüm motorlarımda 90 numara kullandım)
    ihsanergin bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O boşluk normal, her scooterda olur.
    90 numara yağ kullanabilirsin, 10-40 ta kullanabilirsin. Varyatör kısmı motor bloğu gibi büyük sıcaklıklara maruz kalmadığından ciddi fark yaratmaz. (8 yıldır scooter kullanıyorum, tüm motorlarımda 90 numara kullandım)
    dostum sen biniyorsun kulanıyorsun,ama ben 25 yıldır araba tamirciliği yapıyorum,,senin 8 yıldır 90 numara yağ kullanman seni haklı çıkarmaz

    bu işin sıcaklıkla alakası yok,hatta sıcak olması daha iyidir sıcak kalın yağı bir nebze inceltir,,ama neticede 90 numara kalın yağdır yukarda ince dişlerin arasına tam nüfuz edemeyeceğini yazdım,o kalın yağın süratli giderken içerdeki dişlilerin sürtünen iç aralıklarına rahatlıkla girip tam anlamıyla yağlama yapabileceğine senin aklın onay veriyormu

    şöyle düşünelim yüksek devirde bu dişlilerin arasına sütlaç kıvamındaki yağmı iyi nüfus eder yoksa çiçek yağı kıvamındaki ince yağmı,,düşün cevabı sen ver

    haaa kalın yağ kullanırsan olmazmı, olur ama dişlilerdeki aşınma çok daha fazla olur,buna bağlı boşluk olayı fazlalaşır,dişlilerin ömrü çabuk biter

    araçların şanzıman dişlilerine bile 60 no yağ koyuyoruz,bazen vites dişlilerindeki boşluğu alsın diye 90 numara eklediğimizde vites geçişleri kütük gibi sertleşiyordu

    ben sadece tecrübelerimi ve olacak olanı yazdım,,isteyen istediği yağı koyar kimseyi zorlayacak halımiz yok,kendisi bilir
    ihsanergin bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    29 Temmuz 2016
    arkadaşlar yorumlarınız için teşekkür ederim emeginize ellerinize saglık dediklerinizi uyguluycam ben dikkatli kullanan biriyim cukurda bile durup en zarar vermeyen yerden gecerim biz motorlarımıza bakalımki onlarda bize uzun yıllar baksın

  9. #9
    sezgingulmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2015
    Şehir
    Çorlu/Tekirdağ
    Motosikleti
    Kanuni GT170 / Mondial RX3İ EVO
    Arka rulman degisecek max. 50 tl

  10. #10

    Üyelik
    29 Temmuz 2016
    arkadaşlar yorumlarınız için teşekkür ederim emeginize ellerinize saglık dediklerinizi uyguluycam ben dikkatli kullanan biriyim cukurda bile durup en zarar vermeyen yerden gecerim biz motorlarımıza bakalımki onlarda bize uzun yıllar baksın

  11. #11

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    Alıntı sezgingulmez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka rulman degisecek max. 50 tl
    yazmiyim diyorum ama yazmadan edemiyorum,yanlış bilgi verme kardeşim

    arka tekerdeki ileri geri boşluk rulman ile alakalı değil,rulman bozulduğu zaman teker sağa sola boşluk yapar ileri geri değil

    eline bir rulman al git bir tamirciye abi bu bozukmu diye sor,,

    usta rulmanı eline alınca ilk yapacağı şey rulmanın orta göbeğini işaret ve baş parmağıyla sıkıca sabitleyip diğer eliyle rulmanın dış çemberini sağa sola oynatarak boşluk olup olmadığına bakar ve rulmanın orta göbeğini sabitleyip dış çemberini hızlıca çevirerek dönerken içerdeki misketlerin ses yapıp yaapmadığına bakar ve size cevabı verir

    tekerdeki ileri geri boşluğun rulmanla alakası yoktur,bu boşluğun alakalı olduğu yer içerdeki onlarca dişlinin arasındaki yağ girmesi için orijinal olarak bırakılan milimetrik boşluklardır,,siz ileri geri yaptığınızda bu milimetrik boşlukların hepsi toplanır ve sizin çok boşluk varmış gibi hissetmenizi sağlar

    yani dişlilerin arasında yağ girmesi için boşluk olması normaldır,,ama haddinden fazla boşluk olması dişlilerin arasındaki aşınmaların büyüklüğüne işaret eder

    bunları 25 senelik tamircilik hayatımın tecrübelerine dayanarak yazıyorum,,sallama değil
    ihsanergin bunu beğendi.

  12. #12
    <ÖzgürYanık> - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Bajaj Chetak 12v Electronic(1991)
    Ben de rulman demiştim ama bu açıklama beni tatmin etti

  13. #13
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum sen biniyorsun kulanıyorsun,ama ben 25 yıldır araba tamirciliği yapıyorum,,senin 8 yıldır 90 numara yağ kullanman seni haklı çıkarmaz

    bu işin sıcaklıkla alakası yok,hatta sıcak olması daha iyidir sıcak kalın yağı bir nebze inceltir,,ama neticede 90 numara kalın yağdır yukarda ince dişlerin arasına tam nüfuz edemeyeceğini yazdım,o kalın yağın süratli giderken içerdeki dişlilerin sürtünen iç aralıklarına rahatlıkla girip tam anlamıyla yağlama yapabileceğine senin aklın onay veriyormu

    şöyle düşünelim yüksek devirde bu dişlilerin arasına sütlaç kıvamındaki yağmı iyi nüfus eder yoksa çiçek yağı kıvamındaki ince yağmı,,düşün cevabı sen ver

    haaa kalın yağ kullanırsan olmazmı, olur ama dişlilerdeki aşınma çok daha fazla olur,buna bağlı boşluk olayı fazlalaşır,dişlilerin ömrü çabuk biter

    araçların şanzıman dişlilerine bile 60 no yağ koyuyoruz,bazen vites dişlilerindeki boşluğu alsın diye 90 numara eklediğimizde vites geçişleri kütük gibi sertleşiyordu

    ben sadece tecrübelerimi ve olacak olanı yazdım,,isteyen istediği yağı koyar kimseyi zorlayacak halımiz yok,kendisi bilir
    10w-40'ın akışkanlığı SAE75'e yakın olduğu için kullanmak çok sorun yaratmaz. Ama dişli kutusu için kullanılacak yağlar belli SAE75-80-85-90 (bazen de çok dereceli örneğin 75w-90 gibi) Aracın kullanım kılavuzunda da yazar.

  14. #14
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum sen biniyorsun kulanıyorsun,ama ben 25 yıldır araba tamirciliği yapıyorum,,senin 8 yıldır 90 numara yağ kullanman seni haklı çıkarmaz
    Ben yinede suzuki mühendislerinin dediğini, yani 90 numaralı yağı tavsiye ederim.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)