Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

2017 ybr125(ys125) 10,000.-TL. olmuş

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı Stunt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bisiklet dediğin motorun enjeksiyonu, şanzımanı aklına gelecek her parçası dominardan 3 gömlek üstün. Alın dominarları pulsar gibi elinizde patlasın. Bir kere bajaj enjeksiyona yeni geçti.
    Ben ön amortisör dışında bir yerinin üstün olduğunu düşünmüyorum, olsa bile dikkate alınacak seviyede değildir. Tut ki R125 daha kaliteli bile olsa ona o para verilmez. Elinde patlayıp patlamayacağını zaman gösterecek. Pulsar kimsenin elinde patlamadı, üç beş kişide çıkan sorunlar tüm modelleri bağlamaz.

    Pulsar'da ABS önde olabilir de fiyatı YS125'ten sadece 1300 TL fazla. Bu sitedeki en fanatik Japoncu'ya bile ikisinden birini al deseler gidip Pulsar'ı alacaktır şüpheniz olmasın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:34 ----------

    Alıntı rebirth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Seko bey, yazdıklarınız şaşırttı beni. 2014'de 4750TL ile satışa çıkmış YBR 125'in 2017 modelinin 7000TL olmasının sebebi nasıl ki paramızın değer kaybetmesi, yani alım gücünün düşmesi ise; Ys 125'in 9950TL olmasının sebebi de bu. 'Bizi kazıklamaya çalışıyorlar' zihniyetinden sıyrılıp ekonomik gerçekliklere odaklanmanızı öneririm.Yamaha, Türkiye'de direkt olarak satış yapıyor, distirübitör aracılığı ile değil.
    Ys 125 başlığında bir mesajımdan kısım aktarayım size: "Bu motosiklet güncel Usd kuru(3,72) ile vergisi, kârı vs dahil 2675$ ediyor. Avrupa fiyatlarına göre hesapladığımız zaman Yamaha bu motosikleti Türkiye'de ucuza bile satıyor. Almanya fiyatı 2795€ (11.048.60TL), UK fiyatı 2799£ (12.769.10TL)."

    Adamlar ucuza 5000-6000TL'ye motosiklet satabilme imkanına, piyasayı ele geçirme imkanına sahip olsa neden 9950TL'ye satsın? Çok satar, piyasayı ele geçirir, yedek parçadan kazanır. Bunlar uzun vadede 'adam kazıklamak'tan daha karlıdır. Bajaj'la Yamaha'yı, Honda'yı kıyaslamayın. Bajaj, dediğiniz motorları Avrupa'da, Abd'de, Birleşik Krallık'ta satabiliyor mu ? Satamıyor, neden ? Muhtemelen kaliteli görülmediğinden. Hindistan, Pakistan, Türkiye, Meksika, Ekvator vs hep gelişmemiş, alım gücü düşük ülkelerde satış yapabiliyorlar.
    Yurtdışı fiyatlarına bir şey diyemem ama onlarda da bir gariplik olduğu kesin. Otomobil fabrikasında çalıştığım için maliyet mevzularından az çok haberim vardır. O yüzden bu motorun fiyatını şişirme buluyorum Hem Avrupa'da hem bizde.

    Son yazdığınız da benim asıl bahsettiğim sorun aslında. Bu ülkede maalesef ki sürümden kazanayım, çok satayım mantığı hiçbir zaman oturmadı. O dediğiniz mümkün değil. Burada bir motosiklet piyasaya çıkar, çıktığı fiyattan kimse almadığı için iki sene aynı fiyattan satışta kalır, sonunda da satmıyor diye piyasadan çekilir. Örnek isterseniz Spada Anton 200 ve TVS Apache RTR180'e bakacaksınız. Bunun gibi daha bir dolu örnek bulurum. Yurtdışı fiyatının üç katına bir tane satılmayan, Ural'lar, Royal Elfield'lar, Bajaj R80 vs vs... Bu kafayla işlerinin ne kadar zor olacağı bu sene iyice belli olacak.
    mehmet_2026 ve Capitao_3 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    01 Mart 2017
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    YS125 için konunun paranın değersizleşmeyle bir alakası yok. Bu motor ile YBR'nin üretim maliyetleri arasında 100 $ fark yoktur. Bizim distribütöre gelişi de en fazla 500 TL oynar ama klasik Türk ticaret ahlaksızlığı ile, ikisinin satış fiyatları arasında 3000 TL fark oluyor. Yeni model ya, enjeksiyonlu ya, illa kazıklayacaklar, YBR'yi kaldırıp bunu 7000 bin TL'ye verseler olmaz. Ayrıca YBR'nin de bunun da ederi en fazla 4 - 5 bin TL'dir. Herkes dövizin arkasına sığınıp milleti kazıklamak peşinde, o yüzden kendinizi bu fiyatlara alıştırıp bunların esiri olmayın. Zaten bu fiyatlarla motorlar ellerinde patladığında sene sonuna doğru ne indirimler olacak hep beraber göreceğiz. Adam Dominar 400'ü 18 bin'e veriyor, bisikletten hallice YZF-R125 20000 TL. Teşekkürler Yamaha...
    olayı özetlemişsin kardeş bende biraz katkıda bulunayım
    Bu resmen üretici ve satıcı kurnazlığıdır 250 cc ve altı motosikletlerin türkiyede çok satıldığını biliyorlar ve kar marjlarını yüksek tutuyorlar, 250 cc üstü motosikletlerede kar marjları daha düşük daha az satıldığı için zaten aradaki fiyat farkı azalıyor burdan da anlaşılıyor bu olay. 250 cc üstünden yapmadıkları karların acısını 250cc altından çıkarıyorlar. türkiyede 250cc altı motosiklet satışı yasaklansa ve ötv aynı kalsa yamaha honda...vs türkiyede zarar eder ve çekilirler. Piyasayı 250cc altı motosiklet satışları döndürüyor ama en çok kazıklanan onlar hem satış yönünden olsun hem de servis yedek parça fiyatları olsun. Dolar ve euro kurunun yüksek olması tek etken değil motosiklet üretici ve satıcılarının kararlarıda etkili motosiklet fiyatları üzerinde adil fiyatlama politikası uygulasalar 250 cc altı motosiklet fiyatlarında düşüş olur 250 cc üstü ile makas açılır.
    Seko bunu beğendi.

  3. #43
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yurtdışı fiyatlarına bir şey diyemem ama onlarda da bir gariplik olduğu kesin. Otomobil fabrikasında çalıştığım için maliyet mevzularından az çok haberim vardır. O yüzden bu motorun fiyatını şişirme buluyorum Hem Avrupa'da hem bizde.

    Son yazdığınız da benim asıl bahsettiğim sorun aslında. Bu ülkede maalesef ki sürümden kazanayım, çok satayım mantığı hiçbir zaman oturmadı. O dediğiniz mümkün değil. Burada bir motosiklet piyasaya çıkar, çıktığı fiyattan kimse almadığı için iki sene aynı fiyattan satışta kalır, sonunda da satmıyor diye piyasadan çekilir. Örnek isterseniz Spada Anton 200 ve TVS Apache RTR180'e bakacaksınız. Bunun gibi daha bir dolu örnek bulurum. Yurtdışı fiyatının üç katına bir tane satılmayan, Ural'lar, Royal Elfield'lar, Bajaj R80 vs vs... Bu kafayla işlerinin ne kadar zor olacağı bu sene iyice belli olacak.
    Spada Anton 200 ve TVS Apache RTR180'nin 1. Dünya Ülkeleri'nde satışları yok, o yüzden bir kıyas yapamıyorum. Ural ve Royal Elfield da %18kdv+%37ötv ve kur farkı gibi etmenlerle bukadar pahalı, bir de bunlar marka olarak girmediler Türkiye pazarına. Distürübitörlerin kendilerine has fiyat stratejileri varsa bilemem.Çünkü ürün garantisi, parça tedariği, servis gibi konular direkt olarak olarak ülke pazarına girmiş bir markanınki kadar kolay değil.

    Ys 125 özelinden gidelim. Yurt dışı fiyatlarında da bir gariplik yok, enjeksiyonlu Ybr 125 2014 yılından beri 2600£'du, euro bölgesine ise 2600€'du. Ys 125 çıktı, 200£ ve 200€ farkla satılmaya başlandı 2800€ oldu. 2800€ da, ortalama bir çalışanın maaşına tekabül eder, bu rakam ys 125 gibi bir motosiklet için pahalı mı ? 5000-6000 TL eder anca diyorsunuz, bu motorun 1250-1500€ civarında satılabileceğine gerçekten inanıyor musunuz ?

    Bizim 10.000TL'miz anca bu motor ediyor, suçu Yamaha'ya atmaya gerek yok, bizi kazıklıyorlar demeye gerek yok.
    Örneğin, Mercedes'in 60.000€'luk otomobili ülkemizde 170.000€. Avrupalının 20 maaşı ile aldığı otomobili bizim vatandaş 200 maaşı ile bile alamıyor.

    Bunları da, buraları okuyanlar yanlış bilgilerle 'Yamaha-Honda vs bizi kazıklıyor' kafasında olmasın, ekonomik gerçeklikleri görsün, suçu firmalarda değil, alım gücümüzü bu kadar düşürenlerde arasın diye yazıyorum. Hani, maksadım konuyu uzatmak değil.


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)