Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

lastik basıncının doğru değerde olduğunu nasıl anlarız (benzinci pompası içerir)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    enlighteray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Hero Karizma R (2016)
    iyi günler,
    motorumun ön lastiği 25 psi önerilen değere sahip, sık sık havası indiği için 28 basıyorum,

    bugün benzincideki pompada 28e bastığımda ekranda 27ye kadar gelip bir hata verdi, tekrardan basmak için aparatı çıkarıp taktım.
    tekrar basarken ilk lastiğin o andaki basıncını ölçüp gösteriyor, ilk 22 gösterdi 22den 28e çıktı ve bitti. kafamda süphe oluştu ve 29a ayarlayıp tekrar bastım bu sefer 24ten başladı ve 29 kadar bastı.

    sürüşteki sonuç ise oldukça olumlu, motorun gidişi baya baya açıldı, kontrolu biraz kolaylaştı, anladığım kadarıyla eskiden hep düşük basınçla sürüyormuşum.ek olarak benzincide hortum ucundaki aparat biraz büyük geliyor olabilir, çok küçük yönü değişince hava kaçırmaya başlıyor,


    hava basarken 27 göstermesine rağmen tekrar ölçtüğünde 22 göstermesi neyle ilgili olabilir? aparatı çıkarırken yarım saniye gibi bir hava salması o kadar basıncı düşürebilir mi, yoksa siboba tam oturmadığı için mi yanlış ölçüm oluyordur, sorun nereden kaynaklanıyordur?

    2. sorum ise lastiğimin şu anda 25 psi olduğunu güvenilir şekilde nasıl ölçebilirim?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ssates - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    V strom
    Bu aletletlerden alıp motosikletin koltuk altına atabilirsin

    Link
    enlighteray bunu beğendi.

  3. #3
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    yanlış yazmışlardır o motorun üretimini yapan mühendisler dostum. hele tanıdık bir kaç motorcu arkadaşında "bas 29 abi ben 30 basıyorum çiçek gibi gidiyor" diyorsa tamam. hiç durma.

    lütfen yanlış anlama. şahsına bir lafım yok. genel olarak milletçe böyleyiz. ama biz bu şark kafasından kurtulamadıkça bizden bir cacık olmayacak. biz her şeyi çok biliyoruz.

    teknik olarak cevap vermem gerekirse şöyle bir şey var. lastik basınçları soğuk ölçülür ve basılır. doğru olanı bu. ve kesinlikle motorun kitapçığında yazan değerlerde olmalıdır. soğuk nasıl olacak? çıktın yola yaptın 30 km benzinliğe girdin benzin alayım lastiğe de hava basarım değil.

    evden çıkacaksın en yakın benzinciye yavaş yavaş gideceksin. eğer öyle bir imkan yoksa soğuyacak biraz lastik. lastik içindeki hava ısınmamışken değerine göre hava basıp devam edeceksin.

    lastiğe fazla hava basman, tutunma ve dönme açısını değiştirdiği için düz yolda giderken daha az sürtünme alanı oluşturduğundan belki hızın artar (bunu hissedebileceğini hiç zannetmiyorum çok çok çok küçük bir farktır ama psikolojik olarak lastik basıncından dolayı olduğunu hissedersin) ama daha az yere dokunan lastik virajda dönüşte bu sefer tutunma yapmayacaktır.

    yine de sen bilirsin. kitabı yazan adamlar mühendis beyler. mühendis. adamlar kör olmuş okumaktan. rica ederim hiç değilse biraz saygı duyalım. çünkü onlar fedakarlık yapıp lastik basınç değerini makinanın üstüne yapıştırmışlar. biz kafamıza göre basalım diye çalışmıyorlar.

    kolay gelsin.
    ee_ee, espresso, cenkyenmez ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4
    Fr.Sante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Jet X
    Gereken şeyleri diablof üstat yazmış zaten. Ek olarak

    Şu alet doğru ölçüm yapar kalitelidir. http://urun.n11.com/basinc-olcme-saa...mali-P79777844

    10-15 liraya da pompa alırsınız. Haftada bir kontrolünüzü yaparsınız kafanız rahat olur.

  5. #5

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    Link'teki ürün (giyo pompa) ben alırken tabi bu kadar pahalı değildi ancak üzerinde ibresi var. Bununla haftada bir şişiriyorum tam kararını buluyor.

    Yarış bisikletinde kullandığım için 135psi'a kadar bastım sorunsuz basıyor. Motosiklet için gerekli değerleri kolaylıkla veriyor zaten. İbresinin doğru gösterdiğinden emin olduğun ucuz bir ayak pompası da iş görecektir. Yada arkadaşların yukarıda bahsettiği gibi basınç ölçen bir aparat ile benzinlikte bastıktan sonra ölçerek emin olunabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:47 ----------

    Ek olarak: Yukarıda diablof tarafından yazılan "soğukken, fabrika verilerine göre hava basılır" konusuna katılıyorum. Kendi pompan ile basıldığı durumda direk soğukken basabilme şansın oluyor.
    enlighteray bunu beğendi.

  6. #6
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    Ülkemizdeki akaryakıt istasyonlarında kullanılan hava/su terminallerinin kalibrasyonu hangi aralıklarla yapılıyor bilemiyoruz, akaryakıt kalitesininden personelin kıyafetine kadar her bişeyi kontrol ediyorlar ama bu cihazın kontrolü yapılıyormu.... bilmiyorum.. !

    Örneğin Kanada'ya olan bir iş seyahatimde kiraladığım aracın lastik havası için bilgi aldım aşırı bir soğuk vardır orda tahmin edersiniz. Tamam eyvallah, adını vermiyim bir istasyona girdiğimde hava pompasının yanında bir tabela vardı, üzerinde CLB: ............ diye bir alan vardı. Kalibrasyon tarihi ve saati mevcuttu. Bizim memlekette tek tabela görebilirsin. Koli kartonuna siyah tahta kalemiyle yazılmış yada naylon dosya poşetinin içine pc den çıktı alınıp yalap şalap bantlanmış bir yazı... ARIZALI.....

    Durum bu halde iken arkadaşların dediği gibi bir PSI METRE alman, doğru şartlarda hava basman ve fabrika ayarlarına itimad etmen en doğru seçimdir.

    Kendi aracım için yaptığım uygulama şu şekilde, Basınç Ölşeri dayıyorum siboba bakıyorum ne diyor.. 30 mu tamam eyvallah, sonra cihazdan alıyorum havayı bakıyorum kaç psı den başlıyor basmaya... cihaz da 30 dan başladı. Fıss fıısssss fıssssss....bi sessizlik...sonra bip bip.. oldu mu 32, oda tamam, çıkar pompayı tak basınç ölçeri bak bakalım... 32 eyvallah şimdi oldu. diğer lastiklere gönül rahatlığı ile bas gitsin..

    Eğer bu kadarcık zaman ve emek harcamak istemiyorsan senin bileceğin konudur. Tuhaf bir örnek ama bağlantıyı kurabilirsin, Uçak Kazası Raporu diye arattır google emmi den, izle bak 0,15 cent lik bir vida nelere mal oluyor ;)

    Unutmayınız; Felaketler tesadüf değil, bir dizi tedbirsizlik ve ihmalin bileşkesidir.

    Sağlıcakla kalınız.
    enlighteray bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    29 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Şahsi kullanım için aldığınız basınç ölçerlerin kalibrasyonunu yapıyor musunuz? Hani istasyonlardaki hava pompalarının kalibrasyonu 3-5 yılda bir de olsa (atıyorum) yapılıyordur...

    Bazı istasyonlarda hortumun ucuna bir karışlık aparat yerine minicik bir zımbırtı yakılıyor. O cihaz ile motosiklet lastiklerinin havasını basmak daha kolay haberiniz olsun.

    Ben şoförüm, işim gereği pek çok araba kullanıp yakıt alıyorum, lastik basınçlarını ayarlıyorum. Hava pompasının belirttiği basınç değeri ile aracın gösterdiği basınç değerlerini kıyaslarım. Şirket olarak Ankara'daki Eskişehir yolundaki OPET'ten yakıt alıyoruz. Hani şu Kafes Fırın'ın olduğu istasyon. Oradaki hava pompasına güvenebilirsiniz.

  8. #8
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Linki verilen pompayla dijital ölçüm aletinin siparişini verdim.Linkler için teşekkürler.

  9. #9
    BLUERAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnazuma, Hajoue125 bide cross aldıkmı tamamdır
    Nasıl yani....?

    En azından 3-5 yılda bir kalibre etmek ne demektir yahu.. Tahmince en azından yani... Hiç yapılmasın daha iyi, yapılmadığını bilelim bari.

    Elinizdeki basınç ölçer nihayetinde kalibre edilerek satışa sunulmuştur, bir kullanım ömürleri vardır, bu süre zarfında size kesin yada en yakın değerleri verir. Şahsi olarak kullanılan basınç ölçerlerin dışındaki benzinci hava pompalarının her gün yüzlerce kişi tarafından ve hangi şartlar altında kullanıldığına ilişkin veri bulunmadığı için daha güvenli oldukları iddia edilemez.

    Şöför arkadaşımız da aracındaki basınç göstergesinden bahsetmiş...

    Beyfendi ben iki ton ağırlığında jaguar sahibiyim, sizin kullandığınız aracın her ortama duyarlı bir lastik basınç logaritması vardır, bu yaz kış değişir. Öyle dört teker ile motosikleti kıyaslayıp birde ilk soran üyenin hangi ilde nerede ikamet edip etmediğini bilmeyip, üstüne birde falanca yerin reklamını yapmak sanırım bu sitenin kurallarına aykırıdır.

    Motosiklet kullanıcılarına faydalı olacak bir fikriniz yada deneyiminiz var ise buyrunuz söz sizindir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:34 ----------

    digit ölçüm aletinin aynsı bende var kardeşim iki yıldır kullanıyorum, eline ulaşsın güle güle kullan. Bataryasını mümkün ise 6 ayda bir değiştir, aşırı sıcaktan ve sudan uzak tut. Motorunda taşıma evinde dursun.
    enlighteray ve okanbagiscan bunu beğendiler.
    VATAN TOPRAĞI KUTSALDIR, KADERİNE TERK EDİLEMEZ

  10. #10

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    29 olmasi gereken deger , 40 cikti benzin istasyonunda , bende onu anlayabilmis degilim hala..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)