az önce ilk defa opetten 20 liralık aldım döktüreceksinz vallahi haa :D
az önce ilk defa opetten 20 liralık aldım döktüreceksinz vallahi haa :D
Bp opet shell alayı çöp. Bu zamana kadr kullandığım en iyi yakıtı pars petrolden aldım. Marka fanatikliği yapmayın.
Konu dışı oldu ama arabanız ferrari, porche falan mı? 100 oktan yakıt belki bir tek onlarda etkisi olur silindir sıkıştırma oranları falan daha yüksek olabileceği için.
Piyasada seri üretim satılan arabaların benzinli motorlarının ayarları 95 oktan benzine göre yapılır. Benzindeki oktan sayısı değiştikçe ateşleme zamanlamaları falan değişeceği için farklı oktan kullanmanın faydası olmaz. Düşük oktanlı benzin kullanmak performans düşürür çünkü pistonda sıkışma anında bujiler ateşleme yapmadan önce sıkışmanın yarattığı ısınma ile kendi kendine daha zamanı gelmeden erken yanmaya başlar bu da motorda vuruntu denen şeye neden olur. Yüksek oktan benzinler sıkıştırma oranı yüksek olan bu nedenle zamanından erken yanma olasılığı bulunan motorlarda kendi kendine yanma başlamasın bujinin ateşlemesi ile yansın diye yapılmış benzinler. Normal seri üretim arabalara yüksek oktan benzin koymak yalnızca benzine fazla para vermeye neden olur, zaten bizim arabaların motorları 95 oktan benzine göre yapılıyor.
Motosiklet motorları da trafiğe çıkmayıp pistte yarış için üretilenler hariç 95 oktan benzine göre yapılıyor, haliyle daha fazlası gereksiz. Boşuna yüksek oktanlı benzine fazla para vermeyin.
Haa şu olabilir, yüksek oktanlı benzin daha pahalı olduğu için petrol şirketleri onlardan daha yüksek oranda kar ettikleri için birazcık daha kaliteli olabilirler. Ama yine de gereksiz.
Dizel konusu daha karışık. Eski dizel motorlar ne koysan çalışırdı, hatta kullanılmış yemeklik yağla bile çalışabileni vardı ama şimdiki modern dizel motorlar çok daha hassas, haliyle yakıt kötüyse enjektörler, yakıt pompası vb. gibi pahalı parçaları değişmek zorunda kalıp masraf açabilirler.
Hangi petrol firmasından alındığından daha ziyade istasyon sahibinin kim olduğunun daha önemli olduğunu düşünüyorum ben. Petrol firmaları temsilciliklerini verdikleri istasyonları düzenli olarak denetlerler. Mesela Rusya da LUK OİL çok ciddi bir firma olduğu için; denetimlerini sıkı tuttuğu için LUK Oİl in çok tercih edilen bir akaryakıt şirketi olduğunu duymuştum. Ancak aynı LUK OİL Türkiye de denetimleri çok iyi durumda olmadığından dolayı fazla tercih edilmiyor. Benim evde 2 araba ve bir adet motosiklet kullanılıyor. Üçünün de yakıtını ben alırım. Eve yakın mesafede olan OPET, TOTAL, PO, BP şirketlerinin istasyonlarından kredi kartındaki kampanya durumlarına göre olmak üzere hepsinden yakıt alırım. Araçlarımda fark hissetmedim. Eve çok yakın olmasına rağmen Shell temsilciliği yapan bir istasyon daha var, oradan asla almıyorum. Oradan yakıt aldığım zamanlarda sorun yaşadım ben. Aslında herkes Shell i ciddi bir firma olarak tanır. Ama zannımca buradaki işletmeci işi sıkı tutmuyor. Düzenli yapılması gereken tank bakımları falan aksatılıyor zannımca.
Bu konu nihayetinde şöyle bağlanabilir bence. Yakıtı tercih ederken iyi bilinen akaryakıt firmalarının yine işini ciddiyetle yapan temsilcilisi akaryakıt istasyonlarını tercih etmek gerekir. Yoksa isim yapmış A firmasının yakıt kalitesi ile B firmasının yakıt kalitesi bir depoda kayda değer mesafe değişikliğine neden olmaz. Bu tarz değişiklikler esasen kullanım şekli ve hava koşullarından kaynaklanır. kullanıma bağlı olarak özellikle ciddi değişiyor. Biz her ne kadar aynı şekilde kullandık diye düşünsek de o güne ait yol koşulları, rampa çıkma oranı, rüzgar şiddeti, trafik ışıklarında bekleme süresi çok farkettirir.
dun bp doldurdum bakalim benim 200 ns'e. daha onceki dolumu opet'ten yapmistim ve 273 km gidip benzin aldim agzina kadar doldurarak ve 8.5 lt almis yani 16 kurus yakmis. bir de bp deneyelim bakalim sonrasinda da shell alirim.
kesafet faktörünü de unutmayın, yani sıcaklığa bağlı olarak benzinin genleşmesi.
sabah hava ısınmadan veya akşam güneş battıktan sonra hava soğuyacağı için benzin nispeten daha az genleşir yani sayaçtan 1 lt geçerken siz daha fazla benzin alırsınız.
hesaplarınızı yaparken buna da dikkat edin, farkı göreceksiniz.
Ben shell benzin istasyonunda çalışıyorum. Shellin bir benzini var w power nitro diye birde bu benzinden denemeni tavsiye ederim. 97 oktan diyedebiliriz. shell-total-pb dolum yerleri ortak dolum yeri kullanan firmalar. Bunlardan başka kullanmıyorum da önermem de şahsen. Bi shellden al -10 derece de marşa bas, bir de aytemizden al -10 derece de yine. Shellden aldıgın benzinle 2 marşta çalışıyorsa eğer aytemizden aldığında 3-4 marşta çalışıyor. Bunu taraf tutmadan söylüyorum. Sizlerde deneyebilirsiniz.
Doğrul, eğril ama EĞİLME
OPET ile daha fazla km yapma doğru olabilir,
Benim motorda da fark oluşuyor,
Ama bu enjektörler için iyi değil galiba,
Yukarda arkaş yazmış,o enjektör ustasının söyledikleri doğru ise çok ilginç,OPET in benzini,sadece enjektöre bakılınca anlaşılacak kadar yoğunsa bu hiç iyi değil,ben hep OPET alırım.
Birde bp deneyecegim.
Motorum henüz 900 kilometrede. Aldığım yakıtları sırası ile yazayım.
Motorda yakıt olmadığı için bayiden çıkartırken 20 liralık shell aldı usta. İlk çalıştırma falan için. O yakıt ile pek kilometre yapmadım, hesaplamadım da zaten. Tırım tırım gitmiştim.
Sonra Damla Petrol'den aldım (Eskişehir yolu), 268 kilometre sonra yakıt uyarısı ile tekrar benzin istasyonuna girdim. Bu sefer Opet aldım. Opet'ten yakıt aldıktan sonra sanki motoru arkadan biri tutuyor gibi bir tutukluk yaşamaya başladım. Depoyu 288 kilometrede bitirdim, BP'ye girdim. Pompacı Ultimate diye bi benzin koydu, "Abi bununla %20 daha fazla gidersin." dedi. O benzinle 280 kilometre yol yaptım ve göstergede 2 LED benzin görünüyor. Benzin göstergesinde 8 LED var.
Benzinleri ilk sefer hariç hep Eskişehir yolundaki ODTÜ kavşağı öncesindeki benzinliklerden aldım.
Motor; Benelli TNT 25. 250 cc, tek silindir, 25 beygir.
Hayat her zaman sen tüm olanakları yaşayıp tüketmeden önce biter... W. Faulkner
Bende konuyu okuyunca dün bp'den benzin aldım. Hakikaten gözle görülür bi fark var. Daha önce hiç bp almamıştım. Bakalım biraz daha deneyeceğim. Psikolojik mi?yoksa gerçekten fark etti mi? buradan yazarım.
İlk hissettiğim daha vuruntusuz ve sessiz çalışan motor ve aracın daha yumuşak gaz yemesi oldu. Daha önce çoğunlukla po arada da shell'den alıyordum.
Shell den benzin alırdım genellikle
BP den aldım bu defa
Performansdaki farkı hissediyorsunuz
Pulsar 200ns im Şaha Kalktı
geçen hafta 30 liralık shellden aldım motor aldığımdan beri bi hantallaştı ağırlık mı yaptı nedir anlamadım. Yaklaşık 2 yıldır shellden alıyorum, başka markalardan toplasan 20 liralık belki almışımdır. Benim motora 15 liradan fazla alınca ağırlık yapıyor gibi hissediyorum
gerçi bu ara kilo aldım en fazla 10 liralık almam gerekiyo sanırım.
neyse bi kere gezerken köy yolunda benzinim bitmişti e haliyle yolda kalmıştım (genelde benzinim biter ve yolda kalırım) işte bi benzinci vardı turuncu lacivert renkli adını bile hatırlamıyorum o derece dandik bi firma, 5 liralık almıştım motosiklet adeta şahlandı o köy yolunda 95le zor giderken 105-110la gitmeye başlamıştım..
yalnız yorumları okuduğum kadarıyla bp baya önde bende foruma uyup bi süre bp alıp deneyimleyeyim.
Şuana kadar motora benzini shell, bp total, lukoil, full, po, opetten aldım.En iyi tepkiyi veren yakıt opet oldu.
Dizel araba için özellikle reno motoruna sahip araçlara total ve bp yi öneririm
Dün İstanbul'da hava sıcaklığı 18 derece gibiydi. Dedim hava sıcak ondan böyle tırın tırın oldu bu motor. Bugün 9 derece civarı baya soğuktu. Yine aynı. Bakalım ilerleyen günlerde ne olacak.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)