NC 750 S ile ilk izlenimlerim
-
Cuma günü 2014 model Düz vites NC 750 S sahibi oldum.
Almışken göreyim dedim nasıl olduğunu.
Cuma akşamı Bursa-Soma (~250km) yaptım.
Pazar akşamı da geri dönüş, Soma-Bursa yaptım.
Gerçekten torku çok iyi.
Dik yokuşlarda birbirini sollayan tırlar yüzünden 3.üncü vites, 30km/s hızlara düşmeme rağmen,
tır önümde çekilince yokuşta 6.ıncı vitese kadar rahatlıkla çıktım.
Bir çıplak motor olmasına rağmen selesi 3 saatlik uzun yolda hiç rahatsız etmiyor.
Üstündeki orjinal lastikleri kuru yolda 130-140 bandına kadar virajlarda sorunsuzdu. Daha üstünede pek çıkmadım zaten.
Ama orjinal lastikler yağmur başladığında pek güven veremedi.
Park ederken, park ettiğin yerden çıkarken, düşük hız manevralarında falan bir önceki motorum CBF150 kadar kıvrak olamadı sanki.
Sizlere birkaç sorum olacak.
Kaskım Scorpion Exo 510 Air
koca kafalı olmanın zararını burada gördüm.
Kask XXL 63cm olunca torpidosuna sığmadı.
başka bir marka XXL kask sığar mı bilemiyorum.
Kaskların dış ölçüleri markadan markaya değişiklik gösterir mi?
arka çantaları sevmiyorum. O yüzden kask için yan çanta alayım diyorum.
Hondanın orjinal yan çantası XXL kaskı içine alabiliyor mu?
Veya XXL kaskı içine alabilecek başka bir yan çanta öneriniz ne olur?
Bir bu kask manyak rüzgar sesi alıyor.
3 saat git, 3 saat gel. Neredeyse hiç motorum sesini duyamadım.
Özellikle 100 km/s üstünde rüzgar gürültüsü baş ağrısı yapacak kadar fazla.
Bu gürültüyü azaltmanın bir yolu var mı? Veya ez az gürültü veren kasklar hangileridir?
teşekkür ederim
Reklamlar
-
Hayırlı olsun. Cevabını bildiklerimi kendimce cevaplayım.
En gürültüsüz kask bile içine ses alır. O işi kulak tıkacı ile çözebilirsin.
Kask alabilecek ebatta yan çanta var mıdır bilemiyorum, ama olsa bile, motorun arkasına bile yakıştırmadığın büyüklükte kocaman bir çanta yanda nasıl olur? Ne kadar rüzgar direnci oluşturur,ve en önemlisi, motoru ne kadar genişletir, gidondan ne kadar dışarda durur, bu sayede her gün kaç kere sağa sola takarsın o çantayı?
Kaskların kabuk ölçüleri değişiyor, ama büyük bir değişim beklemeyin. Yani milimetrik olarak sığmadı ise, size uygun başka kasklar deneyebilirsiniz, ama yok "bildiğin sığmıyor" dedirtecek kadar sığmadı ise, yine sığmayacaktır.
Hiçbir motor (krosslar hariç, ama onlar zaten farklı bir dünya, düşünce biyeri kırılmayan motor mu olurmuş ) commuterler gibi kıvrak olamaz.
Kuru zeminde, zemin asfalt ise, yeterince ısındıktan sonra hemen her lastik belli ölçüde (mesela çok sert viraj yapmıyorsanız) memnun eder. Zaten aslolan ıslakta ne yanıt verdiğidir.
-
3 yıllık orjinal lastikli motora mı biniyorsunuz ? :D
-
Stunt adlı üyeden alıntı
3 yıllık orjinal lastikli motora mı biniyorsunuz ? :D
Motor 2014 model ama biraz geç trafiğe çıkmış.
Lastiklerin üzerinde DAK0613 diye yazılı.
Yani üstünde orjinal lastikler var ama lastiklerin üretim tarihi 2016 yılının 13.üncü haftası
-
Hayirli olsun, harika bir motor almissiniz.. uzun yolda kulak tikaci kullanmiyormusunuz?
-
Öncelikle hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın.
Kaskların dış ölçüleri markadan markaya değişiklik gösterir mi?
Evet gösterir. Hatta aynı markanın farklı modellerinin dış ebatları da az çok birbirinden farklı olabiliyor.
Bunun haricinde kasklarda genelde S-M-L aynı ebatta dış kabuk, XL-XXL aynı ebatta dış kabuk oluyor.
Denemek lazım.
Hondanın orjinal yan çantası XXL kaskı içine alabiliyor mu?
Veya XXL kaskı içine alabilecek başka bir yan çanta öneriniz ne olur?
Hondanın orjinal çantasının kaskı alacağını sanmıyorum.
Ayrıca @efendy06'nın da belirttiği gibi yan çanta aerodinami açısından arkadan daha kötü.
Sürekli kullanmayı tavsiye etmem.
Bir bu kask manyak rüzgar sesi alıyor.
3 saat git, 3 saat gel. Neredeyse hiç motorum sesini duyamadım.
Özellikle 100 km/s üstünde rüzgar gürültüsü baş ağrısı yapacak kadar fazla.
Bu gürültüyü azaltmanın bir yolu var mı? Veya ez az gürültü veren kasklar hangileridir?
Ses algısı kişiden kişiye değişiyor. Bilimsel olarak tespit edilmiştir ki, insan yaşı ilerledikçe tiz sesleri daha az duyuyor.
Ama kulak tıkacı veya kulak içine giren kulaklıklar pratik çözüm sunar.
Fazla baskın olmayacak şekilde müzik de dinlenebilir.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
ismaileren adlı üyeden alıntı
Motor 2014 model ama biraz geç trafiğe çıkmış.
Lastiklerin üzerinde DAK0613 diye yazılı.
Yani üstünde orjinal lastikler var ama lastiklerin üretim tarihi 2016 yılının 13.üncü haftası
Ismail,güle güle kullan. Lastik tarihi okumada yanılıyorsun. Dunya standartı olarak üretim tarihi yazımı ve sıralaması şu şekilde olur,sol başa yazılan iki rakam lastiğin üretildiği haftayı,devamında gelen iki rakam ise üretildiği yılı gösterir.
Yani senin lastiğini ele alırsak 06 rakamı lastiğin 6. haftada , 13 rakamı ise 2013 tarihinde üretilmiş olduğunu bize söylüyor.06.2013 üretim tarihli bir lastiğe sahipsin.
-
Salurbey adlı üyeden alıntı
Ismail,güle güle kullan. Lastik tarihi okumada yanılıyorsun. Dunya standartı olarak üretim tarihi yazımı ve sıralaması şu şekilde olur,sol başa yazılan iki rakam lastiğin üretildiği haftayı,devamında gelen iki rakam ise üretildiği yılı gösterir.
Yani senin lastiğini ele alırsak 06 rakamı lastiğin 6. haftada , 13 rakamı ise 2013 tarihinde üretilmiş olduğunu bize söylüyor.06.2013 üretim tarihli bir lastiğe sahipsin.
Demek ki benim lastiklerin değişme vakti gelmiş
-
Hayırlı olsun ilk başta
Lastik tarihi konusunda yanlış bi yere bakmış olabilirsiniz.
Çünki motor trafiğe geç çıksa bile üstünde motorla aynı yıl olan lastik olur. Depoda kasalarda beklerken lastik motorla birlikte kolilenir.
-
Moderatör
Rüzgari yok etmenin en basit yolu Tur camı takmaktır. Ayrıca yolda cbf kadar kıvraktır, park halinde kıvrak olmaması cbf'den 2 kat ağır olduğu içindir, zamanla parmağınızla oynatırsınız. Bunun dışında lastikler herkesin söylediği gibi malumun.. Az yakar çok kaçar motorun hayırlı olsun.
-
Evet artık degistirmek gerekiyor senin lastiği bir an önce.
-
Salurbey adlı üyeden alıntı
Ismail,güle güle kullan. Lastik tarihi okumada yanılıyorsun. Dunya standartı olarak üretim tarihi yazımı ve sıralaması şu şekilde olur,sol başa yazılan iki rakam lastiğin üretildiği haftayı,devamında gelen iki rakam ise üretildiği yılı gösterir.
Yani senin lastiğini ele alırsak 06 rakamı lastiğin 6. haftada , 13 rakamı ise 2013 tarihinde üretilmiş olduğunu bize söylüyor.06.2013 üretim tarihli bir lastiğe sahipsin.
Hay yaşa, tam ben yazacaktım baktım sen önce davranmışsın.
Birde arkadaş mantık hatasına düşmüş. 2014 model motosikletin üzerindeki fabrika çıkış orijinal lastikler nasıl 2016 imalatı olabilir ki zaten?
Aman dostum, o lastiklerle dikkatli kullan, hatta bütçen varsa 1 set güzel lastik taktır.
Motorun yeniden hayırlı uğurlu olsun.
-
Hayırlı olsun, kazasız belasız iyi sürüşler.
-
Öncelikle motorunuz hayırlı olsun. Ben de 2015 sonunda 0km almıştım.14.000 km devirdik orjinal lastikleri ile. Bu yıl motoru degistirmeyi planliyordum ama ne yazıkki yerine alacağım motor kullanım maliyeti açısından nc serisinin yanına bile yaklaşamıyor. O yüzden bu yıl lastikleri yenileme kararı verdim. Sizde bence lastikleri bir an önce yenileyin.
-
Forumun güzellikleri bunlar. Belki arkadaşimiz 2016 üretim yeni lastik diye bu şekilde kullanmaya devam edecekti. Şimdi biliyor
-
Madem lastik alacağız , ufak bir araştırma yapayım dedim.
Birkaç alternatif buldum.
Pirelli MT60 RS Corsa
Pirelli Angel GT
Pirelli Diablo Rosso II
Michelin Pilot Road 4
Michelin Pilot Power 3
Metzeller Sportec M7 RR
Sizce bunlardan hangisi? Ve neden?
-
çok güzel bir motor almışsın kazasız belasız binesin nc750s candır. ama lastiklerini değiştir
-
şehir içi açısından uygun olmayan gereksiz ağır bir makina..uzun yolda de dediğin gibi ilaç..az yakar çok kaçar..bence nc serisiuzun yıllar piyasaya damga vuracak...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)