hangisini alayim? ikilem icerir..
Reklamlar
-
arkadaslar kismet olursa 1hafta icinde 250 cc motor almayi dusunuyorum. ktm rc250 ile yamaha r25 arasinda kaldim. hangi motoru tercih edersem 0 km alacagim. amacim isten eve evden ise kullanmak. top speed merakim yok. bi motosiklet benim icin 140-145 km ye rahat ulaşiyorsa cok bile. Zaten o hizlari da 10 15 sn devam ettiririm sonrasinda 90 stabil. motordan istedigim sadece kronik sorunsuzluk ve kalite. malum az para vermiyoruz. sizce hangi motoru alayim? gönlüm %51 ktm den yana. alip uzun sure kullanmayi düşünüyorum. satip bir gun buyuk cc ye yurume dusuncem yok.
makine gidebildigi kadar omurluk mahiyette olacak yani
Reklamlar
-
Gönül KTM'den yana ise KTM ...
Teknolojisi , ABS'si ve kaliteli lastikleriyle bence mantıkta KTM diyor ...
R25 çok çok güzel bir motor ama abi kabul etmek gerek artık kronik problemleri beraberinde getiren bir motor ...
Şimdiden hayırlısı olsun ...
-
Gonlun ne soyluyor bizi bosver seleye oturdugunda icine sinen hangisi onu al 3 ozellik fazla eksik bakma
-
Aynı ikilemi yaşamış biri olarak tercihimi KTM den yana kullanmış bulunmaktayım. özellik olarak bence ktm çok daha üstün bir marka. ama tabiki gönlüne ne yatıyorsa onu al aklında kalmasın.
-
Tabikide KTM.Markacılık olarak düşünmeyin ama R25e kıyasla sorununuz daha az olacaktır.
-
bende aynı modellerle arada kaldım.benim tercihim r25 oldu.rc390 sürmüşlüğüm var en azından oturuş posizyonu frenler gibi detaylara hakimim.benim kendi görüm ve kıyaslamam r25 daha güzel ve kalıplı görüntüsü 2 silindir çok fena fark ediyor 36 hp zaten 190 km hızlara ulaşabiliyor sesi gösterge ekranı kullanım kolaylığı oturuş bakımından daha az titreşimiyle bence öne geçiyor.ayrıca motor bloğu komple aliminyum.ktm abs kaliteli lastikleri kaydırmalı debriyajı var.2 motordada aynı derecede kaliteli parçalar kaliteli süspansiyon sistemi var kyb ve wp maşalar.seçim sana kalmış 2 motorada oturmadan imkan varsa tabi sürersen daha iyi seçim yaparsın.0 alıcağın için r25lerde yağ pompası diye bir sorun yok.erozyondan korunma amaçlı geri çağırma var şu an yağmur deponun altında birikiyormuş ve paslanma dökülme yapıyormuş.bu parçayı değiştiriyorlra su tutmasın diye.bunu kronik sorundan sayıyorsan yapıcak bir şey yok.bugün ilk kez işe gittim motorla plaka sigorta anca oldu 30 kmde falan motor iyiki bunu almışım diyebilirim çok keyifli.ktm alıcaksanda 1 kaç bayi ara ciddi pazarlığa gir farklı fiyatlar alabiliyorsun.aralık ayında 15.500 e rc250 anlaşmışlığım vardı.16.500 den indirdik sanada eski fiyattan verebilirler en azından.
-
burak burk adlı üyeden alıntı
bende aynı modellerle arada kaldım.benim tercihim r25 oldu.rc390 sürmüşlüğüm var en azından oturuş posizyonu frenler gibi detaylara hakimim.benim kendi görüm ve kıyaslamam r25 daha güzel ve kalıplı görüntüsü 2 silindir çok fena fark ediyor 36 hp zaten 190 km hızlara ulaşabiliyor sesi gösterge ekranı kullanım kolaylığı oturuş bakımından daha az titreşimiyle bence öne geçiyor.ayrıca motor bloğu komple aliminyum.ktm abs kaliteli lastikleri kaydırmalı debriyajı var.2 motordada aynı derecede kaliteli parçalar kaliteli süspansiyon sistemi var kyb ve wp maşalar.seçim sana kalmış 2 motorada oturmadan imkan varsa tabi sürersen daha iyi seçim yaparsın.0 alıcağın için r25lerde yağ pompası diye bir sorun yok.erozyondan korunma amaçlı geri çağırma var şu an yağmur deponun altında birikiyormuş ve paslanma dökülme yapıyormuş.bu parçayı değiştiriyorlra su tutmasın diye.bunu kronik sorundan sayıyorsan yapıcak bir şey yok.bugün ilk kez işe gittim motorla plaka sigorta anca oldu 30 kmde falan motor iyiki bunu almışım diyebilirim çok keyifli.ktm alıcaksanda 1 kaç bayi ara ciddi pazarlığa gir farklı fiyatlar alabiliyorsun.aralık ayında 15.500 e rc250 anlaşmışlığım vardı.16.500 den indirdik sanada eski fiyattan verebilirler en azından.
1000 tl guzel indirim yapmislar. ucret nakit miydi ki?
boy 1.85 yamaha daha uygun oluyor aslinda. ktm yi baska ilden getirtecegim nakliyede girince 1000 tl pahaliya geliyor yamahaya gore toplamda. yamaha bulundugum ilde var gidip almama bakar. iste r25 in plastik kalitesi cok basarisiz geliyor bana. lastikleri herkes yerden yere vuruyor. isim evime 3 4 km zaten keyfi ise git gel binecegim. izinli gunlerde 100 -150 km turlar gelirim ayda 1 kez.. yakitinin 7000devirden sonra cok fazla oldugunu söylüyorlar. r25te beni cezbeden sey, kalipli oldugu icin boyumu nispeten kurtarmasi.. ktm amortisorleri cok basarili, lastikler yine ayni, abs var, kaydirmali debriyaj var, motorun arka şasi bile cok guzel işlenmiş, emek verilmis yani ktm deki donanimlarin aynisi r25te olsa eminim 25.000 tl yi bulurdu r25. o yuzden ktm almaya cok az bi daha yatkinim. ktm de servis yamaha kadar genis degil.. yani hepsinin kendine gore + d leri var. sadece sizlerle istisare edip dogru karari vermek istedim.
1000 tl
-
emre xt125 adlı üyeden alıntı
1000 tl guzel indirim yapmislar. ucret nakit miydi ki?
boy 1.85 yamaha daha uygun oluyor aslinda. ktm yi baska ilden getirtecegim nakliyede girince 1000 tl pahaliya geliyor yamahaya gore toplamda. yamaha bulundugum ilde var gidip almama bakar. iste r25 in plastik kalitesi cok basarisiz geliyor bana. lastikleri herkes yerden yere vuruyor. isim evime 3 4 km zaten keyfi ise git gel binecegim. izinli gunlerde 100 -150 km turlar gelirim ayda 1 kez.. yakitinin 7000devirden sonra cok fazla oldugunu söylüyorlar. r25te beni cezbeden sey, kalipli oldugu icin boyumu nispeten kurtarmasi.. ktm amortisorleri cok basarili, lastikler yine ayni, abs var, kaydirmali debriyaj var, motorun arka şasi bile cok guzel işlenmiş, emek verilmis yani ktm deki donanimlarin aynisi r25te olsa eminim 25.000 tl yi bulurdu r25. o yuzden ktm almaya cok az bi daha yatkinim. ktm de servis yamaha kadar genis degil.. yani hepsinin kendine gore + d leri var. sadece sizlerle istisare edip dogru karari vermek istedim.
1000 tl
aynen nakit fiyatıydı.plastik kalitesi dediğin grenajdan bahsediyorsun sanırım ben beyaz rengini aldım sedefli beyaz çok daha derin ve kaliteli gözüküyor.2 motordada öyle burası kötüymüş diyeceğim bir plastik olmadı zaten.kalite olarak kawasaki z250 sl r25 rc250 kıyaslama imkanım oldu binerekte oturarakta.3 motorda noktasına kadar başa baş bence.yani z250 ye binince oo çok iyimiş ern6 gibi kaliteli falan üst segment havası vermiyor 3 motorda başarılı atla deve değil.bundan önceki motorum pulsardı mesela pulsar bile segmentinde gayet iyi bu 3 modeli yakalama çabasında olmuş bir model.ama ondan buna geçince çok ciddi fark olduğunu gördüm hissettim yani.lastikler iyi desem bile ktm lastikleri metzeller yani mukayese edilemez.kaydırmalı debriyaj çok önemli değil ara gaz vermeden vites düşürüyorsan ciddi sıkıntı zaten alışmak gerekir.abs ve lastikler burdaki en büyük fark.boyun bana yakın 2 motorda olur sana ama rc250 de ciddi öne yükleniyorsun.gezicem falan dersen boynun ağrıyabilir ayrıca sele aşırı derecede dar.kısaca denemen şart üstüne oturman şart.rodajda olduğum için 7000 geçmiyorum henüz ortalama tüketimde sabit gazda 3lt falan ekranda yazıyor ama gazlarsan 2 ye katlıyorsun diyorlar 250 cc için çok tabi.2 rakip ama 2 farklı motor diyebilirim.farklı yerlerden konuya girmişler.kolay gelsin sana 2 seçimde iyi zaten pişman olmazsın.
-
burak burk adlı üyeden alıntı
aynen nakit fiyatıydı.plastik kalitesi dediğin grenajdan bahsediyorsun sanırım ben beyaz rengini aldım sedefli beyaz çok daha derin ve kaliteli gözüküyor.2 motordada öyle burası kötüymüş diyeceğim bir plastik olmadı zaten.kalite olarak kawasaki z250 sl r25 rc250 kıyaslama imkanım oldu binerekte oturarakta.3 motorda noktasına kadar başa baş bence.yani z250 ye binince oo çok iyimiş ern6 gibi kaliteli falan üst segment havası vermiyor 3 motorda başarılı atla deve değil.bundan önceki motorum pulsardı mesela pulsar bile segmentinde gayet iyi bu 3 modeli yakalama çabasında olmuş bir model.ama ondan buna geçince çok ciddi fark olduğunu gördüm hissettim yani.lastikler iyi desem bile ktm lastikleri metzeller yani mukayese edilemez.kaydırmalı debriyaj çok önemli değil ara gaz vermeden vites düşürüyorsan ciddi sıkıntı zaten alışmak gerekir.abs ve lastikler burdaki en büyük fark.boyun bana yakın 2 motorda olur sana ama rc250 de ciddi öne yükleniyorsun.gezicem falan dersen boynun ağrıyabilir ayrıca sele aşırı derecede dar.kısaca denemen şart üstüne oturman şart.rodajda olduğum için 7000 geçmiyorum henüz ortalama tüketimde sabit gazda 3lt falan ekranda yazıyor ama gazlarsan 2 ye katlıyorsun diyorlar 250 cc için çok tabi.2 rakip ama 2 farklı motor diyebilirim.farklı yerlerden konuya girmişler.kolay gelsin sana 2 seçimde iyi zaten pişman olmazsın.
oncelikle guzel yorumun ve yaklasimin icin cok tesekkur ederim kardesim. oyle guzel yaklasarak yazmissin ki, kullandigin motorun fanatikligini yapmadan arti ve eksilerini cok guzel ozetlemissin. bende senin gibi dusundum aynen. r25 alirsam beyaz renk daha derin gorundu gozume..
-
emre xt125 adlı üyeden alıntı
oncelikle guzel yorumun ve yaklasimin icin cok tesekkur ederim kardesim. oyle guzel yaklasarak yazmissin ki, kullandigin motorun fanatikligini yapmadan arti ve eksilerini cok guzel ozetlemissin. bende senin gibi dusundum aynen. r25 alirsam beyaz renk daha derin gorundu gozume..
eyvallah hocam.fanatikliğe gerek yok zaten yamahanın hissesine sahip değilim parada kazanmıyorum bu tarz fanatiklerede acıyorum.yani bunlar hem kendi görüşüm hemde detaylı araştırmam sonucu ortaya çıkan sonuç yani.örneğin hayalim rc390 almaktı.orange day test sürüşünde 3km civarı sürebildim ama bana göre bir motor olmadığını anladım.sele yine sıkıntı değil ama oturuş görüş açısı boynuna binen extra açı ve motorun titreşimi adamı yorar.param olsa alırdım tabi 2. 3. motor süper olurdu ama hem gezi hem şehir içi vs gelmiyor.o kadar zengin değilim malesef.mesafeni sürdüğün yolları tarzını vs hesaplayıp zaten sonucu ortaya çıkarabilirsin.r25in tek eksikliği abs olmaması.lastikler yine değişir.kaldıki ben yağmurda motor kullanmıyorum ayrıca motorun üstündeki lastikteki limit belli zorlamanın manası yok.antalyadayım yaz geliyor yazın pek sorun çıkartmıyor bu tür lastikler sıcaktan dolayı.bide fuar fiyatlarını 1 ay uzatıcaz diye bir şey duymuştum süre dolmak üzere hemde yaz geliyor euro zaten belli o yüzden fiyat alın sağdan soldan zam gelebilir.2016 lar bitince çok acaip fiyatlar olucak piyasada
-
İkisi de güzel motorlardır. Ne istediğini bilmek önemli. R25 daha kuvvetli, muhtemelen de işletme giderleri daha düşük olup, yakıtı daha fazladır.
Çift silindirli R25 titrer, ama azıcık titrer, hissetmezsin.
Tek silindirli RC250 titrer, rahatsız da edebilir, rahatsızlık kişiden kişiye değişir.
RC'nin hiçbir noktada kalitesi tartışılmaz malzeme konusunda.
İkisi de belirttiğiniz kullanım biçimini kaldırır, ama R25'de rahat edersiniz, RC250'de ise daha sportif görünürsünüz.
Benim evim ile iş yerimin arası gazladığımda 5-6 dk civarı sürdüğü için, bana fark etmez rahatlığı, ama her binişte 40-50 dk sürecek olsaydım kesin konfora yatırım yapmayı tercih ederdim. Sırf senede bir defa yapacağım uzun yolculuğu (Ankara-Trabzon) hesap ederek, oturuş pozisyonunu daha rahat bulduğum CBR'yi aldım. Yoksa kasa anlamında hastasıyım RC'nin.
Ne beklediğin önemli yani. Rahat olsun, çok sportif görünmesem de olur diyorsan R25. Aslında R25'de gayet spor görünüyor, ama boşken. Üstüne bindiğinizde SS tarzına göre fazlaca dik sayılabilecek bir oturuş pozisyonu var.
RC ise daha SS'vari bir oturuş pozisyonuna sahip, ve bu pozisyonun doğası gereği, uzun yolculuklarda yoracaktır.
Unutmadan, KTM titremez diye yazarlar birazdan. Her tek silindir titrer. KTM kullanıcıları KTM'in titreşimini kendine özgü bulur, öyle olabilir de, ama kime özgü olursa olsun, şehir içinde ciddiye almadığımız o titreşim uzun yolda ter döktürür.
-
İkilemde kalınacak bir durum yok bence.
Tercihim tabi ki de RC 250 olurdu.
Her şeyi geçtim;
Kaliteli Lastik
ABS
Tek Silindirin Tork Avantajı.
-
sanzuman , sasi, metal ozellikleri olarak aynilar mi acaba? ktm plastik parcalar olarak cok iyi izlendi verdi. r25te egzoz basit olmus sanirim egzoz borusu cabuk yanip renk degistiriyor
-
emre xt125 adlı üyeden alıntı
sanzuman , sasi, metal ozellikleri olarak aynilar mi acaba? ktm plastik parcalar olarak cok iyi izlendi verdi. r25te egzoz basit olmus sanirim egzoz borusu cabuk yanip renk degistiriyor
Aynı değildir. Ama mesela şanzıman olarak hangisinin daha iyi olduğunu ancak ikisini de kullanırsan öğrenebilirsin. Çünkü kimimiz kısa aralıklı vites severiz, kimimiz daha uzun aralıklı.
İki motorun da web sitelerinde şasi özellikleri belirtilmiş. İncelemende fayda var. Grenaj olarak her türlü RC daha iyidir. R25'de o basit dediğin egzozun homurtusu çok güzel, haberin olsun. Ama KTM'in egzozu koyduğu yer de çok güzel. Yani tamamen kişisel zevk ikisi arasındaki tercih.
Kişisel önerim; (kişisel, aksini iddia edip haklı olanlar da çıkabilir)
Eğer günde en fazla 30-40 km bineceğim çoğunlukla, şık, şekil motor istiyorum diyorsan kesinlikle RC.
Yok eğer her gün 100-150 km yol yapacağım, şık görünsün tabi, ama rahat da olsun diyorsan R25.
Bu arada fiyat kıyaslarken unutma; 1 çift kaliteli lastik, takma ücreti ile beraber R25'de 800-1000 tl arası ekstra masraf ediyor. RC'de ise orjinal lastikler kaliteli.
Aralarında az yakan, çok daha şekil olan, piyasada az olan, muhtemel dikkat çekecek olan, daha az rahat olan RC, daha çok yakan, daha rahat olan, yeterince dikkat çekecek kadar şık olan ise R25.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
KTM çok küçük bir motor, eğer bir 1.90 isen motor altında pedallı oyuncak motor gibi duracak. Şahsen ben 1.90'ım artçı olarak ktm 200'e bindim, eğilip ön farları kontrol edebiliyordum düşün yani :D
Edit: Gidonu tutarken motorun değilde eşşeğin kullaklarından tutarmış gibi bir görünümün ortaya çıkması da muhtemel
-
racing motorlar rahatsız etmiyor mu sizi arkadaşlar ? ne bileyim yaşadığınız yerin yolları katalunya moto gp pisti falan mı ? eğilerek sürmek ne bileyim tercih meselesi.
-
188likAdam adlı üyeden alıntı
racing motorlar rahatsız etmiyor mu sizi arkadaşlar ? ne bileyim yaşadığınız yerin yolları katalunya moto gp pisti falan mı ? eğilerek sürmek ne bileyim tercih meselesi.
Yok, yani bunlar gerçek ss olmadığı için sorun teşkil etmiyor. Hatta komik ama, CBR'nin oturuş pozisyonu NS200'ün orjinal hali ile oturuş pozisyonuna göre daha rahat geliyor bana. Sele değil kastettiğim, o zaten daha rahat.
R25 ve CBR250'de eğilmek zorunda değilsin. Ben dik oturuyorum mesela, sadece 130-140 km/h hızı geçeceksem kapanıyorum motorun üstüne. RC biraz daha yatık bildiğim kadarı ile.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Yok, yani bunlar gerçek ss olmadığı için sorun teşkil etmiyor. Hatta komik ama, CBR'nin oturuş pozisyonu NS200'ün orjinal hali ile oturuş pozisyonuna göre daha rahat geliyor bana. Sele değil kastettiğim, o zaten daha rahat.
R25 ve CBR250'de eğilmek zorunda değilsin. Ben dik oturuyorum mesela, sadece 130-140 km/h hızı geçeceksem kapanıyorum motorun üstüne. RC biraz daha yatık bildiğim kadarı ile.
rc serisi ciddi yatık r6 da ne kadar yatıyorsan 1 cm gerisi rc olur.ss manyağı olan biri için geçiş motoru olarak mükemmel bir seçim olur rc200 250 390.sonrası zaten r6 cbr600 zx636 vs
-
250 cc'de Benelli'nin tek silindir ve çift silindir modellerine bakmadan karar vermeyin diye tavsiyede bulunayım. Bugün gittim bayiye daha bir alıcı gözüyle baktım; oldukça hoşuma gitti. Fiyatta indirime gittiler, 1500-200 TL kadar, bilmiyordum demeyin; 11 binin altına sıfırını veriyorlar tek silindirlisini, Benelli TNT25.
Motosiklete binmediğim için kullanım açısından bir tavsiyede bulunamam; ama 2 bin liraya varan fiyat indirimini değerlendirmeye almanızı tavsiye edebilirim.
-
GezeGeze adlı üyeden alıntı
250 cc'de Benelli'nin tek silindir ve çift silindir modellerine bakmadan karar vermeyin diye tavsiyede bulunayım. Bugün gittim bayiye daha bir alıcı gözüyle baktım; oldukça hoşuma gitti. Fiyatta indirime gittiler, 1500-200 TL kadar, bilmiyordum demeyin; 11 binin altına sıfırını veriyorlar tek silindirlisini, Benelli TNT25.
Motosiklete binmediğim için kullanım açısından bir tavsiyede bulunamam; ama 2 bin liraya varan fiyat indirimini değerlendirmeye almanızı tavsiye edebilirim.
Kullananlar memnun. Demek ki güzel motor. Arızaları ile reklam olmadı hala. Demek ki sorun çıkartmıyor pek. Ama arkadaşın seçimleri grenajlı motorlar.
Tek değil de çift silindirlisine bayılıyorum. Eğer bajajdan o kazığı yemeseydim gidip alırdım. Ama bajaj faciasından sonra yeni bir şey denemeye korkuyorum.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)