A sınıfı ehliyet saçmalık mı ?
Reklamlar
-
Kafama takıldı videolara denk geldim açıkçası para tuzağından başka bir şey gibi gelmedi bana arkadaşlar. Şimdi A2 ehliyet alırken zaten parkurumuz belli başarılı olup ehliyetimizi almışız tamam eyvallah güzel. Fakat A2'den A sınıfına geçerken sadece yüksek cc'li bir motorla a2 alır gibi platformda aynı şeyleri yapıyoruz hızımız yine aynı ama denge panelinde gidersek , 8 çizersek , slalom yaparsak bu motorla A sınıfı almaya hak kazanmış oluyoruz..
Demek istediğim extra hiç birşey yok A sınıfı ehliyet alırken videolardan gördüğüm kadarıyla 200cclik sürdüğümüz motordan farklı hiç bir şey yok sınav boyunca. Bu şekilde sınırlandırılması para tuzağı gibi geldi bana açıkcası ya sizde fikirleriniz nedir yoksa ben mi yanılıyorum ?
Oo bakın helal bu adam artık 600cc sürer dedirtecek hiç bir uygulama yok sonuçta a2 ne ise aynı
Reklamlar
-
"Oo bakın helal bu adam artık 600cc sürer "
Demeleri için ne gibi bir parkur önerirsin.
Ben ferrari kullanacağım hadi b ehliyetin sınavını farklı yapsınlar bana.
Siz 125 cc motorla başladınız motora evden işe yada okula, gezmeye vs. gidiyorsunuz.Sonra yükseltip 600cc motor alıyorsunuz.Evinizle okulunuzun arasındaki yol aldığınız motora göre yenileniyor mu?
-
saçma bir başlık olmuş.görmezden geliyoruz ...........................
-
ss motor alıp da piste giren kaç kişi var ki sınama uygulamaları farklı olsun? adam gene alıp caddede, sokakta kulaklarımızın ırzına geçiyor
-
Icerigini okuyup hukumetin 15 senede yaptigi tek dogru 3 isten biri olarak ehliyet yasasini duzenleme olarak gordugum basliklardan biri.
-
A sinifi ehliyet senin gibi kafasi piril piril arkadaslar direk 600cc ile baslayip gebermesin diye var. Adamlar sana "olum dusuk cc ilr az km yap tecruben olsun sonra alirsin 2500cc istersen" diyor yani
-
100 lük cup la A2 alıp şekline hızına hiç bir alete bulamıcağı bi 4 silindirli makina alıp uygun rakamlara bi duvara patlamasın diye iyi düşünülmüş bence
Başka ülkelerde motor ehliyetini 5 sınıfa böldüklerini ve en büyük motor ehliyetini almak baya zor detaylı direksiyon sınavları var alla bilmesi de zor
Ülkemizde bir an önce 5 sınıfa bölünse ve eğitimler kol gibi olması ümidiyle
CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..
-
Türkiye gibi insan hayatının ucuz olduğu ülkelerde zor işler onlar.Eskiden motosiklet ehliyeti alanlar scoterle 20 metre gidip dönüp gelip alıyormuş.Öyle diyorlar.Şimdiki sistem eskiye kıyasla daha iyi.Aynı sorun otomobil içinde geçerli değilmi.Otomobillerde durum daha feci bana göre.İ20 ile ehliyet alıp koca koca jeeplere binip manevra yapamayan bir sürü şöför var.Oradada binek suv ve motor hacmi olarak ayrıştırma gerekir.Motosiklet için yapılacaksa eğer.
-
Ben yurt dışında yaşadım, Fransa'da,
O zamanlar
A1 : 125 cc için 16 yaşında alınırdı.
Aldıktan en az iki sene kullandıktan sonra:
A2 : 400 cc için 18 yaşında alınırdı.
Aldıktan ve en az iki sene kullandıktan sonra
A3 : 750 cc ve üzeri 20 yaşında alınırdı.
Sıralama böyleydi. Her seferinde sınavlara giriliyordu.
Çünkü her CC'nin sürüşü ve kullanımı farklıydı.
A1 en az iki sene kullanmadan A2 verilmiyordu.
Yok benim yaşım büyük, ben iyi sürücüyüm, A1 den sonra A3 istiyorum, diyenlere akıl hastanesinin yolunu gösteriyorlardı.
40-45 yaşında adamlar A1 sınavında giriyordu.
-
mevcut ehliyet sistemine geçilmesinin sebebi Avrupa birliği uyum müktesebatı (*) çerçevesinde yapılan değişiklikten ileri geliyor.
yani esas itibari ile avrupaya uyum sağlama çabası,
sınavların birbirinin kopyası olması trafik içerisinde kullanacağınız farklı güçlerdeki araçların aynı sürüş dinamiklerine sahip olduğu anlamına gelmez.
(*)müktesebat tdk ya göre kazanılmış bilgi, edim anlamı taşıyan arapça kökenli bir kelime.
yani amerikayı keşfetmiş kişilerden amerikayı öğrenmeye çalışıyoruz.
asıl mesele bu yasaların çıkarılarak sistemin yasaya uygun hale gelmesi için geçecek sürede yaşanacaklar,
zira bu sistemi kazanım haline getirebilmek için sistemi kuracak ve yürütebilecek bilgi, beceri, zeka gibi olgulara ihtiyaç var.
siz sistemi bunlardan yoksun iken getirirseniz sistemin işler hale gelmesi için geçecek sürede yitirilenler olacaktır.
ya da belki de en tehlikelisi sistem mevcut sistem kuracağı sinerji ile iki sistem ile de benzerliği olmayan üçüncü bir sistem ortaya çıkabilir.
benim gözlemlediğim kadarı ile böyle bir sistem oluşuyor.
kervanı yolda düzmek yerine trafik eğitiminin küçük yaşlarda verilmeye başlanması ile ileride daha medeni bir trafik yapısı oluşturulmaya çalışılabilir.
ne'se.
-
YEni ehliyet sisteminin ne kadar gerekli olduğu buradan da anlaşılabilir. 15 beygir motor ile belirli hareketleri yapınca otomatikman 115 beygir motorla da yapabileceğini düşünen sürücülerin sağlığını koruyor. Güzel uygulama.
-
çok zeki kardeş, motosiklet kolay sürülen kolay hakim olunan bir araç değildir.
125 cc de 250 cc de 600 cc de ve bunun üst segmentleri de birbirinden bambaşka dünyalardır. tabiki a1 a2 a olacak. olmak da zorunda, sadece dikkat etmeniz için bile bu parayı ödeyip bir daha bu sınava girmeniz sizin 'artık daha dikkatli olmak zorundayım' mantalitesini oturtmak içindir.
basit örnek veriyim ki daha kolay anla.
herhangi tip 125 110 100 cc motosikletin gaz kolu 250 cc nin gaz kolundan çok daha düşük ve yumuşak tepki verir, ok gibi fırlamaz düşürmez. ÖLDÜRMEZ.
-
Ehliyet olayı gayet güzel bencede, iyi oldu,adam alıyor motoru deneyimi sadece mobiletken, basıyor 250, düz yolda tabii, sonra ani bir ters durumda yada virajda güüüm...
a2 ehliyet sınavı zorlaşmalı, eğitimlerde verilen düşük hızda manevra, slalom gibi şeyler hem hızlı hem yavaş yaptırlıp hata varsa anında adamı elemeli, oto yolda yüksek hızda sürüş yapılmalı, sert virajlı parkurda hakimiyet kontrolü yapılmalı, kapalı alan olacak, pist gibi, hatta bu sınavları yarış pistinde yapacaksın, bas diyeceksin, 120 gibi hızda git, kontra verip yatıp dönemeyene korkana kaçana virajda fren yapana, viraja girmeden hızını pozisyonunu ayarlayamayana, sert ön frenle durmaya, panik halde kaçışa vs. bakacaksın, hata yaptın bitti, ehliyet yok, kaldın denmeli, bu tarz birşeyler şart olmalı...
adam skutır kullanmış onuda öylesine, al sana 230 kg. luk ve deli güçlü motor, sür bakalımda görelim, trafik ışığında en ufak hatanda yerdesin be kardeşim, ayak bileğin kırık yatıyorsun yerde...
şart, zorlaşma şart...
-
-
Arkadaşlar yanlış anlaşıldım sanırım..
Demek istedigim 600cc makine ile 250cc makine bir olamaz hic bir şekilde aradaki farki tehlikeyi herkes biliyor. Buyuk makine kullanmak ciddi bir is ciddi tecrube gerektiriyor..
Benim burada kast ettiğim sinav esnasinda bir fark olmamasi. 150cc motorla napiyorsak 600cc ile aynısını parkurda yapip ehkiyeti almaya hak kazaniyoruz oysa kaç can verdigimizi motorlarda hepimiz iyi biliyor.. 150cc ile tamamladigin parkuru aybi sekilde 600cc ile tamamlayip 1500 para verip A ehkiyeti sahibi oluyorsun . Peki geri kalan hayati kısım noluyor bana para tuzağı gibi geldi.. farkli egitimlerle verilse eyvallah
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:27 ----------
Birde dediğim gibi videolarda denk gelip gördüm sinav olayini aydınlatmaya çalışan arkadaşlara teşekkür ederim
-
o zaman ortada büyük motora binen kalmaz zaten, aynı zor sınavı arabalar içinde yapacaksınki şoförde azalsın, oh be deriz resmen...
-
Ben sıfır tecrübe ile A ehliyeti aldım.Parkuru falan geçtim ama o 600cc yi kullanmaktan hiç hoşlanmadım.Bana senin 200cc yi alacağız yerine 600cc vereceğiz ama kullanacaksın deseler.Kabul etmem.Benim şu an kullanabileceğim bir şey değil 600cc.
-
Ömrümde hiç motosiklet kullanmamışken direkt A sınıfına başvurdum.
Problem yaşamadan ehliyetimi aldım. Bu demek oluyorki gidip istediğim motoru kullanabilirim.
Devletin yaptığı sınıflandırma işi gayet güzel ama eksik yönleri var bence. Yurtdışındaki gibi her sınıfa minimum yıl koymalılar.
Ben 30 yaşındayım diye, direkt 1000rr alıp kullanabilmeme yasalar izin vermemeli. Şu kadar cc yada güce göre 2 yıl 3 yıl kullanmanız gerekiyor, 5 seneden evvel 700 üstüne izin vermiyorum gibi yaptırımlar olabilr diye düşünüyorum.
-
O zaman clio ile ehliyet verip Rangerover kullandırmamakta gerekiyor.
-
Az önce istanbul trafiğinde 2 saat yol gidip geldim arabayla.
Yolda gördüklerime göre trafikteki sürücülerin %90'ının ehliyetini geri almak lazım.
Arabacılara kızıp içimden küfür ederken yanımızdan teker yapan motorcu geçti, dayanamadım eşşoğleşşek dedim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)