Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Karbüatör Temizlendi Sorun Devam ediyor.

    REKLAM ALANI
  1. #21
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum statör ve konjektör de değişti ise şayet sen şuna bir bak. başıma geldi ordan biliyorum.

    beyinden çıkıp, ateşleme bobinine giden kablolara bir bak bakalım. çıkma, kabloda deforme, şasi ile temas etme gibi bir sorun var mı?

    buji pipolarında çatlak var mı? belki oradan şaseye atlama yapıyor olabilir? bobin kablolarını bir kontrol et bakalım.

    eğer buralarda bir sorun yoksa, -umuyorum çok pahalı bir şey değildir- beyin denen ateşleme ünitesini değiştireceksin. umarım sorunun çözülmüş olur.

    ben açıkçası bunu test etmenin yolu nedir bilmiyorum belki bilen birileri vardır yada motosiklet elektrik olayından anlayan bir usta yardımcı olabilir buji pipolarından ölçüm yaparak. çünkü senin sorunun devir yükselince bobin de fazla akım çekmeye başlayınca ortaya çıkıyor.

    sorunu çözünce buraya mutlaka yaz ki biz de bilelim ne olabileceğini.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı ByYlmzZz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elektrik tesisatında olabilir evet ama bunu anlamanın yolu nedir acaba?
    Size saçma gelebilir ama aynı şekilde başıma geldiği için söylüyorum. Yan ayaklık stop müşürünü kontrol edin. Sorun orda olabilir.
    sezgingulmez bunu beğendi.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  3. #23
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Size saçma gelebilir ama aynı şekilde başıma geldiği için söylüyorum. Yan ayaklık stop müşürünü kontrol edin. Sorun orda olabilir.
    yan ayakalık müşürü bunlarda var mı bilmiyorum.çünkü ayaklık açık iken çalışıyor motor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:34 ----------

    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum statör ve konjektör de değişti ise şayet sen şuna bir bak. başıma geldi ordan biliyorum.

    beyinden çıkıp, ateşleme bobinine giden kablolara bir bak bakalım. çıkma, kabloda deforme, şasi ile temas etme gibi bir sorun var mı?

    buji pipolarında çatlak var mı? belki oradan şaseye atlama yapıyor olabilir? bobin kablolarını bir kontrol et bakalım.

    eğer buralarda bir sorun yoksa, -umuyorum çok pahalı bir şey değildir- beyin denen ateşleme ünitesini değiştireceksin. umarım sorunun çözülmüş olur.

    ben açıkçası bunu test etmenin yolu nedir bilmiyorum belki bilen birileri vardır yada motosiklet elektrik olayından anlayan bir usta yardımcı olabilir buji pipolarından ölçüm yaparak. çünkü senin sorunun devir yükselince bobin de fazla akım çekmeye başlayınca ortaya çıkıyor.

    sorunu çözünce buraya mutlaka yaz ki biz de bilelim ne olabileceğini.
    teşekkürler üstad.birde şöyle bir şey oldu.geçen motoru çalmaya kalkışmışlar düz kontak yaparkende kontak kablol-sunu onarsamda,bi kablo muhtemelen temassızlık yapıyor.kontağı açıp marş yapmak için kabloya hafif dokunuyorum kontak açılıyor sona kabloyu kendi haline bırakıp gazlıyorum.kontak temassızlığı böyle bir şeye neden olur mu acaba?
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  4. #24
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    Alıntı ByYlmzZz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yan ayakalık müşürü bunlarda var mı bilmiyorum.çünkü ayaklık açık iken çalışıyor motor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:34 ----------



    teşekkürler üstad.birde şöyle bir şey oldu.geçen motoru çalmaya kalkışmışlar düz kontak yaparkende kontak kablol-sunu onarsamda,bi kablo muhtemelen temassızlık yapıyor.kontağı açıp marş yapmak için kabloya hafif dokunuyorum kontak açılıyor sona kabloyu kendi haline bırakıp gazlıyorum.kontak temassızlığı böyle bir şeye neden olur mu acaba?
    dostum ciddi misin ?

    yolda giderken kontak anahtarını kapatmak yada kill swich yapmak la aynı şey bu. motor bu anlık gitgellerde tabi ki elektriği ateşleme ünitesine iletmeyecek, o da bobine iletmeyecektir. ilk olarak o kabloyu sağlama alman gerekiyor

    şöyle düşün yolda giderken kontağı kapatırsan ne olur? bişey olmaz motor ilerlemeye devam eder. ama ateşleme olmayacağı için sen gaz versen de sadece motoru boğmuş olursun. no elektrik no ateşleme yes tekleme

    umarım sorunun kaynağını bulmuşuzdur.

    kolay gelsin.
    ByYlmzZz bunu beğendi.

  5. #25
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum ciddi misin ?

    yolda giderken kontak anahtarını kapatmak yada kill swich yapmak la aynı şey bu. motor bu anlık gitgellerde tabi ki elektriği ateşleme ünitesine iletmeyecek, o da bobine iletmeyecektir. ilk olarak o kabloyu sağlama alman gerekiyor

    şöyle düşün yolda giderken kontağı kapatırsan ne olur? bişey olmaz motor ilerlemeye devam eder. ama ateşleme olmayacağı için sen gaz versen de sadece motoru boğmuş olursun. no elektrik no ateşleme yes tekleme

    umarım sorunun kaynağını bulmuşuzdur.

    kolay gelsin.
    ciddiyim yanlız durumun tuhaflığı şu;temassızlık yapıyo ve tekleme sebebi bu diyelim.yavaşladığımda stop etmesi beklenmez miyani durduğum varkit? ya da farların sönmesi gibi?birazdan depoya gidip düz kontakla deneme yapıcam.umarım sorun budur da hep beraber güleriz
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  6. #26
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı ByYlmzZz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yan ayakalık müşürü bunlarda var mı bilmiyorum.çünkü ayaklık açık iken çalışıyor motor.
    Yan ayaklıktayken motor tabi ki çalışır. O müşürün görevi ayaklık açıkken vitese atarsanız motoru stop ettirmek içindir. Bence yine de kontrol edin. Benim yıllar önceki ramzeyde de 80-90 ile giderken kesiklik yaptırıyordu. Düşük hızlarda sorun yoktu. Kabloları ayaklık müşüründen çıkarıp birbirine bağlayıp müşürü iptal etmiştik. Sorun bu şekilde çözülmüştü. Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  7. #27
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Hava ayarı rolanti ve çeyrek gaza etki eder yarım ve tam devire değil.Komple hava filtresi kutusunu sök öyle birde tam gaz ver.ya boğuluyor yada yakıt gitmiyor üst devirde.

  8. #28

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava ayarı rolanti ve çeyrek gaza etki eder yarım ve tam devire değil.Komple hava filtresi kutusunu sök öyle birde tam gaz ver.ya boğuluyor yada yakıt gitmiyor üst devirde.
    Öyle yapınca havaya boğmaz mı motoru?
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  9. #29
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    bugün birşey farkettim.bujiyi temizleyip yerine taktım 1 km yol gittim geldim ve baktım ki buji siyah kurum oluşturmuş.bunun sebebi teklemeyede etki eder düşücesindeyim?takar takmaz hemen kurum oluyor siyah renk.

  10. #30
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    eski bujiyi takıp gazladım ve farkettim ki tekleme yok.ama 5 km kadar gittikten sonra teklemeler yavaş yavaş artıp,hızımı 40 kadar düşürüyr.sonra bujiyi söküp bakıyorum simsiyah kurum olmuş.bunun nedeni nedir acaba?

  11. #31
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Hayır olmaz.Bu test amaçlı yapılır, normalde böyle sökük gitmek uygun değil hava yakıt karışımı değişir fakat arkadaşın sorunu yüksek devirde boğulma.Hava filtre kutusunu söksenizde sökmesenizde motor tam devire çıkar.Etkisi dinamometrede görünür egzost çıkış sıcaklığı ve buji kontrolü ile.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------

    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öyle yapınca havaya boğmaz mı motoru?
    Hayır olmaz.Bu test amaçlı yapılır, normalde böyle sökük gitmek uygun değil hava yakıt karışımı değişir fakat arkadaşın sorunu yüksek devirde boğulma.Hava filtre kutusunu söksenizde sökmesenizde motor tam devire çıkar.Etkisi dinamometrede görünür egzost çıkış sıcaklığı ve buji kontrolü ile.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:37 ----------

    O buji rolantide vede az bir kullanımda sizin gördüğünüz gibi siyah kurum olur.Bu normal.Uzun süre sabit gazla kullanımda bujinin o kurumlarıda yanar beyazımsı bir yanık görünümü olur.Üst devirde ateşleme kesilşiyor ihtimali düşük, önce hava filtresini deneyin kutuyu komple söküp sonra karbüratör şamandırası takılı kalma ihtimaline karşı şamandıranın yüksekliği kontrol edilip memesi yakıt gidişini kapatıp kapatmadığı kontrol edilmeli.Tam gaz verince egzosttan çıkan yanık yakıtın kokusunu kontrol edin benzin çok kokuyorsa yakıttan boğulma yapıyor olabilir.Çift silindirmi sizin motyorunuz?

  12. #32
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır olmaz.Bu test amaçlı yapılır, normalde böyle sökük gitmek uygun değil hava yakıt karışımı değişir fakat arkadaşın sorunu yüksek devirde boğulma.Hava filtre kutusunu söksenizde sökmesenizde motor tam devire çıkar.Etkisi dinamometrede görünür egzost çıkış sıcaklığı ve buji kontrolü ile.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------



    Hayır olmaz.Bu test amaçlı yapılır, normalde böyle sökük gitmek uygun değil hava yakıt karışımı değişir fakat arkadaşın sorunu yüksek devirde boğulma.Hava filtre kutusunu söksenizde sökmesenizde motor tam devire çıkar.Etkisi dinamometrede görünür egzost çıkış sıcaklığı ve buji kontrolü ile.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:37 ----------

    O buji rolantide vede az bir kullanımda sizin gördüğünüz gibi siyah kurum olur.Bu normal.Uzun süre sabit gazla kullanımda bujinin o kurumlarıda yanar beyazımsı bir yanık görünümü olur.Üst devirde ateşleme kesilşiyor ihtimali düşük, önce hava filtresini deneyin kutuyu komple söküp sonra karbüratör şamandırası takılı kalma ihtimaline karşı şamandıranın yüksekliği kontrol edilip memesi yakıt gidişini kapatıp kapatmadığı kontrol edilmeli.Tam gaz verince egzosttan çıkan yanık yakıtın kokusunu kontrol edin benzin çok kokuyorsa yakıttan boğulma yapıyor olabilir.Çift silindirmi sizin motyorunuz?
    evet üstad çift silindir.bugün hava filtre kutusunu çıkarıp denedim sonuç aynı.çok zor çalışmaya başladı motor.bir de tam gaz bir ya da ikinci viteste gitmeye kalkarsam kontak kapanmış gibi tüm elektrik gidiyor.tekrar kontak kapatıp açınca geliyor.iyice bunaldım üstad.
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  13. #33
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    üstad o motorun sigortasına bir baksana. inanılmaz bir durum var ortada. ellemedik parça kalmadı. yine yok.

    senkron ayarı diyeceğim, alakası yok cdi hallediyor o işi. sen motoru toplatırken üst egzantrik mili ile oynattın mı? yani süpaplar değiştirildi mi hocam?

    başka da cdi yada ateşleme bobini harici motorda parça kalmadı bakılacak. en son seleye bak diyeceğim artık. yada lastik basıncına

    burayı editle sorunu çözersen hocam bizim de çok sık karşılaşmadığımız bir durum bu.

    yazarken aklıma geldi. benzini nereden alıyorsun?

  14. #34
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstad o motorun sigortasına bir baksana. inanılmaz bir durum var ortada. ellemedik parça kalmadı. yine yok.

    senkron ayarı diyeceğim, alakası yok cdi hallediyor o işi. sen motoru toplatırken üst egzantrik mili ile oynattın mı? yani süpaplar değiştirildi mi hocam?

    başka da cdi yada ateşleme bobini harici motorda parça kalmadı bakılacak. en son seleye bak diyeceğim artık. yada lastik basıncına

    burayı editle sorunu çözersen hocam bizim de çok sık karşılaşmadığımız bir durum bu.

    yazarken aklıma geldi. benzini nereden alıyorsun?
    üstad benim eşim tüm sorunları yanlışlıkla halleden kişi kendisi.motorda bakılmadık yer kalmamıştı ta ki benim ki elini statör den çıkan ve regülatöre bağlanan sokete atana kadar meğerse soketin içinde ki bir kablo soketten ayrılmak üzereydi motor titredikçe statörden gelen elektrik regülatöre anlık olarak gitmeyip tekleme yapıyordu soketi tazeleyip izole ettikten sonra dip gaz otobanda kağnı gibi gidiyor şu an meret
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  15. #35
    sezgingulmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2015
    Şehir
    Çorlu/Tekirdağ
    Motosikleti
    Kanuni GT170 / Mondial RX3İ EVO
    Vay anasini forum ozlemis boyle konulari ne guzel oldu bilgi paylasimlari

  16. #36
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    Alıntı ByYlmzZz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstad benim eşim tüm sorunları yanlışlıkla halleden kişi kendisi.motorda bakılmadık yer kalmamıştı ta ki benim ki elini statör den çıkan ve regülatöre bağlanan sokete atana kadar meğerse soketin içinde ki bir kablo soketten ayrılmak üzereydi motor titredikçe statörden gelen elektrik regülatöre anlık olarak gitmeyip tekleme yapıyordu soketi tazeleyip izole ettikten sonra dip gaz otobanda kağnı gibi gidiyor şu an meret
    dostum çok sevindim zaten böyle bir şey olması muhtemeldi çünkü bakmadık yeri kalmamıştı aletin. ama artık aklımızda olsun bu gibi durumlarda soket kablo girişlerini de kontrol ederiz.

    iyi günlerde kullanman dileğiyle.

    kolay gelsin.

  17. #37
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı sezgingulmez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vay anasini forum ozlemis boyle konulari ne guzel oldu bilgi paylasimlari
    gerçekten forumda sorunların çözümüne gayret gösteren iyi niyetli insnlarımız var

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:00 ----------

    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum çok sevindim zaten böyle bir şey olması muhtemeldi çünkü bakmadık yeri kalmamıştı aletin. ama artık aklımızda olsun bu gibi durumlarda soket kablo girişlerini de kontrol ederiz.

    iyi günlerde kullanman dileğiyle.

    kolay gelsin.
    yardımın için sağol üstad bende artık ümidi kesmiş ,depoya kaldırmıştım aleti.nitekim tahmin ettiğim gibi basit çıktı sorun bir kablo temassızlığı yüzünden 3 hafta işkence çekmişim
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)