Öncelikle ilk motorumu alırken ben de kafayı yiyecektim. İnsan ilk motorunu almaya karar veridiğinde, özellikle etrafında bu işle uğraşan kimselerde yoksa, genellikle formlarda çare arıyor. Formları okuyuncada çok daha kararsız bir duruma geliyor
Benim aklımdaki tilkiler şu şekildeydi:
- 125'lik alayım. Daha ilk motorum, güçlü olmasın hata yaparım, n'parım sonra vs. vs.
- Ama 125'lik yetmezse, benim altımda da şey gibi kalır motor, ufacık sonuçta...
- 250'lik alayım ben en iyisi. Sonuçta gaz benim elimin altında az basarım nolacak?! (yalan :D)
- Japon'lar da güzel ama şimdi ilk motor zaten düşecek falan, yazık olacak o kadar paraya. Bir de pahalılar bak bu çinli de ne güzel görünüyor. Teknik özelliklerini de yazmışlar bi sayfa imba ;)
- ABS mi? Gerek yok ya zaten 60-70'le giderim ben :D
- O zaman pulsar ftw. 200rs ABS'de var. Servis iyi, fiyat güzel, görüntü güzel...
- Yokya ben bi honda cbr250r alayım. Altımda da fazla ufak kalmaz. Az yakar, parçası ucuz, servisi var, bastın mı gider...
- Ya o kadar para verecez bari ömürlük olsun, karizma olsun. 600-1000'lik 2. el eski modeller var. Ucuz da...
- Racing alınmaz çok tehlikeli yatıryorlar filan. Naked mı alsam? Touring? Enduro? Sport touring?
- Bu arada sahi....., yakittü...., bilimum ne kadar site varsa, motorların özelliklerini, fiyatlarını ezbere biliyordum artık
- Arka tekerde kalın olsun ama...
- Youtube'dan bütün videolar izlendi. ABS'li istiyorum.
- Benim sürüş isteklerimi karşılayacak en güvenli motor racing tipi motor, kanaat getirildi!
- Japon ya da Alman olacak, burası kesinleştirildi.
- İncelediğim ve almaya karar verdiğim motorlar sırası ile: Regal raptor 150, honda cbr125r, regal raptor 250, Hyosung gt250r, Pulsar rs200, honda cbr250r, yamaha r25, kawasaki ninja 250r, kawasaki ninja 300, bmw f650gs (2005 sonrası çift bujili), bmw r60/6, honda cb500f, yamaha mt03, yamaha fz6 fazer, yamaha xj6 diversion, honda cbr600f (2005 model tertemiz de bir tane bulmuştum, hatta tanıdık sayılır, yoshimura egzos sesini bir duydum dedim kaptan nereye uçuyoruz
), hiç birini almadım :D
En son, belki tepki gösterenler olacak ama, gitmiyor vs., 2. el, siyah, kazasız, tertemiz, servis bakımlı, 14k km'de, orjinal oynanmamış, 16 bin tl'ye Honda CBR500R aldım ve belkide hayatımda verdiğim en iyi kararlardan biri olduğunu sürdükçe anlıyorum. Hemen bi metzeler sportec m7 rr lastik taktım. Bakımlarını yaptım, temizledim, cilaladım, 10 numara 5 yıldız oldu.
Peki niye en iyi karar?
- Kırmızıda kalkacaktık, en öndeydim, elim debriyajda basılı, gazı verdim, 7k devire çıktı. Yanımdaki araba gaza geldi gazı kökledi. Bende gaza geldim. Yeşil yandı. Debriyajı anında bıraktım. Hooooop ön teker kalkar gibi yaptı. debriyaja bastım, arka frene dokundum. Sonra dedim lan gerizekalı(çünkü aptalca bir hareketti ve bedelini ödemeye ramak kalmıştı) sonra da dedim lan sen ne akıllısın(düşünsene cbr600f ile aynı hareketi yaptığını, sümük gibi yapışmıştın yere :D)
- Yolda giderken 2. vitese attım gaza abandım, elimi birden debriyajdan çektim, auuvvv lan götü atıyor motor :D Toparladı Allah'tan...
- Biraz viraj çalışayım, verdim kontrayı, yattım sola, laaaayyn dışarı gidiyorum, hastr hastr, omg, holy sh.t, zorlamayim, düzelttim motoru abandım frene, ABS devrede, yolun kenarına geldi ve durdum.
- Orta şeritten gidiyorken, sağdaki araba sola, soldaki araba sağa, sinyalsiz kırdı. Hayır ikisi kaza yapacak onu anladım, yemin ediyorum aklıma gelen tek şey bahtsız bedevi oldu
Çok şükür ABS vardı da o refleks ile o kadar abanmaya tekerler kitlenmedi.
- Bunlar gibi 2-3 şey daha...
Neyse uzun oldu biraz, ama emin olun okuması yazmasından kolay.
Benim için ne artıları var:
- Tam bir yarış motoru görünümüne ve kalıbına sahip olmasa bile 250'liklerden bariz daha güzel duruyor.
- 2 silindir 47hp gücü var ve kullanmasını bilirsen bence gayet güçlü.
- Son hızı düşük, ben daha denemedim bile, bana yetiyor fazlasıyla.
- Yakış çok değil(4 silindire göre) 5.1lt yakıyor şu an ortalama.
- Arka teker 160 :=)
- Tabiki ABS.
- Yan grenajda 500 yazıyor :D
- Sağlam, harbi sağlam motor.