Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

ybr125 100km 3.63lt yaktı! Yok artık!

    REKLAM ALANI
  1. #21
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Eski kasa yakıyor. 500 km kadar 2004 model kullanmıştım tabi acemi zamanlarım o dönemler. Banada çok yakıyor gelmişti. Elinin ayarını gaz kolunda iyi ayarlamalısın. Ybr iyi yine çin malı cg ler azcık devirli kullan 4 litreyi geçiyordu
    carter17 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    29 Nisan 2015
    Çare boxer :p
    carter17 bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Frenleri kontrol edin. Benim ön disk eğriydi ve sürekli sürtüyordu. 3.5 lt falan yaktı sonra diski değiştirdim 2.4 lt ye düştü. Ön teker biraz sürtsede rahatca dönmesi lazım elle.
    carter17 bunu beğendi.

  4. #24
    jonvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 400 ABS
    Şu arkadaşın aldığı 10 TL lik yakıtlara kıllandım ben. Arkadaş var hain arkadaş var. En iyisi depoyu ve motoru başkasına oynatmadan tekrar bir yakıt verisi hesabı yapmak.
    carter17 bunu beğendi.

  5. #25
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sübap ayarı gerekir bence...
    Abs olsaydı bu kadar çok yakmazdı
    carter17 bunu beğendi.

  6. #26

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Bende de 2009 YBR var, hesaplamada bi hata var...YBR 125'e hiçbir insan evladı 3,6 lt/100km yaktıramaz, hava filtresi,buji ne olursa olsun...
    carter17 bunu beğendi.
    The Power of The Dreams.

  7. #27

    Üyelik
    03 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara/mamak
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    bende 2004 ybr 125 var ki beni taniyanlar bilir ankara mt den canini alircasina gazlarim bu sekilde 3lt yakar sizin hesapta bir sorun var yada motorda oncelikle bujiyi sökün ve bakin kararma varmı eger kararmissa karisim ayarindandir ama kararma v.s yoksa sizin hesap yanlistir
    carter17 bunu beğendi.

  8. #28
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Bu ybr nin 2.5 lt yaktını düşünelim. arkakaş agresif kullanım demiş 3.0 lt. birde 130kg+75 kg205 kg lik bir motora sürüş ağırlıgını yüzde 35 artıracak arçı aldın 3.5 lt. normal zten motor gücü az makine zorlandımı yüzdesel olarak 250cc bir motora göre daha fazla yakacaktır.

    geri gidelim... artçıyı çıkardın 3.5 lt den 3.0 lt. Sonra agresif kullanmayı çıkardın 2.5 lt

    Bence anormal bir durum yok.
    crxforever ve carter17 bunu beğendiler.

  9. #29

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Senin ybr ciğerli.
    carter17 bunu beğendi.

  10. #30
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Bursa'dan İzmir e hiç gaz kesmeden 3.4lt yakmıştı zamanında,90kg tek kişi ile
    carter17 bunu beğendi.

  11. #31
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Bolu'nun Gerede İlçesi'nden,Ankara,Konya Seydişehir'e
    2014 Ybr
    250 Kg yük(Sürücü,yakıt,motosikletin ağırlığı,sağ yan çanta 42 lt,sol yan çanta 42,topcase çanta 32 lt civarı)
    07.07.2106 BP den aldım benzini
    Litre fiyatı=4,49 TL
    Aldığım Benzin=13.37 Litre
    Yapılan yol=615 km
    Ödenen para=60 TL
    100 kmde= 2.17 litre yakıt
    En az 250 kg yükle,60 TL para ile 615 km yol
    Bakımlı bir ybr esd 90 km hızla,sakin kullanımda,uzun yolda uzun yolda 100km mesafede, 2.17 litre yakıt
    Çantaları söküp,üstündeki yükü boşaltıp,kullansam,100 kmde 2 litrenin altına düşer
    Lastik ve lastik basınçları
    Zincir,dişli,temiz ve bakımlı olması gerekir
    Sübap ayarları
    Hava filitresi
    Buji cr6hsa
    karbüratör ayarı
    Yürüyen aksamı,furş takımı,arka teker takozu,fren balataları,debriyaj balatave sacı
    Benzinde kaçak var mı?
    Bu parçalara dikkat et,gerekirse temizle yada değiştir
    Yakıt en büyük önem sürücüdür,isterse 2.5 litre yakar,isterse 5 litre yakar
    Aynı yerden benzini,deponun ağzına kadar doldur,sürüşünü nasıl kullanıyorsan tekrarını yap,fişini kaybetme,100-150 km sonra tekrar aynı yerden al
    birde böyle hesapla,tekrardan bizleri bilgilendir
    carter17 bunu beğendi.

  12. #32
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı carter17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhaba diğer konumda jiklenin konumunu sormuştum fakat bu sefer sorunum değiştiği ve orada ki konunun başlığını değiştiremediğim için yeni bir başlık açmak zorunda kaldım. Öncelikle o konunun linkini koyup özetini geçeyim. http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/176038-ybr125-jikle-ne-tarafta-dogru.html#post4113191

    Özet: Jikleyi yukarı kaldırınca rölantide stop ediyordu, motosiklet sıcakken jiklenin açık olduğu durumda rölantide stop edebileceğini hem forumdakiler hemde usta söylemişti.

    Motosikletimle Jikle aşağı yani kapalı denilen konumda 330km yol yaptım ve tam 65tl benzin harcadım buda 12lt benzine tekabul ediyor ki 100kmde 3.63 lt gibi devasa bir rakamla karşı karşıya kalıyorum. Normalde Ybr 125 lerin 3 lt yaktığı durumlara bile şaşıranlar olarak 3.63 lt yakmasının sebebini anlamadım.

    Motosiklette herhangi bir zorlama vs. de yok. Devrinde kullanıyorum agresifte olsa. 330km nin yarısını artçılı olarak yaptığımıda söylemem gerek. Yaşadığım yer engebeli alana fazlaca sahip değil. Elazığ'dayım 330km içinde 30km tırmanma harici tamamen düz yolda yapılan km.

    Shellden aldım benzini. Yağım temizdi fakat yine yağ aldım değiştireceğim. Tekrar 100kmde 3lt nin üstünde yakarsa hava filtresi ve bujilerinide dğeiştirmeyi düşünüyorum.

    Hala anlayamadığım şey hangi sorun 100kmde 3.63 lt yakmasına sebep olabilir?
    Arkadaşlar anlatmış, hava filtresi, yağ, buji, buji piposu zincir yağı hep değişecek.

    Valf ayarı kontrolü yapılacak, karbüratör hava ve iğne ayarı yapılacak. Gerekiyorsa karbüratör temizlenecek.

    Sorun kesinlikle çözülür.

    https://www.youtube.com/watch?v=qQNKyMQ669k
    carter17 bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    1 - Bu ne demek ? : "Devrinde kullanıyorum agresifte olsa." (Devir saatin çalışmıyordu değil mi ?)
    2 - Neden servise gitmiyorsun ?
    carter17 bunu beğendi.

  14. #34
    carter17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2016
    Şehir
    Çankaya/ANKARA
    Yorum yazıp yardım etmek isteyen herkese teşekkürler. Motosikletle son denememde 2 kişi harput gezisi yaparak bol bol yokuş inip çıkıp yaklaşık 80km yol yaptık. daha sonra 2 kişi olarak 150km şehir içi ve 60km de tek kişi olmakla beraber toplamda 290km yol yaptık. Depoyu fullemeye gittiğimde 47tl ödedim. Yani bu sefer 290km de 47TL, km de yaklaşık 16krş, lt bazında ise 1lt ile 33.5km yol yaptık.

    Alıntı jonvolkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu arkadaşın aldığı 10 TL lik yakıtlara kıllandım ben. Arkadaş var hain arkadaş var. En iyisi depoyu ve motoru başkasına oynatmadan tekrar bir yakıt verisi hesabı yapmak.
    jonvolkan'ın söylediği gibi sanırım arkadaşım 10tl benzin koydum derken yalan söyledi, çünkü önceki hesabımda da o 10tl lik benzini çıkarınca motosiklet kmde 16krş yakıyordu.


    10 Nisanda buji yağ yenileyip tekrar deneyeceğim. Şuanda normale kavuştuk. ,


    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 - Bu ne demek ? : "Devrinde kullanıyorum agresifte olsa." (Devir saatin çalışmıyordu değil mi ?)
    2 - Neden servise gitmiyorsun ?
    Devir saatim çalışmıyor fakat motosikletin sesinden devrini az çok tahmin ediyorum. Agresiften kastım mesela kısa mesafede çok hızlı hızlanarak bir anda 4. vitese geliyorum. 4. vitesteyken hızım 40 50 arasında oluyor. Yani ortalama 6000 devirde vites atıyorum. Devrinde kullanıyorum agresiften kastımın bir başkası'da daha uzun caddelerde, 5. vitese attığımda hızım 60ta oluyor. Fakat uzun yolda yüksek devirde kullandığımda hızım 80ken 5. vitese atıyorum.

    2. sorunun cevabı olarakta, öğrenci olduğum için benzine anca param yetiyor şuanda. Servise gittim devir saati için gerek yok dediler, orijinalliği gitmesin diye. Km saatim orijinal çünkü. Komple değişmesi gerekiyormuş. Bir başka sorunumda Elazığ'da usta olmaması. Arka tekerimin rulmanında problem vardı değişti, aynı problem devam ediyor söyledim, diyor senin jant yatak sarmış o yüzden bir şey olmaz. 30tl ücreti alıyor. Abi diyorum sorun gitmedi neden para alıyorsun, diyor yenisiyle değiştim ondan. Şimdi sanayinin ortasında 30tl için adamla karakolluk mu olayım?

  15. #35
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Komple gösterge değişmeden de devir saati tamir olur. En kötü devir saatinin mekanizması devresi falan değiştirilir olur biter. Elinizden geliyorsa ön göstergeleri komple söküp bir oto elektrikçiye götürüp gösterin. Belki de çok basit bir sorundur.

    Buji ile beraber buji piposunu da değiştirmenizi tavsiye ederim. Zaten ucuz bir parça. Hem bujisi hem buji piposunu Japon NGK marka olanlarıyla değiştirebilirsiniz.

    örneğin:
    https://dokuyucu.com.tr/asp/product/...SLIGI-LB05E-CG

    (not motorunuza uyumlu olup olmadığını sormadan almayın, hepsi birbiriyle aynı değil)


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)