Eski kasa yakıyor. 500 km kadar 2004 model kullanmıştım tabi acemi zamanlarım o dönemler. Banada çok yakıyor gelmişti. Elinin ayarını gaz kolunda iyi ayarlamalısın. Ybr iyi yine çin malı cg ler azcık devirli kullan 4 litreyi geçiyordu
Eski kasa yakıyor. 500 km kadar 2004 model kullanmıştım tabi acemi zamanlarım o dönemler. Banada çok yakıyor gelmişti. Elinin ayarını gaz kolunda iyi ayarlamalısın. Ybr iyi yine çin malı cg ler azcık devirli kullan 4 litreyi geçiyordu
Çare boxer :p
Frenleri kontrol edin. Benim ön disk eğriydi ve sürekli sürtüyordu. 3.5 lt falan yaktı sonra diski değiştirdim 2.4 lt ye düştü. Ön teker biraz sürtsede rahatca dönmesi lazım elle.
Şu arkadaşın aldığı 10 TL lik yakıtlara kıllandım ben. Arkadaş var hain arkadaş var. En iyisi depoyu ve motoru başkasına oynatmadan tekrar bir yakıt verisi hesabı yapmak.
Bende de 2009 YBR var, hesaplamada bi hata var...YBR 125'e hiçbir insan evladı 3,6 lt/100km yaktıramaz, hava filtresi,buji ne olursa olsun...
The Power of The Dreams.
bende 2004 ybr 125 var ki beni taniyanlar bilir ankara mt den canini alircasina gazlarim bu sekilde 3lt yakar sizin hesapta bir sorun var yada motorda oncelikle bujiyi sökün ve bakin kararma varmı eger kararmissa karisim ayarindandir ama kararma v.s yoksa sizin hesap yanlistir
Bu ybr nin 2.5 lt yaktını düşünelim. arkakaş agresif kullanım demiş 3.0 lt. birde 130kg+75 kg205 kg lik bir motora sürüş ağırlıgını yüzde 35 artıracak arçı aldın 3.5 lt. normal zten motor gücü az makine zorlandımı yüzdesel olarak 250cc bir motora göre daha fazla yakacaktır.
geri gidelim... artçıyı çıkardın 3.5 lt den 3.0 lt. Sonra agresif kullanmayı çıkardın 2.5 lt
Bence anormal bir durum yok.
Senin ybr ciğerli.
Bursa'dan İzmir e hiç gaz kesmeden 3.4lt yakmıştı zamanında,90kg tek kişi ile
Bolu'nun Gerede İlçesi'nden,Ankara,Konya Seydişehir'e
2014 Ybr
250 Kg yük(Sürücü,yakıt,motosikletin ağırlığı,sağ yan çanta 42 lt,sol yan çanta 42,topcase çanta 32 lt civarı)
07.07.2106 BP den aldım benzini
Litre fiyatı=4,49 TL
Aldığım Benzin=13.37 Litre
Yapılan yol=615 km
Ödenen para=60 TL
100 kmde= 2.17 litre yakıt
En az 250 kg yükle,60 TL para ile 615 km yol
Bakımlı bir ybr esd 90 km hızla,sakin kullanımda,uzun yolda uzun yolda 100km mesafede, 2.17 litre yakıt
Çantaları söküp,üstündeki yükü boşaltıp,kullansam,100 kmde 2 litrenin altına düşer
Lastik ve lastik basınçları
Zincir,dişli,temiz ve bakımlı olması gerekir
Sübap ayarları
Hava filitresi
Buji cr6hsa
karbüratör ayarı
Yürüyen aksamı,furş takımı,arka teker takozu,fren balataları,debriyaj balatave sacı
Benzinde kaçak var mı?
Bu parçalara dikkat et,gerekirse temizle yada değiştir
Yakıt en büyük önem sürücüdür,isterse 2.5 litre yakar,isterse 5 litre yakar
Aynı yerden benzini,deponun ağzına kadar doldur,sürüşünü nasıl kullanıyorsan tekrarını yap,fişini kaybetme,100-150 km sonra tekrar aynı yerden al
birde böyle hesapla,tekrardan bizleri bilgilendir
Arkadaşlar anlatmış, hava filtresi, yağ, buji, buji piposu zincir yağı hep değişecek.
Valf ayarı kontrolü yapılacak, karbüratör hava ve iğne ayarı yapılacak. Gerekiyorsa karbüratör temizlenecek.
Sorun kesinlikle çözülür.
https://www.youtube.com/watch?v=qQNKyMQ669k
1 - Bu ne demek ? : "Devrinde kullanıyorum agresifte olsa." (Devir saatin çalışmıyordu değil mi ?)
2 - Neden servise gitmiyorsun ?
Yorum yazıp yardım etmek isteyen herkese teşekkürler. Motosikletle son denememde 2 kişi harput gezisi yaparak bol bol yokuş inip çıkıp yaklaşık 80km yol yaptık. daha sonra 2 kişi olarak 150km şehir içi ve 60km de tek kişi olmakla beraber toplamda 290km yol yaptık. Depoyu fullemeye gittiğimde 47tl ödedim. Yani bu sefer 290km de 47TL, km de yaklaşık 16krş, lt bazında ise 1lt ile 33.5km yol yaptık.
jonvolkan'ın söylediği gibi sanırım arkadaşım 10tl benzin koydum derken yalan söyledi, çünkü önceki hesabımda da o 10tl lik benzini çıkarınca motosiklet kmde 16krş yakıyordu.
10 Nisanda buji yağ yenileyip tekrar deneyeceğim. Şuanda normale kavuştuk. ,
Devir saatim çalışmıyor fakat motosikletin sesinden devrini az çok tahmin ediyorum. Agresiften kastım mesela kısa mesafede çok hızlı hızlanarak bir anda 4. vitese geliyorum. 4. vitesteyken hızım 40 50 arasında oluyor. Yani ortalama 6000 devirde vites atıyorum. Devrinde kullanıyorum agresiften kastımın bir başkası'da daha uzun caddelerde, 5. vitese attığımda hızım 60ta oluyor. Fakat uzun yolda yüksek devirde kullandığımda hızım 80ken 5. vitese atıyorum.
2. sorunun cevabı olarakta, öğrenci olduğum için benzine anca param yetiyor şuanda. Servise gittim devir saati için gerek yok dediler, orijinalliği gitmesin diye. Km saatim orijinal çünkü. Komple değişmesi gerekiyormuş. Bir başka sorunumda Elazığ'da usta olmaması. Arka tekerimin rulmanında problem vardı değişti, aynı problem devam ediyor söyledim, diyor senin jant yatak sarmış o yüzden bir şey olmaz. 30tl ücreti alıyor. Abi diyorum sorun gitmedi neden para alıyorsun, diyor yenisiyle değiştim ondan. Şimdi sanayinin ortasında 30tl için adamla karakolluk mu olayım?
Komple gösterge değişmeden de devir saati tamir olur. En kötü devir saatinin mekanizması devresi falan değiştirilir olur biter. Elinizden geliyorsa ön göstergeleri komple söküp bir oto elektrikçiye götürüp gösterin. Belki de çok basit bir sorundur.
Buji ile beraber buji piposunu da değiştirmenizi tavsiye ederim. Zaten ucuz bir parça. Hem bujisi hem buji piposunu Japon NGK marka olanlarıyla değiştirebilirsiniz.
örneğin:
https://dokuyucu.com.tr/asp/product/...SLIGI-LB05E-CG
(not motorunuza uyumlu olup olmadığını sormadan almayın, hepsi birbiriyle aynı değil)
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)