Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

En Önemli Tarih Lastiklerin Üretim Tarihi Değil, Araca Takıldıkları Tarihtir

    REKLAM ALANI
  1. #21
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    O yazıyı İngiltere veya Fransa'da yazsın denmiş de, araştırmaya katılanlardan biri de ADAC, hatırlatırım. Yalan dolanın altına imza atıp prestijini sarsmaz ADAC.
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    kaan898 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    motoran torro,salcano astro 40
    kardeşim 1 nisana daha çok var ...

  3. #23

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    At yalanı, sev inananı.
    Doğruda olabilir.

    Fiyat düşmezse taze istiyorum ben, sıcak olursa iyi olur.

  4. #24
    Potenza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bmw S1000 RR HP4 & Aprilia Sr150 2T
    Lastik konusunda cahil değiliz!
    Kodum mu oturturuz!!!
    Misliyle cevap veririz!!..
    Adamı paçavraya çeviririz biz be!!
    Eyyy mişi mişi kendine gel kendine :D :p

  5. #25
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    iyide bu yazı otomobiller için yazılmış hemen hemen
    otomobil lastiklerinde 10 - 15 yıl arası raf ömrü vardır
    motosikletlerde raf ömrü 5 yıldır ortalama

    motosiklet ve otomobil lastiklerinin farklı olmasının sebebi yapıları ve içlerindeki kimyasal karışım oranlarından kaynaklanmaktadır.

  6. #26
    Potenza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bmw S1000 RR HP4 & Aprilia Sr150 2T
    Atış serbest..

  7. #27

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O yazıyı İngiltere veya Fransa'da yazsın denmiş de, araştırmaya katılanlardan biri de ADAC, hatırlatırım. Yalan dolanın altına imza atıp prestijini sarsmaz ADAC.
    Michelin İngiltere veya Fransa sitesine yazsın dedim ADAC ın görüşü değil Michelin in Türkiye sitesindeki beyan tartışılıyor bu başlıkta. İspat etmek istiyorlar ise ADAC eğitmenlerinden birine 1 takım 1 aylık , 1 takım 3 yıllık , 1 takım 7 yıllık ve bir takım da 10 yıllık aynı model lastikten temin etsinler inceleme de büyük bi dergide makale olarak yayınlansın.

    Bizim gibi ülkelerde büyük markalar atar tutar. Ülkemizde yayınladıkları birçok reklamı bile gelişmiş ülkelerde yayınlayamazlar yanıltıcı bilgi verdikleri için o ülkelerin yasaları vatandaşlarının aldatılmasına izin vermez.
    bursalıali bunu beğendi.

  8. #28
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Michelin internet sitesinde böyle bir yazı bulamadım.
    Bulan varsa link paylaşsın bi bakalım.

  9. #29

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Bizim forumda da herkes en iyi bilen sözde metal yorgunluğu diye bir şey var ama hala 1950 model traktörler tarla sürüyor blok yada arka takım değişmiyor orjinaller neredeyse 60 yıllık olmuş ? yada 1992 de alınan jawa aynı sene depo ya kaldırılıyor lastikler havada duruyor geçen sene çıkarttık tek bir çatlak yok ve 400 500 km kullanıldı sorunsuz şekilde adamlar onca test yapıyor sonra bizimkiler yok olmaz ben tecrübeme bakarım çok yi biliyorsanız geçin siz bir şeyler üretin kanıtlayın arkadaş

  10. #30
    Dr. Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2015
    Motosikleti
    R 25
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Michelin internet sitesinde böyle bir yazı bulamadım.
    Bulan varsa link paylaşsın bi bakalım.


    http://www.michelin.com.tr/otomobil-...tirmem-gerekir

    3. Lastiğiniz yaşlanma belirtileri gösteriyorsa
    Lastikler tahmin edilebilir bir raf ömrüne sahip değildir. Lastiklerin nerede ve ne zaman yapıldığı önemli değildir. Sıcaklık, bakım, depolama koşulları ve kullanım, yük, hız, basınca ilaveten sürüş biçimi gibi lastiğin ömrünü etkileyecek birçok etken mevcuttur.

    Acar gazeteci gibiyim haa :D
    hasmet bunu beğendi.

  11. #31
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Dr. Fatih adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://i.hizliresim.com/JaA0P5.jpg

    http://www.michelin.com.tr/otomobil-...tirmem-gerekir

    3. Lastiğiniz yaşlanma belirtileri gösteriyorsa
    Lastikler tahmin edilebilir bir raf ömrüne sahip değildir. Lastiklerin nerede ve ne zaman yapıldığı önemli değildir. Sıcaklık, bakım, depolama koşulları ve kullanım, yük, hız, basınca ilaveten sürüş biçimi gibi lastiğin ömrünü etkileyecek birçok etken mevcuttur.

    Acar gazeteci gibiyim haa :D
    O linki ben de okudum abicim.
    Ama o üstteki resmi ve içeriği bulamadım.
    Fransa sitesinde de yok.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  12. #32
    simurgg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alin size Ingiltere sitesinden, hem de motosiklet lastikleri icin yazilmis versiyonu:

    http://m.moto.michelin.co.uk/GB/en/s...-my-tyres.html

  13. #33

    Üyelik
    21 Mayıs 2015
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    honda cbf600-pcx125
    Düzgün saklama koşullarında arastirmalar dogrudur, fakat ulkemizde lastiklerin nasil ve hangi kosullar altinda saklandigini bilemedigimiz icin en iyisi yeni tarihli lastik almak.
    espresso bunu beğendi.

  14. #34

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Çıkma lastik candır, gerisi heyecandır.

  15. #35

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Alıntı simurgg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alin size Ingiltere sitesinden, hem de motosiklet lastikleri icin yazilmis versiyonu:

    http://m.moto.michelin.co.uk/GB/en/s...-my-tyres.html
    Tamam güzel de orda Türkiye'deki durumun tersi anlatılıyor. 5 yıl kullandıysanız değiştirin artık yazıyo ))

  16. #36

    Üyelik
    26 Şubat 2017
    Şehir
    kdz.ereğli
    Motosikleti
    ER6N
    Yeni bir pazarlama stratejisi, elinde kalan malı degerinde satabilme çabası olarak okuyorum fakat buradan şu fırsat ta cikabilir farkindalik olusup eski tarih uretimli lastiklerin fiyatlari ciddi dusebilir.
    bursalıali bunu beğendi.

  17. #37
    simurgg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2016
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı enderbilgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam güzel de orda Türkiye'deki durumun tersi anlatılıyor. 5 yıl kullandıysanız değiştirin artık yazıyo ))
    Ayni seyi okuyup farkli mi yorumluyoruz yoksa farkli seyleri mi okuyoruz??

    Beş veya daha fazla yıl kullandıktan sonra lastiklerinizin yılda en azından bir kere kontrol edilmesi gerekmektedir. İhtiyaç halinde, araç imalatçısının orijinal ekipman astiklerin değiştirilmesini ilgilendiren tavsiyelerine uyunuz. Bir tedbir olarak, lastikler üretim tarihinden itibaren 20 yıl değiştirilmemişse (Lastik üzerinden nasıl okunduğuna bakınız) kullanılabilir durumda görünseler ve lastik desen göstergesine kadar aşınmamış olsalar dahi Michelin bu lastiklerin yeni lastiklerle değiştirilmesini tavsiye etmektedir.


    After 5 years of use or more, tyres should be examined every year by a professional mechanic. If the tyres need to be changed, follow the manufacturer's recommendations with regard to replacing original components. As a precaution, all tyres that have not been replaced after ten years should be changed, even if they appear to be in a generally good condition and have not reached their tread wear limit.

  18. #38
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı Dr. Fatih adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaynak : https://www.yamahatr.com/lastik-yasl...-gercek-nedir/


    Dünya lastik üretici devlerinden Michelin, lastiklerle ilgili bilinen yanlışları sıraladı. Okuduğumuzda, kafamızdaki bazı ön yargıları yıkmamız ise bir süre alabilir diye düşünüyoruz. Araştırmanın kaynağı ise Kore Tüketici Koruma Bakanlığı, Alman Otomotiv Derneği ADAC tarafından gerçekleştirilmiş ve Kauçuk Kimyası ve Teknolojisi dergisinde yayımlanmış. İşte lastikler hakkında önemli bilgiler :

    Soru : Michelin, lastik yaşlanması ile ilgili bu bilgileri neden paylaşmaktadır ?

    Cevap : Çünkü lastiklerin yaşlanmasıyla ilgili yaygın bir yanlış anlaşılma bulunmaktadır. Unutmayın; En önemli tarih lastiklerin üretim tarihi DOT değil, araca takıldıkları tarihtir.



    S : Bir lastik araca takılı değilse, önemli oranda yaşlanmamaktadır. Neden ?

    C : Stok durumunda (takılma öncesi) lastikler şişirilmemiş, üzerine yük bindirilmemiş olup yalnızca depolama tesisinin küçük sıcaklık değişimlerine maruz kalmaktadır.



    S : Üretim tarihi önemli değilse, önemli olan şey nedir ?

    C : Lastiğin araca takıldığı tarih önemlidir. Çalışma sırasında lastik yüksek basınç, yol darbeleri ve depolamada var olmayan diğer koşullara maruz kalmaktadır. Bu nedenle lastikler, araca takıldıktan sonra önemli oranda yaşlanır.



    S: Lastik yaşlanmasının depolama ile ilgili olmadığını ve sadece araca takılmasından sonraki süreçle ilgili olduğunu gösteren çalışmalar nelerdir ?

    C : Kore ve Almanya’da üç çalışma gerçekleştirildi. Yapılan çalışmalar, yeni üretilen lastikler ile 3 yıldan beri depoda duran lastiklerin performans anlamında herhangi bir fark göstermediğini, bir araçta 1 sene kullanılan bir lastiğin yaşlanmasının 10 sene depoda kalan bir lastiğin yaşlanmasına eşdeğer olduğunu kanıtladı.



    S: Lastikler, araca takıldıktan sonra yaşlanır. Bu süreçte lastik bakımıyla ilgili Michelin’in önerileri nelerdir ?

    C : Lastiklerin araca takılmasının ardından lastikler kullanım sürelerinde oldukça özel bir bakım gerektirir. Bu bakım depolama sürecinden bağımsızdır ve şu hususları içerir. Hava basınç kontrolü, rot kontrolü, hasar kontrolü, diş derinliği ölçümü.

    Ayrıca Michelin, lastiklerin tahmin edilebilir bir raf ömrüne sahip olmadığını belirtiyor. Lastiklerin nerede ve ne zaman yapıldığının da bir önemi bulunmuyor. Sıcaklık, bakım, depolama koşulları ve kullanım, yük, hız, basınca ilaveten sürüş biçimi gibi lastiğin ömrünü etkileyecek birçok etkenin de bulunduğunu belirtiyor.
    Açılın kimyacı geldi (vey be bu cümleyi tekrar kullanabilmek nasip oldu)

    Şimdi kardeşler, lastik dediğin şey yağın kimyasal tepkimeye sokulmasıyla üretilen bir madde https://en.wikipedia.org/wiki/Tire_manufacturing

    Şimdi tepkime istenen noktaya gelince durduruluyor. Amma velakin ortamdaki oksijen ve özellikle de güneş ışığı lastikteki kimyasal tepkimeleri devam ettiriyor.

    Kısacası lastiği ister tak ister takma, fabrikadan çıktığı andan itibaren bozulmaya devam ediyor. Hele hele bol güneşli ortamda uygun olmayan diğer şartlarda depolanıyorsa bu bozulma daha da hızlı oluyor.

    O yüzden mümkün mertebe taze lastik kullanmakta faide mevcut. İnanmayan kendisi dener. Bende 2014 sonu imal edilmiş Snowways lastik var. Arkadaşta aynı marka aynı modeli var ama daha yeni üretim. Bendeki taş gibi olmuş, ondaki yumuşacık.

    Mesele sadece sertlik yumuşaklık da değil, lastik özelliğini kaybediyor doğru dürüst yol tutmuyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:20 ----------

    tecrübeyle sabittir, 3 yıldan sonra lastikler tırtlıyor. Zaten diş derinliği 4mm ve altına düşünce fren mesafesi acayip uzuyormuş:

    https://www.youtube.com/watch?v=N2g_uRqDupU


    https://www.youtube.com/watch?v=2loTB6yaxdI


    https://www.youtube.com/watch?v=CiQnbLWiw4c
    GezeGeze bunu beğendi.

  19. #39
    kurye13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    ybr 125
    Aklıma şu geldi

    espresso ve chetaq bunu beğendiler.

  20. #40

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Alıntı simurgg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayni seyi okuyup farkli mi yorumluyoruz yoksa farkli seyleri mi okuyoruz??

    Beş veya daha fazla yıl kullandıktan sonra lastiklerinizin yılda en azından bir kere kontrol edilmesi gerekmektedir. İhtiyaç halinde, araç imalatçısının orijinal ekipman astiklerin değiştirilmesini ilgilendiren tavsiyelerine uyunuz. Bir tedbir olarak, lastikler üretim tarihinden itibaren 20 yıl değiştirilmemişse (Lastik üzerinden nasıl okunduğuna bakınız) kullanılabilir durumda görünseler ve lastik desen göstergesine kadar aşınmamış olsalar dahi Michelin bu lastiklerin yeni lastiklerle değiştirilmesini tavsiye etmektedir.


    After 5 years of use or more, tyres should be examined every year by a professional mechanic. If the tyres need to be changed, follow the manufacturer's recommendations with regard to replacing original components. As a precaution, all tyres that have not been replaced after ten years should be changed, even if they appear to be in a generally good condition and have not reached their tread wear limit.
    İnanmayın diyorum. Motorumun kullanım klavuzunda kullanım ömrü olarak 7 yıl ömür biçilmiş üreticisi tarafından. Bırak 5 yılı 3 yıl 25.000 kmden fazla hiçbir lastiği kullanmam. Ayrıca unutmayın avrupada lastiğe yama yapılmaz. Memleket olmuş şantiye gelsin 5 yıl kullansın burda michelin uzmanları ya da ADAC eğitmenleri bir lastiği de lastik ne hale geliyor görsünler. Avrupanın köy yollarında sağı solu ekili dikili tarla olan yollarında toprak kırıntısı yok. Motosikletin dinamikleri farklı frenlemeyi geçtim hatalı vites düşürmeler ve sert gaz açma anlarındaki oluşan hamur kaybıyla bile lastiği birkaç ayda kordları gözükecek hale getirebiliriz. Süpersport lara binen arkadaşlar lastik dayandıramıyo makinelere. ... Ayrıca balkanlarda 8 gün 6000 km de lastik bitirdim tabi 3 günü pistteydi.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)