Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

En Önemli Tarih Lastiklerin Üretim Tarihi Değil, Araca Takıldıkları Tarihtir

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Dr. Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2015
    Motosikleti
    R 25
    Kaynak : https://www.yamahatr.com/lastik-yasl...-gercek-nedir/


    Dünya lastik üretici devlerinden Michelin, lastiklerle ilgili bilinen yanlışları sıraladı. Okuduğumuzda, kafamızdaki bazı ön yargıları yıkmamız ise bir süre alabilir diye düşünüyoruz. Araştırmanın kaynağı ise Kore Tüketici Koruma Bakanlığı, Alman Otomotiv Derneği ADAC tarafından gerçekleştirilmiş ve Kauçuk Kimyası ve Teknolojisi dergisinde yayımlanmış. İşte lastikler hakkında önemli bilgiler :

    Soru : Michelin, lastik yaşlanması ile ilgili bu bilgileri neden paylaşmaktadır ?

    Cevap : Çünkü lastiklerin yaşlanmasıyla ilgili yaygın bir yanlış anlaşılma bulunmaktadır. Unutmayın; En önemli tarih lastiklerin üretim tarihi DOT değil, araca takıldıkları tarihtir.



    S : Bir lastik araca takılı değilse, önemli oranda yaşlanmamaktadır. Neden ?

    C : Stok durumunda (takılma öncesi) lastikler şişirilmemiş, üzerine yük bindirilmemiş olup yalnızca depolama tesisinin küçük sıcaklık değişimlerine maruz kalmaktadır.



    S : Üretim tarihi önemli değilse, önemli olan şey nedir ?

    C : Lastiğin araca takıldığı tarih önemlidir. Çalışma sırasında lastik yüksek basınç, yol darbeleri ve depolamada var olmayan diğer koşullara maruz kalmaktadır. Bu nedenle lastikler, araca takıldıktan sonra önemli oranda yaşlanır.



    S: Lastik yaşlanmasının depolama ile ilgili olmadığını ve sadece araca takılmasından sonraki süreçle ilgili olduğunu gösteren çalışmalar nelerdir ?

    C : Kore ve Almanya’da üç çalışma gerçekleştirildi. Yapılan çalışmalar, yeni üretilen lastikler ile 3 yıldan beri depoda duran lastiklerin performans anlamında herhangi bir fark göstermediğini, bir araçta 1 sene kullanılan bir lastiğin yaşlanmasının 10 sene depoda kalan bir lastiğin yaşlanmasına eşdeğer olduğunu kanıtladı.



    S: Lastikler, araca takıldıktan sonra yaşlanır. Bu süreçte lastik bakımıyla ilgili Michelin’in önerileri nelerdir ?

    C : Lastiklerin araca takılmasının ardından lastikler kullanım sürelerinde oldukça özel bir bakım gerektirir. Bu bakım depolama sürecinden bağımsızdır ve şu hususları içerir. Hava basınç kontrolü, rot kontrolü, hasar kontrolü, diş derinliği ölçümü.

    Ayrıca Michelin, lastiklerin tahmin edilebilir bir raf ömrüne sahip olmadığını belirtiyor. Lastiklerin nerede ve ne zaman yapıldığının da bir önemi bulunmuyor. Sıcaklık, bakım, depolama koşulları ve kullanım, yük, hız, basınca ilaveten sürüş biçimi gibi lastiğin ömrünü etkileyecek birçok etkenin de bulunduğunu belirtiyor.
    okanbagiscan, jonvolkan ve espresso bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Mişlen abiyi daralan dünya ekonomisinde sürücü hayatı değil kendi kar ve varlılık kaygısı öncelikli ilgi alanı anlaşılan.

    Hiç katılmıyorum. Türkiyede berbat nemli,soğuk veya sıcak saklama şartlarında 6 ayı geçmiş lastik ömründen yemiş lastiktir.

    hassss... ordan diyorum
    BatuhanK, espresso ve ilkeronat bunu beğendiler.

  3. #3
    kanoburda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2007
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    Bajaj Rs 200
    Buralar karisir :@

  4. #4
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Depodaki rafa yerleştiren elemanın eldiven takıp takmaması bile ömrünü etkiler lastiğin.Ben her zaman fabrikaya gider kalıptan çıkşını izlerim, öye alırım.
    gibigibi1985 bunu beğendi.

  5. #5
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Adam araştırıp 10 yıl raftaki lastiğin yeni üretilip 1 yıl kullanılan lastikle aynı olduğunu söylüyor.Lastiği etkileyen faktörler vardır arkadaşın dediği gibi çıplak eller bile dokunmak etkiliyor olabilir ama bunların etkisi üzerinde kullanma ile kıyaslandığında çok önemli değildir.

  6. #6
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Siz eski tarihlileri alın, yenileri ben takarım

  7. #7

    Üyelik
    04 Mayıs 2016
    -Taze olanı alırsak bizim açımızdan bir sıkıntısı var mı?
    -Yok.
    -Ucuza gelecek mi?
    -Hayır.
    -O zaman yeni üretimi alalım da içimiz rahat etsin.
    -E ama önyargı yüzünden eski lastikleri satamıyoruz.
    -Orası senin problemin be michelin kardeş.
    efendy06, espresso ve mustafa_325 bunu beğendiler.

  8. #8
    Akhunturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Eyyy Michelin efendi!!!

    Bize öle yok teknoloji dergisinde yok bu araştırma mecmuasında yayınlanan makalelerle gelme!
    Hele Almanya varsa işin içinde Nazi geçmişleri olan bu heriflerin lafıyla hiç gelme!
    Dot mot gibi masallarını da kendine sakla !

    Bu milletin forumu var, ustası var, sanayici eşi dostu var! Sen bizleri hiç bişey bilmeyen cahil mi sanıyorsun?

  9. #9
    shadow slx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2006 R6
    Zaten 2 lastikten dünyanın parasını istiyorsun e ozaman yenisi olacak tabiiki. Tarihi eski olanı yarı paraya verirsen biraz düşünürüm.

  10. #10
    Dr. Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2015
    Motosikleti
    R 25
    EYYYYYYYYY Michelin, sen kimsin yaa kimm ?

    Şaka bir yana adamlar sağlam testler yapmış bence değerlendirmek lazım.

  11. #11
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Şu anki durumda eski tarihli lastikler zaten ucuza satılıyor.Aynı lastiğin 2014 2015 tarihlisi 2017 den daha ucuza satılıyor.Bu yazının bize faydası ucuz eski tarihli lastik alabileceğimiz.Ben 2016 mart üretimli rosso2 leri 650tl ye aldım.2017 olsa muhtemelen 900 1000 tl aralığında olacaktı.

  12. #12

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    gavurun yollarını bizim belediye ya da karayolları yapmıyor tabii. Sen gördün mü hiç ingilizin döktüğü asfaltı, almanın döktüğü asfaltı ve 15 yıl sonra hala nasıl dişli olduğunu? Ben gördüm, o asfaltta doğru olabilir. Onlar gelsin de İzmir'in yeni kum dökülmüş asfaltında test etsinler o lastikleri..
    espresso bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Aynı bilgiyi sıkıyosa İngiltere veya Fransa daki sitesine de yazsın göreyim...

  14. #14
    banro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2003
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    CGL125-CBX250-XL700-CBF150-GW250
    Yalanını yesinler. Çocuğun mini ATV sine lastik sipariş ettim, 2013 tarihli gönderdiler. Lastik değil tahta gibiydi. Takana kadar hayatım kaydı. Söktüğüm lastikler 2015 tarihliydi, esneklik farkı bariz netti. Yemezler canım.

  15. #15
    TurboTastic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul /Üsküdar
    bende satsam böyle derdim..
    bursalıali bunu beğendi.

  16. #16
    Norton772 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Dio
    tabi tabi. al bayat lastigi sonra bir yil sonra git muayeneye bakalim ne oluyor.
    GezeGeze bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Forumda lastik hamurundan anlayan birileri varsa cevap versin. Anlattıkları olay hamurdan hamura değişebilecek bir şey...
    bursalıali ve 127 bunu beğendiler.

  18. #18
    lityumiyon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Lastik temel olarak lateks isimli kauçuk ağacından elde edilen beyaz bir sıvıdan üretiliyor. Bahsi geçen bu lateks sıvısı içerisinde tamamen kauçuk hidrokarbonu bulundurmayıp aynı zamanda nem, kül ve proteinli maddeler de bulunduruyor. Yani bütün organik bileşikler gibi içerisinde karbon yapıtaşı var ve normal koşullar altında fiziksel ya da kimyasal tepkimeye uğramazlar.

    Kaldı ki kendi varoluşu itibari ile yaşadığımız basınç ve sıcaklık koşullarına uygun olan ana madde çeşitli işlemler görerek daha da dayanıklı hale geliyor. O yüzden bence eski tarihli lastik alıp kullanmanın bence bir mahsuru yok.

    ANCAK !!!! Son kullandığım cümle tüketicisine güven veren, üreticinin de satıcının da, denetleyenin de işini ahlaklı bir şekilde yaptığı ülkeler için geçerlidir. Çünkü eminim ki bu ürünler bizim satıcılarımız, toptancılarımız ve nakliyecilerimiz tarafından güneş altında da yağmur altında da uygun olmayan şartlarda bekletilmiştir ve gerekli saklama koşulları sağlanmamıştır.

    Bu sebepten ötürü yeni tarihli lastik almaya devam.
    espresso bunu beğendi.

  19. #19
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Madem öyle neden lastiklerin üzerine tarih ve hangi fabrikada, hangi hafta üretildiğini damgalamak zorundasınız?

    Ee şey kem küm di mi
    espresso bunu beğendi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  20. #20
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Madem öyle neden lastiklerin üzerine tarih ve hangi fabrikada, hangi hafta üretildiğini damgalamak zorundasınız?

    Ee şey kem küm di mi
    lot takibi yapmak dolayısıyla gereklidir.. herhangi bir üründe hata,şikayet vs tespit edildiğinde takibinin yapılması açısından gereklidir.
    TRANSALP XL700


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)