CF 400 NK ABS yi bekleyin derim, 650 nk abs zaten 21500. Maximum 18.000 e 400 cc çift silindir almak daha mantıklı değil mi?
CF 400 NK ABS yi bekleyin derim, 650 nk abs zaten 21500. Maximum 18.000 e 400 cc çift silindir almak daha mantıklı değil mi?
kartal-beylikdüzü arasında gidip geliyorum (burdaki bi arkadaşımızın yanına)
hem r25 hemde xmax la gittim r25 ile o trafik o yol çekilmez
xmax saolsun mercedes araba gibi konforlu hiç yormuyor.
otoyol-otoban her ne haltsa, 250cc den aşşasına bakmamalısınız zaten altınızdaki aracın cüssesi 1200 gs gibi değilse zaten kimse iplemiyor sizi, uzun süre vitesli motor kullanıp sonrasında scooter e geçen biri olarak, hem kışın rüzgar ve nispeten yağmur koruması x max yada joymax kadar olmasa da bir bagaj hacmi olan scooter tavsiye ederim (abs benim önceliğiğm değildir tercih edenlere de saygı duyarım)
Beyler arkadaşımın motorunu kullandıktan sonra ben de Xmax 250 ABS almaya karar verdim ama kafamda deli sorular var, şimdi bir bütçe çalışması yapıyorum. Aksesuarlarla ilgili sorularımı da ilgili başlıkta sorucam ama şu HGS tarifesi kafamı çok kurcalıyor...
Arkadaş bu HGS ile ilgili sıkıntı tam olarak nedir? Yani HGS'yi tanımama, plakadan tanıma, kaçak geçmiş gibi görünme falan gibi durumlara karşı ne yapılabilir. Bir de bu ücret tarifesi nasıl işliyor kategori 6 olan araç otomobilin yarısı deniyor genelde ama heryerde farklı ifadeler var ve emniyetin sorgulama sitesinden de bir b*k anlamadım açıkçası. Tarifeye gerçekten hakim olan biri boğaziçi köprüsünden sonra çamlıcadan girip Gebze OSB gişelerinden çıkacak motor bu seyahatinde ne kadar para verecek HGS'ye söyleyebilir mi?
Ss tarzı istiyorsan;
1-R25
2-Hyosung gt 250r
Bir türlü anlayamadığım bir konu var. Ülkemizde 250-400cc arası motor tavsiyesi isteyenlere neden hep X-Max tavsiye ediliyor? Fiyatının çok uygun olduğu söylenemez. Hatta pahalı bile sayılabilir. Yedek parçaları da kesinlikle ucuz değil. Çok uygun bir yakıt tüketimi de var denemez. Aksesuarları da ucuz değil, tüketim ve bakım giderleri de. Dahası klasmanında ki en atik motor da değil. Söylenebilecek olan en büyük avantajı ikinci el piyasasının yüksek olması ki bunun sebebi de ezberlenmiş gibi bilen, bilmeyen, kullanan, kullanmayan herkesin bir şekilde X-Max tavsiyesine denk geliyor olması. Bunun haricinde global anlamda motor incelemelerinin neredeyse hiç birinde X-Max'in adı bile geçmiyor. Bu listelerin hemen hemen hepsinde en az bir tane Kymco marka motor oluyor ve yine hemen hemen tüm listelerde Honda Forza var. Piaggio var. Bazı listelerde SYM'de var ama görebildiğim tek Yamaha marka motor T-Max (Sadece Scooter içerikli incelemelerden bahsediyorum). Listelerde yer alan motorların en az %80'i ülkemizde satılmakta. Bu bahsi geçen listelere ulaşmak son derece basit, Google'da arama yapabilirsiniz, dahası tomarla inceleme yazısı var. Bunlar içinde öyle şaşalı bir İngilizce alt yapısı gerekmiyor. Dahası Google Translate bir çok anlamda yeterli oluyor. X-Max ülkemizin motor klasmanında Doğan'ı Şahin'i olmuş resmen. Motor tavsiyesi konusu açıldığında, şehir içi ağırlıklı kullanacak olan herkese Scooter tavsiye ediliyor ki ben de bu konuda hem fikirim ama sürekli X-Max'in tavsiye edilmesi ve diğer marka modeller ile karşılaştırılınca uzak ara üstünmüş gibi lanse edilmesi son derece yanlış. Motor tavsiyesi ile ilgili yabancı kaynakları araştıranlar bu listelerde ülkemizde 35000-55000 arasında rakamlara satılan motorları da görecekler, 14000 - 26000 arasında satılanları da. Yani demeye çalıştığım bu listelerde sadece High-End olarak isimlendiren motorlar tavsiye edilmiyor bizlere. En çok tavsiye edilen motorların başında Kawasaki J300, Kymco Downtown 300 ve 350, Kymco Xciting 250, 400 ve 500 yer alıyor. J300'ü, Downtown 350'yi, Xciting 400'ü ve 500'ü X-Max'e oranla yüksek fiyatlarından ötürü eledik diyelim. Bu arada şu noktada belirtmek isterim bende 2 yıldır X - max kullanıyorum, sırf bu tip tavsiye, önerileri dikkate alarak sıfır olarak aldım ve açıkçası 2 ay önce motorumu yenilemeye karar verdim. Yine siteleri araştırırken 2 yıl önce ulaştığım bilgilerden farklı şeylere ulaşamadım. En iyisi modelini yenileyim diye düşünmeye başlamıştım. Bu yüzden yabancı kaynaklı siteleri incelemeye karar verdim. J300'ün, Downtown 300'den devşirildiğini göz önünde bulundurarak Downtown'a yöneldim. Ben motorumu aldıktan 1 sene sonra yakın bir arkadaşım Xciting 250 almıştı, bende herkes gibi X-max al demiştim ama beni dinlememişti, benim şu an burada paylaştıklarımı tek tek benimle paylaşmıştı. 1.5 haftadır arkadaşımla motorları değiştirdik, o şu an Kuşadası'nda benim X-Max'imi aktif bir şekilde kullanıyor bende onun Xciting'ini İzmir'de. Sonuç, o motorunu geri istiyor, ben motorumu geri istemiyorum . Bu 1.5 haftalık sürede edindiğim en büyük tecrübe X-max'in olduğundan çok daha fazla abartıldığı. Kesinlikle kötü bir motor değil, ama iş tavsiye konusuna gelince kesinlikle ilk olarak tavsiye edilecek motor da değil diye düşünüyorum. Ben yaptığım araştırmalar ve 1.5 haftalık Xciting tecrübem sonrası direk olarak Downtown'a yöneldim. Tüm bu yazının özeti olarak şunu söylemek istiyorum.
Şu yazdıklarım tabi ki hiç bir şeyi değiştirmeyecek. Yine bir sürü yerde gözü kapalı X-max tavsiyeleri yapılacak ama lütfen bilinçli bir tüketici olun. Bilgi için sabit kaynaklara yönelmeyin. Sadece Türkçe içerikli kaynaklardan elde ettiğiniz bilgileri, kesin doğrularmış gibi değerlendirmeyin. Başka kaynakları da inceleyin. Konu hakkında zerre bilgisi olmadan, sağda solda duyduklarını size aktaran insanlara dikkat edin. Tüm yazı içeriğinde de görebileceğiniz üzere kimseye her hangi bir motor tavsiyesinde bulunmadım çünkü bende motor konusunda bilir kişi konumunda yer almıyorum ki emin olun okuduğunuz yorumların %80'inden fazlası da benimle aynı yapıda. Size verebilecek olduğum tek tavsiye ise daha önce de dediğim gibi bilinçli tüketici olun ve bir çok farklı kaynağı inceleyerek karara varın.
Bu arada özür dilerim, sürekli X-max tavsiyeleri görmekten ötürü gına geldi, böyle bir yazı paylaşmayı düşünüyordum. Buraya nasipmiş Uzun oldu biraz. Zamanınızı aldığım için kusura bakmayın...
Bahsettiginiz kullanima 400cc alsaniz bence daha iyi olur. ss hic bakmayin.. illa 250 cc olacaksa inazuma bu kullanima en uygun 250cc.. daha kisa mesefelerin olsaydi tnt250 ve mt25 i de onerebilirdim ama gunde neredeyse 120 km ancak inazuma ile keyifli olur.. yakit ekonomisi derseniz tek sikindir bakabilirsiniz ama hic konforlu olmaz..
Evi taşımayı düşündünüz mu hiç? Hem kışında zaman kazanmış olursunuz
Başkan Badem yağı neden acaba ?
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Cbr a gore yere daha saglam basiyor birde guven hissi veriyor onu demek istedi arkadas bence. Yoksa donanim olarak hicbir artisi yok..
İyi de kime göre daha güvenli hissettiriyor? Yani şunu anlamaya çalışıyorum, öznel bir yargı mı bu yoksa test vs. mi var?
Mantıken 165 kg ağırlıktaki CBR'nin, 181 KG'lik İnazumadan daha kısa mesafede durması lazım. Viraj konusunda da grenajları sayesinde, yüzgardan daha az etkilenmesi ve daha stabil olması lazım. Eğer durum bunun aksi ise, inazuma hakikaten baya güzel motor demektir.
Ben ikisini de kullandim. İnazuma cok rahat bir motor guven hissi yarattigi dogrudur. Fakat dedigin gibi benim bindigim motorlar arasinda ruzgari en cok alan 2. Motor en cok alani kendi motorum tnt 250.
İnazumanin rahat olusu sundan kaynaklaniyor suzuki inazuma icin naked cruiser diyor.
Crusier motorlar oturus pozisyonu ve rahatlik olarak insanlarda guven duygusu olusturuyor tekerler arasi acikliktan kaynakli oldugunu dusunuyorum..
Bizde bir marka takıntısı var ve mümkün değil değişmez. Ne masrafına bakılır ne parça fiyatına. Giderler sonra da servisi ya kendileri yapmaya kalkar yada sanayide yer arar çünkü servis bekliyor kucağını açmış olarak. Ayrıca güzel bir kıyaslama olmuş farklı alternatif düşünenlere. Kymco avrupa ülkelerinde en çok satan marka Scooter sınıfında yanlış bilmiyorsam. Yine sym Scooter sınıfında iyi bir alternatif ama nedense bunlar hiç dile getirilmiyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)