Çin Malı Scootere Yatırım Yapılır Mı?
Reklamlar
-
Merhabalar. Rmg Moto Gusto Venice 150cc scooterim var. İlk motosikletim oldu. Daha alır almaz çok yakıyo diye servise götürüp karburator ayarı yapılıp gaz teli değişmişti. Çok yakması kısmen giderildi gibi. Fakat şuanda frenlerden(ön fren) ses geliyor. Şuanda 500km ye yeni geldi.
Scooteri kullanan başka biriyle sohbet etme fırsatım oldu. 3500 km kullanmış ve memnun kalmamış sürekli arıza çıkartmış. Hemen satarsan senin için iyi olur dedi. Lastiklerini yenileyip scootere aksesuar almayı düşünüyodum(çanta ve ön cam). Sizce yatırıp yapmak mantıklımıdır? Yoksa acemiliğimi atana kadar gidebildiği yere kadar oldugu gibi kullanmam mı mantıklı olur?
Teşekkürler.
Reklamlar
-
hocam mondial nostalji ile 86 bin km yol yaptım 5 yılda eskişehirden kütahya bolu afyon bursa bilecik düzce ve ankara ya gidip geldim düşük hızlarda uygun devirde giderseniz eliniz anahtar tutmayıda öğrenir motor çizilip kırılınca başınız ağrımaz bakımlarını düzgün yapıp binin bence.
size örnek teşkil etmesi adına kendi anlatımımdır.
https://www.youtube.com/watch?v=Qqxvfy-d1a8&t=45s
-
Sürmesini bilmiyor isen satma ..Çin malı motorların yedek parçası ucuz sürmesini çok bilmiyorsan sana grenaj çok lazım olacak..Japon veyahut diğer kaliteli motorların grenajları çok pahalı öğrenene kadar kullan bence..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
ilkhe adlı üyeden alıntı
hocam mondial nostalji ile 86 bin km yol yaptım 5 yılda eskişehirden kütahya bolu afyon bursa bilecik düzce ve ankara ya gidip geldim düşük hızlarda uygun devirde giderseniz eliniz anahtar tutmayıda öğrenir motor çizilip kırılınca başınız ağrımaz bakımlarını düzgün yapıp binin bence.
size örnek teşkil etmesi adına kendi anlatımımdır.
https://www.youtube.com/watch?v=Qqxvfy-d1a8&t=45s
Bu video için teşekkürler Birçok sorumun cevabı oldu aslında(en azından satmakdan vazgeçtim). Sorumu biraz farklı sorayım o vakit; fabrika çıkışlı lastiğimi değiştirmeme gerek var mı? Birkaç kez kayıp düşme tehlikesi atlattım(sanırım arka freni çok sıktığım için benim acemiliğimden). Scooteri iyi havalarda sürmek çok nasip olmadı kışın satın almıştım. Yagmur soguk dinlemeden bindim Fakat halâ fabrika çıkışlı lastiklerime(duro marka) güvenemediğim için sürüş sırasında korku yaşıyorum. Lastik değişimi iyi olur mu yada gerek varmıdır?
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:08 ----------
hachiko adlı üyeden alıntı
Sürmesini bilmiyor isen satma ..Çin malı motorların yedek parçası ucuz sürmesini çok bilmiyorsan sana grenaj çok lazım olacak..Japon veyahut diğer kaliteli motorların grenajları çok pahalı öğrenene kadar kullan bence..
Sanırım öyle yapıcam hocam
-
yedimsi adlı üyeden alıntı
Merhabalar. Rmg Moto Gusto Venice 150cc scooterim var. İlk motosikletim oldu. Daha alır almaz çok yakıyo diye servise götürüp karburator ayarı yapılıp gaz teli değişmişti. Çok yakması kısmen giderildi gibi. Fakat şuanda frenlerden(ön fren) ses geliyor. Şuanda 500km ye yeni geldi.
Scooteri kullanan başka biriyle sohbet etme fırsatım oldu. 3500 km kullanmış ve memnun kalmamış sürekli arıza çıkartmış. Hemen satarsan senin için iyi olur dedi. Lastiklerini yenileyip scootere aksesuar almayı düşünüyodum(çanta ve ön cam). Sizce yatırıp yapmak mantıklımıdır? Yoksa acemiliğimi atana kadar gidebildiği yere kadar oldugu gibi kullanmam mı mantıklı olur?
Teşekkürler.
Elinde şuan bir motor var bana sorarsan acemiliğini bunda at. japona veya avrupa motorlarına geçersen yedek parça fiyatları konusunda çinliyi çok ararsın. belki hintliler biraz daha mantıklı olabilir lakin şimdilik acemiliğini bunda at derim.
Ön frenden gelen sese gelirsek. büyük ihtimalle disklerin arasına toz vs. kaçmıştır. al bitane balata temizleyici sık geçer o ses.
-
ben çinden gelen ilk motorlarından aldım kullandım halada kullanıyorum 2005 model temiz bakarsan çicek 1000km bir yağ değişimi yapıyorum ben temiz kullanmaya gayret ediyorum sen dersin ben sadece binecem bakım yapmam çine bulaşmamak daha iyi. ön frenden gelen sesin sebebi ya ucuz balatadır yada su deymiştir
-
byzirvex adlı üyeden alıntı
ben çinden gelen ilk motorlarından aldım kullandım halada kullanıyorum 2005 model temiz bakarsan çicek
1000km bir yağ değişimi yapıyorum ben temiz kullanmaya gayret ediyorum sen dersin ben sadece binecem bakım yapmam çine bulaşmamak daha iyi. ön frenden gelen sesin sebebi ya ucuz balatadır yada su deymiştir
1000km de yağ mi değişir-sırf israf,başka işey değil...YBR 125'imde kitapçık 4bin yazmış-4 binde yağ değiştiriyorum.
-
Sen o motoru kullan. Canını al harca ez ye bitir o motoru. Hem elin anahtar tutar Hemde alışmış olursun ilerde işine yarar.
Satıp başakbişiler almaya kalkma
Suzuki AN125 47000Km,Sym Gts 250ievo 4000km,CBR 125 6500Km, ,Kawasaki Ninja 250R 14000km
Yamaha Xmax250 ABS 7000km, KTM Duke 200 ABS 3100km Yamaha Xmax250 8000km, Xj6n 18000km Xmax 250 Yollarda..
-
yedimsi adlı üyeden alıntı
Bu video için teşekkürler
Birçok sorumun cevabı oldu aslında(en azından satmakdan vazgeçtim). Sorumu biraz farklı sorayım o vakit; fabrika çıkışlı lastiğimi değiştirmeme gerek var mı? Birkaç kez kayıp düşme tehlikesi atlattım(sanırım arka freni çok sıktığım için benim acemiliğimden). Scooteri iyi havalarda sürmek çok nasip olmadı kışın satın almıştım. Yagmur soguk dinlemeden bindim
Fakat halâ fabrika çıkışlı lastiklerime(duro marka) güvenemediğim için sürüş sırasında korku yaşıyorum. Lastik değişimi iyi olur mu yada gerek varmıdır?
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:08 ----------
Sanırım öyle yapıcam hocam
Lastik önemli, bence değiştir.
-
dyavol-77 adlı üyeden alıntı
1000km de yağ mi değişir-sırf israf,başka işey değil...YBR 125'imde kitapçık 4bin yazmış-4 binde yağ değiştiriyorum.
düşüncenize saygı duyarım ama 1.si japon motordan bahsediyorsunuz 2.vitesli motordan bahsediyorsunuz 3.yağ filitresi olan bir motordan bahsediyorsunuz çin malı scooterlerin genelinde yağ filitresi yoktur aşınma olduğu zaman motor süzme yapamaz ve sürekli o yağı kullanır toz parçasının bile motora zarar verdiğini düşünürsek aşınmadan oluşan parçalar motora zarar verecektir scooterlerde erken değiştirilmenın zararı olmaz 30 35 lira 1000km çok para değil
-
Çin malı scooter ve Japon Ybr125 kullanmış biri olarak söylüyorum, sakın çin malı scootera yatırım yapma. Ben çin malı scootera ilk motosikletim diye çok yatırım yaptım, lastikler,varyatör kayışı, karbüratör, hava filtresi, sele, krenaj, kumandalar, km saati, km teli, gaz teli vs. aklına ne geliyorsa ufak tefek olan her şeyi değiştirdim. Kardeşim silindiri yedi bide silindir değiştirdim. Toplam 1.500tl sadece masrafıma gitti, Scooter ikinci elden 0 pozisyona geldi, gidişi 10 numara 125cc scooter düzde 80 basıyor şahlanıyor tekere kalkıyor neredeyse. Dağ bayır dinlemiyor 2 kişi 50 60 ile yokuş çıkıyor. Fakat gel gör ki satarken kimse almıyor. Kimse demiyor ki bu scooter 2 kişi 60 ile dağ tırmanıyor. Yokuş demiyorum dağ diyorum Elazığ bilenler bilir Harputa 2 kişi 60km/h ile çıkıyorduk o scooterla. ne yaptıysamda scootera ancak 1.300tl ye satabildim. Aldığım fiyatın sadece 400tl üstüne. Yani 1000tl zarar ettim o scooterdan. Bana alırken çok dediler çin malı alma, çin malı alacak kadar zengin değilsin diye dinlemedim. Banada dediler çin malı alırsın elin anahtar tutmayı öğrenir şöyle böyle ama bunu maddi olarak ödedim maalesef. Yatırım yapmasam motosiklete belki 1000tlye satardım fakat 100tl kar etmiş olurdum.
-
Moderatör
carter17 adlı üyeden alıntı
Çin malı scooter ve Japon Ybr125 kullanmış biri olarak söylüyorum, sakın çin malı scootera yatırım yapma. Ben çin malı scootera ilk motosikletim diye çok yatırım yaptım, lastikler,varyatör kayışı, karbüratör, hava filtresi, sele, krenaj, kumandalar, km saati, km teli, gaz teli vs. aklına ne geliyorsa ufak tefek olan her şeyi değiştirdim. Kardeşim silindiri yedi bide silindir değiştirdim. Toplam 1.500tl sadece masrafıma gitti, Scooter ikinci elden 0 pozisyona geldi, gidişi 10 numara 125cc scooter düzde 80 basıyor şahlanıyor tekere kalkıyor neredeyse. Dağ bayır dinlemiyor 2 kişi 50 60 ile yokuş çıkıyor. Fakat gel gör ki satarken kimse almıyor. Kimse demiyor ki bu scooter 2 kişi 60 ile dağ tırmanıyor. Yokuş demiyorum dağ diyorum Elazığ bilenler bilir Harputa 2 kişi 60km/h ile çıkıyorduk o scooterla. ne yaptıysamda scootera ancak 1.300tl ye satabildim. Aldığım fiyatın sadece 400tl üstüne. Yani 1000tl zarar ettim o scooterdan. Bana alırken çok dediler çin malı alma, çin malı alacak kadar zengin değilsin diye dinlemedim. Banada dediler çin malı alırsın elin anahtar tutmayı öğrenir şöyle böyle ama bunu maddi olarak ödedim maalesef. Yatırım yapmasam motosiklete belki 1000tlye satardım fakat 100tl kar etmiş olurdum.
Acemi adama yaptığınız yorum oldu mu şimdi ;)
1.000 - 2.000 TL değerinde motosikletler. Üzerine " yatırım yapmak " diye ifade ettiğiniz herşeyi yerine getirseniz 2.000 TL daha harcarsınız. Baktığınız zaman o paraya bir kask fln alıyorsunuz adam akıllı..
Bırakın da insanlar boza parçalaya endise etmeden öğrensinler. Pahalı bir motosiklet alıp, elini dokundurmaya korkarak hiç bir şey öğrenemez insanlar.
O yüzden böyle dandik motosikletler ile cebelleşip pişmek doğru olandır. " Para var ise, bu çileye değmez " ama gelir çok yüksek değil ise, kesinlikle doğru yol bu.
-
Motora kaliteli lastik almak ve çanta takmak yatırımdan mı sayılıyor artık ? Çanta dediğin şey ihtiyaçtır, sürekli elinde kaskını taşıyacaksan alma. Kayıp düşmeyi ve lastik parası kadar masrafı göze alıyorsan lastik de alma. Lastik dediğin şeyin çifti 200 TL (Anlas), çantalar da 70 TL'den başlıyor. Benim beyaz 28 litre Kappa 110 TL. Satarken karşılığını alamazsın ama en azından motorun iyi durumdaysa kolay satmana yardımcı olur bunlar.
Sen motorun rodajını dikkatli yapıp düzgün yağ kullanırsan, arada bir de gerektiğinde karbüratörüne ayar çekersen sorunsuz binersin. Rodaja uymaz, her kalkışta gazı köklersen, kaldırımlardan atlarsan hem çok yakarsın, hem de motoru eline alırsın, bu kadar basit.
-
yedimsi adlı üyeden alıntı
Merhabalar. Rmg Moto Gusto Venice 150cc scooterim var. İlk motosikletim oldu. Daha alır almaz çok yakıyo diye servise götürüp karburator ayarı yapılıp gaz teli değişmişti. Çok yakması kısmen giderildi gibi. Fakat şuanda frenlerden(ön fren) ses geliyor. Şuanda 500km ye yeni geldi.
Scooteri kullanan başka biriyle sohbet etme fırsatım oldu. 3500 km kullanmış ve memnun kalmamış sürekli arıza çıkartmış. Hemen satarsan senin için iyi olur dedi. Lastiklerini yenileyip scootere aksesuar almayı düşünüyodum(çanta ve ön cam). Sizce yatırıp yapmak mantıklımıdır? Yoksa acemiliğimi atana kadar gidebildiği yere kadar oldugu gibi kullanmam mı mantıklı olur?
Teşekkürler.
Hero nun scooterlerini düşünmez misin?
-
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Acemi adama yaptığınız yorum oldu mu şimdi ;)
1.000 - 2.000 TL değerinde motosikletler. Üzerine " yatırım yapmak " diye ifade ettiğiniz herşeyi yerine getirseniz 2.000 TL daha harcarsınız. Baktığınız zaman o paraya bir kask fln alıyorsunuz adam akıllı..
Bırakın da insanlar boza parçalaya endise etmeden öğrensinler. Pahalı bir motosiklet alıp, elini dokundurmaya korkarak hiç bir şey öğrenemez insanlar.
O yüzden böyle dandik motosikletler ile cebelleşip pişmek doğru olandır. " Para var ise, bu çileye değmez " ama gelir çok yüksek değil ise, kesinlikle doğru yol bu.
Hocam bir zamanlar gayet güzel bütçe ayırmıştım. Kredi çektim başka ihtiyacım için dedimki yinede ucuzda olsa motosiklet almalıyım. Bu sevimli arkadaşlada öyle tanıştık. Yorumlardan sonra arkadaşla biraz daha uzun zaman geçirmeye karar kıldım
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Lastikleriniz daha iyi yol tutuşu için,ön cam daha konforlu bir sürüş için,topcase ise daha pratik şekilde eşyalarınızı taşımanıza yardımcı olur.
Yatırımdan ziyade motosikletinize ait fonksiyonelliği arttıracak detaylar olarak düşünmelisiniz.
Evet,yarın bu scooterı satmak istediğinizde zarar edeceksiniz. Bu kaçınılmaz.
Ancak aksesuarlar çok fazla fiyatı etkilemez,bunu unutmamak lazım.
-
Seko adlı üyeden alıntı
Motora kaliteli lastik almak ve çanta takmak yatırımdan mı sayılıyor artık ? Çanta dediğin şey ihtiyaçtır, sürekli elinde kaskını taşıyacaksan alma. Kayıp düşmeyi ve lastik parası kadar masrafı göze alıyorsan lastik de alma. Lastik dediğin şeyin çifti 200 TL (Anlas), çantalar da 70 TL'den başlıyor. Benim beyaz 28 litre Kappa 110 TL. Satarken karşılığını alamazsın ama en azından motorun iyi durumdaysa kolay satmana yardımcı olur bunlar.
Sen motorun rodajını dikkatli yapıp düzgün yağ kullanırsan, arada bir de gerektiğinde karbüratörüne ayar çekersen sorunsuz binersin. Rodaja uymaz, her kalkışta gazı köklersen, kaldırımlardan atlarsan hem çok yakarsın, hem de motoru eline alırsın, bu kadar basit.
Eğer satmayı düşünüyosan yatırım yapmak sayılır tabikii. Seninde dediğin gibi satmama yatdımcı olabilir mesela. Malıma değer veririm, hor kullanmaktan hoşlanmam, hor kullanan adamları sevmem. Bu başlığı açmamın nedeni scooterimi satıp ikinci el biraz daha kaliteli ikinci el motosiklet mi tercih etmeliydim. Biraz işin ticari yönünüde düşünüyodum. Fakat kararım iyice ögrenene kadar bu motosikleti sürmek olucak
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------
Uğur adlı üyeden alıntı
Lastikleriniz daha iyi yol tutuşu için,ön cam daha konforlu bir sürüş için,topcase ise daha pratik şekilde eşyalarınızı taşımanıza yardımcı olur.
Yatırımdan ziyade motosikletinize ait fonksiyonelliği arttıracak detaylar olarak düşünmelisiniz.
Evet,yarın bu scooterı satmak istediğinizde zarar edeceksiniz. Bu kaçınılmaz.
Ancak aksesuarlar çok fazla fiyatı etkilemez,bunu unutmamak lazım.
Hocam yarın gidip lastik, ön cam ve arka çanta satın alıcam. Yorum ve görüşleriniz için çok teşekkür ederim herkese
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:33 ----------
Pistonlar adlı üyeden alıntı
Hero nun scooterlerini düşünmez misin?
Tabikii düşünürdüm fakat şuan için sadece kendi motosikletimin fiyatı kadar bi motor alabilirim
-
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Acemi adama yaptığınız yorum oldu mu şimdi ;)
1.000 - 2.000 TL değerinde motosikletler. Üzerine " yatırım yapmak " diye ifade ettiğiniz herşeyi yerine getirseniz 2.000 TL daha harcarsınız. Baktığınız zaman o paraya bir kask fln alıyorsunuz adam akıllı..
Bırakın da insanlar boza parçalaya endise etmeden öğrensinler. Pahalı bir motosiklet alıp, elini dokundurmaya korkarak hiç bir şey öğrenemez insanlar.
O yüzden böyle dandik motosikletler ile cebelleşip pişmek doğru olandır. " Para var ise, bu çileye değmez " ama gelir çok yüksek değil ise, kesinlikle doğru yol bu.
Neyi neden öğrensin ki? her işin bir uzmanı var. Bir motosiklet sürücüsünün sadece onu düzgün kullanmayı, bakımını kendi çapında yapmayı bilmesi neden yetmez ki. İlla eline anahtar alıp cebelleşmek mi gerekir. Yap boz öğren midir bunun temeli? Bırakın mesleği tamircilik ustalık olanlar işlerini yapsınlar. Yani sizin mantıkla bunu yapacak adamın kask almaya parası yok, hiç olmazsa bakımlarını tamirini kendi yaparak kask ve ekipman masrafını çıkaracak. Mantık dışı. İlla pahalısını alsınlar diye de bir şart yok ki, herkes bütçesine göre takılır. O malı bu malı diye de ayrım yapacak adam gider istediği malı alır, kullanır. Çin malı alacaksan tamirci olacaksın ya da zamanla olursun diye bir şey mi var? Mahalledeki scooter tamircisi nerden ekmek yiyecek?
-
yedimsi adlı üyeden alıntı
Merhabalar. Rmg Moto Gusto Venice 150cc scooterim var. İlk motosikletim oldu. Daha alır almaz çok yakıyo diye servise götürüp karburator ayarı yapılıp gaz teli değişmişti. Çok yakması kısmen giderildi gibi. Fakat şuanda frenlerden(ön fren) ses geliyor. Şuanda 500km ye yeni geldi.
Scooteri kullanan başka biriyle sohbet etme fırsatım oldu. 3500 km kullanmış ve memnun kalmamış sürekli arıza çıkartmış. Hemen satarsan senin için iyi olur dedi. Lastiklerini yenileyip scootere aksesuar almayı düşünüyodum(çanta ve ön cam). Sizce yatırıp yapmak mantıklımıdır? Yoksa acemiliğimi atana kadar gidebildiği yere kadar oldugu gibi kullanmam mı mantıklı olur?
Teşekkürler.
Hocam hiçbir şey olmaz. Honda marka ön fren diski al, EBC marka ön ve arka fren balatası al taktır keyfine bak.
Şöyle düşün bu çin malı motosikletler iç yoksa 10 küsür yıldır piyasada. Eğer iddia edildiği gibi hepsi sürekli sürekli sorun çıkarsaydı bu zaman zarfında piyasada kalabilir miydi?
Evet gerçekten sürekli sorun çıkartan ihlaf olmaz modeller var. Ama genel çoğunluk için böyle bir iddia yersiz olur. Sen mümkün mertebe kaliteli motosiklet yağı kullan 1000km'de bir motor yağını değiştir, bir de motoru dibine kadar zorlamadan ısıtarak kullan en aşağı 15-20000km sorunsuz gider. Ondan sonra da 100-150TL'ye bir piston silindir değişimi bir 15-20000km daha gidersin.
Motor komple bozulsa bile dert değil.600-700-800TL gibi bir fiyata çıkma motor bulur takar devam edersin.
-
Niyetin motoru hemen satmaksa tabi ki para harcamaya gerek yok. Ancak birkaç ay daha kalacaksa o zaman ben olsam gerekenleri alırım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)