Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Hyosung GV250 mi , Daelim Daystar 250 mi?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    metalman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2005
    Şehir
    ankara
    Merhaba, ben daelim hakkında bilgi sahibi değilim. ama 2013 model gv 250'm var, geçen sene 2. el aldım. Eğer temiz bir 2. el bulursanız hyosung güzel bir motor, bu motorla ticari iş yapmayacaksanız, motorun yatması dert değilse parçayı pek kafaya takmayın, en kötü koreden getirtirsiniz.

    Bence her iki motosikleti de temiz bir 2. el bulup alın derim. Sıfırına o kadar paralar vermeye gerek yok.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    kaan898 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    motoran torro,salcano astro 40
    Alıntı 188likAdam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlıkta soruyu direkt olarak belirttim. Bu 2 motoru kullanan test eden arkadaşlar varsa (+,-) yönlerini yazarsa çok memnun olurum. Motora chopper tarzıyla başlamak istiyorum ilk chopperim olacak farklı alternatiflere açığım yeşillendirenlerin hepsine şimdiden teşekkür ederim.
    valla daelim alırım keyfime bakarım,yok koreden parça getir ,yok kronikleriyle uğraş hyosungla uğraşmam ,ayrıca elini çabuk tut şu sıralar fiyatlar uygun,bir ay sonra falan zamlarla yaklaşık bin lira zararlı çıkabilirsin...
    Hızın kararı perfect,fazlası past perfect tir...

  3. #23

    Üyelik
    24 Ekim 2016
    Biraz daha fikirlerinize ihtiyacım var arkadaşlar konuyu canlandırabilir miyiz, küba 200 alacaktım lakin 1.90 boyla sığamazsn vs dediler.
    2 model hakknda fikirlerinizi öğrenmek isterim tekrardan

  4. #24
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı 188likAdam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz daha fikirlerinize ihtiyacım var arkadaşlar konuyu canlandırabilir miyiz, küba 200 alacaktım lakin 1.90 boyla sığamazsn vs dediler.
    2 model hakknda fikirlerinizi öğrenmek isterim tekrardan
    iki modelde iyi, hangisi hoşuna giderse al kullan ikiside üzmez.

    ben senelerdir gv 250 kullanıcı olduğum için boş zamanlarımda yazdığım bir blog var, bakarsan biraz fikir sahibi olursun.
    http://hyogv250.blogspot.com.tr
    tommygun bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    24 Ekim 2016
    daelimden herkes memnun lakin gv 250 kullanıcılarında bir tuhaflık var. Kimisi hiçbir sorun yaşamıyorum diyor kimisi bir sürü sorundan bahsediyor anlayamadım.

    mesela şu motor bu parayı hakediyor mu ? 2.el piyasasından çok anlamıyorum lakin bu motorun spor görünümü beni cezbediyor, iron 883 hayranıyım zaten.
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...72397249/detay

  6. #26

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    gv de sorunlar olması doğal motor 2005 den beri türkiye pazarında haliyle çok km yapanlar oldu çok yanlış işler yapanlar oldu gv de bakım oynama açısından.. daelim daha o konuda dünkü çocuk.. piyasaya yeni girdi daha adam akıllı bir kullanıcı kitlesi ve km yapan olmadı..

  7. #27
    Merdo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2015
    2 sene önce daelimlerin sıfırları 8000 liraydı. ülkenin haline bak.

  8. #28

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    Ben hyosung diyen taraftayım. Konjektör ve buji piposu sorunu konuşuluyor dikkat ettiyseniz hep. Kusursuz binmek için buji piposu ilk gün değiştirilir sorunsuz binilir. Konjektör için de yapacak bir şey yok sadece ömrü biraz kısa anladığım kadarıyla. Evde yedek konjektör bulundurup tahminimce 20.000km'de bir değiştirirseniz sorun yaşamadan binersiniz. Hatta normal bakım zamanlarınıza denk getirip 20.000km'de bir bozulmamuş olsa da konjektör değiştirirseniz hyosung'da tek sorun yaşamadan km'lerdir kullanıyorum diyen kullanıcılardan olacaksınızdır.

    Daelim ön çift disk fren olmasıyla önde, hyosung v-twin çift silindir olmasıyla. Bir çok kişi v-twin fark etmez gerçek cruiser 800cc'den sonra başlar diyor olsa da sonuçta cruiser görüntüsü için tercih edilen bu motosiklette v-twin olanının tercih edilmesinden yanayım. Az da olsa titreşimsizlik olarak hyosung daha önde olacaktır. Deli gibi gazlamak için de cruiser tipinde bir motosiklet seçmediyseniz hyosung'un frenleri yeterli olacaktır. İyi bir lastik ile bu fark büyük ölçüde kapatılacaktır.

    Soğutma konusunda sanırım Daelim sıvı soğutma ancak şehir içi yoğun trafiğe girmek için cruiser tipinde bir motor bakmadığınızı düşünürsek bir avantaj değil hatta dezavantaj olacaktır. (olası bir arıza durumu için konuşuyorum) Hyosung için hiç "ısındı, şişti" gibi yorumlar duymadım.

  9. #29

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı cenkyenmez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben hyosung diyen taraftayım. Konjektör ve buji piposu sorunu konuşuluyor dikkat ettiyseniz hep. Kusursuz binmek için buji piposu ilk gün değiştirilir sorunsuz binilir. Konjektör için de yapacak bir şey yok sadece ömrü biraz kısa anladığım kadarıyla. Evde yedek konjektör bulundurup tahminimce 20.000km'de bir değiştirirseniz sorun yaşamadan binersiniz. Hatta normal bakım zamanlarınıza denk getirip 20.000km'de bir bozulmamuş olsa da konjektör değiştirirseniz hyosung'da tek sorun yaşamadan km'lerdir kullanıyorum diyen kullanıcılardan olacaksınızdır.

    Daelim ön çift disk fren olmasıyla önde, hyosung v-twin çift silindir olmasıyla. Bir çok kişi v-twin fark etmez gerçek cruiser 800cc'den sonra başlar diyor olsa da sonuçta cruiser görüntüsü için tercih edilen bu motosiklette v-twin olanının tercih edilmesinden yanayım. Az da olsa titreşimsizlik olarak hyosung daha önde olacaktır. Deli gibi gazlamak için de cruiser tipinde bir motosiklet seçmediyseniz hyosung'un frenleri yeterli olacaktır. İyi bir lastik ile bu fark büyük ölçüde kapatılacaktır.

    Soğutma konusunda sanırım Daelim sıvı soğutma ancak şehir içi yoğun trafiğe girmek için cruiser tipinde bir motor bakmadığınızı düşünürsek bir avantaj değil hatta dezavantaj olacaktır. (olası bir arıza durumu için konuşuyorum) Hyosung için hiç "ısındı, şişti" gibi yorumlar duymadım.
    Hocam hyosung yağ+hava soğutmalı. O kadar çin malı motor kullanılıyor hava soğutmalı. Kuryeler hep hava soğutmalı motor kullanıyor. Eh birde yağ soğutma desteği ile, şişmez zaten.
    Mondial Vulture motosikletimi 12 bin km kullandım. 1 kere şişme kaynaklı bir hantalaşma hisettirdi. Yolda 6-7 tane araç birbirine girmiş, trafik 5-6 km boyunca kilit. 1. viteste sürekli yarım debriyaj, yolun düz kısmında sıkıntı yoktu, ancak bilenler bilir, Ankara'da Kuzey Ankara çıkışının yokuşa girince yokuş yukarı işin rengi değişmişti. Tabi yokuş olunca daha fazla gaz açıyorsunuz, yine yarım debriyaj, kıpırdayamıyorum yerimden, böyle santim santim, bir de acemiyim o zaman, aralara girip yol da alamıyorum. Motor artık iyice ısınınca (hiç hissetmediğim aşırı sıcaklığı hissetmiştim bacaklarım arasında) dedim bu iş böyle olmaz. Duracak yer de yok, yolda kaldırım ile yolun arasında bariyer var, girdim aralara, yoldan çıkma fırsatı bulabileceğim ilk noktaya kadar aralardan gittim, zaten o arada bir miktar soğuyup kendine geldi motor.
    Eğer anlattığım gibi, aşırı yoğun trafikte yokuş yukarı santim santim ilerlemezseniz bir şey olmaz. Mesele hareket edebilmektir. Debriyajı bırakıp gidebiliyorsanız, mesela saatte 10-15 km hızı koruyabiliyorsanız, bizim ülkenin ikliminde bir şey olmaz.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  10. #30
    Felis Leo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2013
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    HHH
    Hava soğutmalı motor adı üzerinde hava akımı olmayınca nasıl soğuyacak motor, büyük şehirlerde ikamet edenler yaz günleri şehir içindeki asfalttan gelen fırın gibi sıcak ortamı bilirler hele birde yoğun trafik varsa motorun sıcaktan yarı ömrü gider ama su soğutmalı motorda bu sorun olmaz, o yüzden su soğutmalı motor ömrü uzun olur heleki hyonun rüzgarda öndeki silindir soğudu diyelimde arkadaki silindir nerden rüzgar alacak,

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------

    karşılaştırma tablosu:
    --------------------------------------------------------------------------------
    özellik.................daystar.vl250............. ..hyo.gv250
    ---------------------------------------------------------------------------------
    soğutma.................su(+)..................... ..hava-yağ (-)
    kronik arıza............yok(+)......................var(-)
    son hız ve güç..........(+).........................(-)
    silindir................tek(-)......................çift(+)
    kalite ve işçilik.......(+++).......................(++)

  11. #31

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Felis Leo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava soğutmalı motor adı üzerinde hava akımı olmayınca nasıl soğuyacak motor, büyük şehirlerde ikamet edenler yaz günleri şehir içindeki asfalttan gelen fırın gibi sıcak ortamı bilirler hele birde yoğun trafik varsa motorun sıcaktan yarı ömrü gider ama su soğutmalı motorda bu sorun olmaz, o yüzden su soğutmalı motor ömrü uzun olur heleki hyonun rüzgarda öndeki silindir soğudu diyelimde arkadaki silindir nerden rüzgar alacak,
    İkisi tam arka arkaya değil ki, biri bir tarafa yaslı, diğeri diğer tarafa

    Bir de çıplak motor, her yanı açık, sen bir de GT250R'yi düşün neler oluyordur o grenajların içinde. Onun hakkında bile ısınma kaynaklı bir şikayet görmedim şimdiye kadar.

    Son hız ve güç konusunu tekrar değerlendirin bence. Tamam kalkışta hantaldır ancak, GV250 bir cruiser ile çıkmak istemeyeceğiniz süratlere çıkabiliyor.

    Ama en başta da söyledim, artık parçası bulunmuyor GV'nin. Öyle koreden falan da getirtilmez. Yüksek fiyatlı bir parça lazım olursa öyle güzel geçiriyor ki maliye, almaktan vazgeçersiniz.

  12. #32

    Üyelik
    02 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV650
    beni bilen bilir belki yazdıklarımı okuyanda olmuştur.

    3 yıldır GV 250 kullanıyorum. distribütör değişiminden sonra ciddi derecede parça sıkıntısı çektik bu forumda çoğu yerdede yazdım. lakin son zamanlarda lazım olan parçaları iç piyasada bulabiliyorum bunuda belirteyim.

    gelelim daystar'mı gv250'mi görüşüme bana sorarsan iki motorda birbirinden çok çok farklı motorlar değiller. elbette birbirlerine göre bazı + ve - leri var lakin benim görüşüm bu çokta ciddiye alınacak farklar değil yok biri su soğutmalı diğeri hava yağ yok biri diğerinde 3 beygir daha güçlü vs.vs. gv250'nin kronik sorununa gelirsek orjinalindeki buji pipoları biraz dandik. bir süre sonra çatlıyor (bende 1 yılın sonunda oldu) ngk'nın buji pipolarından alıyorsun (ozaman tanesine 16 lira vermiştim 2 tane 32 lira) sorun çözülüyor. velhasılı kelam daystar'mı gv250'mi karşılaşması bana bir dönem çokça konuşulan cbf'mi ybr'mi tvs'mi tartışmasını anımsatıyor.


    bu arada kuba sl200 lafı geçmiş. eğer hiç tecrübeniz yoksa tavsiyem sl200'le başlayın ne bileyim falcon freedomla başlayın bu tarz birşeyle başlayın. sebebine gelirsek YEDEK PARÇALARI GV ve DAYSTAR'A GÖRE ÇOK UCUZ.

    yeni başladığını veya başlayacağını düşünerek yazıyorum yok tecrüben varsa devamını okumana gerek yok. bir kere yeni başlayan acemi adamsın. daha motoru tutmayı kaldırmayı durmayı öğreneceksin ve öğreniyorsun o motor illaki zeminle öpüşecek. buradaki düşmeden kastım yaldır yaldır gittim daldım girdim bir yere değil. bak şimdi yazacaklarım benim yaşadığım patateslikler. gv'den önceki motorum çinli bir gariban naked görünümlü commuter kanuni phantom. bir gün gidiyorum bir baktım ayaklığı kaldırmayı unutmuşum farketmesem ciddi sıkıntı. motordan ineceğim daha ilk zamanlarım tabi yan ayağı indirmeden motordan inmeye kalktım aklım bisiklete kaydı herhal sonuçmu hop yerdeyim ve kırık bir ayna. başka bir gün yine acemi zamanlarım lakin inmeden önce ayaklığın indirileceğini ve kalkmadan önce ayaklığın kaldırılacağını öğrenmişim. bir göbeğe geldim tabi göbekte durdum ayağımı yere basmamla ayağımın kayması bir oldu hop motor yine yerde bu sefer ayna + ayaklık kırık. bu çinlinin bana açtığı masraf parça başı 20 lirayı geçti geçmedi. lakin bunları gv ile yaşasaydım bu 20 lira olacaktı bana 120 lira.

    bu sebeple bulabilirsen ikinci el temiz bir sl200 vari birşey al şöyle 1 sene filan bin. 3-4 bin km yol yap. sonra artık gözünün zevkine göre ister gv al ister daystar al.
    solamnic, 188likAdam ve gurselcopur bunu beğendiler.

  13. #33
    DarkWheel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XVS 1300 Midnightstar
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -Kronikler var, buji piposu ve konjektör.
    -elektrik aksamında problem yoktur.
    -frenler kötü balataları değişince iyi oluyor.
    -orjinal lastikleri sanıldığı kadar kötü değil
    Orjinal hyosung lastikleri bi kere bile kaymadı ben kullanırken, bana kalırsa harikaydı.

  14. #34

    Üyelik
    11 Nisan 2016
    Şehir
    Ankara
    Herkese merhaba,

    Bu konuda bende ikilemde kaldım hatta ehliyeti geçen sene almama rağmen bir türlü motor alamadım. Yani hala acemiyim. o yüzden boy pos haricinde benziyoruz diyelim. Bu arada Ankara da yaşıyorum. Amacım bir yıl hadi iki yıl bu motorları kullanıp sonra bir Japona geçmek,para çıkarsa da Harley almak (superlow,iron883)

    Hatta bu ikileme ek bir de regal raptor daytona 250e-6c modelinde de kalmıştım. Tipi mipi güzel şimdi.

    Bende araştırdıklarımı bulduklarımı yazayım, hemde yanlışlarımı ve eksikliklerimi siz düzeltmiş olursunuz.. Teknik olarak zaten arkadaşlar bayağı yazmışlar hem burada hemde kendi sayfalarında.. Bu arada bana söylenenleri yazıyorum tarafsızca bana kızmayın, tabiki genelde çoğu kişi kendi malını över

    Herşeyden önce bence belirteyim, motorda herşey önemlidir, seside tipide, ustasıda parçasıda fiyatıda arızası da.. Ses sadece kulağa güzel olsun millet baksın diye değil trafikte yolda insanlar daha önceden farketsin diye de önemlidir unutmayın. Ben nerdeyse 14 yıldır araba kullanıyorum ve motor sesini duyunca sağıma soluma bakıyorum. Ama bu scooterda yada 125'lik ybr, cbr de ses çıkmadığından olmuyor, benim şeridime sağ veya sol yanımdan giren motorlar yüzünden sorun yaşıyorum, yada onlara yaşatmak zorunda kalıyorum. Genelde paketçi arkadaşlarla bu sorunu yaşıyorum hatta %95..
    Motor işi aynı zamanda hobi işi, güzel gözüksün de istersin üstünde iyi de durmak istersin..

    Öncelikle bu iş biraz sizin nerede yaşadığınıza bakıyor gibi.
    Daelimde mesela ben Ankara piyasasında bir tanesine denk gelemedim. Yetkili bayi olarak geçen yerle görüştüm ellerinde daystar yoktu. Sipariş üstüne getiriyoruz dedi, bende üstüne bir oturayım göreyim istiyorum dediğimde bakımda da yok olduğunda haber verelim dediler baya bir zaman önce.. Zaten kullanan bir arkadaşımda yok. belki dıdısının dıdısı vardır. Facebook gurubu var, Daelim daystar Türkiye diye aratmak lazım. Forumda da buradan bilgi alabileceğin bir konu var. Ama o konu hyosung konusundaki gibi 1000'li sayfalara ulaşmamış. Daelim tip olarak hyosungdan daha güzel duruyor bence. Tekrar söylüyorum ben acemiyim kimsenin motoruna laf etmiyorum. Zevk işi bu Birde Ankaradaki bayisi biz hyosung da tamir ediyoruz onların arkada kalan silindirleri çabuk ısınıyor kapanıyor çalışmıyor, çoğu kişi farketmiyor tek silindir kullanıyor vs vs dedi. Daelim daha iyidir dedi. (E doğal olarak sattığı ürün bu, belkide gerçeklik payı vardır.) İkinci elinin az olması kullananı az olduğundan mı yoksa arızası az ondan mı bilinmez.. Bayisi dediki güzel motor millet satmıyor, ikinci motor olarak tutuyor dedi.. Burada açıklarlar umarım..

    Regali Ankarada çoğu usta biliyor, tamir edebiliyor. Arkadaşın motoru vardı denedim. Biraz sırıttım üstünde ama henüz düzgün kullanamadığımdan olabilir yada boyum 1.74 yani kingde ne koz ne ceza oynar Sesi, Kore malı iki makinaya göre daha iyi bence. Bol arızalı, hele ikinci el piyasasında inanılmaz dikkatli ve bilinçli olmalıymışız. Sürekli bir yerleri gevşer diyorlar ama iyi yanıda var bunun, servise git gellerle işin mekaniğinden,motorundan anlarsın diyorlar.. Hatta regal kullanan iki arkadaşım bana tipi güzel ama ilk tercihin bu olmasın diyip duruyorlar. Birinde hala o motor var biri japona geçti. İkinci eli hızlı çünkü tipi güzel ama motoru elden çıkarırken zarar edersin dediler. Kim ne derse desin arkadaş, kore mallarından birini seçecekmiş gibi olsamda kime göstersem bu iyiymiş bunu alsana diyorlar

    Hyosung satan yer evime yakındı ilk ehliyeti aldığım zaman bir görüştüm birde geçenelerde görüştüm. Motorun üstüne oturdum. Baktım vs vs. Bu boyla sırıtmadım. Daha uzun boyla zaten sırıtmassınız bence, ince bir motor değil zaten. Sıfırı 12-13-14 bin civarlarında, farklı şehirlerde farklı fiyatlara satılıyorlar anlamadım bu işi.. İkinci elinde çok zarar edecekmiş gibi görmedim zira sahibindendeki ilanları geçen seneden beri takip ediyorum. Frenleri konusuna birşey diyemeyeceğim. Denemedim ama bayisi ve ustasına sordum bana direk şunu söyledi "forumlarda millet lastikler kötü vs vs diyor biz bu lastiklerle bindik kullandık lastikleri çin malı lastikleri gibi değil iyi bunlarda, gerek yok değiştirmeye " dedi. Orda iteleyebilirdi de itelemeyebilirdi de.. Cruiser bu, bunla durmasını öğrenmen gerek, bununla son sürate çıkacak halin yok dedi. Sesi daysatara göre daha iyi ama bir regal değil. V motor sebebi ile titreşim konusunda daha iyi, her iki motordanda kesinlikle. Regalde v motor olsaydı, şuan burda bunları konuşmuyor olurdum Fakat forumlarda şu konuşuluyor 2015 den beri üretilmiyor ya da Türkiye'ye gelmiyor, satılanlar 2015 model olanlar.. Peki bu parçada sorun çıkartır mı? Bence şuan için hayır çünkü en kötü hyosungsource var diyorlar. Ayrıca bu hyosungsource girip bakınca da daystar parçaları sattıklarını da gördüm.
    Hyosung grubu ve bilgileri buradan yada buradan ya da en iyisi buradan

    Ben kendime göre sıralama yaptım.

    Tip sıralaması
    1. Regal Raptor dd 250e-6c ( 2017 modelinin 300 lügündeki diskleri gördünüz mü )
    2. Daelim daystar 250
    3. Hyosung gv 250 ( Tipten anladığımız V motor ise bir numara bu olmalı kesinlikle )

    Yedek parça bulunurluğu/ucuzluk
    1. Regal Raptor dd 250e-6c - diyorlar ki(bayisi) nerdeyse tüm çinli motorların parçalarıyla uyumlu ve ucuz
    2. Hyosung gv 250 (türkiyede kullananı çok ama çok)
    3. Daelim daystar 250 (Ankarada bayisi başka şehirden getirtiyorsa..)

    Motor/işçilik/kalite
    1. Hyosung gv 250 (V motor, düzgün rodajla uzun yıllar kullanılır)
    2. Daelim daystar 250
    3. Regal Raptor dd 250e-6c

    Benim ders aldığım hocam 2. el al dedi. Fikrine güvendiğim bir iki kişi sıfırını al dedi. O da bir garip temiz bulmak zor. bulduğun temiz dediğinde sıfırı ile arasında 2 bin oynuyor genelde..(2013 ve üstü Hyosung ve delim için konuşuyorum)

    Altın elbiseli adam daelimi inceledi hyosung gv 250 yi incelemedi. O daysatara iyi dedi ama yinede motora binmeden zor anlaması..

    İkinci el mi sıfır mı? Sıfırını alıp düzgünce eğitimlerini alıp kullanmak farklı bir detay. Ha yok ben kursun vereceği ile yetineceğim ikinci el al bence

    Uzun yazdım kusura bakmayın. yanlışlarım varsa affedin, onun yerine siz doğruları yazın.. Birde fikrimi sizin yazdıklarınıza göre değiştirebileceğimi bana yol gösterebileceğinizide unutmayın
    188likAdam bunu beğendi.

  15. #35
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı Felis Leo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava soğutmalı motor adı üzerinde hava akımı olmayınca nasıl soğuyacak motor, büyük şehirlerde ikamet edenler yaz günleri şehir içindeki asfalttan gelen fırın gibi sıcak ortamı bilirler hele birde yoğun trafik varsa motorun sıcaktan yarı ömrü gider ama su soğutmalı motorda bu sorun olmaz, o yüzden su soğutmalı motor ömrü uzun olur heleki hyonun rüzgarda öndeki silindir soğudu diyelimde arkadaki silindir nerden rüzgar alacak,

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------

    karşılaştırma tablosu:
    --------------------------------------------------------------------------------
    özellik.................daystar.vl250............. ..hyo.gv250
    ---------------------------------------------------------------------------------
    soğutma.................su(+)..................... ..hava-yağ (-)
    kronik arıza............yok(+)......................var(-)
    son hız ve güç..........(+).........................(-)
    silindir................tek(-)......................çift(+)
    kalite ve işçilik.......(+++).......................(++)
    Arkadaş bütün yazdıklarını takip ediyorum resmen Daystar lobisinin adamı gibi yazıyorsun. Tamam anladık motorunu çok sevdin ve kötülenmesini istemiyorsun ama bu kadar abartılı şekilde en büyük rakibini gömmen de ultra yanlış bir hareket. Milleti yanlış bilgilerle yanlış yönlendirmemek lazım.

    Yanlışlarını düzelteyim:

    Öncelikle Daystar su soğutmalı değil; sıvı soğutmalı. Bu da demektir ki sadece saf su ile değil antifriz takviyesiyle radyatörü doldurmak gerekir. Aksi takdirde sadece su koyduğunuzda zamanla radyatörün içinde korozyon başlar. GV250 ise yağ soğutmalı bir motordur. Üstelik ayrıca yağ eklemezsiniz. Rutin değişimdeki yağ bütün parçalara içeriden işler ve en etkili soğutma sistemidir. Çünkü yağ suya göre daha çabuk ısınıp daha çabuk soğur. Devridaimi daha rahattır ve ısınan parçaya direk nüfuz etmesinde korozif etki yaratmayacağından sorun yoktur. Suyu direkt olarak parçalara nüfuz ettiremezsiniz. Bu yağı da dışarıdan aldığı havayla soğutur GV250.

    Kronik arızası aslında GV250'nin yoktur. Motor bloğu ile 100.000'leri görmek mümkün. Suzuki VL250C için ürettikleri motor bloğudur. İnsanların ve benim de dahil önceden önlem aldığı 2 parça var. Buji pipoları ve Konjektör soketi. Bu 2 malzeme çok kalitesiz. NGK SD05F pipo alıp en başta değiştirmeniz ve konjektör soketini bir elektrikçide kaliteli ve kolay erimeyecek bir soketle değiştirmeniz arızalara önceden önlem almanızı sağlar. Daystar'ı ülkemizde 50.000 km üzerinde kullanan olmadığı için henüz bir sorunu var mı bilmiyoruz. Ama GV250'yi 80 bin- 90 bin km kullananları görüyoruz. Neredeyse tüm arızalarını da piyasa öğrendi. Tamiratına ustalar nispeten daha hakim.

    Son hız GV250'de daha yüksek. GT250R'da da aynı bloğu kullanmaktalar. Karbüratörlüleri 28 HP, enjeksiyonluları 26,5 HP. Daelim ise 25 HP. Bu iddia çok asılsız maalesef. Resmen karalama yapmak için kasmışsınız.

    Kalite ve işçilikleri %99 aynı. Çok büyük bir fark yok. Ancak Daelim'de montaj çizgileri biraz tutarsız. Dikkatli baktığınızda ufak eğimleri fark edeceksiniz. Zaten pek çok parçası aynı fabrikalarda üretilen motorlar.

    GV250 için yerli aksesuar üreten firma çok. Daystar için pek yok. Bu sebeple aksesuar donanımı nispeten kolay GV250'de. En basit örnek olarak Metal Sanatları Atölyesinden ömür boyu garantili paslanmaz çelik sissy bar, koruma demiri ve portbagaj satın alabilirsiniz. Yıllardır aynı kalitede üretir. Kullananların büyük çoğunluğu ben dahil memnundur.

    Yedek parça konusunda iki firma da aynı durumda. Hyosungsource'tan iki markanın da yedek parçasını getirmek mümkün. Yağ filtresi en kolay bulunan parça ama onun dışındakileri yurtdışından hızlıca stoklamanız lazım. Hava filtresi, gaz ve debriyaj telleri, oksijen sensörleri gibi. Bu arada hyosungsource'ta Daelim parçaları da var. Bulamayanlar oradan temin edebilir.

    Daelim'i Asya Motor getirirken, Hyosung'u Üniteks getirmektedir.

    Daystar'da önde çift disk olmasına rağmen fren performansı GV250'den daha iyi değil, daha kötü de değil. Yani çok büyük bir artısı yok. Arka freni tartışabiliriz ama. Arka frende Hyosung kampana kullandığından tutuş daha zayıf.

    Benim tercihim Hyosung'dan yana olur tekrar eğer karar verecek olsam. Rüştünü ispatlamış, sınıfının lideri motosiklet. Bu tartışılamaz. Ancak GV250'nin üretiminin durduğunu ve 2017 yılından itibaren GV300 olarak pazara sürüleceğini ve ülkemize getirilmeyeceğini bilmeniz lazım. 2017 model diye, 2016'da yaptıkları gibi 2015 modelleri iteleyecekler millete.

    Aslında Kymco 2009'dan sonra Venox'u getirmeye devam etseydi, bu pazarda Daelim'in hiç şansı yoktu. Belki parçasını bulmak Daelim ve Hyosung'a göre daha zor ama Venox bence bu 3'lü içerisindeki en güzel motosikletti.
    solamnic, nines, ogzcngdk ve 2 diğerleri bunu beğendiler..
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  16. #36

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    hyo mu daelim mi denirse ikiside birbirine benzer motorlar.. hava soğutma yağ su soğutma cruiser motor alıyorsa kurecilik yapmıycaksın herhalde bunları dert etmeninde manası yok..

    ben her şekil hyo yu tercih ederdim kronik sorunları sorun bile değil buji piposuymuş 30 tl miş ngk alırsan ömürlük çözülürmüş basit şeyler.. alır almaz değiştirirsin buji pipolarını ngk ile olur biter kafanda acaba sorusu kalmaz..

    hyo yu seçmemdeki sebeb benim v motora olan takıntım tutkum .. severim v motoru görüntüsüde güzeldir vibrasyonsuzdur verimlidir uzun ömürlüdür yerçekimi kuvvetini en verimli şekilde kullanan zekice tasarlanmış bir motor.. cruiserlarada çok yakışıyor görüntüsel olarak..

    hyo nun şahsi olarak sevmediğim yanı tasarımı açıkcası çok beğenemedim bir türlü.. daeliminde tasarımı çok güzel özellikle arka kuyruk yapısını çok beğeniyorum..

    Venox denmiş venox şahane bir motor herşeyiyle kalite akıyor motordan zaten motordan anlayan adam bir baksın anlar sürmesine gerek yok.. ilerde Allah izin verirse şöyle bir yüksek hacim bir düşük hacim motor olayına girersem her zaman kafamda alıp bir köşede dursun tarzı olan motorlardan biri..
    188likAdam bunu beğendi.

  17. #37

    Üyelik
    14 Temmuz 2016
    Şehir
    UŞAK
    Motosikleti
    HONDA-CBR125R-KAWASAKİ NİNJA250R
    Alıntı 188likAdam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlıkta soruyu direkt olarak belirttim. Bu 2 motoru kullanan test eden arkadaşlar varsa (+,-) yönlerini yazarsa çok memnun olurum. Motora chopper tarzıyla başlamak istiyorum ilk chopperim olacak farklı alternatiflere açığım yeşillendirenlerin hepsine şimdiden teşekkür ederim.
    aramıza hoş geldin güzel kardeşim chopperci abilerimiz gv250 yi öneriyor btçe kısıtlı ise tabi.. bana sorarsan regal raptor dd250-10 spyder lara bir bak derim ilk motorun bu olsun uzun ömürlü olsun inşallah
    188likAdam bunu beğendi.

  18. #38

    Üyelik
    07 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr250R -> Yamaha MT-07
    Daelim tip olarak bana göre daha güzel. Hyosung çift silindir ile titreşim ses ve performans konusunda mutlaka öndedir. Ama geçen bir bayiyi aradım sıfır diye satılan modeller 2014 model ve 14 bin istiyorlar. Fiyatı pazarlık ile biraz halledersin tamam ama 2017 yılında sıfır diye 2014 model almak istemem açıkçası.
    188likAdam bunu beğendi.

  19. #39

    Üyelik
    24 Ekim 2016
    Arkadaşlar gerçekten çok sağolun değerli vaktinizi ayırıp yazıyorsunuz ve her yorumunuzda emin olun benim için taşlar biraz daha yerine oturuyor. Herkese çok teşekkür ediyorum, benim gibi bir çok arkadaşın gelecekte işine yarayacaktır buradaki her yorum.

  20. #40
    bazen25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Motosikleti
    x evo 400
    ahh ahh nerede o 2007 karbüratörlü gv ler


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)