önden yerimi alayım bajaj konusu burası karışacak arada bakarım.
Gına geldi artık bu yağ akıtmasından
Yağ akıtmaz sorunsuz motor dediler 200ns aldık pişmanım
Aha da ranza.
Yıkım ekibi nerdesiniz.????
Afedersin .ok gibi yağ akıtıyor. Debriyaj kapağından kaçırıyor, orası yapılıyor başka yerden akıtıyor.
O yağ kapağının içinde oring vardır, namı diğer conta. Onu değiştirmen gerek ama sıkıntı şu ki, bunu yapman için kapağı açmalısın, kapağı açınca yağ boşalır.
Bir de vites pedalının milinden de yağ kaçırmış gibi göründü. Kişisel tavsiyem, ilk önce o bölgenin gazyağı ile güzelce temizlenmesi, akabinde vites pedal milinden de kaçırıp kaçırmadığının kontrol edilmesi. Yağ vidası dediğin yer kolay. 2-3 tl birşey onun contası.
Bu arada yağ değiştireli kaç km oldu? Ona göre öneride bulunalım.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
yağı nerden akıtıyorki ben bişey anlamadım bu ns200 ün kronik bir sorunumu?
blokmu çatlıyor?
Bugün bir arkadaşın motorunda da gördüm. Aynı yerden yağ akıyormuş, kronik dedi. Ayrıca o-ring falan atıp düzeltiyorlar galiba. Servise bir sor.
ufak motorlarda nedense karter tapasına conta veya bakır conta koymuyorlar parça aç kapa zamanla aşındığından böyle sorun olması muhtemeldir.
sorunun çözümü çok basit aslında. büyük makinalarda yağ tapa vidası açıldığında ( her yağ değişiminde yani ) aradaki bakır pul yenilenir hep. vida her sıkıldığında bakır pul ezildiği için tek kullanımlıktır ama yağ kaçağını keser.o ring daha az basınç ve vida vs sıkıştırması olmayan yerler için uygundur
Arkadaş bir konuda da yaygara yapmayın be. Zorla insana marka savunuculuğu yaptırıyorsunuz.
Piyasadaki neredeyse bütün motosikletlerin motor bloğu aluminyumdan yağ tapası ise çelikten yapılmıştır. Bundan dolayı takarken fazla sıkılırsa yalama olabilir ve sonrasında yağ kaçırabilir. Bu sadece bir markada olmaz hepsinde olur. Tamamen bakım sırasında yapılan hatadan veya kullanım sırasında yapılan hatalardan dolayıdır. Üretimde ve montajda yapılan hatalar bu olayı çok az etkiler. Hiçbir motosiklet üreticisi motor bloğunu çatlamaya yatkın şekilde üretecek kadar beceriksiz değildir.
Yağ tapasından yağ kaçıyorsa conta koyarsın veya yalama olmuş boşa dönüyorsa yeni diş açarsın hallolur. Eğer yağı diğer bağlantılardan kaçırıyorsa yağ akıtan yer açılır ve yeni conta takılarak kapatılır.
Eğer blok çatlamışsa o zaman sıkıntı büyüktür. Kaynak yapılarak belki düzeltilir yapılamazsa yeni blok takılması gerekir.
Benim motosikletim yağ akıtmıyor veya etrafımda gördüğüm pulsarlar yağ akıtmıyor ortada kronik bir sorun yok. Yağ değiştirirken tapayı fazla sıkmış veya motora haddinden fazla yağ koymuş olabilirsiniz belki.
yağ akıtması bana daha çok vites milinin ordan geldi gibi
Deme hocam öyle iyice moralim bozuldu bak şimdi
Şanzıman arıza yaptı garantiye değiştirdi servis senkromeçler mil değişmiş şanzımanda
Bu arada üst viteslerde iken devirde basılı turundan 3-4 sn alttan takı tukur sesler geliyor çok kötü ve motor stop ediyor özellikle yokuş aşağı derbiraja basından 3-4 sn stop ediyor
Düz yolda da yokuş aşağı yoldan stop ediyor
Yokuş aşağı yolda dha çabuk stop ediyor
Servise verdim motoru bir iki turlarına bana servis abi bir şey yok motorda dedim var inkar ediyor servis dedim motor yağ akıtıyor servis yine inkar etti
Sinir oldum ben bu 200ns de servisine de bajaj a da
Daha olmazsa bu yaz kullanıp satılığa çıkaracam motoru
Savunsan da ciddiye almıyoruz artık bu markayı. O yüzden savunabilirsin. Sorum şu, bende Pulsar200NS vardı, debriyaj tarafındaki kapağın üzerinden, kabloların bloğa girdiği yerden yağ kaçırıyordu. Servis bakımlı motor, sökülmemiş, üstelik 10 binlerce km boyunca kimsenin sökmeyeceği bir parçadan, üstelik daha 10 bin km'deyken, bakımları da yetkili serviste yapılmasına rağmen yağ kaçırıyorsa ve bu durum bu marka bu model bir çok motorda mevcutsa, buna da kullanıcı hatası diyebilir misin? Ne yapıyor bu kullanıcı? Üzerine mi oturuyor bloğun? Geçin kardeşim işte, suya yağ, yağa su kattı bir sürü 200ns, onu da mı kullanıcı yaptı? Stop etmesi de mi bizim suçumuz? Doğru düzgün çalışmayan onlarca göstergeye, zırıldaması hiç kesilmeyen denge sensörüne ne yapabilir kullanıcı?
Bindiğiniz motora birilerinin iyi demesiyle iyi olmaz, kötü demesiyle kötü olmaz. Ama bir gerçek var, istediğiniz kadar araştırın, her tarafı kronik sıkıntı bajajın.
Sor konu sahibine, zorlandığı için fazla güç uygulandığı için kullanıcı hatasından bozulmuştur dediğin motor Allah bilir yetkili servis bakımlıdır.
Vitesin ordan akıyor. Vitesin ordan motor bloğuna giren contanın değişmesi gerekli
Konuyu saptırmayın. Konu yağ akıntısı olarak açılmış bende ona cevap verdim. Diğer sorunlardan haberim var reddetmiyorum zaten.
Benim söylediğim şey yağ akıtmasının sebebi hatalı üretim değildir. Yetkili servis de bakım yaparken yanlış yapabilir. Bajajın servisler kaliteli değil malum. Yağı fazla koymuşlarsa basınç yapar en zayıf yerden patlar. Her markada olabilir bu. Fazla sıkılınca yağ tapası yalama olmayan bir tane marka yok dünyada.
Diğer saydığın şeylerde bajajın kronik sorunlarıdır. Sebebi bajajın rekabet için ucuz motosiklet üretme çabasıdır. Japon motosikletinin yarı fiyatına gelen hint malı motosikletten bir zahmet japon kalitesi beklemeyin.
Tekrar söylüyorum yağ tapasının yağ akıtması kronik sorun değildir. Motor bloğu üretimi aşağı yukarı bütün markalarda aynıdır. Hiçbir üretici yağ tapasını sorunlu üretmez.
ya şu motorun sorununu okumaktan banada gına geldi .Türkiyenın açık ara tartışmasızda en çok satan motoruymuş şimdi anladınız mı bazı şeyleri:D
Motorun km si daha 1600km de
650 km de ilk bakımı yapıldı sadece yağını değiştirdi servis
1350 km de garantiye şanzımqn parçaları değişti
1450 km de garantiye debriyaj balata değişti
Motor şuan 1650 km de başıma gelmeyen kalmadı
Dominar 400 alacaklar bir daha düşünsün derim
Bajaj rezil bir marka
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)