CBF 150 nasıl kullanılır? Tecrübeli birisi lütfen yardım etsin.
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar. Dün E5te ufak bir kaza atlattım. 80-90 civarı kuru hava ve kuru asfaltta seyir halindeydim. Orta şeritte seyrederken 3 araba yanyana gidiyordu. Orta şeritteki arabanın sağından geçip orta şeritte gitmeye devam edecekken, ortadaki aracı sağladıktan hemen sonra sağ şeritten sinyal vermeden önüme araba atladı. Sol şeritte arkamdan yaklaşan arabayı aynada gördüğüm için kendimi sol şeride atamadım ve panik fren yapmak zorunda kaldım. Arka teker kitledi ve kuyruk nerdeyse yanıma kadar geldi. Freni bıraktım ama fren yaklaşık bir saniye daha tutmaya devam etti. Lastiklerim duro. Kuru havada virajda çok aşırı kayma gözlemlemedim. Lastikten dicem ama ilk cbf150min lastiği pilot streetti ve o da frenlemede kayıyordu.
Özetle: Bu motosikletle hızlı süremiyorum çünkü ani hızlanmaları yüksek hızlarda yetersiz. Sol şeritte seyredemiyorum, orta şeritle sağ şerit aynı hızda gidebiliyor zaman zaman ama sol şerit akıyor. Sollama yaparken bazen zor durumda kalabiliyorum. Yavaş süremiyorum arkadakiler sıkıştırıyor. Arabalarla aynı hızda süremiyorum çünkü sağları solları hiç belli değil pat diye durmaya kalkıyorlar (yaşadım). Dün trafikten yüzde 10 daha hızlı seyrediyordum önüme atladılar. Emniyet şeridi baya tehlikeli, geçen gün lastiğime vida girdi vs. Arka fren kampana olduğundanmıdır bilmem tutuyorla tutmuyor arası bişi. Ya kitliyor ya da çok hafif frenliyor dolu dolu yavaşlatan bir frenleme yok. ABSsiz arka disk frenin frenleme performansı nasıldır bilmiyorum hiç kullanmadım. Frenlerimi servise gösterdim normal dedi. Ön freni dozlayarak sıkıyorum henüz hiç kitlemedim ama bana yine de yetersiz geliyor. Tehlikelerden gaz açıp kurtulamıyorum çünkü yeterli ivmelenme yok.
Arkadaşlar birisi bana İstanbul trafiğinde cbf 150 nasıl kullanılır bahsedebilir mi? Geçen sefer cbf'imi güvensiz geldiği için satmıştım. Maddi olanaksızlıktan dolayı yeniden cbf aldım ve hala güvensiz geliyor. Motorumu değiştirmek yerine sürüşümü geliştirmem gerektiğini düşünüyorum. Mesela kurye arkadaşlar nasıl sorunsuz kullanıyorlar? Birkaç püf noktadan bahsederseniz cehaletimi gidermiş olurum.
Teşekkür ederim...
Reklamlar
-
Cbf 150 şehir içi için ideal motor.Gittiğin şeritte şeridi ortala.Sabit gazla git.Akan trafikte 2 araç arasından geçme.Çoğu araç sürücüsü motorun dibine kadar girer ama ne yaparsın insanları değiştirmek çok zor bu gibi durumda baktın dibinden seni takip ediyor frene bas çek yap.Sığır belki dibinden gittiğini anlayınca arkandan gider
Cbf hız olarak yetmiyorsa 250 cc bir makinaya geçmen gerekir.
-
bursagsli adlı üyeden alıntı
Cbf 150 şehir içi için ideal motor.Gittiğin şeritte şeridi ortala.Sabit gazla git.Akan trafikte 2 araç arasından geçme.Çoğu araç sürücüsü motorun dibine kadar girer ama ne yaparsın insanları değiştirmek çok zor bu gibi durumda baktın dibinden seni takip ediyor frene bas çek yap.Sığır belki dibinden gittiğini anlayınca arkandan gider
Cbf hız olarak yetmiyorsa 250 cc bir makinaya geçmen gerekir.
Gittiği şeritte yolu ortalasında sonra önündeki araba arkadakini görmesin, bu Nasıl bilgi vermek motor aracın ya arka sağında olmalı yada arka solunda, yani ayna hizasında
-
Mesela kurye arkadaşlar nasıl sorunsuz kullanıyorlar?
Kurye arkadaşlar maalesef sorunsuz kullanmıyor.
Onlar geçim derdi içinde bazen canlarını bile önemsemeden kullanıyor.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
Gerekirse balataları bitirene kadar panik fren çalış, olana kadar. freni ve lastiklerin tutuşunu hissedene kontrol edene kadar
Tehlikeleri önceden sezmeye çalış.
araçlara yakın sürme
kendine fren mesafesi bırak.
sol şeridi arkan çok açık değilse sollamalarda bile kullanma.
Sağdan ve orta şeriten şeridi ortalayarak güvenli bir şekilde gitmeye alış.
Aklında araçların yapabilecekleri için çözüm düşün.
Lastiklerin kötü ise ekstra güvenli moda al kendini
CBf istanbul içinde sıkıştırmalara maruz kalsada kullanılmayacak kadar tehlikeli bi araç değil.
Son olarak sapağı kaçıran bir aracın ani çapması ile vefat eden motosiklet eğitmeni arkadaşımız altında yanılmıyorsam VFR 800X vardı. Yani bu şehirde ne desek boş...
-
aynı güçsüzlükte hatta daha güçsüzünü kullanıyorum. çanta ön cam vs ile 100ü zor görüyor. senelerdir istanbulda sürerim büyük zorluklar çekmedim.
imkanın var ise sürüş teknikleri dersi almanı öneririm ben almadım ve kör topal öğrenirken doğrular ile birlikte yanlışlarım da pekişti.
yolda 5-10 araç ilerisini görerek ve arkanı kollayarak ilerler isen daha az frene basarak daha güvenli bir sürüşün olur.
motoru trafikli bir ortamda son hızında kullanmamanı öneririm. mesela maksimum 110 km yapıyorsa motor arkadan 130 la gelen bir araç sıkıştırdığında veya önünde 90 ile giden bir arabayı sollamaya çalışırken motorun hızlanacak gücü kalmayacak. elinin altında sürekli bir güç olması avantajdır. motor gücü düşük olunca da mümkün olanı idareli kullanmak gerekiyor.
önüne aniden araç çıkmaması için güçlü bir röleli korna ve sis farları öneririm farkedilirliği ciddi oranda arttırıyor. fosforlu yelek de çok tavsiye ediyorlar denemedim ama mantıklı.
-
motosiklete cbf150 ile baslamistim. Ustunde mitchelin pilot street lastikler vardi. İmkan varsa lastiklerinizi degistirin derim. Bir de egitim tabii.
-
Anlattığına göre arka freninde hassasiyet azalmış. Fren sistemin kirlenmiş olabilir veya belki balataların bitmiştir. Kampana frenli motosiklet kullanırken bir keresinde frenlere sabunlu su kaçmıştı. Frene basınca tutmuyor çok sert basınca bir anda kitliyordu. Senin frenlerdede böyle bir sıkıntı olabilir bakım yapmanı tavsiye ederim.
Anlattığın olayda asıl sıkıntı trafiği okuyamamanda. Aynı olay başka bir motosiklette de başına gelebilir. İstanbul trafiğinde şeritte bir boşluk açılmışsa her an birileri o boşluğa senin yaptığın gibi girebilir. Bir anda senin önüne kıran araç senin yanından geçtiğin arabaya göre kendini hizalamıştır senin aradan çıkacağını düşünmemiştir. Eğer bir kaza olsaydı sen suçlu duruma düşecektin.
-
Sadece şunu söyleyebilirim eğer emniyet şeridini kullanıyorsan asla hızlı gitme! Ben geçenlerde audiye geçiriyordum Allah korudu resmen!
Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim
-
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Anlattığına göre arka freninde hassasiyet azalmış. Fren sistemin kirlenmiş olabilir veya belki balataların bitmiştir. Kampana frenli motosiklet kullanırken bir keresinde frenlere sabunlu su kaçmıştı. Frene basınca tutmuyor çok sert basınca bir anda kitliyordu. Senin frenlerdede böyle bir sıkıntı olabilir bakım yapmanı tavsiye ederim.
Anlattığın olayda asıl sıkıntı trafiği okuyamamanda. Aynı olay başka bir motosiklette de başına gelebilir. İstanbul trafiğinde şeritte bir boşluk açılmışsa her an birileri o boşluğa senin yaptığın gibi girebilir. Bir anda senin önüne kıran araç senin yanından geçtiğin arabaya göre kendini hizalamıştır senin aradan çıkacağını düşünmemiştir. Eğer bir kaza olsaydı sen suçlu duruma düşecektin.
Frenlerne serviste baktırdı. Hatta benim atölyeye geldi balata spreyi ile temizledim. Frende sorun yok. Kontrol ettim tutuyor. Sadece sakin sürmesi gerekiyor biraz daha . Sağından atıp solundan geçiyorsan hakimiyetini Çok iyi olmalı NET. Eğitim almalıyız beraber Mustafa .
-
SAZMAN adlı üyeden alıntı
Frenlerne serviste baktırdı. Hatta benim atölyeye geldi balata spreyi ile temizledim. Frende sorun yok. Kontrol ettim tutuyor. Sadece sakin sürmesi gerekiyor biraz daha . Sağından atıp solundan geçiyorsan hakimiyetini Çok iyi olmalı NET. Eğitim almalıyız beraber Mustafa .
Abi gidelim valla bi eğitim alalım. Özellikle benim ihtiyacım varmış onu gördüm. Eğitim şart...
-
Gelmedin geçen Rahmi Barutcu ya. Gerçi egosu eğitimin önüne ...... neyse konu başka. Ben ileri sürüş eğitimleri ve yol okuma üzerine egitimliyim. Ayrıca src 2-4 psikoteknik vs de var ama iki teker olunca işler değişiyor. Ben düşmeyi iyi öğrendim bunu biliyorum NET. istanbul da motor sürmek çok zor. 12 sene Anadolu da kullandıktan sonra İstanbula gelince sudan çıkmış balığa döndüm. İstanbulda şöyle bir şey lazım aslında. Eğitim falan yok taktik maktik yok bam bam devam.
-
Sizin cbf değilde motosiklet sürmeyi öğrenmeniz gerek. Araç sağdan geçilmez. Önce kendimizi kurallara uyarak koruyalım, sonra motosikletin teknik özelliklerine laf atalım.
Piyasada ki çoğu commuter aynı özelliklerde olur. Eğitim almanızı tavsiye ederim.
-
Şuradaki öneriler belki makul gelebilir: (bkz: Akıcı trafikte taciz edilmeden ilerlemenin sırrı: 2 saniye takip mesafesi) Uygun gelirse belki denersiniz.
125 cc motorla trafikte kısa bir iki sürüş yaptım. Eğitmen eşliğindeydi. Küçük cc motorla plamanın çok daha iyi olması gerekiyor. Hız ve konum ayarlama kararlarını diğer motosikletçilere göre daha erken yapmak lazım. Bu da ancak kafayı kaldırıp ileriyi daha planlayarak olabilir.
Sürüşü geliştirmek kararı bence çok olumlu. Yani motorda lastikte arabacılarda hata bulmaya çalışıp çözümsüzlüğe saplanmak yerine sürüşü geliştirmek çok daha akıllıca. Sürüşü geliştirmenin yolu ise yol eğitiminden geçiyor. Bu tür eğitimlerle ilgili, şuradan detaylı açıklamalar bulabilirsiniz. Hatta şehir içi sürüş adı altında yapılan özel bir eğitim de var.
Çevre yolları gibi trafiğin hızlı aktığı yerlerde ise malesef daha güçlü bir motora geçmek dışında benim düşünebildiğim bir çare yok.
-
valla ilk başta alıp tecrübe edinmen gereken motoru büyük cc sonrası aldın...şimdide bocalıyorsun...sürüş eğitimi almalısın...Yamaha Tuzlada YRA var..Metehan Hoca yardımcı olur...
-
cbf de sol şeritten gazı açıp uzayamazsın. haliyle sakin kullanmayı bilmen gerekiyor.
cbf nasıl kullanılır sorunun cevabı tek kelime : sabırla.
-
Mexico adlı üyeden alıntı
Sizin cbf değilde motosiklet sürmeyi öğrenmeniz gerek. Araç sağdan geçilmez. Önce kendimizi kurallara uyarak koruyalım, sonra motosikletin teknik özelliklerine laf atalım.
Piyasada ki çoğu commuter aynı özelliklerde olur. Eğitim almanızı tavsiye ederim.
O an üç araç yanyana gidiyordu ve ortadaki aracın sağında oldukça büyük bir boşluk vardı. İnatla sağından geçmeye kalksaydım tost olurdum. Araçların sağlanmayacağının farkındayım fakat o an sağından geçmeniz gerekirse sağından geçersiniz. Adam soldan yol vermiyorsa yapacak bişi yok. Eğitim şart evet eğitim almalıyım. Siz aldınız sanırım?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:30 ----------
zaferce adlı üyeden alıntı
Şuradaki öneriler belki makul gelebilir: (bkz:
Akıcı trafikte taciz edilmeden ilerlemenin sırrı: 2 saniye takip mesafesi) Uygun gelirse belki denersiniz.
125 cc motorla trafikte kısa bir iki sürüş yaptım. Eğitmen eşliğindeydi. Küçük cc motorla plamanın çok daha iyi olması gerekiyor. Hız ve konum ayarlama kararlarını diğer motosikletçilere göre daha erken yapmak lazım. Bu da ancak kafayı kaldırıp ileriyi daha planlayarak olabilir.
Sürüşü geliştirmek kararı bence çok olumlu. Yani motorda lastikte arabacılarda hata bulmaya çalışıp çözümsüzlüğe saplanmak yerine sürüşü geliştirmek çok daha akıllıca. Sürüşü geliştirmenin yolu ise yol eğitiminden geçiyor. Bu tür eğitimlerle ilgili,
şuradan detaylı açıklamalar bulabilirsiniz. Hatta
şehir içi sürüş adı altında yapılan özel bir eğitim de var.
Çevre yolları gibi trafiğin hızlı aktığı yerlerde ise malesef daha güçlü bir motora geçmek dışında benim düşünebildiğim bir çare yok.
Çevreyolu ve otobanları sıkça kullanıyorum. ve bu ve buna benzer olayları da yoğun trafikte çevreyolunda yaşadım. Zaten normal yollarda çok şükür bir sıkıntım yok. Ne kadar eğitimli olsam ne kadar planlasam da planlayamayacağım bazı şeyler var mesela öndeki aracın sürücüsünün telefonla oynarken sinyalsiz şerit değiştirmesi gibi... O an motorunuzun ya da reflexlerinizin ne kadar iyi olduğu hususu önemli oluyor. Önümdeki araç kapalı kasa hafif ticariydi. Ben bu olayda ani reflex gösterdim ve dengemi korumayı başararak çizgimde kaldım. Eğitim şart ama bazen yaşadığınız olaylara ya da kazaya engel değil.
-
Mustaphalanx adlı üyeden alıntı
Çevreyolu ve otobanları sıkça kullanıyorum. ve bu ve buna benzer olayları da yoğun trafikte çevreyolunda yaşadım. Zaten normal yollarda çok şükür bir sıkıntım yok. Ne kadar eğitimli olsam ne kadar planlasam da planlayamayacağım bazı şeyler var mesela öndeki aracın sürücüsünün telefonla oynarken sinyalsiz şerit değiştirmesi gibi... O an motorunuzun ya da reflexlerinizin ne kadar iyi olduğu hususu önemli oluyor. Önümdeki araç kapalı kasa hafif ticariydi. Ben bu olayda ani reflex gösterdim ve dengemi korumayı başararak çizgimde kaldım. Eğitim şart ama bazen yaşadığınız olaylara ya da kazaya engel değil.
Hocam linkleri okumadan yazmışsın. Şunun üçüncü maddesini önereyim. http://www.motosiklet.net/forum/moto...ntalitesi.html Sonrasında hala öyle düşünürsen, karar senin hocam.
"Bir sıkıntım yok" olayı da aslında biraz gerçekçi olmayan bir özdeğerlendirme. Hepimizin sürüşünde bir çok sıkıntı var. Bazılarımız farkında değil sadece.
-
mete_han adlı üyeden alıntı
valla ilk başta alıp tecrübe edinmen gereken motoru büyük cc sonrası aldın...şimdide bocalıyorsun...sürüş eğitimi almalısın...Yamaha Tuzlada YRA var..Metehan Hoca yardımcı olur...
Tavsiyeniz için teşekkür ederim. İnanın büyük ccde bu kadar olaya karışmadım. Sürücülerde şu var Ya gaz açıp kurtuldum ya da frene bastığımda motosikletim istediğim noktada durdu. Bir de şunu çok sık yaşadım bu motorda. Yüksek cc motosikletim varken adam motoruma bakıp (heybetinden mi şeklinden mi bilemedim) yola çıkmıyordu, yol veriyordu ya da yavaşsa selektör yaptığımda önümden çekiliyordu. Bu motosiklette gözümün içine baka baka atlıyorlar, yol vermiyorlar hatta kendilerini geçersem gaza basıp sağımdan önüme atlıyorlar. Öldürürcesine atlıyorlar. Bir vlogcu olsam baya malzeme çıkardı kameramdan. Geçen tuzlaya dönüyorum dedim oh sağ salim vardım. Eve varmama 1 km civarı bişi kaldı. Yol boş ve düz. Bir baktım sağdaki sokak ağzında ana yola bağlanacak bir araç duruyor sürücüyle gözgöze geldik gazı bıraktım korna çaldım selektör yaptım hareketlendi, selektör yaptım frene basıp yavaşladım atladı kornaya basılı tuttum sağdan yolun ortasına kadar geldi. Arkasından kontra yapmasam hız düşürmesem bodoslama giriyordum. CB500de hiç bu tarz şeyler yaşamadım. CBF kötü bir motosiklet değil. Çevre yolundaki hıza (yüzde 10 kuralı) adapte olmak için sık sık gaz koluna abanmak zorunda kalıyorum. Bu da bu motor için limit oluyor. Limitlerde ne fren ne de gaz kolu kifayetli olmuyor. Belki de bir sorun da bu motosikletin İstanbuldaki çevreyollarına çok da adaptif olmamasıdır?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:49 ----------
zaferce adlı üyeden alıntı
Hocam linkleri okumadan yazmışsın.
Şunun üçüncü maddesini önereyim.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ntalitesi.html Sonrasında hala öyle düşünürsen, karar senin hocam.
"Bir sıkıntım yok" olayı da aslında biraz gerçekçi olmayan bir özdeğerlendirme. Hepimizin sürüşünde bir çok sıkıntı var. Bazılarımız farkında değil sadece.
Cevap yazıyordum evet okumadım ama cevap yazmayı bitirir bitirmez okuyacağım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------
MD.Murat adlı üyeden alıntı
cbf de sol şeritten gazı açıp uzayamazsın. haliyle sakin kullanmayı bilmen gerekiyor.
cbf nasıl kullanılır sorunun cevabı tek kelime : sabırla.
Agresif kullanan bir sürücüyüm. Sabrımı geliştirmem gerektiği konusunda sonuna kadar haklısınız.. Bu motosikletin kapasitesini fazlasıyla zorladığımı düşünüyorum.
-
ben 11 yıldır cbf150 üzerind eolduğumdan yılda bir kere veya 2 yılda bir kere sıkıştırılmışımdır..konumlanma denen duracağım yeri bildiğim için belkide bunun aksi olmuyor...
yani şöylede bir gerçek var ki trafik ortalama hızının üstüne ulaşmak zorunda değilsin...sabit bir hızda bu 80 de olabilir 90 da en sağ şeritte istikrarlı birşekilde takılabilirsin...yani 100 ile gidersen fren ve manevra yeteneğine bakar iş..daha da zorlanabilirsin...
acemi olmaktan..acemi görünmekten korkma çekinme..acemiysen acemisindir..hiçbirimiz usta motorcu doğmadık..yani diğer aracların yörüngesinde olmaz ise TEM veya E5 de 50-60 ile gidersen sadece o sıkıntı olur..onun dışında patron sensin emin ol İstanbul içinde...hız 100 üzeri ise o zaman en sağ şeridin ister ortası ister çizgisinde usul usul yoluna bakarsın..br Allahın kuluda sana düt düt yürüsene demez...şeriti ortalarsan taciz olabilir ama az sağa yanaşırsan..yani en sağ şeritin orta çizgisinin sağınd aolursan mobilet bile olsan kimsenin umrunda olmazsın...TEM ortalama hızı 100 üzerinde orada biraz zorlanabilirsin sadece..ama trafiği okuyan biri asla sıkıştırılamaz...anca yanından silme geçilir makascılar tarafından o da karşı tarafın hayvanlığı olur...cbf150 kullanımı en kolay makinadır...kontrol hep sendedir ...
agresif kullanım en çok küçük cc de keyif verir...büyük ccde riskler daha fazla...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)