Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hangi Lastik ve Hangi Ebat

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Şubat 2017
    Motosikleti
    honda cbr 600 f
    ewet belki haddimden fazla konu açıyorum belki ama inanın bu samimi gelen yorum ve bilgi paylaşımlarından. saolun varolun.
    cbr 250 motorum için lastik bakıyorum uzun zamandır.
    1>hangi marka almalyım üzerinde rosso 2 ler var gerçekten çok memnunum. eski lastik ırc idi irc kesinlikle almayı düşünmüyorum.
    2>ebat konusunda da üzerinde ön 120 70 17 arka 140 70 17 var bakıyorumda ön için 110 70 17 arka için 150 70 17 de öneriyorlar farklı yorumlarda vs. siz ne önerirsiniz?
    vakit ayırıp ilgilendiğiniz için şimdiden teşekkürler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Ebat konusunda ben orjinal ne öneriliyorsa onu kullanma taraftarıyım.mitas mc 50 bir bakın derim.

  3. #3

    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6N 2014 - HONDA CRF250L 2013
    Ebat konusunda o motoru yapan mühendislerin sözünden çıkma derim. İnan daha iyi olmayacak.

  4. #4
    kuesier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2016
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Honda Cbr 125R
    Sorun olmuyor cok fazla kardeşim. Kafana cok takma yani. Cbr 250 icin alabilecegin en iyi lastik rosso 2 olur. Gercekten mukemmel lastikler. Ebatı da 150 alabilirsin. Jant genişliği yeterli. 140 mm olanından en cok 200 gram fazladır. Sorun yaratmaz.

  5. #5
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Lastik ebatı motosikletin üzerindeki janta göre belirlenir milletin lafına göre değil. Ha jantıda değiştireceğim diyorsan ayrı tabii.

  6. #6

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Lastik ebadında motorda oynama yapmak çok tehlikeli araba değil bu hayatın o iki kaukçuğun üstünde .. fabrikasyon mühnedislik hesaplama ve ayarlardan çıktığın an motorun bütün akustiğini bozarsın bütün eğilim ve salınımları değişir dengesi değişir..

    Bunuda öyle anlamassın hatta daha iyi yol tutuyor bile sanabilirsin ama minnacık bir hatada motorun tölere payıyla oynadığın için kötü sonuçlarla karşılaşabilirsin. zaten bu bir defa olur on defa yüz defa olmaz o bir defada ölümle yaşam arasındaki ince çizgiyi belirler..

    markaya gelince

    ben bütün motorlarımı katarsam hemen hemen piyasadaki a dan z ye kaliteli olan bütün lastik markalarını kullandım.. kullanmadığım sanırım bir continental falan vardır onuda zaten motorda çok beğenen duymadım ekstra bir para verip almamda maceraya atabilicek param yok çünkü..

    biri benden lastik tavsiyesi istedimi racing değilse makinesi ilk metzeller derim her zaman adamların çünkü esas uzmanlığı motorsiklet lastikleri üstüne .. ikinci pirelli derim .. üçüncü michellin derim..

    tabii bu işde üretim yılı üretildiği ülke falanda çok fark ediyor.. misal rosso2 lerde brezilya ve almanya üretimi olanlar var aynısı metzellerlardada var michellinlerdede var sanırım .. michellinde belli yıllarda üretilen lastikler aşırı iyiyken sonraki yıllar üretilen lastiklerde yol tutuşdaki zayıflığı hissedebiliyorsunuz..

    michellin büyük markadır iyi markadır bu öngörü birazda arabalardan ileri geliyor motorda özellikle streetler yağmurda ve sert virajda bana hiç bir zaman güven vermiyor sürerken bunu hissediyorsunuz kötümü asla değil ama metzeller ve pirelli nin yol tutuşu viraja girişi michellinden bana göre daha iyi michellinde bende hep bir acaba
    sorusunu sorarım yağmurda ve virajda..michellinde limitleri zorlamam elimi gazdan çekerim yağmurda virajda ..

    tabiki benim kullandığım hep michellinin giriş sınıfı olan pilot street,city grip gibi lastikleri idi üst serileri daha iyi olabilir commanderlar,anekeeler falan türkiyedede fazla yok satılmıyor..

    mesela dunlop iyi derler bende 2005 yada 2006 idi en500 üme aldım özellikle sıcak asfaltta ufak ufak atıyordu arkası onun dışında iyiydi alırmısın tekrardan desen almam.. bridgestone ne iyi ne kötü kötünün iyisi bana göre ..

    racingci çok arkadaşım var bu dediğim insanlar piste çıkan orda gazlarını atıp yolda trafikde efendi efendi giden insanlar.. lastik konusu açıldığında rosso2 lerin iyi olduğunu fakat çok abartıldığını söylüyorlar.. özellikle yeni nesil 250cc lik kullanıcıların çok abarttığını rosso2 leri şehir efsanesine dönüştürdüklerini söylüyorlar..

    lastik bilgilerini genel olarak kendimce yazdım benim eski motorlarım hep chopper,enduro, maksi scooter olduğu için bu bağlamda tecrübelerimi yazdım.. silverwing 600, tdm 850,en500 ,vn900 gibi gibi aklıma gelmeyen daha diğerleri..

    racing makinam olsa önceliği radial bir lastiğe verirdim ömrü kısa ve pahalı olur ama racing makinadanda keyif tat tuz alırdım.. sanırım önceliğimi pirelliye verirdim racingde rosso2 lere radial olduğu için.. yok radial olması şart değil uzun ömürlü olsun fiyatıda uygun olsun dersen michellin pilot alırdım..

    michellin pilotların radial ları türkiyeye yollanmıyor en azından yollamıyordu en son belki gelmiştir şimdi radial versiyonlarını touring amaçlı makinelere genelde takıyorlar..

    enduro,chopper,touring makinam olsa metzellera verirdim.. scooterda metzeller pirelli en son şıkda michelline önceliği verirdim..

    şunuda unutmamak lazım yurtdışı testlerine bakıpda lastik türkiyede almaya kalkarsanız çuvallarsınız adamların kaymak gibi on numara asfaltı var .. italyada ufak bir italya turu attık beverly 500 lerle dağ yollarında bile asfalt kaymak gibiydi insan bir an bile teretdüt etmiyor gazı kapamak için asfalt en ücra yerlerde bile kaymak gibi tertemizdi .. türkiye yolları çok kötü her yer çukur,asfalt kırıkları,asfalt yamaları, kamyon kamyonet tırların oluşturduğu lastik izleri ki bu izler insana yüksek hızda asfaltı dalgalı yaptığı için kaza bile yaptırır kumu mıcırı hiç katmıyorum bile v.b daha sayılmıycak onlarca ek unsur..

    taptaze sıcacık örnek veriyim daha öğlen kapımızın önündeki sokağın başından geçdim hiç bir şey yoktu akşam döndüm Allah korudu sanırım fiber hat kablo için asfaltı kesmişler sokağın başında çok derin ve geniş boydan boya bir kesik vardı motorla dalgınlıkla girsem yada bakmadan evimin önü daha çğlen geçmişim diye bir özgüvenle süratli dalı versem kesin yerdeydim motorun lastiği ordan çıkamazdı çıksaydıda lastik çok büyük hasar alırdı.. basit bir örnek..

    başka bir örnek daha veriyim maslağa giderken geçen gün yolun ortasında orta şeritte köpükler vardı çok büyük hani çamaşır makinesi bulaşık makinesi alırsınıysa yanlarında olur up uzun boydan boya onlardan Allahdan hızım düşükdü yanından geçdim süratli olsam ya üstünden geçerdim ne olurdu bilemem yada kurtarıyım derken panikle kaza yapabilirdim..

    Kısaca burası türkiye ona göre hareket edip almanızı öneririm lastikleri..hatta motoru bile bence ona göre alın..

    her akşam nerdeyse beşiktaşdan maslaka gidiyorum belediye orta rüfüjdaki çiçekleri sulamak için otomatik fıskiyeleri açıyor gece yazın bile sol şerit su içinde kalıyor kışları daha kötü olucaktır soğukla o su buzlaşıcakdır.. yolu boş gören biri soldan bassa Allah göstermesin kayıp kaza yapabilir..

  7. #7
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Ön kesinlikle 110 kalsın. 120 olduğu zaman o motosiklet kağnı olur.
    Arkayı 150 yapmanın sürüşe bir kaç olumsuz etkisinin yanında, olumlu etkisi yok.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler