2. el piyasasi icin hic bu acidan baktiniz mi ?
Reklamlar
-
Misal x markasini ornek alalim. Diyelim ki X marka bir mototsikletin sifir fiyati 9 bin tl olsun. Birde bunun ortalama 8-10 bin km yol yapmis 2. Elini dusunelim. Bu ikinci el olan motor her ne hikmetse sifirindan tas catlasa bin tl daha ucuza satiliyor. Yani 2. Ele hemen hemen her adam 8 bin yada 8.5 bin lira fiyat istiyor ve sifir ayarinda diye ilan aciyor. Bu motor 8-10 bin km yol yapmis nasil olurda sifir fiyatindan sadece bin lira dusuk olabiliyor ? Ozaman soyle bir mantik doguyor aklimda " bin lira vereyim motorunu 8-10 km boyunca kiralayayim " yani o km de alacaginiz 2. El motosikletinizi bir nevi bin liraya 8-10 bin km kiralayip eskimesini kabul etmis oluyorsunuz. Peki ozaman neden sifiri 9 bin olan x motosikletinin 10 bin km yol yapanina 8 bin tl para verelim ki ? Bin lira daha koyup sifir km almak daha mantikli. Sirf bu tur ilanlari gordukce sifir alirim daha iyi diyorum. Yorumlarinizi bekliyorum tekeriniz duz bassin arkadaslar.
Reklamlar
-
Şunu hiçbir zaman unutma bu tarz şeyleri gördükçe aklına getir.
Araba motosiklet farketmez, 2. el fiyatlarına yanlızca alacak olanlar sitem eder.
-
onur372 adlı üyeden alıntı
Misal x markasini ornek alalim. Diyelim ki X marka bir mototsikletin sifir fiyati 9 bin tl olsun. Birde bunun ortalama 8-10 bin km yol yapmis 2. Elini dusunelim. Bu ikinci el olan motor her ne hikmetse sifirindan tas catlasa bin tl daha ucuza satiliyor. Yani 2. Ele hemen hemen her adam 8 bin yada 8.5 bin lira fiyat istiyor ve sifir ayarinda diye ilan aciyor. Bu motor 8-10 bin km yol yapmis nasil olurda sifir fiyatindan sadece bin lira dusuk olabiliyor ? Ozaman soyle bir mantik doguyor aklimda " bin lira vereyim motorunu 8-10 km boyunca kiralayayim " yani o km de alacaginiz 2. El motosikletinizi bir nevi bin liraya 8-10 bin km kiralayip eskimesini kabul etmis oluyorsunuz. Peki ozaman neden sifiri 9 bin olan x motosikletinin 10 bin km yol yapanina 8 bin tl para verelim ki ? Bin lira daha koyup sifir km almak daha mantikli. Sirf bu tur ilanlari gordukce sifir alirim daha iyi diyorum. Yorumlarinizi bekliyorum tekeriniz duz bassin arkadaslar.
Ben de tam d abu nedenler gittim sıfır aldım.
xmax 250 arıyordum, baktığım temiz ilanlar 15bin cıvarındaydı. sıfırı 16bin gider sıfır alırım dedim.
-
2006 modellerin bedavadan biraz pahalı olması lazım o zaman ama olmuyo
-
MazhaRR adlı üyeden alıntı
Şunu hiçbir zaman unutma bu tarz şeyleri gördükçe aklına getir.
Araba motosiklet farketmez, 2. el fiyatlarına yanlızca alacak olanlar sitem eder.
Ben satıcıyım, satanların uçtuğunu görüyorum ve normal bi fiyat yazıyorum
-
Tvs01 adlı üyeden alıntı
Ben satıcıyım, satanların uçtuğunu görüyorum ve normal bi fiyat yazıyorum
Normalde de öyle olması lazım ama herkes böyleyken insan senin gibi yapınca kendini enayi gibi görüyor.4.500'e aldığım ybryi 2 yıl kullandıktan sonra 5.750'ye 1 günde sattım normalde 3.750'ye felan vermem lazımdı ama alıcı bulduktan sonra acımıcaksın.Tvsyi 4.750 den aşağıya verme.
-
2.el niye bu kadar pahali diye arastirma yapilacagina, neden bu fiyata 2.el alan cikiyor ona bakmak lazim..
Yuksek fiyatlar veren(sizin tabirinizle) alicilarin verecegi cevap herkesi tatmin edecektir.
-
sen o fiyatlara bakma... herkes başkasının motoruna göre fiyat çıkarıyor... benim lastikler yeni o zaman +500, benim km daha az o zaman +500 daha... başkası benim ilana bakıp o da şişiriyor... dolayısıyla böyle olunca da zincirleme şekilde şişmiş fiyatlar 0 km motosiklet fiyatına yaklaşıyor... bir de sanki 0 km alınca satış fiyatı dışında 1000 TL fazladan para ödemek gerekiyor gibi bir algı var ancak 0 km motosikletin plaka masrafı dışında 2. elden farklı bir masrafı yok... yüksek fiyatlara satılmaz mı satılır ama alıcıya göre iş değişir...
-
Sıfır motosiklet satıcıları arada 2. el ilanları veriyorlardır belki de...
Bence 4'te 1 daha ucuz olmalı; sıfırı 16 binse, 2 yıllık 2. eli 12 bin civarı en fazla ... O da temizi, az kullanılmışı, 9-10 bin km'nin altında olanı...
TL'nin değer kaybına falan değinmek isteyenler olursa, döviz bazında da böyle olmalı, altın, inci bazında da ...
Hatta o fiyatlara bile satıldığı olmuyor; kasımdan beri ilanda duran kawasakiler var 12 bin bandında...
Yine de, özetlemek gerekirse, mal müşteriye satılır; kör alıcının kör satıcısı hesabı ...
-
Sifir fiyati 15000 olan bir motosikletin plakasi var diye 17000 e satilmasi ticaret degil saticinin uckagitciligidir benim gozumde. Onun oyle sattigini goren coşup kendi makinesine fiyat koyuyor boyle boyle fiyatlar tavan yapiyor. Sonra herkez agliyor 2. El pisayasi cok yuksek.
Pisayasi zaten bizler belirliyoruz arkadaslar ve bu ulkede cok kalabalik degiliz fiyat belirlerken azicik alim gucunun artisina gore belirleyin
-
piyasayı yükseltmekten başka hiç bir şey değil.. ne otomobil ne de motosiklet.. ikisinin de ticaretini yapan insanlar ülkemizde genelde üçkağıtçı kişiler oluyor..
-
satıcı 2 ci ele istediği fiyatı yazar,mal onun ,gerçekten satmak istiyorsa işin başında makul ölçülü bir fiyat yazması gerektiğini çok sonraları anlıyor ama iş işten geçmiş oluyor
şöyleki
adam aracına veya motoruna fiyat belirlerken diğer ilanları baz alıyor,baz alırkende en yüksek fiyatı baz alıyor,sanıyorki bulunmaz hint kumaşı atlıyacaklar üstüne hemen alıcaklar
ancak yüksek fiyat yazdığı için arayan soran olmuyor tabiki veya olsa bile sadece sorup bilgi amaçlı arayıp kapatıyorlar,gerçek alıcı olmuyor
bi zaman sonra bakıyor araç satılmıyor arka sayfalara düşüyor,bu sefer aklı başına geliyor fiyatı biraz indireyim diye düşünüyor,tabi yüksek bir meblağ değil küçük bir indirim yapıp fiyatı güncelliyor
gel zaman git zaman araç yine satılmıyor tabi ,satıcı biraz daha fiyat kırıyor,,araç satılmayınca tabi bu arada iyice akıllanmaya başlıyor,
bu sefer bu araç aylarca nette kaldığından alıcılar tarafından iyice mimleniyor,
satıcı biran önce satayım elimde kalacak düşüncesiyle fiyatı iyice aşağı çekiyor
tabi bu sefer bu motor nette iyice mimlendiği için ,gerçek alıcılar bile
((lan bu motorda kesin bişey var, fiyatı diplere indi aylardır satılmadı diye aramaya bile korkuyolar))
ve işin sonunda eğer satmak zorundaysa çok ucuza ya takasa giriyor yada bedavaya birine satıyor
halbuki işin başında ilan verirken uygun ve alınabilir bir fiyat yazsa,araç nette mimlenmeden çabucak satılır gider,,ama yok elindeki araç hint kumaşı ya kimsede yok elinden kapacaklar hemen öyle sanıyor
haaa arada istisnalar olur ,kör kazığa çatar gibi gelir birisi kaptırırsın ama oda çok zor,çünkü hiç bir alıcı sıfırının fiyatını sorup kıyaslama yapmadan 2 ci el araç motor vs almaz,kendisi düşünemese bile eşi dostu akıl verir
bütün bunlar tecrübeyle sabittir
-
Bizim ülkemizde otomobil ve motosiklet ikinci el fiyatları yüksek yazılıyor bunun birkaç nedeni var.
1) Malımız çok kıymetli ( gerçekten öyle herkes kendi motorunun harika olduğunu düşünüyor
2) Sürekli sıfır fiyatına zam geliyor. ( sıfıra bakarak 2. el piyasası oluşuyor )
3) Psikilojik ( Avrupada 2 yaşındaki arba %60 değer kaybederken bizde zam geldiyse bazen hiç değer kaybetmiyor bile
4) Otomobil ve motosiklet pazarı bir avurpa ülkesinin ( 70 mio nusu olan ) 5 te biri falan.. DOlayısı ile daha az ikinci el alternatifi oluşuyor..
Bence en ağırlıklısı fiyatını başkasına bakarak yazmak / istemek..Bu kadar vergi yükü olan bir taşıt ikinci elde bu kadar etmez.. Motosikletin cc si belli.. Benzinli arabada 200 K motor için rektifiye ortalamasıysa motorda bu 50K ( 500 cc üzeri ve istisnalar kaideyi bozmaz )
20 bin km yapmış motorun sıfırından 1.000 TL eksik istiyosan bu çok saçma..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)