BMW, HONDA'NİN DİĞERLERİNDEN FARKI
Reklamlar
-
Taşlama'dan önce sakince ve sabırla okumanızı temenni ediyorum.
Şimdi, malum, ülkede motorlu taşıt denilince aklımıza en önce 4 teker 4 kapı geliyor. Çünkü ülkemizde trafiğe bunlar hakim. Hatta pazar paylarına bakarsanız ne demek istediğimi çok daha iyi anlayabilirsiniz. Bu araçlarda firmalar kendilerini geliştirmeye, güncellemeye, mükemmel hizmeti olabilecek minimum fiyata vermeye zorlanıyorlar. Çünkü bu segment bizim segmentten farklı.
Basit örnek ile, 250cc naked grubunda kaç motor var şuan bayiden alabileceğimiz? İnazuma, R25 hadi birde Benelli TNT, etti mi 4? Ha kawasakinin küçüğünü ve ktmin dükünü unutmuşum, 6 etti. Şimdi 250 cc motosiklet camiasının B segmentidir bana göre. Bakın 5 adet naked bulabildik. SS ise 4 adet. (Rüştünü kanıtlamış markaları baz alıyorum) Etti mi 8 adet? Yol endurosu yok, arazi endurosu (misal klx) 3 adet biliyorum trafiğe çıkabilen.
Totalde 250 cc sınıfında model çok gibi göründü değil mi? Daha scooter grubuna girmedik bile. Ama aslında işler biraz farklı yürüyor. Misal olarak, inazuma asla r25'e rakip değildir, hakeza klx'de duke'e rakip değildir. Dolayısı ile hacimleri aynı olsa da aslında segmentleri farklıdır. Dolayısı ile bu cc'de bir motorun en fazla 5 tane rakibi vardır, ki orada da farklılıklar büyüktür. MT25 ile inazuma'yı kıyaslamak bana çok adil gelmiyor, çünkü biri performans canavarıyken diğeri tamamen konfor odaklı. Rekabet azaldıkça, firmaların pazar payı genişliyor, bu durumda bir çok firma (mesela yamaha) şımarıyor, çünkü adamın rakibi yok neredeyse. Rekabetin olmadığı yerde gelişme de olmuyor ya da çok yavaş oluyor.
Otomobil grubunda ise işler farklı. Mesela B segmentinde bir araç almak istediğinizde onlarca farklı seçeneğiniz var. Yahu sadece segmente araç üreten ülkeleri sayıyorum, bizim 250 cc sınıfının totaline yaklaşıyor sayı Bu da rekabet demek. Araçlarına teknoloji yüklüyorlar, sonra yakıt tasarrufu için arge yapıyorlar, güvenliğe önem veriyorlar. Neden mi? Çünkü örnek olarak Ford Fiesta'yı beğenmezsem Toyota Yaris, ya da Honda Jazz, ne bileyim Polo, i20, Fiat Punto vb. bir sürü alınabilecek rakibi var. Dolayısı ile, segmentinde yarışamayan modeller piyasadan çekilmek zorunda kalıyor. Dahası insanlar aldıkları aracın satış sonrası hizmetini de göz önünde bulunduruyor. Bir segmentte hizmet veren neredeyse tüm markaların servisleri benzer özellikler taşıyor, en iyiyi hedefliyor, müşteri odaklı oluyor.
Ama motosiklet öyle değil, seçenek o kadar az ki, üretilen her şey otomatikman satılıyor. Çünkü Ankara'da yamaha Baydar'ı beğenmeyip, Yamaha alan bir sürü insan var, çünkü alternatif az, ya da servisin işe yaramadığını bile bile pulsar bir sürü alan var, çünkü alternatifi yok. (Bajaj servisi düzeltti başkentte, motomekanik iyidir)
İşte bu noktada bazı markalar ayrılıyor diğerlerinden. Bunlar Honda ve BMW. Ayrılma sebepleri ise bu markaların otomotiv sektöründe de var olmalarından kaynaklanıyor. Mesela Honda Türkiye otomobil sektöründen alışageldiği tecrübe ile satış sonrası hizmet veriyor motosikletlere, servisler de hakeza öyle. Bir kez Borusan'a girdim, tamam fiyatı eleştiriye açıktır servisin, ama adamlar pırıp pırıl çalışıyor. Ustaya bir şey soracaktık, servis danışmanı sağolsun servis kısmına götürdü beni, adamlar motorun her yerini örtmüş kirlenmesin, çizilmesin diye, öyle çalışıyorlar.
Honda'nın servis kısmına da girdim, her şeyden önce mekan temiz, düzenli. Sıkış tıkış her yere motor koyulmamış. Hazırlanan motor yıkanıp kurulanıp otoparka çekiliyor. İşte bu otomobilden kazanılan alışkanlıktır. Çünkü otomobili sıkış tepiş biriktiremezsiniz servisin içinde, bu yüzden bütün otomobil servisleri, işi biten aracı yıkar paklar, götürüp otoparka koyar, anahtarını da servis danışmanına teslim eder. İşte Honda bunu motosiklet için de yapıyor.
Velhasıl, düşündükçe anlıyorum ki, bizim motosiklet piyasasında bile otomobillerin payı var.
Reklamlar
-
Hocam Honda'nın servis tecrübesi otomobilden gelmiyor çünkü motosiklet üretimi daha eskiye dayanır, otomobil üretmeye motosikletten sonra başladılar sonrasında çok yönlü üretime ulaştılar şimdi ucak bile yapıyorlar.
-
Stunt adlı üyeden alıntı
Hocam Honda'nın servis tecrübesi otomobilden gelmiyor çünkü motosiklet üretimi daha eskiye dayanır, otomobil üretmeye motosikletten sonra başladılar sonrasında çok yönlü üretime ulaştılar şimdi ucak bile yapıyorlar.
Hocam Türkiye piyasası için bahsediyorum. Söylediklerinizin farkındayım ama Honda Türkiye'nin tecrübesi otomobil kaynaklı. Misal Ankara'da Efe Honda çok başarılı bulunan bir servis, tamamen otomobil servisi konusundaki tecrübelerini motosiklete de yansıtıyorlar.
-
Honda çok uluslu bir sirket, honda tr sürekli denetim altında çalışıyor. Otomobille alakası yok dünyanın her yerinde honda hondadır her ülkede böyleler söylediğinize katılmıyorum
-
Stunt adlı üyeden alıntı
Honda çok uluslu bir sirket, honda tr sürekli denetim altında çalışıyor. Otomobille alakası yok dünyanın her yerinde honda hondadır her ülkede böyleler söylediğinize katılmıyorum
Hocam bak denetim işini bilmiyordum, ama ben gördüğümü söylüyorum. Ankara'da 2 tane honda servisi var, biri Efe diğeri Bora, ikisinin de binalarının kurulumu bile, motosiklete sonradan başladık diyor Ama her şekilde, iyiler, oldukça iyiler satış sonrasında.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
Verdiğiniz örneği sonradan okudum size karşı bir örnek vereyim kusadasinda hondanın otomobil servisi yok ama motosiklet var, tahmin edeceğiniz gibi çok profesyoneller bir sürü böyle örnek verebilirim otomobilin olmadığı yerde de aynılar. Neyse uzatmayalim honda iyidir ama motorlarinin teknolojisi diğer japonlardan bi kaç sene geride, yeni model çıkarsın da alalım (cb1000r yenilensin trye gelsin 1000rr ı yenilemeyi biliyorlar.)
-
Stunt adlı üyeden alıntı
Verdiğiniz örneği sonradan okudum size karşı bir örnek vereyim kusadasinda hondanın otomobil servisi yok ama motosiklet var, tahmin edeceğiniz gibi çok profesyoneller bir sürü böyle örnek verebilirim otomobilin olmadığı yerde de aynılar. Neyse uzatmayalim honda iyidir ama motorlarinin teknolojisi diğer japonlardan bi kaç sene geride, yeni model çıkarsın da alalım
(cb1000r yenilensin trye gelsin 1000rr ı yenilemeyi biliyorlar.)
hocam ben de pek teknoloji olayına katılmayacam "adamlarda teknoloji var ama bize yok" bize satmıyorlar.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
Mnr iyidir hoşturda neyse...
Bende konuya girince s1000rr 600rr falan konuşuluyor sandım.
-
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
hocam ben de pek teknoloji olayına katılmayacam "adamlarda teknoloji var ama bize yok" bize satmıyorlar.
Aynen katılıyorum, bence önümüzdeki 10 hatta 20 yılın teknolojisine çoktan sahipler, ama vermiyolar.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
Bende de "BMW" diyince gerçek Alman disiplininin yansıtıldığı, özenle yapılmış makinalar,
"Honda" diyince de Japonların geçmişten bu yana oturmuş mükemmeliyetçi anlayışı canlanır.
Yukarıdaki iki örnek de motosiklet için geçerli. Arabalar için konuşacak olursak bu ikili kesinlikle Mercedes ve Mazda olur.
Bu nedenledir ki bir motosiklet bakacağım zaman karşımdaki ilan sadece Honda ya da BMW ise kaç kilometre yapmış olduğuna bakmam (sonradan fiyat kırmak için bakarım konumuz bu değil ) 100.000 devirmiş bir Honda ya da BMW beni şaşırtmaz ama diğer markalarda -ki BENCE diğer Japonlar da buna dahil- 20.000km üstündeyse bir "acaba" oluşur aklımda.
Ayrıca, gerek Honda ve gerekse BMW için giriyoruz kendi sitesine, 1980'lerde ürettikleri motosikletlerin bile yedek parçalarını bulunduruyor adamlar. O kadar güveniyorlar, ürettiklerinin o kadar arkasındalar. Şimdi ben bunlara güvenmeyeyim de kime güveneyim?
-
honda çok güzel servis desteği sağlayabilir belki milyon tane motr üretti fakat ürettiği çoğu motor da kronik sıkıntı var
neyde ne kronik demeyin
birçok modelinde kullanıcıları mağdur
-
Servis ve yedek parça kısmına kesinlikle katılıyorum.
(Honda 2017 Rebel 300 getirmedi ya, yazıklar olsun. Puh. )
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Velhasıl, düşündükçe anlıyorum ki, bizim motosiklet piyasasında bile otomobillerin payı var.
Bir de Kawasaki Z moto ornegi var ki sorma gitsin
Bence global marka degeri de bunu etkiliyor. Honda zaten TR`de araba sattigi bir pazara girmis olunca, damga vursun istedigi motosikletin fiyatini subvanse de edebiliyor, ayni cati altinda motosiklet servisi de verebiliyor. Zaten kurulu bir sistem varken, sadece sattigi urun degistigi icin daha avantajli bir konumda, hem de dibimizde fabrikasi , yedek parca teminatinda hizlilik ve uygun fiyat sunabiliyor.
Arkadaslar mazilerine deginmisler.
Benim en sinir oldugum nokta bu adamlar (hangi marka olursa olsun) gelip burda mal satan, pazar olusturan, isci calistiran adamlar (otomobil de motosiklet de)
Bizim ulkeden neden bir tane muhattap cikmiyor ki, `guzel kardesim ben vergi cennetiyim senden koparayim` diyen zihniyeti alasagi etmiyor.
Tamam yine vergi al ama 300cc motordan %38 + % 8 nedir, tam tersi tesvik etmek gerekmez mi ?
Senin bugun Istanbul dedigin mega sehir (!) her aksam 5-8 arasi 2 km hizla ilerleyen trafigiyle motosiklet, bisiklet cenneti olmasi lazimken lineadan, audiden baska bir sey yok.
Biz de bu boslugun nedeni neyden kaynaklaniyor acaba ? Politikadan bagimsiz olmasi gerekmiyor mu bunlarin ?
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
-
F54 adlı üyeden alıntı
honda çok güzel servis desteği sağlayabilir belki milyon tane motr üretti fakat ürettiği çoğu motor da kronik sıkıntı var
neyde ne kronik demeyin
birçok modelinde kullanıcıları mağdur
Mesela? Bir açsana söylediğini. Honda da kronik sıkıntı ne var, kim mağdur olmuş?
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
inshroud adlı üyeden alıntı
Bende de "BMW" diyince gerçek Alman disiplininin yansıtıldığı, özenle yapılmış makinalar,
Özenle mi yapılmış? E90 öncesi 3 serisi sahibi oldunuz mu hiç şöyle bir 4-5 sene, garanti kapsamı dışında? Durumu iyiyken kullanımı mükemmele yakın ama dayanıklılık konusunda yatacak yerleri yok. Dökülüyorlar resmen.
F54 adlı üyeden alıntı
honda çok güzel servis desteği sağlayabilir belki milyon tane motr üretti fakat ürettiği çoğu motor da kronik sıkıntı var
neyde ne kronik demeyin
birçok modelinde kullanıcıları mağdur
Bana niye denk gelmedi acaba? Honda cruiserım oldu, nakedım oldu, sedanım oldu, convertible'ım oldu, SUV'im oldu, hatta çim biçme makinam oldu. Hiç birinde zerre sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar. Çok şanslıyım herhalde Gerçi öyle olsa sıfır aldığım KTM daha bir yaşını doldurmadan dört küsür ay serviste yatmazdi herhalde... Honda lobisi bana komplo mu kuruyor yoksa!
-
Yazılanlar Türkiye için doğru olsa da herhangi bir Avrupa ülkesinde veya ABD'de aralarında bir servis farkı olacağını sanmıyorum. Oralarda insana verilen saygı buradan çok farklı ve adamlar prosedürde ne yazıyorsa onu uyguluyorlar. Bizde ise iki üç tane firma haricinde çakma ustaların canı ne isterse onu yapıyorlar.
Firmaların tamamen strateji gereği yaptıkları tercihlerden birinin diğerinden çok yetersiz olduğu sonucunu çıkarmayalım. Bunlar dev markalar ve birinin bildiğini hepsi biliyor. Aralarındaki en önemli fark marja imajları. Honda için de olayı abartmayalım. Honda kaliteli motor yapıyor ama Suzuki yapamıyor diyebilir misiniz ? Nedir bunun kıstası ? Kronik arızaymış bilmem neymiş zaten bunların çoğu bizim kullanıcıların safsataları. Artık benzininden midir, kullanma kılavuzu okumaktan aciz kullanıcısından mıdır bizden başka kimsede yaşanmayan kronik problemlerimiz var. Dışarıda insanların bayıla bayıla kullandıkları motorlarda bizde garip garip sorunlar çıkıyor. Ayrıca yine bize özel bir düşünme şeklimiz var ki tamamen teknik olarak yetersiz olmamızdan kaynaklanıyor. Sanıyoruz ki bir markada bilmem kaç sene önce çıkmış bir sorun bu markanın her modelinde sonsuza dek çıkacak. Mesela CBF 150 bir dönem yağ yakmış diye adam bütün Honda'lar yağ yakıyor sanıyor. NS200 Pulsar'da stop etme sorunu var diye onunla alakası olmayan karbüratörlü NS150'de de olacak zannediyor. 2006 yılında aldığı 2000 TL'lik 250 cc Cruiser motor döküldü diye 2017 model son teknoloji Çin motoru da dökülecek sanıyor. Bu kadar sığ bir bakış açısı nasıl oluyor hayret ediyorum doğrusu ?
Fiyat konusu da şöyle: Nasıl ki biz Çin motoruna veya Hint motoruna 20 bin TL verilir mi diyorsak, Honda da biliyor ki F800R fiyatında iki silindirli naked yapsa satamayacak çünkü F800R var. Veya 650 cc scooter çıkarıp Burgman 650 fiyatına satmıyor çünkü satamaz. Bu yüzden satabilecekleri fiyattaki ürünleri piyasaya sürmeye çalışıyorlar. Satabilecekleri daha ucuz ürünlerde de haliyle bazı şeyler daha ucuz oluyor. Bunu böyle yapmaları yapamayacakları anlamına gelmesin. Yani sanıldığı gibi, Ninja 300 2 silindirliyken, Honda'nın CBR250'sinin tek silindirli olması teknoloji farkı değil, strateji farkıdır. Adam öyle yapmak istemiş ve yapmış. 6 silindirli Goldwing'i yapan firma canı istediği an H2R'nın aynısından yapar ama yapıyor çünkü gereksiz. Tabi bu strateji dediğim şey bizim açgözlü distribütörlerimizde yok, yanlış anlaşılma olmasın. Bizimkilerde tek strateji var o da motoru olabilecek en yüksek fiyattan piyasaya sürmek. Fiyat yüksek olsun, satmasa da olur.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Özenle mi yapılmış? E90 öncesi 3 serisi sahibi oldunuz mu hiç şöyle bir 4-5 sene, garanti kapsamı dışında? Durumu iyiyken kullanımı mükemmele yakın ama dayanıklılık konusunda yatacak yerleri yok. Dökülüyorlar resmen.
Benden alıntıladığınız satırın hemen iki aşağısındaki satırı okumamışsınız sanırım.
Evrim her zaman dört ayaktan iki ayağa doğru olmuştur...
-
Silverwing 650 ve cbr250rr ı inceler misin ?
Seko adlı üyeden alıntı
Yazılanlar Türkiye için doğru olsa da herhangi bir Avrupa ülkesinde veya ABD'de aralarında bir servis farkı olacağını sanmıyorum. Oralarda insana verilen saygı buradan çok farklı ve adamlar prosedürde ne yazıyorsa onu uyguluyorlar. Bizde ise iki üç tane firma haricinde çakma ustaların canı ne isterse onu yapıyorlar.
Firmaların tamamen strateji gereği yaptıkları tercihlerden birinin diğerinden çok yetersiz olduğu sonucunu çıkarmayalım. Bunlar dev markalar ve birinin bildiğini hepsi biliyor. Aralarındaki en önemli fark marja imajları. Honda için de olayı abartmayalım. Honda kaliteli motor yapıyor ama Suzuki yapamıyor diyebilir misiniz ? Nedir bunun kıstası ? Kronik arızaymış bilmem neymiş zaten bunların çoğu bizim kullanıcıların safsataları. Artık benzininden midir, kullanma kılavuzu okumaktan aciz kullanıcısından mıdır bizden başka kimsede yaşanmayan kronik problemlerimiz var. Dışarıda insanların bayıla bayıla kullandıkları motorlarda bizde garip garip sorunlar çıkıyor. Ayrıca yine bize özel bir düşünme şeklimiz var ki tamamen teknik olarak yetersiz olmamızdan kaynaklanıyor. Sanıyoruz ki bir markada bilmem kaç sene önce çıkmış bir sorun bu markanın her modelinde sonsuza dek çıkacak. Mesela CBF 150 bir dönem yağ yakmış diye adam bütün Honda'lar yağ yakıyor sanıyor. NS200 Pulsar'da stop etme sorunu var diye onunla alakası olmayan karbüratörlü NS150'de de olacak zannediyor. 2006 yılında aldığı 2000 TL'lik 250 cc Cruiser motor döküldü diye 2017 model son teknoloji Çin motoru da dökülecek sanıyor. Bu kadar sığ bir bakış açısı nasıl oluyor hayret ediyorum doğrusu ?
Fiyat konusu da şöyle: Nasıl ki biz Çin motoruna veya Hint motoruna 20 bin TL verilir mi diyorsak, Honda da biliyor ki F800R fiyatında iki silindirli naked yapsa satamayacak çünkü F800R var. Veya 650 cc scooter çıkarıp Burgman 650 fiyatına satmıyor çünkü satamaz. Bu yüzden satabilecekleri fiyattaki ürünleri piyasaya sürmeye çalışıyorlar. Satabilecekleri daha ucuz ürünlerde de haliyle bazı şeyler daha ucuz oluyor. Bunu böyle yapmaları yapamayacakları anlamına gelmesin. Yani sanıldığı gibi, Ninja 300 2 silindirliyken, Honda'nın CBR250'sinin tek silindirli olması teknoloji farkı değil, strateji farkıdır. Adam öyle yapmak istemiş ve yapmış. 6 silindirli Goldwing'i yapan firma canı istediği an H2R'nın aynısından yapar ama yapıyor çünkü gereksiz. Tabi bu strateji dediğim şey bizim açgözlü distribütörlerimizde yok, yanlış anlaşılma olmasın. Bizimkilerde tek strateji var o da motoru olabilecek en yüksek fiyattan piyasaya sürmek. Fiyat yüksek olsun, satmasa da olur.
-
Stunt adlı üyeden alıntı
Silverwing 650 ve cbr250rr ı inceler misin ?
Siverwing'i bilmem, hiç hakim olduğum bir model değil, ama RR'ı incelemek isterim.
Honda bu 250cc yandan yemiş SS grubunda bir değişiklik yapmak zorundaydı artık. Kaç yıldır aynı motoru satıyor, üstelik rakipleri öne geçti. Bir atak gerçekleştirmezse pazarın bu kısmını kaybedecekti bence.
Şöyle destekleyeyim, 3 yıl önce o sınıftaki rakiplerine ve o rakiplerin pazar paylarına bakmak mantıklıdır. Kawasaki Ninja250R ve Hyosung GT250R.
İkisinin toplamının iki katından fazla CBR250 satılmıştır muhtemelen. Ama bu gün, Kawasaki 250SL, Hyonun 250'lik yeni SS'i, Yamaha R25 gibi rakipler var.
Bunlardan mesela 250SL tek silindir, ama kaliteli, oldukça kaliteli, fiyatı da gayet ulaşılabilir seviyede. Ninja 250R böyle ulaşılabilir değildi hatırladığım kadarı ile. Sırf kalitesi için tercih edilebilir.
Bunlardan R25 deli gidiyor, o da performansı için tercih edilebilir.
Dolayısı ile CBR'nin 2 tane +'sı kaldı, işletme maliyeti ve satış sonrası.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
CBR250RR yeni satışa çıkmayacak mı ? Rakipleri zaten 7 - 8 senedir çift silindirli üretiyorlardı, o da artık onlara rakip olmak istedi. Bunda Kawasaki'nin tek silindirli model çıkarmasıyla da alakası vardır mutlaka. Silverwing 650 güzeldir elbette ama gelse ve Burgman 650 fiyatına satılsa onu tercih edeceklerin sayısı %10'u geçmeyecektir. Ha Burgman'dan iyi midir ? Sanmıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)